Lediga jobb Falkenbergs kommun, Administrativa avdelningen* i Falkenberg

Se alla lediga jobb från Falkenbergs kommun, Administrativa avdelningen* i Falkenberg. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Falkenberg som finns inom det yrket.

Arkivassistent

Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig. Socialförvaltningens stabsavdelning söker en arkivassistent. Avdelningen består av 42 medarbetare inom administration, IT- och kvalitet/utredning. Vill du vara med och utveckla vår verksamhet? ARBETSUPPGIFTER Ditt uppdrag är att ordna, sortera i akter, arkivera och gallra fö... Visa mer
Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.

Socialförvaltningens stabsavdelning söker en arkivassistent. Avdelningen består av 42 medarbetare inom administration, IT- och kvalitet/utredning.

Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?





ARBETSUPPGIFTER
Ditt uppdrag är att ordna, sortera i akter, arkivera och gallra förvaltningens arkivmaterial. I ditt uppdrag arbetar du också med förvaltningens diarium samt handlägger synpunktshanteringen. Mycket av arbetet bedrivs självständigt men samtidigt i dialog med kollegor.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som genomgått för tjänsten relevant gymnasieutbildning t. ex samhällsprogrammet.

Vi ser gärna att du har praktisk erfarenhet av arkivarbete och/eller diarieföring och erfarenhet av kommunal eller offentlig verksamhet.
Det är viktigt att du är noggrann, kan arbeta självständigt och har ett strukturerat arbetssätt för att planera, organisera och prioritera arbetet effektivt.

Det är viktigt att du har ett professionellt arbetssätt med fokus på ett gott bemötande, lyhördhet och konstruktiv problemlösning i kombination med ett serviceinriktat sätt. Mycket god förmåga att uttrycka dig såväl muntligen som skriftligen. Stor vikt kommer även att läggas vid din personliga lämplighet.

ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan befintlig personal.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. Visa mindre

Kanslisekreterare

Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig. Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg. Att vara anställd hos oss innebär m... Visa mer
Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.

Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg.

Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla.

Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.

Falkenbergs kommuns administrativa avdelning söker en kanslisekreterare. Avdelningen som tillhör kommunstyrelseförvaltningen och består av kansli, arkiv, kommunjurist, informationssäkerhetssamordnare och dataskyddsombud.

Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?

ARBETSUPPGIFTER
Kansliet ansvarar för kommunens centrala administration såsom post, diarieföring, ärendeberedning, kallelser, protokoll, sekreterarskap i kommunstyrelsen och kommunfullmäktige. Kansliet har systemansvaret för kommunens ärendehanteringssystem och förtroendemannasystem.

Du kommer att ha ansvar för administrationen av ärendeberedningen hos kommunstyrelseförvaltningen med ansvar för hela kedjan från att bevaka öppna ärenden till uppföljning av att fattade beslut verkställts.

Du medverkar i föreberedelserna till kommunstyrelsens och kommunstyrelsens arbetsutskotts sammanträden. Detta förberedelsearbete omfattar hela processen från framtagande av öppna ärenden, upprätta föredragningslista, ombesörja utskick av handlingar via läsplattor och publicering på kommunens hemsida mm. Arbetet inkluderar även föredragningar av öppna/inkomna ärenden vid beredningsmöten med kommunledningen och kommunstyrelsens ordförande.

Vidare inkluderar tjänsten kvalitetssäkring av beslutsprocesser och ärenden då det är kommunstyrelsen och kommunfullmäktige som är primärt ansvariga för att följa upp och bevaka verkställighet och verksamhetens utförande av centrala politiska beslut. Du arbetar nära kollegorna på enheten med den fortsatta administrativa utvecklingen där du bidrar till att föra vidare kunskapen om dokumenthantering internt. Vi jobbar digitalt med mål om enhetliga rutiner och eftersträvar en kommunövergripande standard av protokoll och tjänsteutlåtanden, i syfte att höja kvaliteten. Du har också ansvar för att kommunens författningssamling är kvalitetssäkrad och uppdaterad.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har administrativ utbildning eller arbetslivserfarenhet från motsvarande arbetsuppgifter inom kommunal, landstingskommunal eller statlig verksamhet.

Du bör vidare ha minst några års erfarenhet av ärendehanteringssystem eller annat motsvarande IT-stöd som används inom offentliga sektorn. Högskoleutbildning med inriktning på offentlig förvaltning, samhällsvetenskap/statsvetenskap och/eller juridik är meriterande.

Vidare ska du ha stort intresse för utveckling av dokument- och ärendehantering samt vilja vara en viktig del i avdelningens digitala utveckling. Du bör ha kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet samt förståelse för villkoren inom en politiskt styrd organisation.

Det är viktigt att du är självgående och har ett strukturerat arbetsätt för att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Då arbetsuppgifterna ställer höga krav på kvalitet är det en förutsättning att du är noggrann och håller dig väl informerad om vilka mål och krav som gäller. För att verksamheten ska fungera är ett professionellt arbetssätt med lyhördhet och konstruktiv problemlösning i kombination med ett serviceinriktat sätt viktigt.

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.

I din ansökan bör du precisera varför du tror att detta arbete skulle passa just dig.


ÖVRIGT
Intervjuer är inplanerade den 19-22 aug.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Falkenbergs kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Visa mindre