Lediga jobb som Kanslist i Falkenberg

Se lediga jobb som Kanslist i Falkenberg. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Falkenberg som finns hos arbetsgivaren.

Kanslichef

Ansök    Sep 8    Ullared Flädje Golfklubb    Kanslist
Ullared Flädje Golfklubb söker ny kanslichef Ullared Flädje Golfklubb är en förening som bedriver golfverksamhet i ett naturskönt område öster om Falkenberg. Föreningen har funnits i drygt 25 år och har en av många uppskattad bana. HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER Som kanslichef på golfklubben har du ett övergripande verksamhetsansvar. Du leder kansliets och kaféets arbete och har ansvar för personal och planering. Du ansvarar också för uppföljning och sam... Visa mer
Ullared Flädje Golfklubb söker ny kanslichef


Ullared Flädje Golfklubb är en förening som bedriver golfverksamhet i ett naturskönt område öster om Falkenberg. Föreningen har funnits i drygt 25 år och har en av många uppskattad bana.

HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER
Som kanslichef på golfklubben har du ett övergripande verksamhetsansvar. Du leder kansliets och kaféets arbete och har ansvar för personal och planering. Du ansvarar också för uppföljning och samordning av föreningens kommittéer och arbetsgrupper. I din roll som kanslichef är du klubbens ansikte utåt mot medlemmar, gäster och samarbetspartners.


DINA EGENSKAPER
Vi ser att du är resultatfokuserad, ansvarstagande och strukturerad. Du har lätt för att se helhet, lösningsmöjligheter och kan arbeta självständigt. Du trivs med att jobba i en ledande position och har en naturlig förmåga att entusiasmera dina medarbetare. Du har erfarenhet av ledarskap med personalansvar och gärna föreningserfarenhet. Intresse för golf är meriterande men inget krav.


Frågor om tjänsten besvaras av Mari-Louise Wernersson, ordförande tel 070-6661105.


Din ansökan skickas till [email protected] senast 2020-10-10.


Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut. Visa mindre

Kanslisekreterare

Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig. Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg. Att vara anställd hos oss innebär m... Visa mer
Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.

Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg.

Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla.

Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.

Falkenbergs kommuns administrativa avdelning söker en kanslisekreterare. Avdelningen som tillhör kommunstyrelseförvaltningen och består av kansli, arkiv, kommunjurist, informationssäkerhetssamordnare och dataskyddsombud.

Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?

ARBETSUPPGIFTER
Kansliet ansvarar för kommunens centrala administration såsom post, diarieföring, ärendeberedning, kallelser, protokoll, sekreterarskap i kommunstyrelsen och kommunfullmäktige. Kansliet har systemansvaret för kommunens ärendehanteringssystem och förtroendemannasystem.

Du kommer att ha ansvar för administrationen av ärendeberedningen hos kommunstyrelseförvaltningen med ansvar för hela kedjan från att bevaka öppna ärenden till uppföljning av att fattade beslut verkställts.

Du medverkar i föreberedelserna till kommunstyrelsens och kommunstyrelsens arbetsutskotts sammanträden. Detta förberedelsearbete omfattar hela processen från framtagande av öppna ärenden, upprätta föredragningslista, ombesörja utskick av handlingar via läsplattor och publicering på kommunens hemsida mm. Arbetet inkluderar även föredragningar av öppna/inkomna ärenden vid beredningsmöten med kommunledningen och kommunstyrelsens ordförande.

Vidare inkluderar tjänsten kvalitetssäkring av beslutsprocesser och ärenden då det är kommunstyrelsen och kommunfullmäktige som är primärt ansvariga för att följa upp och bevaka verkställighet och verksamhetens utförande av centrala politiska beslut. Du arbetar nära kollegorna på enheten med den fortsatta administrativa utvecklingen där du bidrar till att föra vidare kunskapen om dokumenthantering internt. Vi jobbar digitalt med mål om enhetliga rutiner och eftersträvar en kommunövergripande standard av protokoll och tjänsteutlåtanden, i syfte att höja kvaliteten. Du har också ansvar för att kommunens författningssamling är kvalitetssäkrad och uppdaterad.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har administrativ utbildning eller arbetslivserfarenhet från motsvarande arbetsuppgifter inom kommunal, landstingskommunal eller statlig verksamhet.

Du bör vidare ha minst några års erfarenhet av ärendehanteringssystem eller annat motsvarande IT-stöd som används inom offentliga sektorn. Högskoleutbildning med inriktning på offentlig förvaltning, samhällsvetenskap/statsvetenskap och/eller juridik är meriterande.

Vidare ska du ha stort intresse för utveckling av dokument- och ärendehantering samt vilja vara en viktig del i avdelningens digitala utveckling. Du bör ha kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet samt förståelse för villkoren inom en politiskt styrd organisation.

Det är viktigt att du är självgående och har ett strukturerat arbetsätt för att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Då arbetsuppgifterna ställer höga krav på kvalitet är det en förutsättning att du är noggrann och håller dig väl informerad om vilka mål och krav som gäller. För att verksamheten ska fungera är ett professionellt arbetssätt med lyhördhet och konstruktiv problemlösning i kombination med ett serviceinriktat sätt viktigt.

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.

I din ansökan bör du precisera varför du tror att detta arbete skulle passa just dig.


ÖVRIGT
Intervjuer är inplanerade den 19-22 aug.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Falkenbergs kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Visa mindre