Lediga jobb som Arkivassistent i Falkenberg

Se lediga jobb som Arkivassistent i Falkenberg. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Falkenberg som finns hos arbetsgivaren.

Administratör med inriktning informationshantering och arkiv

Ansök    Feb 24    Falkenbergs kommun    Arkivassistent
Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid. Socialförvaltningens verksamheter omfattar såväl myndighetsutövning som utförande inom områdena hemtjänst, särskilt boende, hälso- och sjukvård, LSS-verksamhet samt individ- och familjeomsorg. För att stödja de olika verksamheternas upp... Visa mer
Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.

Socialförvaltningens verksamheter omfattar såväl myndighetsutövning som utförande inom områdena hemtjänst, särskilt boende, hälso- och sjukvård, LSS-verksamhet samt individ- och familjeomsorg. För att stödja de olika verksamheternas uppdrag finns tre stabsfunktioner, process, stöd och utveckling. I stabens funktioner ingår bland annat att ansvara för informations- och dokumenthantering, diarium, posthantering, synpunktshantering, arkivsamordning samt den politiska ärendeprocessen.

Nu söker vi på stabsavdelningen en administratör med inriktning mot informationshantering och arkiv.

ARBETSUPPGIFTER
Uppdraget är brett och innebär att du tillsammans med dokumentcontroller arbetar med posthantering, diarieför inkommande och upprättade handlingar, hanterar begäran om allmänna handlingar och svarar på frågor från allmänhet, chefer och medarbetare. I denna roll ligger också arbete med arkivfrågor, dels att ansvara för arkivering och gallring i akter som avser myndighetsutövning men också att vara arkivsamordnare. Rollen som arkivsamordnare innebär att vara ett stöd i arkivfrågor till övriga arkivredogörare i förvaltningen, ta fram rutiner och bevaka att övergripande rutiner för arkivering och gallring efterföljs.

Digitalisering ställer högre krav för att insynskraven ska uppnås och innebär att informationen ändrar karaktär samt att mängden information växer kraftigt. Du kommer tillsammans med dokumentcontroller att utgöra ett internt stöd till förvaltningens administration där ett arbete pågår med att utveckla effektiva och ändamålsenliga arbetsprocesser såsom synpunktshantering, e-arkiv mm.

Det kan även förekomma andra administrativa uppgifter i rollen utifrån behov och pågående processer.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig sektor, gärna inom områdena dokumentation och arkivering. Du har gymnasieutbildning med inriktning mot administration eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant, samt goda kunskaper inom offentlighet- och sekretesslagstiftningen. Du ska ha mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. I rollen ingår både interna och externa kontakter, varför din kommunikations- och samarbetsförmåga är av stor betydelse.

Som person är du är öppen, pedagogisk, engagerad, noggrann och har stort ett intresse för utvecklingsfrågor. Du behöver kunna arbeta självständigt, proaktivt och ha förmågan att se detaljer, likväl som helheten. Du tycker om att ge service och du tar stort eget ansvar i ditt arbete. Det är viktigt att du är duktig på att hålla ordning på flera saker samtidigt och har en förmåga att balansera flera olika ansvarsområden.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Falkenbergs kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan befintlig personal. Visa mindre

Arkivassistent

Ansök    Aug 17    Falkenbergs kommun    Arkivassistent
Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid. Som arkivassistent tillhör du administrativa avdelningen på kommunstyrelseförvaltningen. Avdelningen består idag av 11 engagerade och kunniga medarbetare som främst arbetar med frågor kopplade till den politiska beslutsprocessen, juridi... Visa mer
Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.

Som arkivassistent tillhör du administrativa avdelningen på kommunstyrelseförvaltningen. Avdelningen består idag av 11 engagerade och kunniga medarbetare som främst arbetar med frågor kopplade till den politiska beslutsprocessen, juridik, informationssäkerhet och arkiv.

Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?

ARBETSUPPGIFTER
Kommunarkivet ansvarar för att ordna, registrera, förvalta, utveckla och tillgängliggöra kommunens arkivbestånd. Arkivets personal arbetar gentemot kommunens förvaltningar och bolag. Arkivet hanterar förfrågningar från allmänheten, myndigheter och media liksom från kommunens egen organisation.
Tjänsten består främst av administrativa uppgifter kopplade till kommunarkivet men kan även vara andra förekommande arbetsuppgifter inom administrativa avdelningen.

Som arkivassistent arbetar du självständigt med att ta emot och ordna handlingar enligt gällande regelverk, förteckna i kommunens arkivsystem Visual arkiv, insortering och flytt av handlingar av olika slag, lämna ut allmänna handlingar och inventering och iordningställande av arkivdepåer. Du kommer även delta i arkivets modernisering och utveckling mot e-arkiv. Du planerar och organiserar det egna arbetet med arbetsgruppen och övriga på administrativa avdelningen.

Vi vill att du är med och bidrar till att utveckla, förnya och förbättra vårt gemensamma arbete. Du ska även kunna stötta dina kollegor när behov uppstår.

KVALIFIKATIONER
Vi vill att du älskar service, ordning och reda. Du är självgående och serviceinriktad. Du har förmågan att organisera och strukturera ditt arbete på ett bra sätt och tar egna initiativ för att möta verksamhetens behov.

Vi söker dig som har erfarenhet av administrativt arbete inom områdena ärende-, dokumenthantering eller arkiv, gärna inom offentlig sektor eller annan arkivbildande verksamhet. Du har relevant gymnasieutbildning och god IT- och systemvana. Du har goda kunskaper i svenska språket såväl muntligt som skriftligt.

Kunskaper om det regelverk som styr hanteringen av en kommuns handlingar och förståelse för hur myndigheter hanterar sin arkivförvaltning är önskvärt. Vi ser gärna att du har praktisk erfarenhet av arkivarbete och erfarenhet av att arbeta i dokument- och ärendehanteringssystem.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Falkenbergs kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. Visa mindre

Arkivassistent

Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig. Socialförvaltningens stabsavdelning söker en arkivassistent. Avdelningen består av 42 medarbetare inom administration, IT- och kvalitet/utredning. Vill du vara med och utveckla vår verksamhet? ARBETSUPPGIFTER Ditt uppdrag är att ordna, sortera i akter, arkivera och gallra fö... Visa mer
Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.

Socialförvaltningens stabsavdelning söker en arkivassistent. Avdelningen består av 42 medarbetare inom administration, IT- och kvalitet/utredning.

Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?





ARBETSUPPGIFTER
Ditt uppdrag är att ordna, sortera i akter, arkivera och gallra förvaltningens arkivmaterial. I ditt uppdrag arbetar du också med förvaltningens diarium samt handlägger synpunktshanteringen. Mycket av arbetet bedrivs självständigt men samtidigt i dialog med kollegor.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som genomgått för tjänsten relevant gymnasieutbildning t. ex samhällsprogrammet.

Vi ser gärna att du har praktisk erfarenhet av arkivarbete och/eller diarieföring och erfarenhet av kommunal eller offentlig verksamhet.
Det är viktigt att du är noggrann, kan arbeta självständigt och har ett strukturerat arbetssätt för att planera, organisera och prioritera arbetet effektivt.

Det är viktigt att du har ett professionellt arbetssätt med fokus på ett gott bemötande, lyhördhet och konstruktiv problemlösning i kombination med ett serviceinriktat sätt. Mycket god förmåga att uttrycka dig såväl muntligen som skriftligen. Stor vikt kommer även att läggas vid din personliga lämplighet.

ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan befintlig personal.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. Visa mindre