Lediga jobb som Uthyrare i Falkenberg

Se lediga jobb som Uthyrare i Falkenberg. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Falkenberg som finns hos arbetsgivaren.

Maskinuthyrare

Ansök    Mar 14    Derome AB    Uthyrare
Derome är ett familjeföretag som utvecklas tillsammans med kunder och medarbetare. Våra kärnvärden långsiktighet, enkelhet, drivkraft och ansvarstagande genomsyrar vår verksamhet. Idag är vi cirka 2 500 medarbetare och beräknar omsätta runt 10 miljarder kronor. Inom Derome jobbar vi för att varje medarbetare ska trivas och vilja stanna länge. Vi gör det genom att värdesätta ett hälsosamt arbetsliv med ett öppet, positivt och inkluderande arbetsklimat. Men... Visa mer
Derome är ett familjeföretag som utvecklas tillsammans med kunder och medarbetare. Våra kärnvärden långsiktighet, enkelhet, drivkraft och ansvarstagande genomsyrar vår verksamhet. Idag är vi cirka 2 500 medarbetare och beräknar omsätta runt 10 miljarder kronor.

Inom Derome jobbar vi för att varje medarbetare ska trivas och vilja stanna länge. Vi gör det genom att värdesätta ett hälsosamt arbetsliv med ett öppet, positivt och inkluderande arbetsklimat. Men också genom kompetensutveckling och ett nära, engagerande ledarskap. Vi vill helt enkelt att du som jobbar här ska ha det bra och känna stolthet att vara en del av företaget.




Hos Derome Maskinuthyrning drivs vi av att förenkla och förbättra byggprocesser och vårt mål är att erbjuda innovativa och hållbara lösningar inom maskinuthyrning.

Våra medarbetare är hjärtat i vår framgång, och vi arbetar tillsammans för att skapa en arbetsplats med engagemang, samarbete och respekt för varandra. Vi tror på mångfald och att olikheter gör oss starkare – därför söker vi nu dig som vill bidra till vår gemensamma resa. 

Arbetsuppgifter

Rollen som maskinuthyrare är otroligt viktig för oss då du kommer att vara ett av våra ansikten utåt för verksamheten. Rollen innefattar bland annat följande arbetsuppgifter:

- Dagliga möten med kund vilket innefattar relationsskapande och servicebemötande
- Proaktivt säljarbete mot kund
- Hantering av vårt uthyrningssortiment
- Rådgivning i val av produkt

Kvalifikationer

Vi vet att erfarenhet kan se olika ut, och det viktigaste för oss är att du har rätt inställning och en vilja att växa tillsammans med oss. Vi tror att du är social, serviceminded och intresserad av människor. För att lyckas i rollen som uthyrare tror vi att du är duktig på att skapa goda relationer såväl med kunder som med kollegor. Du fokuserar på kundens behov och visar intresse och förståelse för andra. Du bör också vara strukturerad och ha en god administrativ förmåga. Som person är du driven, nyfiken och vill bidra till att utveckla både dig själv och vår verksamhet.

Vi upplever det meriterande om du har erfarenhet från uthyrningsverksamhet, byggbranschen eller kundserviceyrket.

Vi välkomnar sökande med olika bakgrunder och erfarenheter – tillsammans bygger vi en arbetsplats där alla kan trivas och utvecklas! 

Passar tjänsten ovan in på dig? Tveka då inte, ansök redan idag då vi tillämpar löpande tillsättning.

Övrig information

Vi arbetar för ökad mångfald och en jämn könsfördelning och ser gärna en spridning i ålder och etnisk/kulturell bakgrund hos våra medarbetare.

Vid nyanställning genomför vi referenstagning, alkohol- och drogtest samt bakgrundskontroll. Detta är vårt sätt att ta ansvar för att en hög kvalité hålls såväl i rekryteringsprocessen som vårt arbetsmiljöarbete.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Om oss

Derome är mer än bara virke och skruv. Vi förenklar vardagen för våra yrkeskunder och i våra bygg- och industrivaruanläggningar samt på våra maskinuthyrningsdepåer i västra och södra Sverige jobbar vi nära våra kunder. Hos oss ingår du i ett team som brinner för att utmana – tillsammans hittar vi de bästa lösningarna för yrkesproffs.

Läs mer på Visa mindre

Lägenhetsförvaltare inriktning uthyrning

Ansök    Feb 16    Falkenbergs Bostads AB    Uthyrare
Falkenbergs Bostads AB är ett kommunalt bostadsföretag i Falkenberg, en expansiv och attraktiv del av landet. Företaget har ca 110 anställda, äger 3 000 lägenheter samt 45 000 m² lokaler. Utöver det ansvarar vi för drift och skötsel av kommunala fastigheter med ytterligare 243 000 m² verksamhetslokaler. Beskrivning Lägenhetsförvaltare inriktning uthyrning Nu söker vi dig som har ett brinnande intresse för att skapa de bästa förutsättningarna för vår... Visa mer
Falkenbergs Bostads AB är ett kommunalt bostadsföretag i Falkenberg, en expansiv och attraktiv del av landet. Företaget har ca 110 anställda, äger 3 000 lägenheter samt 45 000 m² lokaler. Utöver det ansvarar vi för drift och skötsel av kommunala fastigheter med ytterligare 243 000 m² verksamhetslokaler.




Beskrivning
Lägenhetsförvaltare inriktning uthyrning

Nu söker vi dig som har ett brinnande intresse för att skapa de bästa förutsättningarna för våra kunder att hitta hem.

Vi har nu en plats att erbjuda som lägenhetsförvaltare med inriktning mot uthyrning. Du kommer att vara ansiktet utåt för företaget och hantera alla de delar som berörs när vi hyr ut en bostad till en kund. Du kommer även att vara delaktig i de större renoveringar vi gör för att säkerställa att våra kunder får det stöd de behöver i dessa processer.

I arbetet ingår många personliga kontakter med våra hyresgäster där du har ansvar för köhantering, upprättande av hyresavtal, hyresjuridik, nyckelhantering, dokumentation, övrig förekommande administration.

Det är en fördel om du talar mer än ett språk och att du gillar kundkontakt, både glada och utmanande samtal.

Arbetsuppgifter
- Skapa hyresavtal samt administration av dessa avtal
- Kundkontakt via mail och telefon vid frågor om hyresavtal
- Ansvara för att marknadsföra vakanta objekt
- Ansvara för visningar av vakanta objekt, både lägenheter och garage/parkeringar
- Löpande säkerställa att nya hyreskontrakt och förändringar i hyresnivåer resulterar i korrekta hyresdebiteringar, korrekta bokföringsunderlag
- Inkassoärenden
- Administration av intresseanmälningar och kösystem
- Månadsrapportering avseende vakanser och outhyrda objekt, d v s vara delaktig i rapportering av statistik och prognoser till styrelserapport.
- Handläggning av ärenden relaterat andrahandsuthyrning, lägenhetsbyten och överlåtelser
- Hyresjuridik
- Delta i kundprocessen vid rot-projekt, evakueringsplaner etc
- Ekonomisk kunskap, gärna en utbildning eller erfarenhet av detta
- Andra på avdelningen förekommande uppgifter

Kvalifikationer
Vem är du?

Vi ser att det är en fördel om du har något års erfarenhet från att jobba med bostadsuthyrning, men vi tror också att du kan ha några års erfarenhet från att jobba i exempelvis hotell/kontorsreception dvs professionell kundhantering, gärna i kombination med andra administrativa uppgifter inom exempelvis ekonomi. Du är van vid att arbeta i MS Office eller liknande miljöer. Som person brinner du för service och kundkontakter. Meriterande är om du kan hantera Incit Xpand som är grunden i vår uthyrningshantering. Vi, som många andra, har hoppat på stationen Digitalisering, så bra om du har en 1:a klass biljett till detta tåg.

Du är social, en lagspelare och bra på att bygga relationer samtidigt som du trivs med att arbeta självständigt och kan planera dina arbetsdagar för att kunna utföra arbetet på bästa sätt. Din positiva inställning och din nyfikenhet gör att du har lätt för att lära nytt och är villig att ge det där lilla extra. Du är bra på att se helheten och har förmågan att bedöma kundernas behov. Det är önskvärt om du har minst gymnasial utbildning inom ekonomi. Du har förmågan att arbeta strukturerat, har ett gott ordningssinne och är van att samarbeta med andra och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Stor hänsyn till personlig lämplighet. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Krav på körkort då bilresor ingår i tjänsten. 

Du kommer att tillhöra avdelningen Fastighet som är en sammansvetsad grupp där det är högt i tak och där vi skrattar mycket.

Vad väntar du på?

Villkor
Tjänsten är tillsvidare med eventuell provanställning till en början samt tillträde enligt överenskommelse.

Som anställd på Fabo har du bland annat flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag, möjlighet att träna på arbetstid, tillgång till gym samt möjlighet att semesterväxla.

Övrigt


Fabos kärnvärden är Nära, Drivande, Ansvarstagande och Inspirerande. Vi värdesätter olikheter och har nolltolerans till kränkande särbehandling.


För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre