Lediga jobb som Redovisningsassistent i Falkenberg

Se lediga jobb som Redovisningsassistent i Falkenberg. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Falkenberg som finns hos arbetsgivaren.

Redovisningsekonom till Bergs Fegen AB

Bergs Fegen grundades 1918 och med sin 100-åriga historia är det nu enbart den fjärde ägargenerationen som styr bolaget. Bergs Fegen är en av Sveriges största timmerbilspåbyggare som även är leverantör till Scania Komplett, Volvo Nyckelfärdig och Mercedes Startklar. Företaget tillverkar bland annat timmerkranar med egna anpassade styrsystem och kranhytt med hög kvalitet och funktionalitet till konkurrenskraftiga priser. Bergs Fegen omsätter idag 110 miljon... Visa mer
Bergs Fegen grundades 1918 och med sin 100-åriga historia är det nu enbart den fjärde ägargenerationen som styr bolaget. Bergs Fegen är en av Sveriges största timmerbilspåbyggare som även är leverantör till Scania Komplett, Volvo Nyckelfärdig och Mercedes Startklar. Företaget tillverkar bland annat timmerkranar med egna anpassade styrsystem och kranhytt med hög kvalitet och funktionalitet till konkurrenskraftiga priser. Bergs Fegen omsätter idag 110 miljoner och är ca 35 anställda i koncernen. www.bergsfegen.se


Är du en ansvarstagande, driven och kommunikativ person som vill arbeta brett inom redovisning och lön?


Arbetsuppgifter och mål

I rollen som redovisningsekonom på Bergs Fegen erbjuds du en verksamhetsnära roll inom redovisning och löneadministration i en organisation som präglas av närhet, service och struktur.
Du ansvarar för den löpande redovisningen, kundreskontran, lön, fakturering, kontering, kontoavstämning samt är delaktig vid månads- och årsbokslut. Du kommer ha nära samarbete med dina kollegor på kontoret och övriga delar av verksamheten samt produktion.
Tjänsten är placerad i Fegen och du rapporterar direkt till VD.


Din Profil

Vi söker dig med relevant utbildning tillsammans med några års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har helhetsförståelsen med fokus på affären, ett stort engagemang i att driva arbetet framåt och trivs att arbeta självständigt. Du har goda kunskaper i Excel och affärssystem. Har du erfarenhet av Pyramid ser vi det som meriterande.

Som person är du ansvarstagande, strukturerad, driven och kommunikativ. Du har ett öga för detaljer och är duktig på att organisera och prioritera dina arbetsuppgifter utifrån deadlines. Engagemang och nyfikenhet är något som faller dig naturligt samt viljan att lära sig nya arbetsuppgifter. Du har goda analytiska färdigheter och trivs i en roll med snabba beslutsvägar. Dina kunskaper i det svenska och engelska språket är goda såväl i tal som i skrift.
Erfarenhet från tidigare löneadministration är meriterande och vi kommer att lägga stor vikt på dina personliga egenskaper.

Kontakt

I den här rekryteringen samarbetar Bergs Fegen med Human & Executive. För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Anna Larsson; 0722 35 11 50.
Intervjuer kommer att ske löpande.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag och senast 2023-09-30. Visa mindre

Redovisningskonsult/Rådgivare

Ansök    Jun 8    Ludvig & Co AB    Redovisningsassistent
arbetsbeskrivning. Vill du vara med och göra skillnad inom lantbruk och grön näring? Till vårt kontor i Falkenberg söker vi nu en redovisningskonsult/rådgivare. Som redovisningskonsult/rådgivare på Ludvig & Co blir ditt viktigaste uppdrag att leda våra kunder och deras verksamheter till nästa nivå. För att göra detta möjligt tror vi på proaktivitet, digitala lösningar och ett stöttande ledarskap i en prestigelös och varm miljö. Varje dag tar vi nästa steg ... Visa mer
arbetsbeskrivning.
Vill du vara med och göra skillnad inom lantbruk och grön näring? Till vårt kontor i Falkenberg söker vi nu en redovisningskonsult/rådgivare. Som redovisningskonsult/rådgivare på Ludvig & Co blir ditt viktigaste uppdrag att leda våra kunder och deras verksamheter till nästa nivå. För att göra detta möjligt tror vi på proaktivitet, digitala lösningar och ett stöttande ledarskap i en prestigelös och varm miljö. Varje dag tar vi nästa steg mot att vara småföretagarens bästa rådgivare och att skapa framgångsrika företagare.

kvalifikationer.
Vi ser gärna att du har akademisk utbildning inom ekonomi samt några års erfarenhet av att ha arbetat självständigt med liknande uppgifter gärna i en konsulterande roll från redovisningsbyrå. Det är meriterande om du är auktoriserad redovisningskonsult eller har erfarenhet inom ekonomistyrning, affärsutveckling eller skatterådgivning inom lantbruk. För att vara med och bygga framtidens rådgivning kring våra digitala tjänster ser vi att du är nyfiken på och vill driva nya digitala lösningar mot kund.

Som person är du noggrann, strukturerad och ansvarsfull. Du är engagerad i ditt arbete och jobbar proaktivt för att lösa saker. Att vara en positiv och prestigelös lagspelare som har lätt för att samarbeta med andra och hjälpa till där det behövs ses som en självklarhet för dig. 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och vi eftersträvar mångfald.
ansvarsområde.
Hos Ludvig & Co kommer du i nära samarbete med deras kunder att arbeta med kvalificerad rådgivning för att hjälpa kunderna att utveckla sina verksamheter. Dina arbetsuppgifter består av att ge löpande konsultation, upprättande och genomgång av bokslut, deklarationer och årsredovisning. Du kommer att vara uppdragsansvarig för dina kunduppdrag och tillsammans med kontorschef revidera uppdrag för att effektivisera arbetsfördelningen. 

ansökan.
I den här rekryteringen samarbetar Ludvig & Co med Randstad Finance. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

Sök tjänsten genom att klicka här


För information kontakta: Liza Dahlin, rekryteringskonsult e-mail: [email protected] eller
Maria Hellström, rekryteringskonsult e-mail: [email protected] Visa mindre

Redovisningsassistent

Arbetsuppgifterna består i huvudsak av löpande redovisning för samtliga bolag i Lagnell Group AB. Skapa kundfakturor, kontera leverantörsfakturor, bokföra verifikationer, läsa in SIE-filer, leverantörsbetalningar, läsa in och återrapportera från bank, dagskassor, sköta anläggningsregister och stämma av kund- och leverantörsreskontra. Du kommer att arbeta nära en mer erfaren kollega som finns där som stöd och bollplank. Vi söker dig som är en driven pers... Visa mer
Arbetsuppgifterna består i huvudsak av löpande redovisning för samtliga bolag i Lagnell Group AB. Skapa kundfakturor, kontera leverantörsfakturor, bokföra verifikationer, läsa in SIE-filer, leverantörsbetalningar, läsa in och återrapportera från bank, dagskassor, sköta anläggningsregister och stämma av kund- och leverantörsreskontra.
Du kommer att arbeta nära en mer erfaren kollega som finns där som stöd och bollplank.



Vi söker dig som är en driven person med positiv anda och som trivs med att arbeta i team. Du har kommit i kontakt med redovisningsarbete innan och tycker det är ett roligt område som du vill utvecklas och växa inom, eller så har du några års erfarenhet av jobbet och vill vidareutveckla dig i din yrkesroll. Du trivs i familjära arbetsmiljöer som präglas av öppenhet och utveckling och du har höga ambitioner och strävar efter, precis som vi, att ständigt bli bättre på det du gör.
Vi söker dig som kan hantera att arbeta i flera företag parallellt. Du är noggrann, detaljorienterad, och har intresse för att använda digitala hjälpmedel och att lära dig arbeta i flera olika system såsom bokföringssystem och kassasystem.

Vi tror att du är/har:
· Minst 1 års erfarenhet av löpande redovisning, som redovisningskonsult/ekonom
· Relevant utbildning inom redovisning eller motsvarande erfarenhet
· God analytisk förmåga
· Ett prestigelöst förhållningssätt
· God samarbetsförmåga

Laxbutiken i Heberg AB är ett familjeföretag som består av restaurang och butik som är specialiserad på lax och som ingår i det växande moderbolaget Lagnell Group AB. I Lagnell Group ingår bl.a. Laxbutiken i Ljungskile , Lilla Laxen i Kungsbacka och Buhres Fisk i Kivik.

Besök gärna vår hemsida www.lagnellgroup.se för att läsa mer om respektive företag. Visa mindre

Administratör med fokus på redovisning!

Om företaget: En rutinerad administratör som har goda erfarenheter av att arbeta med redovisning sökes för uppdrag till en av våra kunder i Falkenberg. Uppdraget är en del av vår uthyrningsverksamhet, där du blir anställd av Lernia och arbetar som konsult hos vår kund. Där kommer du att få möjligheten att skapa erfarenheter för framtiden, bredda ditt kontaktnät och stärka din yrkeskompetens. För rätt person är uppdraget tänkt att övergå i en direktanstäl... Visa mer
Om företaget:

En rutinerad administratör som har goda erfarenheter av att arbeta med redovisning sökes för uppdrag till en av våra kunder i Falkenberg. Uppdraget är en del av vår uthyrningsverksamhet, där du blir anställd av Lernia och arbetar som konsult hos vår kund. Där kommer du att få möjligheten att skapa erfarenheter för framtiden, bredda ditt kontaktnät och stärka din yrkeskompetens. För rätt person är uppdraget tänkt att övergå i en direktanställning hos kundföretaget.

Ekonomigruppen på arbetsplatsen består av tre personer som sitter och arbetar tillsammans, men med olika ansvarsområden. Denna tjänst kommer att ha ansvar och fokus på redovisning. Samtliga rapporterar till CFO.

Som en del av ekonomiteamet kommer du att arbeta med följande:

• Löpande bokföring, periodiseringar.
• Stötta CFO vid kvartalsrapportering och bokslutsarbete.
• Kundorderregistrering, fakturering.
• Kund- och Leverantörreskontra.
• Bankgarantier
• Diverse kontorsgöromål.

Formell kompetens

För att klara av denna roll förväntar vi oss att du uppfyller följande krav:

• Du har en ekonomisk gymnasie-, eller högskoleutbildning.
• Vi ser gärna att du har arbetslivserfarenhet från liknande roller och har tidigare arbetat med redovisning. Meriterande är om du också har jobbat med projektredovisning och gärna i affärssystemet Pyramid.
• Har du även erfarenhet av momshantering i andra EU-länder är också detta meriterande, detta då företaget är vi momsregistrerade i ytterligare 3 länder.
• Att kunna svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav, ytterligare merit om du även hanterar tyska.
• Goda kunskaper i Excel är ett krav!

Personliga egenskaper

Förutom att du är en strukturerad och noggrann administratör är det också viktigt att du är självständig och drivande i ditt arbete. För att passa i rollen som ekonomiadministratör är det av stor vikt att du är flexibel, engagerad, prestigelös och hugger i där det behövs. Vi ser gärna också att du tar egna initiativ för att förbättra och effektivisera teamets och dina ansvarsområden. Företaget befinner sig i ständig förändring så en positiv inställning till utveckling samt att du gillar utmaningar är en förutsättning för att du ska trivas. Avslutningsvis kommer du att ha ett stort kontaktnät i denna roll och vi ser därför att du som söker är kommunikativ, serviceinriktad samt analytisk och problemlösande.

I denna tillsättning kommer vi lägga stor vikt vid personliga egenskaper!

Passar detta in på dig? Ansök redan i dag! Rekryteringsprocessen sker löpande.

Anställningsform/ omfattning/ tjänstgöringsort
Visstidsanställning/ Heltid/ Falkenberg

Arbetstid: 08:00 – 16:30

Tillträde
1 november 2020.

Övrigt
Har du frågor om tjänsten når du mig på: [email protected]
Alla ansökningar görs direkt via annonsen på www.lernia.se
Inga ansökningar tas emot via mailen!!

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft. Läs mer på www.lernia.se! Visa mindre