Om företaget:
En rutinerad administratör som har goda erfarenheter av att arbeta med redovisning sökes för uppdrag till en av våra kunder i Falkenberg. Uppdraget är en del av vår uthyrningsverksamhet, där du blir anställd av Lernia och arbetar som konsult hos vår kund. Där kommer du att få möjligheten att skapa erfarenheter för framtiden, bredda ditt kontaktnät och stärka din yrkeskompetens. För rätt person är uppdraget tänkt att övergå i en direktanstäl... Visa mer
Om företaget:
En rutinerad administratör som har goda erfarenheter av att arbeta med redovisning sökes för uppdrag till en av våra kunder i Falkenberg. Uppdraget är en del av vår uthyrningsverksamhet, där du blir anställd av Lernia och arbetar som konsult hos vår kund. Där kommer du att få möjligheten att skapa erfarenheter för framtiden, bredda ditt kontaktnät och stärka din yrkeskompetens. För rätt person är uppdraget tänkt att övergå i en direktanställning hos kundföretaget.
Ekonomigruppen på arbetsplatsen består av tre personer som sitter och arbetar tillsammans, men med olika ansvarsområden. Denna tjänst kommer att ha ansvar och fokus på redovisning. Samtliga rapporterar till CFO.
Som en del av ekonomiteamet kommer du att arbeta med följande:
• Löpande bokföring, periodiseringar.
• Stötta CFO vid kvartalsrapportering och bokslutsarbete.
• Kundorderregistrering, fakturering.
• Kund- och Leverantörreskontra.
• Bankgarantier
• Diverse kontorsgöromål.
Formell kompetens
För att klara av denna roll förväntar vi oss att du uppfyller följande krav:
• Du har en ekonomisk gymnasie-, eller högskoleutbildning.
• Vi ser gärna att du har arbetslivserfarenhet från liknande roller och har tidigare arbetat med redovisning. Meriterande är om du också har jobbat med projektredovisning och gärna i affärssystemet Pyramid.
• Har du även erfarenhet av momshantering i andra EU-länder är också detta meriterande, detta då företaget är vi momsregistrerade i ytterligare 3 länder.
• Att kunna svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav, ytterligare merit om du även hanterar tyska.
• Goda kunskaper i Excel är ett krav!
Personliga egenskaper
Förutom att du är en strukturerad och noggrann administratör är det också viktigt att du är självständig och drivande i ditt arbete. För att passa i rollen som ekonomiadministratör är det av stor vikt att du är flexibel, engagerad, prestigelös och hugger i där det behövs. Vi ser gärna också att du tar egna initiativ för att förbättra och effektivisera teamets och dina ansvarsområden. Företaget befinner sig i ständig förändring så en positiv inställning till utveckling samt att du gillar utmaningar är en förutsättning för att du ska trivas. Avslutningsvis kommer du att ha ett stort kontaktnät i denna roll och vi ser därför att du som söker är kommunikativ, serviceinriktad samt analytisk och problemlösande.
I denna tillsättning kommer vi lägga stor vikt vid personliga egenskaper!
Passar detta in på dig? Ansök redan i dag! Rekryteringsprocessen sker löpande.
Anställningsform/ omfattning/ tjänstgöringsort
Visstidsanställning/ Heltid/ Falkenberg
Arbetstid: 08:00 – 16:30
Tillträde
1 november 2020.
Övrigt
Har du frågor om tjänsten når du mig på:
[email protected]
Alla ansökningar görs direkt via annonsen på www.lernia.se
Inga ansökningar tas emot via mailen!!
Lernia är vägen framåt
Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft. Läs mer på www.lernia.se!
Visa mindre