Lediga jobb som Platschef, anläggning i Falkenberg

Se lediga jobb som Platschef, anläggning i Falkenberg. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Falkenberg som finns hos arbetsgivaren.

Anläggningschef till kultur-, fritids- och teknikförvaltningen

Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid. Kultur-, fritids- och teknikförvaltningen är kommunens tredje största förvaltning. Vi är 180 anställda med ett brett ansvarsområde inom fastighet och projekt, gata och trafik, hamn, park och kust, anläggning och bad, öppen ungdomsverksa... Visa mer
Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.

Kultur-, fritids- och teknikförvaltningen är kommunens tredje största förvaltning. Vi är 180 anställda med ett brett ansvarsområde inom fastighet och projekt, gata och trafik, hamn, park och kust, anläggning och bad, öppen ungdomsverksamhet, föreningsstöd, bibliotek, kulturskola, museum och offentlig konst samt konsument- och budgetrådgivning.

Nu söker vi en anläggningschef där du kommer få det spännande och omväxlande uppdraget att leda arbetet med att driva och utveckla våra idrottsanläggningar för kommunens invånare och besökare.
Anläggningsenheten ansvarar bla för Falkenbergs idrottsplats, Falkenbergs Arena, idrottshallar, fotbollsplaner, ishall, utegym, discgolfbana, motionsspår, insjöbad, vandringsleder och uthyrning av bowlinghall.

Verksamheten utvecklas hela tiden och du kommer ha en viktig roll i byggnation av ny idrottshall i bostadsområdet Tröingedal, kustnära vandringsled och byggnations av nytt badhus i området.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att arbeta operativt med drift och underhåll av anläggningarna och dess verksamheter, men även strategisk med planering, utveckling och uppföljning av dem, du ansvarar för enhetens verksamhet, ekonomi, personal! Du ingår i avdelningens ledningsgrupp, tillsammans med dina enhetschefskollegor från park och kust och badet, din närmsta chef är verksamhetschefen för fritid och offentlig miljö.
Du leder en arbetsgrupp på 12 medarbetare med befattningarna arbetsledare och anläggningsvaktmästare, där arbetsledare fördelar och leder det dagliga operativa arbetet i samråd med dig. Du förväntas skapa delaktighet och engagemang hos medarbetarna genom ditt ledarskap! Verksamheten pågår under hela veckan, dag, kväll och helg!

I rollen hanterar du och samverkar med många verksamheter, både från förvaltningens övriga verksamheter men också med bland annat föreningslivet och entreprenörer.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning och/eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du har erfarenhet från verksamhetsområdet och har du även erfarenhet inom ledarskap ser vi detta som meriterande.
Du har förmåga att styra utifrån de mål och förutsättningar som beslutad budget anger samtidigt som du driver och utvecklar verksamhet och medarbetare enligt uppdrag, mål och budget. Du uppskattar ett gott samarbete då rollen innebär att skapa goda relationer både inom och utanför organisationen och du har förmåga att arbeta kundorienterat med stor känsla för service. Ditt ledarskap präglas av ett tryggt och ett coachande förhållningssätt och du har förmåga att se till hela verksamhetens bästa. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.
För tjänsten är det ett krav att du har B-körkort (för manuell växellåda)

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet
Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Intervjuer är planerade under v 45.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Falkenbergs kommun använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen.

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. Visa mindre

Platschef med teknisk kompetens

Trivs du att arbeta i en internationell miljö i ett företag med starkt fokus på tillväxt? Som Platschef blir du ansvarig för att utveckla leverans och relation med vår kund, Carlsberg. Brinner du för ständiga förbättringar och är kommunikativ, då kan detta vara tjänsten för Dig! CBRE´s uppdrag är att leverera service och underhåll av fastigheter och utveckla de fastighetsrelaterade tjänsterna, allt för att säkerställa att vår kund och dess medarbetare har ... Visa mer
Trivs du att arbeta i en internationell miljö i ett företag med starkt fokus på tillväxt? Som Platschef blir du ansvarig för att utveckla leverans och relation med vår kund, Carlsberg. Brinner du för ständiga förbättringar och är kommunikativ, då kan detta vara tjänsten för Dig!
CBRE´s uppdrag är att leverera service och underhåll av fastigheter och utveckla de fastighetsrelaterade tjänsterna, allt för att säkerställa att vår kund och dess medarbetare har en väl fungerande arbetsplats. Genom att arbeta med ständiga förbättringar, utvecklar vi metoder och processer för att alltid leverera med hög kvalitet. Som Platschef är din viktigaste uppgift att supportera och utveckla vår leverans tillsammans med ett engagerat team.
CBRE är ett värderingsstyrt företag som arbetar utifrån våra värdeord RISE (Respect, Integrity, Service och Excellence). Dessa värderingar har vi med i alla delar av vårt arbete och vi vill att det skall genomsyra allt vi gör liksom att du som medarbetare hos oss också känner igen dig i dessa och vill leva efter dem.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Ansvara för fastigheternas underhåll och tekniska installationer
Skapa och utveckla goda relationer med kund
Leda och hantera förhandlingar med kund och samarbetspartners
Coacha och utveckla dina medarbetare
Driva avtalsmässiga målsättningar genom proaktivt arbete och styrning av den organisation du leder
Leda förändrings- och förbättringsarbete
Driva lönsamhet samt upprätta prognos och analys av affärsplaner, budget, bokslut
Säkerställa en bra efterlevnad inom kvalitet, hälsa, säkerhet och arbetsmiljö

Vi söker dig som är/har:
Relevant utbildning och flerårig erfarenhet från ledande position inom fastighet, bygg, industri eller installation
Erfarenhet av personalansvar samt vana att leda samarbetspartners
Förmågan att bygga starka relationer, både internt och externt och har en kommunikativ förmåga
Erfarenhet av förbättringsarbete
Teknisk kompetens och förståelse
Dokumenterad erfarenhet inom ekonomi – resultat- & budgetansvar
God datakunskap inom Officepaketet
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal och skrift

För att lyckas i rollen är du lösningsorienterad med en god samarbetsförmåga. Du är ansvarstagande och tar egna initiativ samt är bra på att slutföra arbetsuppgifterna. Vi värdesätter att du har stort kundfokus. Du stimuleras av en miljö som utmärks av stort engagemang och där förmågan att hantera snabba förändringar är av stor betydelse.
Vi erbjuder en omväxlande tjänst i en global organisation med stora utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du vara med på den spännande tillväxtresa och förändringsprocess som företaget för närvarande genomgår. Vi är stolta över att LinkedIn 2017 utsåg CBRE till ett av världens 20 bolag där talanger helst vill arbeta och att Forbes 2018 valde ut CBRE till en av de bästa arbetsgivarna för kvinnor. CBRE har också blivit rankad #1 inom Real Estate i Fortune Magazines World’s Most Admired Companies för 2019, vilket vi är mycket glada över. Vi tror att vårt medvetna arbete kring vår företagskultur och People Management bidragit till denna utnämning!
Tjänsten är på heltid och tillsvidare med placering i Falkenberg. Start så snart som möjligt enligt överenskommelse. För ev frågor – kontakta rekryterande chef Fredric Andersson Tel 072 228 50 66
Vi arbetar löpande med vårt urval och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, 2022-02-11
CBRE är världens största kommersiella fastighets- och investeringsföretag. På CBRE är vår passion att leverera marknadsledande fastighetsrelaterade tjänster som bidrar till våra kunders framgång! Våra ca 100 000 anställda hjälper investerare, fastighetsägare och hyresgäster via våra cirka 530 kontor över hela världen och omsatte 2020 23,8 miljarder dollar. CBRE Global Workplace Solutions (GWS) är ett affärsområde inom CBRE som levererar integrerade tjänster inom facilities management, projekt och rådgivning. Visa mindre

Platschef till driften i Falkenberg

Att bygga och sköta om vägar och infrastruktur är stort. Att bidra till samhällsutvecklingen är ännu större. Hos oss får du göra både och. Inom Svevia kombinerar vi det lilla företagets gemenskap och lagkänsla med det stora företagets stabilitet. Här får du möjlighet att utvecklas som en specialist på väg - med engagemang, samarbete och ansvar. Svevia i Halland söker nu en trygg platschef som vill leda det fortsatta arbetet med drift och underhåll av väg ... Visa mer
Att bygga och sköta om vägar och infrastruktur är stort. Att bidra till samhällsutvecklingen är ännu större. Hos oss får du göra både och. Inom Svevia kombinerar vi det lilla företagets gemenskap och lagkänsla med det stora företagets stabilitet. Här får du möjlighet att utvecklas som en specialist på väg - med engagemang, samarbete och ansvar.

Svevia i Halland söker nu en trygg platschef som vill leda det fortsatta arbetet med drift och underhåll av väg och axla ansvaret för driftområde Falkenberg.

Om ditt uppdrag som platschef
Som platschef i Falkenberg har du ett främsta ansvar för drift och underhåll av driftområde Falkenberg. Det är du som planerar, driver och följer projekten med ansvar för ekonomi-, arbetsmiljö- och kvalitetsfrågor. Du har daglig kontakt främst med arbetsledning, kunder och leverantörer vilket ställer stora krav på samarbete och god kommunikativ förmåga. Du förväntas leda och motivera medarbetarna mot satta mål både i verksamheten och individuella utvecklingsplaner. I din roll ingår också att bevaka marknaden genom interna och externa kontakter. För oss är du som platschef en nyckelperson som också sätter grunden för och lever upp till Svevias värderingar; Samarbete, Engagemang och Ansvar.

Tjänsten är heltid tillsvidare med placering på Svevias etablering i Himle. Därifrån drivs både driftområde Falkenberg och Viskadalen. I verksamheten arbetar idag tre arbetsledare, sju yrkesarbetare och en administratör. På Svevia tillämpar vi individuell lönesättning.

Vem söker vi?
Du ska vara den kommunikativa ledaren som har daglig kontakt med medarbetare, kunder och leverantörer och som får samarbeten att generera lönsamma affärer, välmående och effektiva team. Vi söker en ledare, som ser våra medarbetare och som genom trygghet, lyhördhet och förtroende skapar engagemang och glädje på arbetsplatsen. I arbetsgruppen skapar du struktur genom ordning och reda samt tydlighet i ditt ledarbetskap. Vår utgångspunkt är att du har erfarenhet av drift och underhåll av väg och besitter goda ledaregenskaper. Självklart trivs du med ekonomi, dokumentation och ekonomisk uppföljning - det betraktar du som en naturlig del av jobbet. B-körkort och god svenska i tal och skrift är krav i rollen.

En del av något större
Svevia är i dag Sveriges största driftentreprenör. Inom drift och underhåll sköter vi bland annat sommar- och vinterväghållningen för hälften av statens vägnät. Och många kommuner, privata företag och vägföreningar anlitar oss för att ta hand om deras vägar och utemiljöer.

Hos oss bidrar du till en större helhet. Vi plogar för barnfamiljen som är på väg till fjällen. Vi gör så att näringslivets varutransporter når fram och ser till att gator, torg och parker är rena och snygga. Dessutom skyddar vi liv på vägen genom vårt erbjudande inom trafikanordningar.

Varför Svevia?
Utifrån Svevias strategier, mål och värdegrund får du de förutsättningar som krävs för att göra skillnad och bidra till företagets utveckling. Beslutsvägarna är korta, det är lätt att påverka och göra sin röst hörd. Och hos oss står ledarskapet i fokus vilket gör att du kontinuerligt får möjlighet att utvecklas i din roll.

Vi månar om att vara en arbetsplats för alla. Att du ska leda genom dina medarbetare ser vi som en självklarhet. Det är som lag vi skapar framgång. Det är så vi gör affärer och genererar resultat. Det är så vi får vi stad och land att fungera. Vill du dela väg med oss?

Ansökan och information
Har du ytterligare frågor om tjänsten kontakta Arbetschef Mattias Svedberg på telefonnummer 010-4581969 alternativt HR-Specialist Ebba Antin 08-7642322. Intervjuer sker löpande, skicka in din ansökan snarast möjligt och som senast den 10 oktober 2021. Fackliga företrädare nås via växeln, tfn 08-404 10 00.

Svevia arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens för att främja att vi är en arbetsplats för alla.

Vi har tagit ställning till annonsering, vilket gör att vi inte önskar säljsamtal för ytterligare frågor kring annonsering, rekrytering eller bemanning. Visa mindre

Platschef till driften i Falkenberg

Att bygga och sköta om vägar och infrastruktur är stort. Att bidra till samhällsutvecklingen är ännu större. Hos oss får du göra både och. Inom Svevia kombinerar vi det lilla företagets gemenskap och lagkänsla med det stora företagets stabilitet. Här får du möjlighet att utvecklas som en specialist på väg - med engagemang, samarbete och ansvar. Svevia i Halland söker nu en trygg platschef som vill leda det fortsatta arbetet med drift och underhåll av väg ... Visa mer
Att bygga och sköta om vägar och infrastruktur är stort. Att bidra till samhällsutvecklingen är ännu större. Hos oss får du göra både och. Inom Svevia kombinerar vi det lilla företagets gemenskap och lagkänsla med det stora företagets stabilitet. Här får du möjlighet att utvecklas som en specialist på väg - med engagemang, samarbete och ansvar.

Svevia i Halland söker nu en trygg platschef som vill leda det fortsatta arbetet med drift och underhåll av väg och axla ansvaret för driftområde Falkenberg.

Om ditt uppdrag som platschef
Som platschef i Falkenberg har du ett främsta ansvar för drift och underhåll av driftområde Falkenberg. Det är du som planerar, driver och följer projekten med ansvar för ekonomi-, arbetsmiljö- och kvalitetsfrågor. Du har daglig kontakt främst med arbetsledning, kunder och leverantörer vilket ställer stora krav på samarbete och god kommunikativ förmåga. Du förväntas leda och motivera medarbetarna mot satta mål både i verksamheten och individuella utvecklingsplaner. I din roll ingår också att bevaka marknaden genom interna och externa kontakter. För oss är du som platschef en nyckelperson som också sätter grunden för och lever upp till Svevias värderingar; Samarbete, Engagemang och Ansvar.

Tjänsten är heltid tillsvidare med placering på Svevias etablering i Himle. Därifrån drivs både driftområde Falkenberg och Viskadalen. I verksamheten arbetar idag tre arbetsledare, sju yrkesarbetare och en administratör. På Svevia tillämpar vi individuell lönesättning.

Vem söker vi?
Du ska vara den kommunikativa ledaren som har daglig kontakt med medarbetare, kunder och leverantörer och som får samarbeten att generera lönsamma affärer, välmående och effektiva team. Vi söker en ledare, som ser våra medarbetare och som genom trygghet, lyhördhet och förtroende skapar engagemang och glädje på arbetsplatsen. I arbetsgruppen skapar du struktur genom ordning och reda samt tydlighet i ditt ledarbetskap. Vår utgångspunkt är att du har erfarenhet av drift och underhåll av väg och besitter goda ledaregenskaper. Självklart trivs du med ekonomi, dokumentation och ekonomisk uppföljning - det betraktar du som en naturlig del av jobbet. B-körkort och god svenska i tal och skrift är krav i rollen.

En del av något större
Svevia är i dag Sveriges största driftentreprenör. Inom drift och underhåll sköter vi bland annat sommar- och vinterväghållningen för hälften av statens vägnät. Och många kommuner, privata företag och vägföreningar anlitar oss för att ta hand om deras vägar och utemiljöer.

Hos oss bidrar du till en större helhet. Vi plogar för barnfamiljen som är på väg till fjällen. Vi gör så att näringslivets varutransporter når fram och ser till att gator, torg och parker är rena och snygga. Dessutom skyddar vi liv på vägen genom vårt erbjudande inom trafikanordningar.

Varför Svevia?
Utifrån Svevias strategier, mål och värdegrund får du de förutsättningar som krävs för att göra skillnad och bidra till företagets utveckling. Beslutsvägarna är korta, det är lätt att påverka och göra sin röst hörd. Och hos oss står ledarskapet i fokus vilket gör att du kontinuerligt får möjlighet att utvecklas i din roll.

Vi månar om att vara en arbetsplats för alla. Att du ska leda genom dina medarbetare ser vi som en självklarhet. Det är som lag vi skapar framgång. Det är så vi gör affärer och genererar resultat. Det är så vi får vi stad och land att fungera. Vill du dela väg med oss?

Ansökan och information
Har du ytterligare frågor om tjänsten kontakta Arbetschef Mattias Svedberg på telefonnummer 010-4581969 alternativt HR-Specialist Ebba Antin 08-7642322. Intervjuer sker löpande, skicka in din ansökan snarast möjligt och som senast den 19 oktober 2021. Fackliga företrädare nås via växeln, tfn 08-404 10 00.

Svevia arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens för att främja att vi är en arbetsplats för alla.

Vi har tagit ställning till annonsering, vilket gör att vi inte önskar säljsamtal för ytterligare frågor kring annonsering, rekrytering eller bemanning. Visa mindre

Platschef

Kynningsrud Nordic Crane AB söker en drivande och ambitiös medarbetare som ska leda, driva och utveckla vår avdelning Syd. Tjänsten utgår från vår depå i Falkenberg. Avdelningen omsätter cirka 30 miljoner per år och ambitionen är att växa i hela södra Sverige. Vi söker dig som är positiv, engagerad och ansvarstagande. Har du erfarenhet från sälj och drift, ett stort kontaktnät och är ekonomiskt tänkande, är du förhoppningsvis den vi söker! ARBETSUPPGIFTER... Visa mer
Kynningsrud Nordic Crane AB söker en drivande och ambitiös medarbetare som ska leda, driva och utveckla vår avdelning Syd. Tjänsten utgår från vår depå i Falkenberg. Avdelningen omsätter cirka 30 miljoner per år och ambitionen är att växa i hela södra Sverige. Vi söker dig som är positiv, engagerad och ansvarstagande. Har du erfarenhet från sälj och drift, ett stort kontaktnät och är ekonomiskt tänkande, är du förhoppningsvis den vi söker!

ARBETSUPPGIFTER:

-         Ansvarig för att leda, driva och utveckla avdelningen

-         Försäljning av kran och transporttjänster till nya och befintliga kunder

-         Planering och koordinering av krantjänster och personal

-         Ordermottagning och kundkontakt

-         Fakturering och administration relaterat till driften

-         HMS- och kvalitetsansvar inom eget ansvarsområde

KVALIFIKATIONER:

-         Strukturerad, positiv, initiativrik och lösningsorienterad

-         Förmåga att arbeta resultatinriktat och relationsskapande

-         Förmåga att behålla lugnet i en stundtals hektisk vardag och samtidigt kunna ligga steget före

-         Uttrycka dig väl i svenska och engelska i tal och skrift och goda datorvanor

-         Erfarenhet av sälj och arbetsledning är ett krav

VI ERBJUDER:

-         Varierande arbetsuppgifter med stort ansvar och möjlighet att själv påverka arbetet.

-         Intressant och stimulerande arbete i en spännande bransch.

-         Professionell arbetsmiljö med kollegor som har bred erfarenhet inom kran och transport.

-         Bra villkor och förmåner.

Om Företaget:

Kynningsrud Nordic Crane är ledande inom mobilkranar, lastbilskranar och transporttjänster. Vi verkar lokalt, nationellt och i hela Skandinavien. Kynningsrud Nordic Crane har runt 300 maskiner som opereras av våra duktiga och serviceinriktade medarbetare. Hållbarhet och hänsyn till miljön är viktigt för oss.

Intresserad och vill veta mer? I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av Jobways rekryteringskonsult Oscar Thiele [email protected] Skicka din ansökan snarast, urval sker löpande. Din ansökan behandlas konfidentiellt. Skicka din ansökan och CV till: [email protected]. Visa mindre

Platschef med känsla för kvalitet!

Är du platschefen som med kunskap, driv och lyhördhet vill bidra i en mindre, men snabbväxande, koncern? Är du som Hamiltone Ab - ärlig, pålitlig, lojal och energisk i din strävan att betjäna andra? Är du kreativ och framåtblickande med båda fötterna på marken? Hamiltone har börjat sin resa framgångsrikt. Den vill och kan har här en möjlighet att bli en nyckelperson för den spännande framtid Hamiltone möter. Om tjänsten Som högst ansvarig på byggarbetsplat... Visa mer
Är du platschefen som med kunskap, driv och lyhördhet vill bidra i en mindre, men snabbväxande, koncern?
Är du som Hamiltone Ab - ärlig, pålitlig, lojal och energisk i din strävan att betjäna andra?
Är du kreativ och framåtblickande med båda fötterna på marken?
Hamiltone har börjat sin resa framgångsrikt. Den vill och kan har här en möjlighet att bli en nyckelperson för den spännande framtid Hamiltone möter.
Om tjänsten
Som högst ansvarig på byggarbetsplatsen är ansvaret omfattande i den här heltidsbefattningen som platschef inom verksamhetsområdet Lund-Halmstad-Ljungby-Älmhult-Hässleholm-Perstorp. I rollen kan det bli aktuellt med en förmånsbil.
Här kan du läsa mer om Hamiltone : https://hamiltone.se/sv
Arbetsbeskrivning
Platschefen är den som har högst ansvar ute på byggarbetsplatsen, dennes befattningsbeskrivning innefattar flertalet olika arbetsmoment där hen bl.a. ansvarar över kvaliteten, ekonomin och tidsplaneringen. Platschefen ska vidta nödvändiga åtgärder för att genomföra projektet enligt företagets fastställda riktlinjer.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som platschef kommer innebära:
- Att representera Hamiltone på byggmöten etc.
- Att leda dina teammedlemmar genom en nära och bra dialog.
- Att planera, administrera, kalkylera och leda projekten från början till slut.
- Att ha arbetsmiljöansvar, miljöansvar samt kvalitetsansvar inom dina projekt.
- Att utveckla goda och långsiktiga kundrelationer.
- Att se affärsmöjligheter och ta dessa i hamn.
Tjänsten som platschef hos Hamiltone erbjuder många sociala kontaktytor, utmaningar och stor möjlighet till personlig utveckling. Som ledare blir du en av nyckelpersonerna för Hamiltone ABs fortsatta framgång.
Vi söker dig som
Du har några år i rollen och vill vara en del av en växande koncern där alla räknas. Ditt ledarskap präglas av att du tycker om människor och är aktivt deltagande under byggets hela process. Du är en problemlösare av rang och det du lär dig tar du med dig hem till dina kollegor för kunskapsöverföring. Du identifierar dig med Hamiltones värdeord ärliga, pålitliga, lojala och energiska.
Vårt företag
Montico är ett komplett matchningsföretag som erbjuder helhetslösningar till företag och privatpersoner inom rekrytering, bemanning, utbildning och matchningstjänster. Vi är cirka 500 anställda och har kontor på ett 20-tal orter i Sverige med huvudkontor i Tranås samt ett kontor i Polen för internationell arbetskraft. Läs mer på www.montico.se.
Din ansökan lämnar du via länken nedan.
Då vi gör löpande urval tar vi gärna emot din ansökan så snart som möjligt. Visa mindre

Driftchef för våra Återvinningscentraler

Gillar du möjligheterna och utmaningarna i att leda den dagliga driften? Är du en trygg och kommunikativ ledare med ett genuint intresse för miljöfrågor? Då ska du söka tjänsten som driftchef för våra Återvinningscentraler! ARBETSUPPGIFTER Som driftchef är du personalansvarig för tre återvinningscentraler (ÅVC), två i Falkenbergs kommun samt en i Varberg. Vårt uppdrag är att säkerställa hållbara, kostnadseffektiva och säkra avfallstjänster. Du rapporter... Visa mer
Gillar du möjligheterna och utmaningarna i att leda den dagliga driften? Är du en trygg och kommunikativ ledare med ett genuint intresse för miljöfrågor? Då ska du söka tjänsten som driftchef för våra Återvinningscentraler!

ARBETSUPPGIFTER
Som driftchef är du personalansvarig för tre återvinningscentraler (ÅVC), två i Falkenbergs kommun samt en i Varberg. Vårt uppdrag är att säkerställa hållbara, kostnadseffektiva och säkra avfallstjänster. Du rapporterar till avdelningschefen för Återvinning och avfall.
Du kommer att jobba tillsammans med resterande ÅVC-team, bestående av medarbetare på våra ÅVC:er, driftchef för två ÅVC i Varberg, samordnare samt avdelningschef.

Tillsammans med medarbetarna jobbar ni för att ge våra kunder den bästa servicen i enlighet med Vivabs vision - en förenklad miljösmart vardag. I din roll handlar det bland annat om att säkerställa en stabil drift av anläggningarna och att skapa en tydlighet i vad som förväntas av dina medarbetare.
I tjänsten ingår veckovis planering och uppföljning för att driva verksamheten framåt på ett kostnadseffektivt sätt.
Du är väl insatt i de utmaningar och möjligheter som finns i den dagliga driften och kan ta tydliga beslut för att driva verksamheten framåt.

I vår verksamhet är säkerhetsfrågor och systematiskt arbetsmiljöarbete ständigt i fokus. Medarbetarna hanterar dagligen farligt avfall, tunga fordon och stora avfallsvolymer. Lika viktig som den fysiska arbetsmiljön är den sociala och organisatoriska där du förväntas ta en stor roll i förbättringsarbetet.

Återvinning och miljöfrågor är något som berör många och en bransch som ständigt förändras. Tillsammans med din personal kommer du att delta i flera spännande utvecklingsfrågor, dels genom utbyte med andra inom branschen, dels genom interna projekt såsom förbättrade återvinningslösningar och byggprojekt.

Hos Vivab får du en arbetsplats där ingen dag är den andra lik och där miljö, hållbarhet och utveckling är i fokus. Dina blivande kollegor är hjälpsamma och prestigelösa.

Du kommer att utgå från vår ÅVC i Falkenberg.

KVALIFIKATIONER
Du är en trygg ledare som sprider positiv energi och framåtanda. Som person är du nyfiken och du kommunicerar öppet, ärligt och tydligt. Du trivs i en sammanhållande roll och har förmågan att bygga förtroende hos din personal för att tillsammans uppnå era mål. Din förmåga att se och lyfta den enskilde medarbetaren är uppskattad och du är både inlyssnande och drivande.
Du stimuleras av att vara med på plats ute hos personalen under arbetsdagen men också av mötet med kund.

Du har:

- Genomförd utbildning på minst gymnasial nivå (alternativt arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig)
- Dokumenterad ledarerfarenhet
- Genuint intresse för hållbarhet och miljö
- God kunskap i Office-paketet
- B-körkort
- God svenska i både tal och skrift

Erfarenhet av budgetarbete och systematiskt arbetsmiljöarbete är meriterande, liksom arbetslivserfarenhet från miljö- och återvinningsområdet.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
VIVAB (Vatten & Miljö i Väst AB) jobbar för en hållbar framtid med rent vatten, friskare hav och minskade avfallsmängder i Varberg och Falkenberg.

Från våra vattenverk levererar vi ett dricksvatten av högsta kvalitet och vi strävar efter minsta möjliga miljöpåverkan från våra reningsverk. Vi ansvarar även för avfallshanteringen i våra kommuner, där återvinning och återbruk är viktiga grundstenar i utvecklingen.

Vår verksamhet berörs av runt 100 000 personer vilket gör oss till en av landets större aktörer inom vatten, avlopp och avfall. En förenklad miljösmart vardag är vår vision, var med och förverkliga den du också!

OBS! Vi undanber oss alla erbjudanden om ytterligare annonsering både i tryck och digitalt. Visa mindre

Platschef med känsla för kvalitet!

Är du platschefen som med kunskap, driv och lyhördhet vill bidra i en mindre, men snabbväxande, koncern? Är du som Hamiltone Ab - ärlig, pålitlig, lojal och energisk i din strävan att betjäna andra? Är du kreativ och framåtblickande med båda fötterna på marken? Hamiltone har börjat sin resa framgångsrikt. Den vill och kan har här en möjlighet att bli en nyckelperson för den spännande framtid Hamiltone möter. Om tjänsten Som högst ansvarig på byggarbetsplat... Visa mer
Är du platschefen som med kunskap, driv och lyhördhet vill bidra i en mindre, men snabbväxande, koncern?
Är du som Hamiltone Ab - ärlig, pålitlig, lojal och energisk i din strävan att betjäna andra?
Är du kreativ och framåtblickande med båda fötterna på marken?
Hamiltone har börjat sin resa framgångsrikt. Den vill och kan har här en möjlighet att bli en nyckelperson för den spännande framtid Hamiltone möter.
Om tjänsten
Som högst ansvarig på byggarbetsplatsen är ansvaret omfattande i den här heltidsbefattningen som platschef inom verksamhetsområdet Lund-Halmstad-Ljungby-Älmhult-Hässleholm-Perstorp. I rollen kan det bli aktuellt med en förmånsbil.
Här kan du läsa mer om Hamiltone : https://hamiltone.se/sv
Arbetsbeskrivning
Platschefen är den som har högst ansvar ute på byggarbetsplatsen, dennes befattningsbeskrivning innefattar flertalet olika arbetsmoment där hen bl.a. ansvarar över kvaliteten, ekonomin och tidsplaneringen. Platschefen ska vidta nödvändiga åtgärder för att genomföra projektet enligt företagets fastställda riktlinjer.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som platschef kommer innebära:
- Att representera Hamiltone på byggmöten etc.
- Att leda dina teammedlemmar genom en nära och bra dialog.
- Att planera, administrera, kalkylera och leda projekten från början till slut.
- Att ha arbetsmiljöansvar, miljöansvar samt kvalitetsansvar inom dina projekt.
- Att utveckla goda och långsiktiga kundrelationer.
- Att se affärsmöjligheter och ta dessa i hamn.
Tjänsten som platschef hos Hamiltone erbjuder många sociala kontaktytor, utmaningar och stor möjlighet till personlig utveckling. Som ledare blir du en av nyckelpersonerna för Hamiltone ABs fortsatta framgång.
Vi söker dig som
Du har några år i rollen och vill vara en del av en växande koncern där alla räknas. Ditt ledarskap präglas av att du tycker om människor och är aktivt deltagande under byggets hela process. Du är en problemlösare av rang och det du lär dig tar du med dig hem till dina kollegor för kunskapsöverföring. Du identifierar dig med Hamiltones värdeord ärliga, pålitliga, lojala och energiska.
Vårt företag
Montico är ett komplett matchningsföretag som erbjuder helhetslösningar till företag och privatpersoner inom rekrytering, bemanning, utbildning och matchningstjänster. Vi är cirka 500 anställda och har kontor på ett 20-tal orter i Sverige med huvudkontor i Tranås samt ett kontor i Polen för internationell arbetskraft. Läs mer på www.montico.se.
Din ansökan lämnar du via länken nedan.
Då vi gör löpande urval tar vi gärna emot din ansökan så snart som möjligt. Visa mindre

Anläggningschef till kultur-, fritids- och teknikförvaltningen

Kultur-, fritids- och teknikförvaltningen är kommunens tredje största förvaltning med drygt 170 anställda och ett brett ansvarsområde. Förvaltningens verksamhet omfattar anläggning och bad, gata- och trafik, park och kust, fastighet- och projekt, öppen ungdomsverksamhet, föreningsstöd, bibliotek, museum och offentlig konst samt konsument- och budgetrådgivning. Vi söker dig som vill ta ansvar för det spännande uppdraget att leda arbetet med att driva och u... Visa mer
Kultur-, fritids- och teknikförvaltningen är kommunens tredje största förvaltning med drygt 170 anställda och ett brett ansvarsområde. Förvaltningens verksamhet omfattar anläggning och bad, gata- och trafik, park och kust, fastighet- och projekt, öppen ungdomsverksamhet, föreningsstöd, bibliotek, museum och offentlig konst samt konsument- och budgetrådgivning.

Vi söker dig som vill ta ansvar för det spännande uppdraget att leda arbetet med att driva och utveckla våra idrottsanläggningar. Anläggningsenheten har ansvar för Falkenbergs idrottsplats, Falkenbergs Arena, idrottshallar, fotbollsplaner, ishall, utegym, discgolfbana, motionsspår, insjöbad, vandringsleder och uthyrning av bowlinghall. Verksamheten pågår hela veckan, dag, kväll som helg.







ARBETSUPPGIFTER
Som anläggningschef svarar du för enhetens verksamhet, ekonomi, personal och utveckling. Du ingår i avdelningens ledningsgrupp och rapporterar till verksamhetschefen fritid och offentlig miljö. Du coachar och leder dina 12 medarbetare i det dagliga arbetet samtidigt som du deltar i förvaltningens långsiktiga och strategiska planering och utveckling. Du har ett nära samarbete med förvaltningens övriga verksamheter.

KVALIFIKATIONER
Vi ser att du har eftergymnasial utbildning och/eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet från verksamhetsområdet och har du även erfarenhet inom ledarskap ser vi detta som meriterande. Du ska tänka ekonomiskt och styra utifrån de mål och förutsättningar som beslutad budget anger samtidigt som du driver och utvecklar verksamhet och medarbetare enligt uppdrag, mål och budget. Du uppskattar ett gott samarbete då rollen innebär att skapa goda relationer både inom och utanför organisationen och du har förmåga att arbeta kundorienterat med stor känsla för service. Din svenska är god i både tal och skrift och B-körkort är ett krav.

Välkommen med din ansökan.


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Falkenbergs kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Visa mindre