Lediga jobb som Personaladministratör/Personalassistent i Falkenberg

Se lediga jobb som Personaladministratör/Personalassistent i Falkenberg. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Falkenberg som finns hos arbetsgivaren.

Bemanningssamordnare inom bokning

Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid. Bemanningsenheten består av 1 Bemanningschef, 2 Bemanningsledare, 1 Bemanningscontroller och 5 Bemanningssamordnare, 23 poolanställda och våra ca 590 timvikarier. Nu söker vi dig som vill komplettera vårt team i rollen som Bemanningssam... Visa mer
Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.

Bemanningsenheten består av 1 Bemanningschef, 2 Bemanningsledare, 1 Bemanningscontroller och 5 Bemanningssamordnare, 23 poolanställda och våra ca 590 timvikarier. Nu söker vi dig som vill komplettera vårt team i rollen som Bemanningssamordnare!

ARBETSUPPGIFTER
Som bemanningssamordnare har du en central funktion i att planera och samordna bemanning gentemot våra tim- och poolanställda. Du arbetar med bokning och säkerställer att bemanningen sker enligt gällande arbetsrättsliga regler.

Bemanningsenheten bistår flera av kommunens förvaltningar, främst inom förskola, grundskola, vård och omsorg samt måltid och service, vilket innebär att du får en bred förståelse för olika verksamheters behov och förutsättningar.

Du kommer att:

• Koordinera och boka personal till kommunens verksamheter
• Hantera personaladministration och frågor kopplade till företrädesrätt och konvertering enligt LAS och Allmänna bestämmelser
• Vara ett ansikte utåt för bemanningsfrågor och ge service med hög kvalitet
• Utveckla bemanningsprocesser och rutiner tillsammans med bemanningsledare och kollegor för att förbättra service och effektivitet inom enheten. 

Arbetstid:

Tjänsten innebär att du arbetar var tredje helg enligt ett rullande schema. Arbetstiderna är förlagda mellan kl. 06:15 och 16:00, och kan variera beroende på veckodag. Lediga dagar på vardagar ges i enlighet med arbetshelgerna.

Vi erbjuder:

Ett meningsfullt arbete där du gör skillnad varje dag

Möjlighet att utvecklas som bemanningssamordnare

Ett engagerat och stöttande team

KVALIFIKATIONER
Vi ställer krav på att du har en eftergymnasial utbildning inom personalarbete, HR, offentlig förvaltning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Din utbildningsbakgrund ger dig god förståelse för bemannings- och rekryteringsfrågor, arbetsrätt och administrativa processer, vilket är centralt i rollen som bemanningssamordnare.

Du har kunskap om arbetsrättsliga regler, särskilt LAS och AB.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av bemanningsfrågor.

Det är ett krav att du har mycket god datorvana och är trygg i digitala system.

Vi söker dig som:

Har helhetssyn kring bemanning och sinne för detaljer.

Tar initiativ, trivs i ett högt tempo och har förmåga att prioritera och hantera många uppgifter samtidigt.

Kommunicerar tydligt och säkerställer att förväntningar är klara för alla parter.

Samarbetar gärna i team och värdesätter goda relationer med kollegor och beställande enheter.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Falkenbergs kommun använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. Visa mindre

Timvikarierande bemanningssamordnare inom bokning och rekrytering

Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid. ARBETSUPPGIFTER Som bemanningssamordnare har du en central funktion i att planera och samordna bemanning gentemot våra tim- och poolanställda. Du arbetar med både bokning och rekrytering, och säkerställer att bemanningen sker enligt g... Visa mer
Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.

ARBETSUPPGIFTER
Som bemanningssamordnare har du en central funktion i att planera och samordna bemanning gentemot våra tim- och poolanställda. Du arbetar med både bokning och rekrytering, och säkerställer att bemanningen sker enligt gällande arbetsrättsliga regler.

Bemanningsenheten bistår flera av kommunens förvaltningar, främst inom förskola, grundskola, vård och omsorg samt måltid och service, vilket innebär att du får en bred förståelse för olika verksamheters behov och förutsättningar.

Du kommer att:

• Koordinera och boka personal till kommunens verksamheter
• Rekrytera nya timvikarier och vara delaktig i hela rekryteringsprocessen: urval, intervjuer, referenstagning och anställningserbjudande
• Hantera personaladministration och frågor kopplade till företrädesrätt och konvertering enligt LAS och Allmänna bestämmelser
• Vara ett ansikte utåt för bemanningsfrågor och ge service med hög kvalitet

Arbetstid:

Arbetstiderna är varierande och förlagda mellan kl. 06:15 och 16:30, beroende på behov och arbetsuppgifter. Helgarbete kan förekomma. Som timvikarie arbetar du vid behov, vilket innebär att arbetstiden planeras utifrån verksamhetens behov i dialog med dig.

Vi erbjuder:

Ett meningsfullt arbete där du gör skillnad varje dag

Möjlighet att utvecklas inom både bemanning och rekrytering

Ett engagerat och stöttande team

KVALIFIKATIONER
Vi ställer krav på att du har en pågående eller genomförd eftergymnasial utbildning inom personalarbete, HR, offentlig förvaltning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Din utbildningsbakgrund ger dig god förståelse för bemannings- och rekryteringsfrågor, arbetsrätt och administrativa processer, vilket är centralt i rollen som bemanningssamordnare.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av bemannings- eller rekryteringsfrågor.

Vi söker dig som:

• Har ett starkt driv och är lösningsfokuserad
• Är en god människokännare som lyssnar in och samtidigt får saker att hända
• Har helhetssyn kring bemanning och sinne för detaljer
• Trivs i ett högt tempo och har förmåga att prioritera och hantera många uppgifter samtidigt
• Kommunicerar tydligt och säkerställer att förväntningar är klara för alla parter
• Tar initiativ och arbetar metodiskt
• Samarbetar gärna i team och värdesätter goda relationer med kollegor och beställande enheter
• Har mycket god datorvana och är trygg i digitala system
• Har kunskap om arbetsrättsliga regler, särskilt LAS och AB

ÖVRIGT
Vi behandlar ansökningar löpande. 

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Falkenbergs kommun använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen.

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. Visa mindre

Är du vår nya HR Support Officer?

Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 25 000 svenska lantbrukare, har 10 000 anställda, har verksamheter i ett 20-tal länder och omsätter 45 miljarder kronor på årsbasis. Med basen i spannmål förädlar vi åkermarkens resurser för ett livskraftigt lantbruk. Några av våra mest kända varumärken inom livsmedel är AXA, Bonjour, Kungsörnen, GoGreen, Gooh, FINN CRISP, Korvbrö... Visa mer
Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 25 000 svenska lantbrukare, har 10 000 anställda, har verksamheter i ett 20-tal länder och omsätter 45 miljarder kronor på årsbasis. Med basen i spannmål förädlar vi åkermarkens resurser för ett livskraftigt lantbruk. Några av våra mest kända varumärken inom livsmedel är AXA, Bonjour, Kungsörnen, GoGreen, Gooh, FINN CRISP, Korvbrödsbagarn och Hatting. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Genom forskning, utveckling och verksamhet i hela värdekedjan tar vi tillsammans ansvar från jord till bord. Läs gärna mer på www.lantmannen.se.

Brinner du för service? Är du strukturerad som person och söker en administrativ roll? Vill du också arbeta på ett globalt företag där du får chans att växa? Då har du äntligen hittat rätt!

Om oss

Från Lantmännens SSC HR här i Falkenberg levererar vi tjänster inom HR administration, lönehantering samt support för de verktyg och processer som används inom koncernen. Vi hanterar HR-ärenden globalt och hanterar löneadministrationen för samtliga anställda i Sverige. Vi är i dagsläget 15 medarbetare på vårt kontor i Falkenberg och letar nu efter vårt nästa stjärnskott!

Om tjänsten

I din nya roll hos oss kommer du att vara involverad i både HR- och lönerelaterade ärenden. Vårt främsta mål är att leverera en service i världsklass till våra kunder.

I tjänsten förväntas du stötta chefer och lokal HR-personal i deras arbete för våra anställda – Från Onboarding till Exit.

Vi är mitt uppe i en förändringsresa där vi digitaliserar arbetet för verksamheten och ser därför att du är en person som gillar att anta utmaningar, ser potentiella förbättringsmöjligheter och trivs i en miljö där förändring och utveckling ständigt är på agendan.

Du får gärna ha tidigare erfarenhet av supportarbete, t ex inom HR- & löneadministration. Har du en god förståelse för hur systemstöd stöttar processer och ser samband mellan olika arbetsflöden i en organisation? Då kommer du att kunna axla denna roll galant! Ser du digitalisering som en utvecklingsmöjlighet och har erfarenhet av att implementera HR-system så är detta meriterande. Som person drivs du av att alltid leverera högsta möjliga kundnöjdhet, är positiv, noggrann och har förmåga att se saker i ett helhetsperspektiv. Vi ser gärna att du har en utbildning inom HR eller lön på högskolenivå eller motsvarande erfarenhet som rollen kräver. Du är flytande i svenska och engelska såväl i tal som i skrift.

Självklart delar du våra värderingar Öppenhet – Helhetssyn – Handlingskraft, samt vårt löfte att ta ansvar från jord till bord. Lantmännen arbetar aktivt med att säkerställa att vår arbetsplats är utvecklande för alla oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, sexuell läggning, religion eller funktionsnedsättning.

Låter detta spännande? Välkommen med din ansökan!

Start: Omgående, intervjuer sker löpande

Omfattning: Heltid

Anställningsform: Vikariat

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: Ninni Viebke, Email: [email protected] Visa mindre

Bemanningssamordnare med inriktning LAS och schemaläggning

Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.    I Falkenbergs kommun har vi en gemensam bemanningsenhet för vård och omsorg, barnomsorg och Måltid Falkenberg. Vårt uppdrag är att bidra till kommunens kompetensförsörjning, bemanningsbehov, möjliggöra heltid som norm samt bidra til... Visa mer
Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid. 

 

I Falkenbergs kommun har vi en gemensam bemanningsenhet för vård och omsorg, barnomsorg och Måltid Falkenberg. Vårt uppdrag är att bidra till kommunens kompetensförsörjning, bemanningsbehov, möjliggöra heltid som norm samt bidra till en god kvalité i verksamheterna. Vi värnar om att bidra till ett hållbart arbetsliv och för att vara en attraktiv arbetsgivare. Vi är måna om att ha en bra dialog med våra samarbetspartners för att vi tillsammans ska lyckas med kompetensförsörjningen. 

 

Bemanningsenheten består av 1 Bemanningschef, 2 Bemanningsledare, 1 Bemanningscontroller och 5 Bemanningssamordnare, 13 poolanställda och våra ca 450 timvikarier. Nu söker vi dig som vill komplettera vårt team i rollen som Bemanningssamordnare!

ARBETSUPPGIFTER
Som bemanningssamordnare i den gemensamma Bemanningsenheten kommer du ha en central roll i planering och samordning av bemanning i våra verksamheter gentemot våra tim- och poolanställda. Tjänsten innefattar särskilt fokus på att säkerställa att planeringen sker i enlighet med gällande arbetsrättsliga regler. Du kommer hantera frågor kopplade till företrädesrätt och konvertering, enligt LAS och Allmänna bestämmelser, i relation till Bemanningsbehovet. 

Du kommer att vara den huvudsakliga kontaktpunkten och ansiktet utåt för bemanningsfrågor, och förväntas bemöta alla med en hög grad av service och tillmötesgående. 

 I din roll ansvarar du för att: 

 Bemanna verksamheten: Säkerställa att verksamheten är bemannad med kvalificerad personal vid behov, inklusive koordinering av tim- och poolanställda. Detta sker genom koordinering och bokning av våra vikarier. 

 Uppnå en god servicekvalitet: Bemöta kunder och anställda med respekt och värme, och arbeta för att alla kunder upplever lika hög service oavsett verksamhetsområde. 

 Bidra till verksamhetsutveckling: Ständigt utveckla bemanningsprocesser och rutiner för att förbättra service och effektivitet inom enheten. 

 

Vara en god kollega: Samverka med kollegor för att skapa en positiv arbetsmiljö och stötta varandra i strävan att leverera bästa möjliga service. 

Din roll är avgörande för att upprätthålla en flexibel och kvalitativ bemanning som stödjer verksamheternas behov.

Tjänsten innebär att du arbetar var tredje helg enligt ett rullande schema. Arbetstiderna är förlagda mellan kl. 06:15 och 16:00, och kan variera beroende på veckodag. Lediga dagar på vardagar ges i enlighet med arbetshelgerna.

KVALIFIKATIONER
Vi ställer krav på att du har en eftergymnasial utbildning inom personalarbete, HR eller offentlig förvaltning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Din utbildningsbakgrund ger dig god förståelse för bemanningsfrågor, arbetsrätt och administrativa processer, vilket är centralt i rollen som bemanningssamordnare. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av bemanningsfrågor.

För att vi ska lyckas med Bemanningsenhetens uppdrag söker vi dig som har ett driv och är lösningsfokuserad. Du är en människokännare och lyssnar in samtidigt som du har förmågan att lösa uppdraget. Du har en helhetssyn gällande bemanning av personal och har även ett sinne för detaljer.

Då vi jobbar i en verksamhet som är i ständig förändring tror vi att du är en person som kan jobba i högt tempo och med förmågan att prioritera och hantera många frågor och arbetsuppgifter samtidigt.

Du är bra på att kommunicera och säkerhetsställer att förväntningarna är klara för alla parter. Du har även förmågan att se vad som behövs göras och tar tag i det på ett lugnt och metodiskt sätt. Du tycker om att samarbeta med teamet för att uppnå bästa resultat och ser vikten av en god relation med våra beställande enheter och kollegor. I denna roll kommer du trivas om du gillar en varierad vardag och kontakt med andra människor.

Det är ett krav att du har mycket god datorvana och är trygg i digitala system.

ÖVRIGT
Vi behandlar ansökande löpande. 

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Falkenbergs kommun använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. Visa mindre

Gekås söker två nya Rekryterare

Tillsammans hjälps vi åt att skapa en shoppingupplevelse utöver det vanliga och varje dag strävar vi efter att bli lite bättre på allt vi gör. Gekås är en arbetsplats där du gör skillnad för såväl kunder, gäster och kollegor. Gekås personalavdelning söker nu förstärkning med två rekryterare inför Gekås Ullareds kommande högsäsonger. Idag består gruppen av 3 rekryterare som tillsammans ansvarar för tillsättningen av nya medarbetare till våra olika verks... Visa mer
Tillsammans hjälps vi åt att skapa en shoppingupplevelse utöver det vanliga och varje dag strävar vi efter att bli lite bättre på allt vi gör.
Gekås är en arbetsplats där du gör skillnad för såväl kunder, gäster och kollegor.

Gekås personalavdelning söker nu förstärkning med två rekryterare inför Gekås Ullareds kommande högsäsonger.

Idag består gruppen av 3 rekryterare som tillsammans ansvarar för tillsättningen av nya medarbetare till våra olika verksamhetsområden inom Gekås. Vi tillhör personalavdelningen som i sin tur består av 17 medarbetare med olika inriktningar och kompetensområden.

Rollen som rekryterare på Gekås innebär:

- Genomföra intervjuer digitalt och fysiskt

- Ta referenser med hjälp av vårt integrerade systemstöd Refapp

- Anställa nya medarbetare inom olika verksamhetsområden såsom Restaurang, Gekåsbyn, Sönneräng och Varuhuset

- Administrera rekryteringsprocessen i diverse system

- Säkerställa en god kandidatupplevelse genom hela processen


Kvalifikationer och egenskaper

För att vara aktuell för rollen som rekryterare hos oss får du gärna ha en relevant högskole- eller universitetsutbildning. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av rekrytering och administration kring processen. Vidare ska du ha goda kunskaper i svenska såväl som engelska.

Vi söker dig som är intresserad av att arbeta nära din organisation på ett resultatinriktat sätt. Du är drivande, social och duktig på att kommunicera i tal och skrift.

Om du gillar nya utmaningar och har en ambition att bli riktigt bra på det du gör kan du vara vår nästa rekryterare.


Varaktighet: Vikariat t.o.m. september 2022 med chanser till förlängning.

Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse.

Arbetstider: Heltid alternativt deltid. Vardagar.

 

Varmt välkommen med din ansökan via vår karriärsida www.gekas.se/jobb

 

Sista ansökningsdag 2021-08-31 Visa mindre

Rekryterare med erfarenhet av lön

Gekås Ullared är Skandinaviens största varuhus, beläget i Falkenbergs kommun och den huvudsakliga reseanledningen för de flesta som åker till destination Ullared. Hit söker sig 4,8 miljoner besökare per år vilket gör oss till Sveriges största utflyktsmål. I varuhuset säljs ”allt till hemmet som får plats i en bil”. I företaget ryms dessutom boende och restauranger. Gekås har haft en ständig tillväxt sedan starten 1963 och 2018 uppgick försäljningen till 5,... Visa mer
Gekås Ullared är Skandinaviens största varuhus, beläget i Falkenbergs kommun och den huvudsakliga reseanledningen för de flesta som åker till destination Ullared. Hit söker sig 4,8 miljoner besökare per år vilket gör oss till Sveriges största utflyktsmål. I varuhuset säljs ”allt till hemmet som får plats i en bil”. I företaget ryms dessutom boende och restauranger. Gekås har haft en ständig tillväxt sedan starten 1963 och 2018 uppgick försäljningen till 5,4 miljarder kronor.


Gekås söker nu en kollega till personalavdelningen som idag består av 19 medarbetare.  Vi arbetar inom olika kompetensområden såsom lön, rekrytering, personalhälsa samt övriga HR frågor. Denna tjänst kan ses som en kombinerad lön- och rekryteringstjänst vilket är en unik möjlighet för den som önskar få ett omväxlande arbete samt att kunna vara del av hela kedjan från rekrytering till utbetalning av lön.

Rollen innebär:

- Delta i urvalsprocessen av intressanta kandidater
- Genomföra intervjuer och referenstagningar
- Administration kopplat till rekryteringsprocessen
- Genomföra företagspresentationer inför kandidatgrupper
- Säkerställa en god kandidatupplevelse genom hela processen
- Ge konstruktiv återkoppling efter intervjuer
- Skriva och lägga ut annonser
- Kunna stötta upp på löneavdelningen med lönekörningar 


Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker en erfaren rekryterare som har ett stort systemintresse och har vad som krävs för att även gå in och arbeta med lön. Det är även intressant om du är en erfaren löneadministratör, vill göra något mer och känner att du skulle passa i rollen som rekryterare.

Vidare ska du ha goda kunskaper i svenska såväl som engelska då det även förekommer intervjuer på engelska. Extra meriterande är om du har arbetat i Hogia som lönesystem eller har stor systemkunskap i allmänhet.

Vi söker dig som är intresserad av att arbeta nära din organisation på ett resultatinriktat sätt. Du är drivande, social och duktig på att kommunicera i tal och skrift. Om du gillar utmaningar och har en ambition att bli riktigt bra på det du gör kan du vara vår nästa kollega.

Varaktighet: Tillsvidareanställning.

Tillträde: Omgående.

Arbetstider: Heltid. Vardagar.


Välkommen med din ansökan via vårt webbverktyg på hemsidan www.gekas.se/jobb


Sista ansökningsdag 2019-09-08


Vi behandlar ansökningar löpande så sök gärna tjänsten redan idag. Visa mindre