Lediga jobb som Marknadsassistent i Falkenberg

Se lediga jobb som Marknadsassistent i Falkenberg. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Falkenberg som finns hos arbetsgivaren.

Marknadsföringsansvarig till Ammo Center

Ansök    Apr 9    Today Consulting AB    Marknadsassistent
Vad vi erbjuder Som uthyrd konsult via oss på Today Consulting får du en marknadsmässig lön och anslutning till vårt kollektivavtal. Vi kommer att ställa höga krav på dig som konsult och förväntar oss att du också ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Det är en självklarhet för oss att du känner dig trygg och att du ska trivas i din anställning. Vi söker en vass Marknadsföringsansvarig till vår kund Ammo Center! Arbetsuppgifter Vi söker dig som inte... Visa mer
Vad vi erbjuder
Som uthyrd konsult via oss på Today Consulting får du en marknadsmässig lön och anslutning till vårt kollektivavtal. Vi kommer att ställa höga krav på dig som konsult och förväntar oss att du också ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Det är en självklarhet för oss att du känner dig trygg och att du ska trivas i din anställning.

Vi söker en vass Marknadsföringsansvarig till vår kund Ammo Center!

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som inte är rädd för att ta egna initiativ, någon som kan taeget ansvar helt enkelt. Vi värdesätter en kreativ initiativförmåga att skapa marknadskommunikation som sticker ut och gör skillnad. Med en hands-on-attityd kommer du att arbeta brett och vara med och bidra till fortsatt framgång
En del av uppgifterna innebär:Sociala medierFoton för kampanjerGoogle ADSDina främsta uppgifter kommer att bestå av:- Ta fram och genomföra strategier för digital marknadsföring som effektivt presenterar Ammo Centerserbjudanden ut mot kunder.- Skapa grafiskt material och textinnehåll som förstärker varumärket och attraherar kunder.- Kontinuerligt uppdatera webbplatsen
- Genomföra och optimera digitala kampanjer för att öka synlighet och närvaro på marknaden.

Vi tror att du har:- En utbildning inom marknadsföring och gärna några års erfarenhet av brett marknadsföringsarbete.- En lösningsorienterad inställning och en vilja att kontinuerligt lära och utvecklas inom digital marknadsföring.- Erfarenhet och kunskap inom skapande av grafiskt material, webbplatsunderhåll och textproduktion.- Förmåga att strategiskt tänka och implementera marknadsföringsstrategier som driver tillväxt och stärker varumärket.Start:
Omgående ellerenligt överenskommelse.Tjänsten är påheltid.Rekryteringsprocessen utförs av Today Consulting Syd och avser en anställning direkt hos Ammo Center.


Om oss
Ta chansen att arbeta som konsult för Today Consulting AB - med lång erfarenhet inom rekryterings- och bemanningsbranschen vet vi hur viktigt det är att ha rätt person på rätt plats, vid rätt tillfälle. Vi är snabba. Vi är effektiva. Och vi jobbar med hjärtat.Så du kan vara lugn, och lita på att vi förbereder din morgondag på bästa möjliga sätt. Redan idag.Today Consulting Syd AB är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag samt ISO-CertifieratVårt team förstärks av lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med en stark lokal förankring. Vi ställer höga krav på oss som er kompetensförsörjare och grunderna är att ni ska känna att våra samarbeten byggs av förtroende, långsiktighet och engagemang!
Det ska kännas enkelt och tryggt att jobba med oss!

Om du vill veta mer?Du får gärna kontakta mig om du har frågor om tjänsten eller har frågor om hur processen ser ut i sin helhet.Jag som arbetar med detta uppdrag är Affärsområdeschef Alexandra Daher och vid frågor om tjänsten når ni mig enklast på mail (se nedan)Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!Vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

Digital marknadsförare till Gekås Ullared

Ansök    Jun 2    Gekås Ullared AB    Marknadsassistent
Gekås marknadsavdelning söker en digital marknadsförare som tillsammans med vårt team arbetar med kommunikation i alla våra marknadskanaler. Tjänsten innefattar bland annat uppdatering av hemsida och sociala medier, utskick av nyhetsbrev, framtagning av digitalt material och annonser mm. Du ingår i ett team på marknadsavdelningen som består av 10 personer. Din profil Vi söker dig som är social, självgående, lyhörd och samarbetsorienterad samt vill jobb... Visa mer
Gekås marknadsavdelning söker en digital marknadsförare som tillsammans med vårt team arbetar med kommunikation i alla våra marknadskanaler.

Tjänsten innefattar bland annat uppdatering av hemsida och sociala medier, utskick av nyhetsbrev, framtagning av digitalt material och annonser mm.

Du ingår i ett team på marknadsavdelningen som består av 10 personer.

Din profil

Vi söker dig som är social, självgående, lyhörd och samarbetsorienterad samt vill jobba med att vårda och utveckla ett starkt och välkänt varumärke.

Du är prestigelös, kreativ, driftig och ansvarsfull och van att hjälpa till där det behövs. Det är viktigt att du trivs med ett högt tempo och att ha många bollar i luften. Du är en duktig skribent och kan konsten att kombinera text och bild samt skapa innehåll som driver trafik till vår webbplats.

- Du är van att jobba med att ta fram material till digitala- och sociala plattformar, inklusive rörligt material.
- Du har en utbildning med inriktning på digital kommunikation
- Du har dokumenterad erfarenhet av att arbeta med digitala medier
- Du har goda kunskaper i Adobe CC, WordPress, Google Analytics, Apsis och SEO
- Du har erfarenhet av grafiskt arbete och bildhantering för webben
- Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
- Du har erfarenhet av mätning och uppföljning av digital kommunikation

Varaktighet: Tillsvidare

Arbetstid: 100%, dagtid

Tillträde: Augusti 2023 eller enligt överenskommelse

Sista ansökningsdag: 2023-06-26
Obs, urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag.

Kontaktperson:

Kristoffer Hansson
Rekryteringsansvarig
k (mailto:[email protected]) [email protected] (mailto:[email protected])

Anna Martinsson
Marknadschef
[email protected] Visa mindre

Marknadsassistent

Är du en kreativ själ som vill arbeta deltid med marknadsföring på ett internationellt företag i Falkenberg? Om vår kund Vi på Absortech arbetar med produkter och tjänster som hjälper våra kunder att undvika fuktskador under transport. Sedan 1996 har vi utvecklat en rad fuktabsorbenter som heter AbsorRange™ och erbjuder en innovativ teknik för fuktskydd i behållare och containers. Vi har en mängd olika lösningar och högpresterande fuktabsorbenter för att ... Visa mer
Är du en kreativ själ som vill arbeta deltid med marknadsföring på ett internationellt företag i Falkenberg?

Om vår kund
Vi på Absortech arbetar med produkter och tjänster som hjälper våra kunder att undvika fuktskador under transport. Sedan 1996 har vi utvecklat en rad fuktabsorbenter som heter AbsorRange™ och erbjuder en innovativ teknik för fuktskydd i behållare och containers. Vi har en mängd olika lösningar och högpresterande fuktabsorbenter för att förhindra fuktskador under transport. Vi kallar det Peace of Moisture Mind® och det hjälper kunder att öka sin containerfraktproduktivitet och skydda sitt varumärke

Absortech Group har en stark tillväxt, men våra ambitioner är ännu högre. Vi är pionjärer inom vårt verksamhetsområde och hållbarhet ligger oss varmt om hjärtat. Koncernbolagen finns i USA, Tyskland, Frankrike, Indien, Singapore, Vietnam, Thailand och Kina. Produktionen sker i Shanghai och Falkenberg, där vi har vårt huvudkontor och R&D. Läs mer på www.absortech.com

Dina arbetsuppgifter
I rollen som marknadsassistent så kommer du att arbeta med produktion av material för bland annat tryckprodukter, hemsida och sociala medier.

Exempel på arbetsuppgifter:
* Designa/layouta produktblad, broschyrer och white papers
* Skapa layouter till annonser & inlägg till sociala medier
* Producera och skicka nyhetsbrev.
* Uppdatera innehåll på hemsidan
* Designa och producera videos i Storykit
* Planera och skapa Content Calender
* Bildbehandling
* Assistera marknadschefen med marknadsrelaterade uppgifter

Din profil
Vi tror att du är i början av din karriär inom marknadsföring. Kanske läser du på deltid idag eller är just nyutexaminerad eller så har du jobbat ett tag och det passar dig bra att arbeta deltid just nu?

Du har goda kunskaper inom Adobe, framförallt Photoshop och InDesign (också bra med Illustrator). Vi tror att du har en utbildning inom digital design och/eller sociala medier. Meriterande är kunskaper i Wordpress och Epostmarknadsföring.

Som person är du nyfiken, framåt och gillar färg och form.
Koncernspråket på Absortech är engelska, det är viktigt att du kan kommunicera och skriva på engelska.

Rollen är på 50% och är placerad på kontoret i Falkenberg, det finns möjligheter att arbeta viss tid hemifrån. Uppdraget startar i januari 2022 och sträcker sig minst sex månader, stora chanser till förlängning. Intresserad? Skicka gärna din ansökan idag. Urval och intervjuer sker löpande.

Om oss
Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga - ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.

För den här tjänsten kommer du inledningsvis vara anställd via Effektiv och uthyrd som konsult till kundföretaget med chans till förlängning/övertag av kund. Visa mindre

Content Creator & Lead Generator till Unident

Ansök    Feb 20    Unident AB    Marknadsassistent
Är du en självgående och driven person som brinner för att skapa träffsäkert och engagerande innehåll samt med stort intresse för produkter och digital kommunikation? Då har vi en passande roll för dig!   Unident har utvecklat tandvården med innovativa lösningar sedan 1992, och det tänker vi fortsätta med. Vårt mål är att göra tandvården bättre samt vardagen lite enklare och roligare för hela tandvårdsteamet. Genom att tänka i nya banor och vara lyhörda ... Visa mer
Är du en självgående och driven person som brinner för att skapa träffsäkert och engagerande innehåll samt med stort intresse för produkter och digital kommunikation? Då har vi en passande roll för dig!

 

Unident har utvecklat tandvården med innovativa lösningar sedan 1992, och det tänker vi fortsätta med. Vårt mål är att göra tandvården bättre samt vardagen lite enklare och roligare för hela tandvårdsteamet. Genom att tänka i nya banor och vara lyhörda för tandvårdens och patienternas behov har vi introducerat många av de mest innovativa lösningarna inom branschen under de senaste 25 åren. Vår roll är att utmana tandvårdsteam att inte fastna i inkörda hjulspår utan istället locka till förändring. Unident har verksamhet i 4 länder: Sverige, Norge, Danmark och Finland. Kontor i Stockholm, Västerås, Horten, Köpenhamn, Helsingfors och med huvudkontor i Falkenberg. 200 medarbetare arbetar inom koncernen som omsätter 570 miljoner kronor.

Dina arbetsuppgifter:

Som Content Creator & Lead Generator är din huvudsakliga arbetsuppgift att skapa, publicera och uppdatera innehåll i vår webshop. Det innebär att skapa inspirerande, säljande och informativ produktinformation i form av bild, text och filmklipp, samt ansvar för att produkterna ligger i rätt kategorier, kopplade till rätt tillbehör och relaterade produkter.

Tjänsten innefattar också att följa upp och analysera olika digitala kampanjer och aktiviteter i syfte att kartlägga våra kunders beteende och omvandla potentiella kunder till handlande kunder. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med vårt markandsteam i syfte att säkerställa att vi hela tiden kommunicerar rätt erbjudande till rätt målgrupp och vid rätt tillfälle.

Din profil:

Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning med inriktning på Marketing Automation eller Content Marketing och/eller ett par års erfarenhet av liknande tjänst. Du har full koll på SEO och arbetslivserfarenhet inom sociala medier är meriterande.

Tjänsten kräver att du trivs med att arbeta självständigt, noggrant och fokuserat och du har ett strukturerat sätt att genomföra dina arbetsuppgifter på. Vidare är du engagerad, snabblärd och kreativ och har ett sinne för bilder och presentation på webben. Du uttrycker dig väl i både tal och skrift i både det svenska och engelska språket. Norska, danska och finska är meriterande. Du behöver vara en van datoranvändare då tjänsten innebär arbete i flera olika programvaror, vi ser gärna att du har erfarenhet av flera av dessa verktyg: Adobe InDesign, Adobe, Photoshop, Adobe Illustrator, Adobe Acrobat, Google Analytics.

Vi erbjuder:

Anställningsform: Tillsvidare med provanställning 6 månader.

Omfattning: Heltid 100%

Placering: Falkenberg

Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning, ange löneanspråk i ansökan

Arbetstid: Kontorstider med möjlighet till flex.

Förmåner: Kollektivavtal, försäkringar, friskvårdsbidrag, personalrabatter samt trivselaktiviteter.

 

Vi värdesätter kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald.

Ansökan:

Välkommen att söka tjänsten via vår hemsida www.unident.se. Vi vill gärna ha din ansökan så snart som möjligt då vi tillämpar löpande urval, dock senast 2020-03-20. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Carola Sturesson, Chief Product Officer på mail: [email protected]

 

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Vi utökar vårt marknadsteam!

Engelsons är familjeföretaget som via katalog, webb och butik säljer funktionella kläder, skor och utrustning för jakt, fritid och vardag. Vi har en egen designavdelning och den största delen av vårt sortiment kommer från egen produktion. Engelsons grundades 1974 och redan från starten fanns en idé om att erbjuda våra kunder hög kvalité till ett lägre pris utan att ge avkall på den personliga servicen. I den andan har vi fortsatt och idag har vi 400 000 ak... Visa mer
Engelsons är familjeföretaget som via katalog, webb och butik säljer funktionella kläder, skor och utrustning för jakt, fritid och vardag. Vi har en egen designavdelning och den största delen av vårt sortiment kommer från egen produktion. Engelsons grundades 1974 och redan från starten fanns en idé om att erbjuda våra kunder hög kvalité till ett lägre pris utan att ge avkall på den personliga servicen. I den andan har vi fortsatt och idag har vi 400 000 aktiva kunder i hela Sverige som gillar oss och våra produkter.
Vi finns i Falkenberg och är idag ca 70 medarbetare. Omsättningen ligger på drygt 300 miljoner SEK och det pågår en ständig tillväxt och utveckling av företaget. E-handeln står för 80 % av försäljningen, resterande 20 % står vår butik för.


Vi utökar vårt marknadsteam!
Tillsammans med oss kommer du huvudsakligen att producera annonser, butiksmaterial, förpackningar och digitalt material. I arbetsuppgifterna ingår även att administrera vår webb och bildbank.
Du har mycket goda kunskaper inom Adobe Creative Suite samt behärskar Microsoft Officeprogrammen. Att du har känsla för layout, grafisk design, färger och bilder är ett måste och du är duktig på att skriva informativa och säljande texter.
Vi förutsätter att du är kreativ, noggrann, initiativrik, strukturerad och att du har förmåga att arbeta självständigt såväl som i grupp. Du är flexibel, trivs med högt tempo och kan prioritera dina arbetsuppgifter.
Vi söker dig med några års erfarenhet av liknande uppgifter och/eller relevant utbildning från högskola eller yrkeshögskola.
Gillar du dessutom våra produkter och har ett stort intresse för jakt och friluftsliv är det såklart ett plus.


Vi ser fram emot din ansökan till oss på Engelsons!
Urval sker löpande. Sista ansökningsdag är 17 januari 2020.
För mer information kontakta personalchef Ann Svensson på tel. 0346-71 38 59 Visa mindre

Receptionist

Falkenbergs Bostads AB är ett kommunalt bostadsföretag i Falkenberg, en expansiv och attraktiv del av landet. Företaget, som har ca 100 anställda, äger 2 500 lägenheter och 64 000 m² lokaler. Dessutom ansvarar vi för drift och skötsel av kommunala fastigheter. Presentation Marknad/Kund avdelningen Vill du vara ansiktet utåt på ett framåt och entusiastiskt bostads- och servicebolag som verkar inom Falkenbergs kommun? Som receptionist kommer du att ingå i... Visa mer
Falkenbergs Bostads AB är ett kommunalt bostadsföretag i Falkenberg, en expansiv och attraktiv del av landet. Företaget, som har ca 100 anställda, äger 2 500 lägenheter och 64 000 m² lokaler. Dessutom ansvarar vi för drift och skötsel av kommunala fastigheter.

Presentation Marknad/Kund avdelningen
Vill du vara ansiktet utåt på ett framåt och entusiastiskt bostads- och servicebolag som verkar inom Falkenbergs kommun? Som receptionist kommer du att ingå i vårt team på Fabos marknadsavdelning bestående av två uthyrare, en kundsamordnare, en kommunikatör samt marknadschef.

Arbetsbeskrivning
I rollen som receptionist ska du ge service åt våra kunder som vanligtvis kontaktar oss via reception, mail eller via telefon. Du kommer att bidra till att ta våra kundrelationer till en ny, digital nivå genom att tillsammans med kommunikatör utveckla nya kommunikationskanalert ex via chat, sms och frågor ? svar funktioner på hemsidan.

Arbetsuppgifter
Du kommer att ta emot kunder på vår kundtjänst, svara i telefon och mail samt ta emot besök till huvudkontoret. Våra kunder är framförallt våra hyresgäster, befintliga eller blivande, där du få hantera skiftande frågor om uthyrningen, nyproduktion, ta emot serviceanmälningar och synpunkter med mera. Du kommer även att ha bokade möten med våra hyresgäster och ge information om s k ?boskola?.

Vi tror att detta är ett spännande jobb för dig som älskar att ge god service och som är driven, nytänkande och som vill vara med oss och skapa nya effektiva kommunikationsvägar.

Placeringen är på vårt huvudkontor på Möllegatan i centrala Falkenberg.

Jobbet kan även innehålla vissa administrativa arbetsuppgifter som till exempel posthantering.

Kvalifikationer:
Du har minst gymnasieexamen och gärna någon kurs inom kund/marknad/kommunikation. Du har arbetslivserfarenhet inom service och vet att du trivs med kundrelationerna. Du har god IT-vana (gärna CRM) och det är ett plus om du tala flera språk. Du får intern utbildning inom t ex hyreslagen.

Personliga egenskaper:
Som person är du positiv, serviceinriktad och social. Du tycker om att utveckla och tänka nytt och är inte rädd för att testa på nya saker. Du tycker om struktur och ordning.

Övrigt:
Tjänsten är tillsvidare och provanställning kan bli aktuellt. Tjänsten är på ca 80 % med arbete måndag till fredag. Visa mindre