Lediga jobb som Löneassistent/Lönekontorist i Falkenberg

Se lediga jobb som Löneassistent/Lönekontorist i Falkenberg. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Falkenberg som finns hos arbetsgivaren.

Verksamhetsstöd till Särskilt boende

Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid. På Särskilt boende i Falkenbergs Kommun finns på varje enhet ett eller flera verksamhetsstöd som stöttar enhetschefer och verksamhet i olika administrativa arbetsuppgifter. Du är en del av ett team som utgörs av alla verksamhetsstöd ino... Visa mer
Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.

På Särskilt boende i Falkenbergs Kommun finns på varje enhet ett eller flera verksamhetsstöd som stöttar enhetschefer och verksamhet i olika administrativa arbetsuppgifter. Du är en del av ett team som utgörs av alla verksamhetsstöd inom särskilt boende (SÄBO) och är anställd inom SÄBO. Idag behöver vi utöka vårt team med två tjänster där man till en början har sin placering på antingen Boken eller Tallgläntans äldreboende där du även får din introduktion. Du kommer att utföra arbetsuppgifter där det behövs, vilket kan innebära placering på andra boenden under perioder. Vi vill gärna ha med dig i vårt team och vår gemensamma resa framåt!


ARBETSUPPGIFTER
Som verksamhetsstöd är du ett stöd för enhetschefer i det dagliga arbetet, framförallt inom personaladministration, löner, schemahantering och arbete i färdigt schema i Time care Multiacess, bemanning vid akut frånvaro och fakturahantering.
Rollen som verksamhetsstöd har stor betydelse för såväl enheternas arbetsmiljö som för ekonomin.

Enhetscheferna har det övergripande ansvaret för verksamheten avseende personal, budget, arbetsmiljö samt kvalitet, och det är av stor betydelse att verksamhetsstöd och enhetscheferna har en nära och god kommunikation.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasiekompetens med administrativ/ekonomisk inriktning eller annan utbildning/erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Erfarenhet av personaladministrativt arbete inom området är meriterande. Vi ser gärna
att du har erfarenhet av att arbeta med system som Personec, Raindance, Time Care Multiacess, Pulsen Combine och Life Care.

Du ska ha förmåga att lösa arbetsuppgifter i en arbetsmiljö med tidvis hög arbetsintensitet. God organisationsförmåga, initiativtagande, serviceförmåga och hög flexibilitet är egenskaper vi söker. Du har en god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift och du trivs med att arbeta i team. Du är van användare av Officepaketet, Excel och andra förekommande administrativa system. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Intervjuer kan komma att ske löpande under annonseringstiden dock senast under vecka 2, så tveka inte att skicka in din ansökan!

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Falkenbergs kommun använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. Visa mindre

Administrativ assistent, Funktionsstöd

Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid. På Funktionsstöd i Falkenbergs Kommun finns en central administration som stöttar enhetschefer och verksamhet i olika administrativa arbetsuppgifter. Du är en del av ett team av administrativ central stab i form av olika roller på Funkt... Visa mer
Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.

På Funktionsstöd i Falkenbergs Kommun finns en central administration som stöttar enhetschefer och verksamhet i olika administrativa arbetsuppgifter. Du är en del av ett team av administrativ central stab i form av olika roller på Funktionsstöd.
Vi vill gärna ha med dig i vår resa framåt!


ARBETSUPPGIFTER
Som administrativ assistent är du ett stöd för enhetschefer i det dagliga arbetet, framförallt inom personaladministration, löner, schemaläggning, bemanning vid akut frånvaro.

Rollen som administrativ assistent har stor betydelse för såväl enheternas arbetsmiljö som för ekonomin. Assistenten har ett nära samarbete med enhetschef och medarbetare, och strävar tillsammans efter den mest optimala planeringen och bemanningen för verksamheten.

Enhetscheferna har det övergripande ansvaret för verksamheten avseende personal, budget, arbetsmiljö samt kvalitet, och det är av stor betydelse att assistenten, teamsamordnaren och enhetscheferna har en nära kommunikation.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasiekompetens med administrativ/ekonomisk inriktning eller annan utbildning/erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Erfarenhet av personaladministrativt arbete inom området är meriterande. Vi ser gärna
att du har erfarenhet av att arbeta med system som Personec P och Time Care Multiacess.

Du ska ha förmåga att lösa arbetsuppgifter i en arbetsmiljö med tidvis hög arbetsintensitet. God organisationsförmåga, initiativtagande, serviceförmåga och hög flexibilitet är egenskaper vi söker. Du har en god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift och du trivs med att arbeta i team. Då vi befinner oss i en övergångsfas så är alla bitar ännu inte på plats, vilket gör att du behöver vara trygg i att arbeta utifrån ej fastställda ramar. Du är van användare av Officepaketet, Excel och andra förekommande administrativa system. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Meriterande är att ha erfarenhet av att arbeta med målgruppen.

ÖVRIGT
Intervjuer kan komma att ske löpande under annonseringstiden, så tveka inte att skicka in din ansökan!

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan befintlig personal.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Falkenbergs kommun använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. Visa mindre

Administrativ assistent

Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid. På Funktionsstöd i Falkenbergs Kommun finns en central administration som stöttar enhetschefer och verksamhet i olika administrativa arbetsuppgifter. Du är en del av ett team av administrativ central stab i form av olika roller på Funkt... Visa mer
Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.

På Funktionsstöd i Falkenbergs Kommun finns en central administration som stöttar enhetschefer och verksamhet i olika administrativa arbetsuppgifter. Du är en del av ett team av administrativ central stab i form av olika roller på Funktionsstöd.
Vi vill gärna ha med dig i vår resa framåt!



ARBETSUPPGIFTER
Som administrativ assistent är du ett stöd för enhetschefer i det dagliga arbetet, framförallt inom personaladministration, löner, schemaläggning, bemanning vid akut frånvaro.

Rollen som administrativ assistent har stor betydelse för såväl enheternas arbetsmiljö som för ekonomin. Assistenten har ett nära samarbete med enhetschef och medarbetare, och strävar tillsammans efter den mest optimala planeringen och bemanningen för verksamheten.
En del av uppdraget som administrativ assistent innebär att kunna täcka upp som medarbetare i våra verksamheter, under kortare del av dagen då behovet uppstått. Att vara en kontinuerlig del av grupperna innebär även en ökad förståelse för innehållet i våra verksamheter.

Enhetscheferna har det övergripande ansvaret för verksamheten avseende personal, budget, arbetsmiljö samt kvalitet, och det är av stor betydelse att assistenten, teamsamordnaren och enhetscheferna har en nära kommunikation.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasiekompetens med administrativ/ekonomisk inriktning eller annan utbildning/erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Erfarenhet av personaladministrativt arbete inom området är meriterande. Vi ser gärna
att du har erfarenhet av att arbeta med system som Personec P och Time Care Multiacess.

Du ska ha förmåga att lösa arbetsuppgifter i en arbetsmiljö med tidvis hög arbetsintensitet. God organisationsförmåga, initiativtagande, serviceförmåga och hög flexibilitet är egenskaper vi söker. Du har en god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift och du trivs med att arbeta i team. Då vi befinner oss i en övergångsfas så är alla bitar ännu inte på plats, vilket gör att du behöver vara trygg i att arbeta utifrån ej fastställda ramar. Du är van användare av Officepaketet, Excel och andra förekommande administrativa system. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Meriterande är att ha erfarenhet av att arbeta med målgruppen samt av arbete på daglig verksamhet.


ÖVRIGT
Intervjuer kan komma att ske löpande under annonseringstiden, så tveka inte att skicka in din ansökan!

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan befintlig personal.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Falkenbergs kommun använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. Visa mindre

Löneassistent

Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad! Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid. Vill du vara med och bidra till att Falkenbergs kommuns medarbetare får korrekt ersättning i rätt tid? Är du serviceinriktad och gillar att arbeta i team och har ett stort engagemang för lönefrågor? Då finns här ett jobb att söka! Vi p... Visa mer
Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad! Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.

Vill du vara med och bidra till att Falkenbergs kommuns medarbetare får korrekt ersättning i rätt tid? Är du serviceinriktad och gillar att arbeta i team och har ett stort engagemang för lönefrågor? Då finns här ett jobb att söka!

Vi på HR-avdelningen består av 30 medarbetare som jobbar med HR- och lönefrågor på både operativ och på strategisk nivå. Vi stöttar alla kommunens förvaltningar inom HR- och löneområdet och arbetar aktivt med utvecklingsfrågor. Du kommer att ingå i löneenheten och tillhöra det team på fem personer som jobbar mot Barn- och utbildningsförvaltningen.

Det finns många fördelar med att vara anställd i Falkenbergs kommun! Vi jobbar för att vara en attraktiv arbetsgivare där du som medarbetare har ett hållbart arbetsliv och en bra balans mellan arbete och fritid. Vi har ett nära samarbete med varandra och det finns alltid stöd och hjälp att få från kollegor. Vi erbjuder också kontinuerlig kompetensutveckling, ett årligt friskvårdsbidrag, flextid och möjlighet till distansarbete del av arbetstiden. Vi utbildar alla våra chefer i Utvecklande ledarskap och vi arbetar aktivt för en god arbetsmiljö.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att arbeta med löneadministration mot verksamheter inom Barn- och utbildningsförvaltningen. Arbetet består av rapportering och administrativt stöd för våra rektorer i processerna kring anställning och avslut. Du arbetar löpande med schema, frånvaro och extratidsrapportering samt kontrollerar och bearbetar löneunderlag. Medarbetarna självrapporterar och har dig som ett stöd vid frågor.

I tjänsten ingår även visst administrativt arbete mot hela HR-avdelningen t.ex. kursadministration och diarieföring.
Löneteamet består av fem personer som operativt jobbar tätt ihop i det löpande lönearbetat. Inom löneenheten arbetar totalt 12 personer som tillsammans arbetar med utvecklings- och förbättringsarbete inom lön och HR-administration.

KVALIFIKATIONER
För att du ska trivas i rollen som löneassistent och utvecklas inom vår organisation tror vi att du är en noggrann person med intresse för siffror som vill leverera hög kvalitet på utförda uppgifter. Då du har en stödjande roll i dina kontakter med chefer och medarbetare och ett tätt samarbete med övriga kollegor har du lätt för att skapa goda och förtroendegivande relationer. Du har intresse och vilja att ge god service och med tydlighet och pedagogisk förmåga kommunicerar du lönerelaterade frågor. Ditt arbetssätt är strukturerat och du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt.

Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom det löneadministrativa området och/eller aktuell arbetslivserfarenhet som löneadministratör. Kunskaper i Personec P och TimeCare är meriterande samt erfarenhet av arbete med löner inom kommun eller region. Du är van användare av Officepaketet, Excel och andra förekommande administrativa system. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Falkenbergs kommun använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. Visa mindre

Verksamhetsstöd till Särskilt boende

Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid. På Särskilt boende i Falkenbergs Kommun finns på varje enhet ett eller flera verksamhetsstöd som stöttar enhetschefer och verksamhet i olika administrativa arbetsuppgifter. Du är en del av ett team som utgörs av alla verksamhetsstöd ino... Visa mer
Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.

På Särskilt boende i Falkenbergs Kommun finns på varje enhet ett eller flera verksamhetsstöd som stöttar enhetschefer och verksamhet i olika administrativa arbetsuppgifter. Du är en del av ett team som utgörs av alla verksamhetsstöd inom särskilt boende (SÄBO) och är anställd inom SÄBO. Din placering är till en början på Boken äldreboende och du kommer ha en ansvarig enhetschef, men du kommer utföra arbetsuppgifter där det behövs vilket kan innebära placering på andra boenden under perioder. Till en början är du stationerad på Bokens äldreboende där du får din introduktion. Vi vill gärna ha med dig i vårt team och vår gemensamma resa framåt!



ARBETSUPPGIFTER
Som verksamhetsstöd är du ett stöd för enhetschefer i det dagliga arbetet, framförallt inom personaladministration, löner, schemahantering och arbete i färdigt schema i Time care Multiacess, bemanning vid akut frånvaro och fakturahantering.
Rollen som verksamhetsstöd har stor betydelse för såväl enheternas arbetsmiljö som för ekonomin.

Enhetscheferna har det övergripande ansvaret för verksamheten avseende personal, budget, arbetsmiljö samt kvalitet, och det är av stor betydelse att verksamhetsstöd och enhetscheferna har en nära och god kommunikation.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasiekompetens med administrativ/ekonomisk inriktning eller annan utbildning/erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Erfarenhet av personaladministrativt arbete inom området är meriterande. Vi ser gärna
att du har erfarenhet av att arbeta med system som Personec, Raindance, Time Care Multiacess, Pulsen Combine och Life Care.

Du ska ha förmåga att lösa arbetsuppgifter i en arbetsmiljö med tidvis hög arbetsintensitet. God organisationsförmåga, initiativtagande, serviceförmåga och hög flexibilitet är egenskaper vi söker. Du har en god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift och du trivs med att arbeta i team. Du är van användare av Officepaketet, Excel och andra förekommande administrativa system. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
B-körkort är ett krav.


ÖVRIGT
Intervjuer kan komma att ske löpande under annonseringstiden dock senast under vecka 28, så tveka inte att skicka in din ansökan!

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Falkenbergs kommun använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. Visa mindre

Ekonomiassistent med fokus på lön, 50%

Om företaget Just nu söker vi en driven ekonomiassistent/löneassistent med naturligt handlag för siffror för en tjänst på 50% till en av våra kunder i Falkenberg. Uppdraget kommer vara en del av vår uthyrningsverksamhet, där du blir anställd av Lernia och arbetar som konsult hos vår kund. Tjänsten genom oss är sedan tänkt att leda till en tillsvidareanställning hos företaget! Arbetsuppgifter I tjänsten som ekonomiassistent med fokus på lön kommer du at... Visa mer
Om företaget

Just nu söker vi en driven ekonomiassistent/löneassistent med naturligt handlag för siffror för en tjänst på 50% till en av våra kunder i Falkenberg. Uppdraget kommer vara en del av vår uthyrningsverksamhet, där du blir anställd av Lernia och arbetar som konsult hos vår kund. Tjänsten genom oss är sedan tänkt att leda till en tillsvidareanställning hos företaget!

Arbetsuppgifter

I tjänsten som ekonomiassistent med fokus på lön kommer du att arbeta med följande:

• Hela löneprocessen från registrering av nyanställda i systemen till utbetalning av lön. Däremellan självfallet även hantering av semester, ledighet och annan frånvaro.
• Stötta avdelningschefer med on- och offboarding.
• Ta fram rapporter till kvartalsboksluten med sjukfrånvaro, övertidssaldo, personalomsättning med mera.
• Vara behjälplig med t ex leverantörsfakturor och övriga allmänna kontorsgöromål på ekonomiavdelningen.

Rollen är bred men med fokus å lön så avtalstolkning kommer vara en stor del av det dagliga arbetet.

Formell kompetens

För att vara den vi söker krävs:

• Du är du minst gymnasieekonom och/eller har mångårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
• Du har erfarenhet av kollektivavtalstolkning från tidigare tjänst.
• Du är en van datoranvändare och har goda kunskaper i Excel. Det upplevs meriterande om du också har erfarenheter av Kontek Lön och Pyramid sedan tidigare.
• Du behärskar svenska obehindrat i tal och skrift.

Personliga egenskaper

Som person är du noggrann, strukturerad och initiativtagande. Du trivs i en roll med egenansvar och variation. Du är kommunikativ, har ett gott siffersinne och trivs i samarbetet med andra. För att passa i rollen som ekonomiassistent/löneassistent är det av stor vikt att du är flexibel, engagerad, prestigelös och hugger i där det behövs. Företaget befinner sig i ständig förändring så en positiv inställning till utveckling samt att du gillar utmaningar är en förutsättning för att du ska trivas. Avslutningsvis kommer du att ha ett stort kontaktnät i denna roll och vi ser därför att du som söker är kommunikativ, serviceinriktad samt analytisk och problemlösande.

I denna tillsättning kommer vi lägga stor vikt vid personliga egenskaper!

Passar detta in på dig? Ansök redan i dag! Rekryteringsprocessen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag!

Anställningsform/ omfattning/ tjänstgöringsort
Visstid med möjlighet till tillsvidare/ Deltid/ Falkenberg

Tillträde

Enligt överenskommelse, gärna 1/1-2021.

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft. Visa mindre

Löneassistent till kultur - , fritids - och teknikförvaltningen

Kutur-, fritids- och teknikförvaltningen är en nybildad förvaltning sedan årsskiftet. Nu söker vi dig som vill bli vår nya kollega som löneassistent på förvaltningens verksamhetsstöd där du kommer vara organisatoriskt placerad. Verksamhetsstödet har som uppdrag att stödja och kontrollera förvaltningens olika verksamheter inom bland annat ekonomi, personal, lön, marknadsföring/kommunikation och nämndadminstration. Enheten består av ekonomiassistenter, ekono... Visa mer
Kutur-, fritids- och teknikförvaltningen är en nybildad förvaltning sedan årsskiftet. Nu söker vi dig som vill bli vår nya kollega som löneassistent på förvaltningens verksamhetsstöd där du kommer vara organisatoriskt placerad. Verksamhetsstödet har som uppdrag att stödja och kontrollera förvaltningens olika verksamheter inom bland annat ekonomi, personal, lön, marknadsföring/kommunikation och nämndadminstration. Enheten består av ekonomiassistenter, ekonomi- och kvalitetsstrateg, PA-konsult, marknadskommunikatör, nämndsekreterare, utredare samt konsument- och skuldrådgivare.

ARBETSUPPGIFTER
Ditt arbete som löneassistent innebär att du arbetar självständigt inom aktuella löneavtalsområden med sedvanlig löneadministration. Detta innebär bland annat registrering av underlag, kontroller inför lönekörning, hantering och korrigering av uppgifter kring sjukfrånvaro, flex, semester, ersättningar samt bevakning av anställningar, schemahantering etc. Förvaltningen har ca 180 månadsanställda medarbetare. Under sommarhalvåret utökas en stor del av verksamheterna med säsongsanställningar och sommarjobbare. I dina arbetsuppgifter kommer även andra administrativa uppgifter att ingå. Då förvaltningen är ny och verksamhetsstödet ska formas för att på bästa sätt kunna stötta verksamheterna kommer tjänstens totala innehåll att anpassas därefter.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet inom löneadministration, gärna inom kommunal verksamhet. Du har gymnasiekompetens med ekonomisk/administrativ inriktning eller erfarenhet som bedöms likvärdigt. Det är särskilt meriterande om du har goda kunskaper om kollektivavtalet Allmänna bestämmelser samt erfarenhet av personal- och lönesystemet Personec.

Då förvaltningen ansvarar för ett mycket brett verksamhetsområde krävs det att du har en helhetssyn och en förmåga att se utanför ditt ansvarsområde och kunna stötta där behov uppstår inom verksamhetsstödet.

Då du har en stödjande roll i dina kontakter med chefer och medarbetare och ett tätt samarbete med övriga kollegor har du lätt för att skapa goda och förtroendegivande relationer. Du har intresse och vilja att ge god service och med tydlighet och pedagogisk förmåga kommunicerar du lönerelaterade frågor. Ditt arbetssätt är strukturerat och du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Har du dessutom en positiv syn, lätt till skratt och en stor portion humor är det ett ytterligare plus.


ÖVRIGT
Intervjuer kommer ske under veckorna 34-36.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Falkenbergs kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Falkenbergs kommun önskar ingen ytterligare annonsering av denna tjänst. Visa mindre

Administratör/arbetsledare

Vi söker en medarbetare till vårt kontor i Falkenberg. Vi söker en person som är kunnig i administration, schemaläggning och lönehantering, gärna Visma lön. Men som även ska arbetsleda personalgrupper. Det är en fördel om du arbetat inom vård och omsorg, helst inom LSS då det är personliga assistenter du ska arbetsleda. Du kommer att ingå i en grupp med fem andra arbetsledare. Du ska vara trygg, tydlig och noggrann person. Du ska inte vara rädd för att fat... Visa mer
Vi söker en medarbetare till vårt kontor i Falkenberg. Vi söker en person som är kunnig i administration, schemaläggning och lönehantering, gärna Visma lön. Men som även ska arbetsleda personalgrupper. Det är en fördel om du arbetat inom vård och omsorg, helst inom LSS då det är personliga assistenter du ska arbetsleda. Du kommer att ingå i en grupp med fem andra arbetsledare. Du ska vara trygg, tydlig och noggrann person. Du ska inte vara rädd för att fatta beslut. Och i arbetet ingår det att stötta personalen OBS! kort ansökningstid Visa mindre

Löneadministratör

Löneadministratör Studerar du till löneadministratör eller har motsvarande arbetslivserfarenhet? Är du ute efter ett jobb där du får chansen att testa dina teoretiska kunskaper alternativt vill prova på en ny arbetsplats? Vi vill då uppmana dig till att söka denna tjänst redan idag! Randstad söker nu efter en löneadministratör för uppdrag hos kund i Falkenberg. Omfattning: Heltid. Start enligt överenskommelse Ort: Falkenberg Arbetsbeskrivning Di... Visa mer
Löneadministratör
Studerar du till löneadministratör eller har motsvarande arbetslivserfarenhet? Är du ute efter ett jobb där du får chansen att testa dina teoretiska kunskaper alternativt vill prova på en ny arbetsplats? Vi vill då uppmana dig till att söka denna tjänst redan idag! Randstad söker nu efter en löneadministratör för uppdrag hos kund i Falkenberg.



Omfattning: Heltid. Start enligt överenskommelse



Ort: Falkenberg



Arbetsbeskrivning

Ditt arbete kommer att bestå av löneadministration för kundens alla medarbetare. Vid sidan av detta kommer du att finnas till behjälplig vid framtagande av anställningsavtal samt vid behov sätta dig in i olika arbetsrättsliga frågor.



Du kommer bland annat att jobba med:

• Lönehantering i form av bland annat tidsöverföring, kontakt med medarbetare gällande lönefrågor och upprättande av anställningsavtal.
• Genomförande av kontroller och avstämningar gentemot lön och avtal.
• Tolkning av kollektivavtal.
• Annat traditionellt lönearbete




Kvalifikationer

• Studerar till lönespecialist alt. motsvarande arbetslivserfarenhet.
• Goda kunskaper i Excel
• Goda kunskaper i svenska och engelska.




Vi söker dig som är prestigelös, gillar utmaningar och uppskattar högt tempo. Vid sidan av ovanstående är du noggrann, självständig och har ett sinne för detaljer.



Det är meriterande om du tidigare har arbetat i lönesystemet Agda. Erfarenhet av arbetsrätt och avtal är också meriterande för denna tjänst.



Som konsult är du ambassadör för Randstad och representerar oss på ett professionellt sätt. Som person har du förmågan att kunna arbeta självständigt men även i grupp - du trivs i båda situationerna. Vidare tror vi att du förstår vikten av säkerhet och håller dig till de riktlinjer du ställs inför. Är du dessutom en person som sprider energi och skapar en bra gruppkänsla kommer du att bli en uppskattad kollega.



För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av Randstad, men arbeta ute hos en av våra kunder.



Om Randstad: Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.



Sista dag att ansöka är 2019-05-09, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Janin Perez Rabanal,[email protected] Visa mindre