Lediga jobb som Logistiker i Falkenberg

Se lediga jobb som Logistiker i Falkenberg. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Falkenberg som finns hos arbetsgivaren.

Logistiksamordnare Vikariat

Ansök    Sep 17    Vatten & Miljö i Väst AB    Logistiker
Om Vivab Vi jobbar helhjärtat för en hållbar framtid med rent och gott dricksvatten, friska vattendrag och minskat avfall. Vivab är ett kommunalt bolag och en viktig aktör inom grön samhällsutveckling på västkustens mittpunkt. Vi vill förändra hur vi bygger våra samhällen och tar hand om våra resurser. Vi gör det genom att erbjuda hållbara vatten- och avfallstjänster och inspirera dig till en hållbar konsumtion. Tillsammans kan vi göra det möjligt! Tjä... Visa mer
Om Vivab

Vi jobbar helhjärtat för en hållbar framtid med rent och gott dricksvatten, friska vattendrag och minskat avfall. Vivab är ett kommunalt bolag och en viktig aktör inom grön samhällsutveckling på västkustens mittpunkt. Vi vill förändra hur vi bygger våra samhällen och tar hand om våra resurser. Vi gör det genom att erbjuda hållbara vatten- och avfallstjänster och inspirera dig till en hållbar konsumtion. Tillsammans kan vi göra det möjligt!



Tjänsten är säkerhetsklassad och kräver säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen.

Vill du bidra till ett mer hållbart samhälle och samtidigt vara en del av ett engagerat team med god sammanhållning? Då kan detta vara rollen för dig!


Vi söker nu en logistiksamordnare till ett vikariat på enheten Fastighetsnära insamling (FNI) – en liten men viktig del av vår verksamhet där samarbete, nytänkande och arbetsglädje står i centrum. Hos oss får du möjlighet att påverka, utveckla och vara med och skapa lösningar som gör skillnad för både miljön och våra kunder.


Om oss

FNI är en sammansvetsad enhet där vi stöttar varandra och uppmuntrar till att testa nya idéer. Vi har en öppen och prestigelös arbetskultur där trivsel och balans mellan arbete och fritid är högt prioriterat. Som kommunalt bolag arbetar vi långsiktigt och med samhällsnyttan i fokus – och vi är stolta över det vi gör.


Dina arbetsuppgifter

Som logistiksamordnare kommer du att ha en nyckelroll i att samordna och följa upp insamlingen av förpackningar från återvinningsstationer och flerfamiljshus. Du kommer bland annat att:



• Säkerställa att insamlingen fungerar effektivt och kvalitativt.

• Ha löpande kontakt med våra entreprenörer för skötsel och tömning.

• Arbeta för att utöka insamlingen till flerfamiljshus som idag saknar detta.

• Ha tät dialog med kunder och entreprenörer.

• Samordna och följa upp befintliga och nya entreprenader.

• Tillsammans med kollegor hantera ärenden och mejl inom avdelningen.


Vem är du?

Vi söker dig som är strukturerad, noggrann och har god analytisk förmåga. Du har lätt för att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift, och trivs med att arbeta både självständigt och i team. Du är flexibel och har ett genuint engagemang för ditt arbete.


Krav:



• Gymnasieutbildning.

• Dokumenterad administrativ erfarenhet.

• God datavana.

• B-körkort (då vi har anläggningar i två kommuner).


Meriterande:



• Erfarenhet av kund- och faktureringssystemet EDP samt fordonssystemet EDP Mobile.

• Eftergymnasial utbildning inom logistik eller avfallsområdet.


Övrigt


• Tjänsten är ett vikariat på heltid (100 %), med arbetstid dagtid.

• Tillträde enligt överenskommelse.


Vill du vara med och göra skillnad i en verksamhet som bidrar till ett hållbart samhälle? Välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

Logistikutvecklare

Motiveras du av att effektivisera processer och driva förändringar inom logistik? Är du dessutom en stark kommunikatör och van projektledare? Då kanske du är en av våra nya Logistikutvecklare! Vi kan erbjuda dig en viktig nyckelroll med stor påverkan på framtidens logistikarbete inom Carlsberg Sverige! Om jobbet Rollen som logistikutvecklare är bred och du ansvarar bland annat för utveckling av processer och driver förbättringsprojekt inom logistikverks... Visa mer
Motiveras du av att effektivisera processer och driva förändringar inom logistik? Är du dessutom en stark kommunikatör och van projektledare? Då kanske du är en av våra nya Logistikutvecklare! Vi kan erbjuda dig en viktig nyckelroll med stor påverkan på framtidens logistikarbete inom Carlsberg Sverige!


Om jobbet
Rollen som logistikutvecklare är bred och du ansvarar bland annat för utveckling av processer och driver förbättringsprojekt inom logistikverksamheten där ett stort fokus är inom digitalisering. Du arbetar exempelvis med business case, analyser med syfte att effektivisera, och minska förluster inom logistikkedjan. Vidare arbetar du även med att driva projekt samt implementera processer, arbetssätt och rutiner.


Vidare upprätthåller du en konstruktiv och professionell kommunikation och samarbete med interna och externa kunder, kollegor, leverantörer, transportörer och samarbetspartners. Du deltar även i aktivt i relevanta interna och externa forum samt supporterar LEAN-arbetet inom Carlsberg. Rollen är placerad på Carlsberg lager i Falkenberg där du tillhör logistikavdelningen och rapporterar till Head of Logistics Development & Administration.


Varför Carlsberg?
Carlsberg erbjuder ett arbetsklimat som präglas av högt tempo och engagemang. Hos oss får du en spännande och utmanande roll i ett expansivt företag med höga ambitioner. Rollen som Logistikutvecklare ger dig möjlighet till att forma och utveckla både rollen och avdelningen till nya och inspirerande arbetssätt där du har stor möjlighet att påverka. Är du rätt person så står du självklart bakom Carlsbergs tre värdeord ”Alignment, Accountability, Action”. Lyssna gärna på vår podcast om hur det är att arbeta på Carlsberg: Länk


Vem är du?
Vi söker dig med högskoleutbildning med kandidatexamen inom logistik eller likvärdig utbildning alternativt mångårig erfarenhet som kan likställas kravet på utbildning. Du har omfattande kunskap i Power BI & Power Apps och en grundläggande kunskap inom programmering. Meriterande är det med kunskap i SAP och Astro. Du har även erfarenhet av driva och leda projekt med fokus på förbättring. Du behärskar även engelska samt svenska i tal och skrift.


Som person är du resultatinriktad, lösningsorienterad och självgående. Du är analytisk med förmåga att fatta egna beslut. Du är också flexibel, har en hög kapacitet med en god prioriteringsförmåga. Vidare ser vi att du är kommunikativ samt kan samarbeta med olika stakeholders.


Låter detta intressant? Skicka in din ansökan redan idag!
Om du har frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef Pontus Nilsson på mail [email protected]. Urval sker löpande med start omgående. Intervjuer kommer att ske från början på augusti och löpande till sista ansökningsdag den 2023-01-30 Visa mindre

Supply Planner - Sommarjobb 2022

Carlsberg söker 7 stycken Supply Planners inför sommarperioden 2022! Som Supply Planner hos oss kommer du att ansvara för delar av Carlsbergs försörjningsplanering som består av produktionsplanering, lagerstyrning och operativt inköp. Som Supply Planner är din huvudsakliga uppgift att säkerställa att vi uppnår den servicenivå vi har som mål samtidigt som vi håller en hög kostnadseffektivitet. I rollen som Supply Planner följer du även upp resultat och g... Visa mer
Carlsberg söker 7 stycken Supply Planners inför sommarperioden 2022!


Som Supply Planner hos oss kommer du att ansvara för delar av Carlsbergs försörjningsplanering som består av produktionsplanering, lagerstyrning och operativt inköp. Som Supply Planner är din huvudsakliga uppgift att säkerställa att vi uppnår den servicenivå vi har som mål samtidigt som vi håller en hög kostnadseffektivitet. I rollen som Supply Planner följer du även upp resultat och genomföra egna analyser för att identifiera förbättringsåtgärder inom ditt ansvarsområde.

Du kommer att ha ett nära samarbete med produktion och logistik i både Falkenberg och Helsingborg samt med externa partners och leverantörer. Tjänsterna avser sommarvikariat under perioden juni- augusti med arbetsplats i Falkenberg och du rapporterar till Head of Supply Planning.

Varför ska du välja Carlsberg för ditt sommarjobb?
Carlsberg erbjuder ett arbetsklimat som präglas av högt tempo och engagemang. Detta är en spännande tjänst där du kommer att ha ett varierande arbete i en internationell miljö med många kontaktytor både internt och externt samt möjlighet att påverka en stor del av försörjningskedjan. För dig som motiveras av utveckling finns därför stora möjligheter till att växa långsiktigt inom företaget även efter sommarvikariatsperioden!

Vad du bidrar med till teamet
Du har högskoleutbildning eller likvärdigt, gärna med inriktning mot Supply Chain och/eller teknisk utbildningsbakgrund. För att vara lämplig i rollen som Supply Planner hos oss är det ett krav att du har goda kunskaper i engelska och svenska, både tal och skrift då du har många internationella relationer i denna position. Vi söker dig som har goda egenskaper i logiskt tänkande och systemförståelse, meriterande om du har arbetat i helintegrerade affärssystem (tex SAP) och Lean arbete sedan tidigare.

För att trivas i rollen som Supply Planner är du handlingskraftig och självständig med ett prestigelöst och proaktivt angreppssätt. Vi söker dig som är resultatinriktad och som alltid strävar efter bästa möjliga service- och kundleverans.

Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan direkt!
Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Talent Specialist på mail: [email protected]. Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt då vi arbetar med löpande urval och möjliggör det för dig att ha ditt sommarjobb klart inom några veckor! Sista ansökningsdag är 28 februari 2022. OBS! Vi tar inte emot ansökningar via mail.
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Transport Coordinator

Ansök    Aug 11    Essity AB (publ)    Logistiker
Do you want to make a difference in a dynamic organization where you get to build relationships with people from all over the world? Are you passionate about Supply Chain, Logistics and Coordination? If yes, then this might be an opportunity just for you! An exciting and challenging opportunity awaits you who want to contribute with your expertise, energy and creativity as we are looking for a Transport Coordinator to our factory in Falkenberg. In the fact... Visa mer
Do you want to make a difference in a dynamic organization where you get to build relationships with people from all over the world? Are you passionate about Supply Chain, Logistics and Coordination? If yes, then this might be an opportunity just for you!
An exciting and challenging opportunity awaits you who want to contribute with your expertise, energy and creativity as we are looking for a Transport Coordinator to our factory in Falkenberg.
In the factory in Falkenberg we are around 400 employees. We are a modern organization with high technology machines and mindset. Technology development and upgrading project are constantly on our agenda. Our productions are within fast moving consumer goods. In our factory we are producing diapers, incontinence products mostly for markets within Central- and East Europe.
Our culture is focused on collaboration, innovation, well-being and care, development and commitment. We’re looking for people who embody our values, aren’t afraid to challenge, innovate, experiment and move at a fast pace. We’re always looking for ways to improve our products and ourselves. If this is you, we’d love to talk.
Want to get a glimpse of our culture? Let our colleagues show you here
About the role
As a Transport Coordinator, you will act as a coordinator between all involved parties in transport management; Central Transport Planning, Customer service, Supply Service, Warehouse operations and our carriers. You will support the daily transport planning operations, work with projects/activities to improve the transport management processes and the cooperation between all involved parties. Following up on carrier performance will also be part of your activities and you will contribute to some projects driven by the distribution team (e.g. transport tender).
Main accountabilities and responsibilities
First escalation level in case of transport issues, local go-to person
Direct contact between regional Essity business, Central Transport Planning and Carriers (daily operations and troubleshooting)
Manage none-conformities (processes, systems, carrier, masterdata) and solve issues during the planning process
Daily coordination with warehouses
Coordination with Customer Service
Communication with Supply Service (replenishment)
Provide new / changed master data to Transport Planner
IT-issue resolution on a day-to-day basis
Supports System and Process Developments
Review / propose improvements on transport planning scope

Who you are
You are passionate about people, processes and about providing excellent support towards stakeholders, colleagues and third parties. To be successful in the role you need to be a communicative team-player who operates with a positive and pragmatic can-do attitude, embracing driving change management and dealing with ambiguity and complexity.
Preferably 3+ years Transport Management experience with understanding of end-to-end delivery
University degree or apprenticeship in Supply Chain / Transport or equivalent work experience in transport and warehouse operations
Troubleshooting skills
People management skills
Excellent English and Swedish language skills, written and oral
SAP and Transport Management System (Blue Yonder) key user
Business Application Knowledge
Supply Chain process and logistics know-how
Transport Management
Cross functional understanding

Application
Interested? If you are up for the challenge and think this sounds like you, apply today! Kindly note that due to GDPR we will not accept applications via mail. Please use the link to apply via our career site.
As we will be making ongoing selections, interviews might start before the application deadline. We may conduct background checks in the final stages of the recruitment process to verify your qualifications and fit for the role
Union representatives:
Joakim Bengtsson, Unionen: 070?242 74 24?
Martin Ericsson, Sveriges Ingenjörer: 070?370 63 10
What We Can Offer You
At Essity, we believe every career is as unique as the individual and empower employees to reach their full potential in a winning culture motivated by a powerful purpose.

Collaborative and caring Work Environment | Empowerment | Job Impact | Work with a Powerful Purpose | Individual Learning and Development | Health & Safety | Social Responsibility?| Innovation Visa mindre

Delivery Planner - Sommarjobb 2022

Som Delivery Planner ansvarar du för den dagliga distributions- och transportadministrationen på Carlsberg Supply Company Sverige AB. Som Delivery Planner arbetar du för en kostnadseffektiv och serviceinriktad distribution inom givna geografiska delar av Sverige. Utöver detta arbetar avdelningen även med administration av masterdata, distributionsavräkning mot kund, exportdokumentation, exworks-hämtningar och cross border leveranser. Tjänsten är placerad i... Visa mer
Som Delivery Planner ansvarar du för den dagliga distributions- och transportadministrationen på Carlsberg Supply Company Sverige AB. Som Delivery Planner arbetar du för en kostnadseffektiv och serviceinriktad distribution inom givna geografiska delar av Sverige. Utöver detta arbetar avdelningen även med administration av masterdata, distributionsavräkning mot kund, exportdokumentation, exworks-hämtningar och cross border leveranser. Tjänsten är placerad i Falkenberg och annonsen avser sommarvikariat på heltid under perioden juni- augusti.


Varför ska du välja Carlsberg?
Carlsberg erbjuder ett arbetsklimat som präglas av högt tempo och engagemang. Här erbjuds ett spännande och utmanande arbete i ett expansivt företag med mycket höga ambitioner. Vi är måna om att du ska känna dig trygg in din roll och ger dig rätt förutsättningar för att lyckas. Är du rätt person så står du självklart bakom Carlsbergs tre värdeord ”Allians, Ansvar, Agera”. För dig som motiveras av utveckling finns stora möjligheter till att växa långsiktigt nationellt och internationellt inom företaget även efter sommarjobbsperioden!


Vad vi önskar av dig
Vi söker dig som är högskoleutbildad inom logistik och/eller har arbetslivserfarenhet inom leveransplanering, transport och distribution. God datorvana är en förutsättning och systemkompetens i SAP är meriterande. Det är viktigt att du har god förståelse i svenska och engelska, både i tal som skrift. För att trivas i rollen som Delivery Planner är det avgörande att du är lösningsorienterad, analytisk och kommunikativ med en hög arbetskapacitet.


I rollen är det viktigt med en mycket god samarbetsförmåga då du arbetar nära flera olika avdelningar på företaget, såsom sälj, transport och lager men även med vår externa distributionspartner XSAM. Variationen av arbetsuppgifter inom avdelningen ställer krav på din flexibilitet och noggrannhet.


Ansök nu och säkra ditt sommarjobb redan idag!
För frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Mikael Nielsen på telefon: 0708 73 85 88. Intervjuer och urval sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om detta låter som en tjänst för dig i sommar ber vi dig skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2022-02-28. OBS! Vi tar inte emot ansökningar via mail. Visa mindre

Excellence Specialist to Carlsberg Sverige, Falkenberg

Ansök    Nov 18    Carlsberg Sverige AB    Logistiker
Carlsberg Excellence Specialist to Falkenberg, Sweden  As Carlsberg Excellence Specialist you will lead and support the E2E Carlsberg Excellence Implementation for a defined brewery/breweries and customer supply chain operations. You will actively participate in CBN/3YP and yearly Policy Deployment of the brewery and customer supply chain and drive necessary actions to deliver short term targets. As Excellence Specialist it is your responsibility to lead o... Visa mer
Carlsberg Excellence Specialist to Falkenberg, Sweden 
As Carlsberg Excellence Specialist you will lead and support the E2E Carlsberg Excellence Implementation for a defined brewery/breweries and customer supply chain operations. You will actively participate in CBN/3YP and yearly Policy Deployment of the brewery and customer supply chain and drive necessary actions to deliver short term targets. As Excellence Specialist it is your responsibility to lead or support the Focused Improvement cycle with clear identification of priorities, full eradication of losses and setting standards to prevent recurrence. The position also includes day- today tasks like: 


•   Train, Coach and Assess the implementation of the full Carlsberg Excellence Journey including foundations and all 9 pillars
•   Support implementation of standards, continuous internal and external benchmarking and best practices sharing 
•   Support capability building and organization design according to Carlsberg standard


The Carlsberg Excellence Specialist reports to Carlsberg Excellence Manager and located in Falkenberg. 


Why choose Carlsberg? 
Carlsberg is a company in continuous development and offer a working atmosphere characterized by a high level of engagement and strong ambition. We give you the opportunity to continue to grow – both personally and professionally. We invest significant resources in feedback with individual development plans and training both internally and externally. We now have a fantastic opportunity as Excellence Specialist in one of Sweden’s leading beverage companies.


Job Requirements
You have University degree within Supply Chain or equivalent and at least one years’ experience within a production environment role (direct responsibly) and at least one year at management level. We are looking for you who has proven experience in managing change, and implement improvement programs (Operational Excellence, Lean, TPM, SixSigma) to achieve budgeted targets. It is mandatory to be fluent in Swedish and English, both spoken and written. 
To be successful in this role you must personally be very communicative and have good interpersonal skills. You are sympathetic and humble and have always found it easy to connect with all kinds of people.


Is this something for you? Send you application to us right away! 
Do you have questions about the service please contact Carlsberg Excellence Manager, Dusan Bizumic via email: [email protected]. Please come with your application as soon as possible, but no later than 2019-12-02. Please note that the position may be filled before the application deadline.


Welcome with your application! Visa mindre

Logistiker Falkenberg

Ansök    Jan 28    Södra i Sverige    Logistiker
Dina arbetsuppgifter Som Logistiker hos oss på Södra Skogsplantor i Falkenberg arbetar du med leveransplanering och övergripande flödesstyrning. Det innebär att du ansvarar för plantornas flöde, planering och styrning av volymer från packning ut till både interna och externa leverantörer. I rollen som Logistiker hanterar du kontakten kring kvoter, prioriteringar och uppföljning av våra leveranser. Du har god kommunikation och täta kontakter med våra åkerie... Visa mer
Dina arbetsuppgifter
Som Logistiker hos oss på Södra Skogsplantor i Falkenberg arbetar du med leveransplanering och övergripande flödesstyrning. Det innebär att du ansvarar för plantornas flöde, planering och styrning av volymer från packning ut till både interna och externa leverantörer. I rollen som Logistiker hanterar du kontakten kring kvoter, prioriteringar och uppföljning av våra leveranser. Du har god kommunikation och täta kontakter med våra åkerier och leverantörer av logistiktjänster. Du kommer att ha ett nära samarbete med dina kollegor men också med chefer och kollegor runt om i organisationen.

Utöver detta ansvarar du för flera administrativa uppgifter i samband med paketering av inköpta plantor, fakturering, hantering av följesedlar, kundtjänst och uppföljning av statistik. Du tar ansvar för upphandling och kontrakt av åkerier och leverantörer i centrallager samt driver utvecklingsarbetet vidare för att ständigt förbättra området logistik både på centrallager, plantskolorna och avdelningen.

Din erfarenhet
För att trivas arbetsrollen ser vi att du har en;

- Avslutad gymnasieutbildning
- Förvärvad högskola/universitetsutbildning inom logistik och transport eller förvärvad jämförbar erfarenhet
- God datakunskap inom Excel och Officepaketet
- Körkort B


Du behöver vara en kundorienterad, prestigelös och analytisk person som har förmågan att få saker och ting gjorda och som ser service som en naturlig del av ditt arbete. Att du är social och positiv som sprider glädje till såväl kunder som kollegor ser vi som en självklarhet. Eftersom arbetstempot periodvis är både högt och varierande behöver du vara anpassningsbar och parallellt hantera flera olika arbetsuppgifter.

Då mycket av den dagliga kommunikationen sker med nationella kunder och leverantörer, behöver du behärska det svenska såväl som det engelska språket i både tal och skrift.

Din arbetsgivare Södra
Södra är Sveriges största skogsägarförening med 52 000 skogsägare som medlemmar. Vår verksamhet sträcker sig från traditionella produkter som pappersmassa och trävaror, till nya spännande områden som till exempel förnybar energi, lättare konstruktionsmaterial och textilmassa som används till kläder. Vi nöjer oss helt enkelt inte med att förfina de produkter som våra kunder sedan länge förlitar sig på och använder i sina egna processer - vi letar också ständigt efter nya användningsområden för världens bästa råvara.

Placering/Anställning
Tjänsten är ett vikariat på heltid i ett år med placering i Falkenberg.

Vill du veta mer?
Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Linnea Edgren 0470 89 116. Har du istället frågor om verksamheten kan du kontakta Joakim Nolmark 0346- 29626.

Hoppas vi hörs snart. Ansök via länken nedan senast den 11:e februari 2020. Vi använder oss av löpande urval, så skicka in din ansökan redan idag!

Följ oss gärna på (https://www.facebook.com/sodragroup) och instagram, sodragroup #jobbapåsödra


Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Visa mindre