Lediga jobb som Kvalitetssamordnare i Falkenberg

Se lediga jobb som Kvalitetssamordnare i Falkenberg. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Falkenberg som finns hos arbetsgivaren.

Kvalitetsstrateg till Falkenbergs kommun, Sektor Lärande och hälsa

Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid. I Falkenbergs kommun strävar vi efter att alla barn och elever ska nå målen med utbildningen och utveckla en positiv lärandeidentitet. För att nå dit har vi en gemensam och tydlig riktning i vårt arbete kallad Utbildning Falkenberg. Ut... Visa mer
Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.

I Falkenbergs kommun strävar vi efter att alla barn och elever ska nå målen med utbildningen och utveckla en positiv lärandeidentitet. För att nå dit har vi en gemensam och tydlig riktning i vårt arbete kallad Utbildning Falkenberg.

Utbildning Falkenberg vilar på övertygelsen att alla barn och elever kan och vill lära och gör rätt om de kan. Det är i stället undervisningens kvalitet som avgör om barn och elever når målen med undervisningen och utvecklar en positiv lärandeidentitet.

Genom att ha tydliga förväntningar på olika professioner, möta våra barn och elever utifrån ett relationellt förhållningssätt samt ge dem möjlighet att delta i en undervisning som är tillgänglig, formativ och kollaborativ tror vi att undervisningskvaliteten i våra förskolor och skolor kan förbättras. För bra kvalitet kan alltid bli bättre.

Vi söker Kvalitetsstrateger till Sektor Lärande och hälsa. Sektorn fungerar som en kvalificerad stödfunktion för verksamheten i frågor som rör barns och elevers lärande, utveckling och välmående samt lärares och skolledares lärande. Uppdraget är att i nära samverkan med verksamheten förbättra undervisningens kvalitet och arbeta hälsofrämjande och förebyggande för att öka progressionen i lärandet och nå målen med utbildningen. Arbetet utgår från vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet och ska bidra till att stärka verksamhetens kapacitet och kompetens genom strukturerade, samordnade och riktade insatser

ARBETSUPPGIFTER
Som kvalitetsstrateg är ditt uppdrag att, utifrån huvudmannens uppdrag och tillsammans med verksamheten, strategiskt planera, initiera och genomföra förbättringsinsatser. Målet är att stödja, kvalitetssäkra och skapa likvärdighet i hela utbildningssystemet. Du verkar för att bygga en hållbar lärande organisation med fokus på kapacitetsutveckling, vetenskaplig förankring och gemensamt lärande.

Arbetsuppgifter som kan komma att ingå i ditt uppdrag:

• Strategiskt planera, initiera, genomföra, följa upp och utvärdera förbättringsinsatser.
• Samla in, analysera och visualisera kvalitativa och kvantitativa data för att stödja datadriven skolutveckling.
• Arbeta med huvudmannens systematiska kvalitetsarbete genom analys av verksamhetens nuläge.
• Stödja utvecklingen av kollaborativa, formativa och tillgängliga arbetssätt för ökad måluppfyllelse.
• Organisera arenor för gemensamt lärande och vetenskaplig förankring.
• Leda och samordna utvecklingsarbete inom förvaltningen.
• Arbeta med kontinuerlig omvärlds- och invärldsbevakning.
• Samverka med skolledare, lärare och annan personal.
• Bidra med administrativt stöd i ärenden som rör huvudmannens ansvar, såsom redovisningar, ansökningar och rapportering.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har: 

• Högskoleutbildning inom pedagogik/lärande.
• Gedigen erfarenhet av skolutveckling och förbättringsarbete.
• Kunskap om vetenskaplig teori kopplat till skolans uppdrag.
• Mycket god kunskap om styrdokument och systematiskt kvalitetsarbete på huvudmannanivå.
• God statistisk kompetens och vana att arbeta med datainsamling, bearbetning och visualisering som grund för verksamhetsanalys och förbättringsarbete.
• Yrkeserfarenhet som lärare, rektor, specialpedagog/speciallärare eller liknande.
• Mycket god organisatorisk förmåga och vana att leda långsiktiga processer.
• God samarbetsförmåga och vana att arbeta självständigt.
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
• Erfarenhet av att arbeta med administrativt stöd till ledning i offentligt styrd verksamhet är meriterande.
• Initiativkraft och förmåga att identifiera förbättringsmöjligheter.

Urval sker löpande under ansökningstiden och intervjuer är planerade att genomföras den 5 juni.

ÖVRIGT
Skollagen kräver att samtliga medarbetare inom verksamheter skola/förskola skall visa upp ett utdrag ur belastningsregistret innan anställning kan påbörjas. Handläggningstiden för att få detta dokument kan ta lång tid. Du beställer ett utdrag på polisen.se, https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/

Legitimation ska bifogas i ansökan, alt behörighetsgivande examen som berättigar dig till en legitimation.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan befintlig personal.

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. Visa mindre

Kvalitetsstrateg till Falkenbergs kommun, Sektor Lärande och Hälsa

Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid. I Falkenbergs kommun strävar vi efter att alla barn och elever ska nå målen med utbildningen och utveckla en positiv lärandeidentitet. För att nå dit har vi en gemensam och tydlig riktning i vårt arbete kallad Utbildning Falkenberg. Ut... Visa mer
Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.

I Falkenbergs kommun strävar vi efter att alla barn och elever ska nå målen med utbildningen och utveckla en positiv lärandeidentitet. För att nå dit har vi en gemensam och tydlig riktning i vårt arbete kallad Utbildning Falkenberg.

Utbildning Falkenberg vilar på övertygelsen att alla barn och elever kan och vill lära och gör rätt om de kan. Det är i stället undervisningens kvalitet som avgör om barn och elever når målen med undervisningen och utvecklar en positiv lärandeidentitet.

Genom att ha tydliga förväntningar på olika professioner, möta våra barn och elever utifrån ett relationellt förhållningssätt samt ge dem möjlighet att delta i en undervisning som är tillgänglig, formativ och kollaborativ tror vi att undervisningskvaliteten i våra förskolor och skolor kan förbättras. För bra kvalitet kan alltid bli bättre.

Vi söker Kvalitetsstrateger till Sektor Lärande och hälsa. Sektorn fungerar som en kvalificerad stödfunktion för verksamheten i frågor som rör barns och elevers lärande, utveckling och välmående samt lärares och skolledares lärande. Uppdraget är att i nära samverkan med verksamheten förbättra undervisningens kvalitet och arbeta hälsofrämjande och förebyggande för att öka progressionen i lärandet och nå målen med utbildningen. Arbetet utgår från vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet och ska bidra till att stärka verksamhetens kapacitet och kompetens genom strukturerade, samordnade och riktade insatser

ARBETSUPPGIFTER
Som kvalitetsstrateg är ditt uppdrag att, utifrån huvudmannens uppdrag och tillsammans med verksamheten, strategiskt planera, initiera och genomföra förbättringsinsatser. Målet är att stödja, kvalitetssäkra och skapa likvärdighet i hela utbildningssystemet. Du verkar för att bygga en hållbar lärande organisation med fokus på kapacitetsutveckling, vetenskaplig förankring och gemensamt lärande.

Arbetsuppgifter som kan komma att ingå i ditt uppdrag:

• Strategiskt planera, initiera, genomföra, följa upp och utvärdera förbättringsinsatser.
• Särskilt fokus på flerspråkiga elevers lärande, interkulturell kompetens och ämnet svenska som andraspråk (SVA).
• Ansvara för lagstadgat uppdrag kring uppsökande verksamhet och erbjudande om förskola.
• Ansvara för mottagande av nyanlända elever tillsammans med enhetschef för modersmål och flerspråkighet.

Tjänstens omfattning är 40%.

Urval sker löpande under ansökningstiden och intervjuer är planerade att genomföras den 5 juni.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:

• Högskoleutbildning inom pedagogik/lärande.
• Behörighet i ämnet svenska som andraspråk.
• Gedigen erfarenhet av skolutveckling och förbättringsarbete.
• Yrkeserfarenhet som lärare, rektor, specialpedagog/speciallärare eller liknande.
• Mycket god organisatorisk förmåga och vana att leda långsiktiga processer.
• God samarbetsförmåga och vana att arbeta självständigt.
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
• Initiativkraft och förmåga att identifiera förbättringsmöjligheter.

ÖVRIGT
Skollagen kräver att samtliga medarbetare inom verksamheter skola/förskola skall visa upp ett utdrag ur belastningsregistret innan anställning kan påbörjas. Handläggningstiden för att få detta dokument kan ta lång tid. Du beställer ett utdrag på polisen.se, https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/

Legitimation ska bifogas i ansökan, alt behörighetsgivande examen som berättigar dig till en legitimation.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan befintlig personal.

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. Visa mindre

Kvalitetsstrateg

Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid. I Falkenbergs kommun pågår just nu en unik satsning på förskolan och skolan, under namnet Utbildning Falkenberg. Varje barn och elev ska ges de bästa förutsättningarna till utbildning och lärande. Med en tydlig strategi och tre priorit... Visa mer
Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.

I Falkenbergs kommun pågår just nu en unik satsning på förskolan och skolan, under namnet Utbildning Falkenberg. Varje barn och elev ska ges de bästa förutsättningarna till utbildning och lärande. Med en tydlig strategi och tre prioriterade fokusområden vill barn- och utbildningsnämnden göra bra förskolor och skolor ännu bättre och Falkenbergs kommun till en utbildningsplats i toppklass.

Sektor Lärande och hälsa är en enhet som ska vara en kvalificerad stödfunktion till verksamheten i frågor som är kopplade till barns- och elevers lärande, utveckling och välmående samt också lärares och skolledares lärande. Till denna sektor söker vi nu kvalitetsstrateg vars uppdrag är att arbeta med insatser som syftar till att utveckla verksamhetens förmåga att förbättra undervisningskvaliteten samt möta barns och elevers lärandebehov.

Sektor Lärande och hälsa har i uppdrag att tillsammans med verksamheten förbättra undervisningens kvalitet och arbeta hälsofrämjande och förebyggande för att öka progressionen i barns och elevers lärande och därmed nå målen med utbildningen. I nära samverkan med verksamheten ska Lärande och hälsa initiera, planera, genomföra, analysera och följa upp olika insatser för att stödja och stärka verksamhetens kapacitet och kompetens på samtliga nivåer. Insatserna ska vara differentierade, riktade och samordnade samt vila på vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet. För att bidra till rättssäkerhet i förvaltningens arbete har sektorn också i uppdrag att arbeta fram, implementera och säkerställa interna processer och arbetssätt som är effektiva och svarar upp mot lagstiftning och annan styrning.

ARBETSUPPGIFTER
Som kvalitetsstrateg har du till uppdrag att:
Utifrån huvudmannens uppdrag tillsammans med verksamheten och utifrån identifierade behov strategiskt planera, initiera, genomföra, följa upp och utvärdera förbättringsinsatser. Detta med syfte att stödja, kvalitetssäkra och skapa likvärdighet i verksamheten i förhållande till de nationella styrdokumenten med Utbildning Falkenberg som riktningsgivare.

Arbeta med huvudmannens systematiska kvalitetsarbete. Som en del i detta ingår att på uppdrag från verksamheten analysera och synliggöra verksamhetens nuläge, genom dialog, datainsamling och verksamhetsbesök, för såväl ledningsgrupp som skolledare.

I ditt arbete bidra till hög och likvärdig utbildnings- och undervisningskvalitet. Genom att använda och stödja utvecklingen av kollaborativa, formativa och tillgängliga arbetssätt ska du bidra till ökad måluppfyllelse och likvärdighet i Falkenbergs förskolor och skolor.

Bidra till och främja en professionell och hållbar lärande organisation med fokus på kapacitetsbygge genom att organisera för arenor som bidrar till gemensamt lärande och vetenskaplig förankring.

Stödja verksamheten i att möta framtidens förändringar i styrdokument, lagar och regler. Detta sker genom samarbete med akademi och andra externa aktörer samt en kontinuerlig omvärlds- och invärldsbevakning.

Som kvalitetsstrateg kommer du att:
- leda och samordna utvecklingsarbete med fokus på utbildning och lärande inom barn- och utbildningsförvaltningen
- att samverka och samarbeta med såväl skolledare som lärare som annan skolpersonal inom BUF:s verksamheter.
- arbeta medvetet med systematiskt kvalitetsarbete och kompetensutveckling både genom riktade insatser till förskolor och skolor och i ett förvaltningsövergripande helhetsperspektiv.

KVALIFIKATIONER
Vi ser följande kvalifikationer hos dig som söker denna tjänst:

• har högskoleutbildning inom pedagogik och lärande
• har kunskap om aktuell vetenskaplig teori kopplad till skolans uppdrag, skolutveckling och pedagogiskt ledarskap.
• har gedigen kompetens och erfarenhet kring skolutveckling och förbättringsarbete.
• har gedigen kunskap om det svenska skolväsendet och är väl förtrogen med gällande styrdokument.
• har kompetens om systematiskt kvalitetsarbete på huvudmannanivå
• har arbetslivserfarenhet från skola och utbildning som lärare, pedagog eller rektor och gärna erfarenhet som specialpedagog/speciallärare/förstelärare alternativt verksamhetsutvecklare eller utvecklingsledare av något slag.
• bör ha erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation och är väl insatt i styrnings- och ledningsprinciper för kommunal verksamhet
• har god organisatorisk och strukturell förmåga samt förmåga att leda långsiktiga och hållbara processer.
• har goda ledaregenskaper och god samarbetsförmåga samt erfarenhet av att självständigt driva, planera och organisera ditt arbete.
• är initiativrik och har förmågan att kunna se när något kan förbättras i processer.
• kan uttrycka dig mycket väl i tal och skrift.

Det är meriterande om du har fördjupad kompetens kring något/några av följande områden:
• Lärares kollegiala lärandeprocesser
• Driva skolutvecklingsprocesser på huvudmannanivå
• Utformande av enkäter

ÖVRIGT
Skollagen kräver att samtliga medarbetare inom verksamheter skola/förskola skall visa upp ett utdrag ur belastningsregistret innan anställning kan påbörjas. Handläggningstiden för att få detta dokument kan ta lång tid. Du beställer ett utdrag på polisen.se, https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/

Legitimation ska bifogas i ansökan, alt behörighetsgivande examen som berättigar dig till en legitimation.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan befintlig personal.

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. Visa mindre

Socialförvaltningens stabsavdelning söker Kvalitetstrateg

Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid. Socialförvaltningens verksamheter omfattar såväl myndighetsutövning som utförande inom områdena hemtjänst, särskilt boende, hälso- och sjukvård, funktionsstöd samt stöd och behandling. För att stödja de olika verksamheternas uppdrag fin... Visa mer
Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.

Socialförvaltningens verksamheter omfattar såväl myndighetsutövning som utförande inom områdena hemtjänst, särskilt boende, hälso- och sjukvård, funktionsstöd samt stöd och behandling. För att stödja de olika verksamheternas uppdrag finns tre stabsfunktioner, ekonomi, digitalisering och administration samt kvalitet och utveckling. Inom kvalitet- och utvecklingsfunktionen arbetar tre kvalitetsstrateger, fyra verksamhetsutvecklare, nämndsekreterare, kommunikatörer, utredare, MAS, MAR och en verksamhetsledare. Kvalitets- och utvecklingsfunktionens uppgift vilar främst på tre olika delar: granskning, utveckling och utredning.

Kvalitetsstrategernas arbete är huvudsakligen inriktat mot varsitt område: äldreomsorg, funktionsstöd samt individ och familjeomsorg, alla med tillhörande myndighetsutövande. Kvalitetsstrategerna arbetar tillsammans och i nära samarbete sinsemellan, med andra funktioner i staben, såsom MAS/MAR, verksamhetsutvecklare etc. En av våra kvalitetstrateger kommer att vara utlånad under en period och vi söker nu en vikarie för området Individ och familjeomsorg. Tjänsten är direkt underställd utvecklingschef.

ARBETSUPPGIFTER
Kvalitetsstrategerna har det sammanhållande ansvaret att följa upp och analysera resultat och kvalitet utifrån kvalitetsbestämmelser, det systematiska kvalitetsarbetet och nationella styrdokument. Som kvalitetsstrateg hos oss arbetar du med att kvalitativt stödja verksamheten och att strategiskt initiera förbättringsinsatser där det finns behov. Arbetet innebär också att på uppdrag göra utredningar, bereda och föredra ärenden i den politiska processen och i andra sammanhang. Strategerna jobbar nära ledningen och politiken.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Samordna socialförvaltningens systematiska kvalitetsarbete

Stötta verksamheten gällande avvikelser samt ansvar för lex Sarah processen.

Skapa nya och uppdatera befintliga styrdokument kopplat till strategiskt kvalitetsarbete

Samverka med verksamheten

Driva och delta i nätverk som syftar till samverkan, erfarenhetsutbyte och utveckling

Stötta verksamheten i att analyser av brukarundersökningar, statistik etc.

Arbeta med olika utredningar och föredra ärenden i den politiska processen

KVALIFIKATIONER
Som kvalitetsstrateg inom området individ och familjeomsorg har du en socionomexamen eller annan beteendevetenskaplig utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha tidigare erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation. Det är meriterande om du tidigare arbetat med strategisk utveckling eller har erfarenhet av ledarskap inom området.

För tjänsten krävs att du har förmåga att arbeta både strategiskt och operativt.

Du är ansvarfull och självständig i det dagliga arbetet och det är viktigt att du kan leda och arbeta i processer med både interna och externa deltagare. Du har förmåga att arbeta strukturerat, är noggrann, tar initiativ och är kvalitetsmedveten. Det är viktigt att kunna se helheten och att kunna arbetar bra både självständigt och i grupp samt bidra till ett gott arbetsklimat i gruppen. Du har en god pedagogisk förmåga och har en mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.

Som person är du är öppen, engagerad, kunnig och har ett intresse för utvecklingsfrågor. Du är nyfiken på nya lösningar och arbetssätt samt lösningsorienterad med förmåga att förstå och sätta dig in i komplexa frågor. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Intervjuer kommer att ske löpande under annonseringstiden, så tveka inte att skicka in din ansökan!

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Falkenbergs kommun använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. Visa mindre

Kvalitetstekniker

Är du redo för din nästa utmaning inom produktion? Ser du dig själv som en erfaren kvalitetstekniker med stor vana att arbeta med orsaksutredningar? Då kan detta vara något för dig! I Lantmännens koncern är det Lantbruket som är hjärtat och som utgör vår kärnverksamhet. Med lantbruket som bas har vi byggt den breda affär som koncernen består av idag. Lantmännen har en unik värdekedja där vi tar ansvar från jord till bord varje dag. Det här kommer du att ... Visa mer
Är du redo för din nästa utmaning inom produktion? Ser du dig själv som en erfaren kvalitetstekniker med stor vana att arbeta med orsaksutredningar? Då kan detta vara något för dig!

I Lantmännens koncern är det Lantbruket som är hjärtat och som utgör vår kärnverksamhet. Med lantbruket som bas har vi byggt den breda affär som koncernen består av idag. Lantmännen har en unik värdekedja där vi tar ansvar från jord till bord varje dag.

Det här kommer du att göra

Nu söker vi en strukturerad kvalitetstekniker till vår foderfabrik i Falkenberg som ingår i Division Lantbruks produktionsavdelning. Här producerar vi ca 220 000 ton djurfoder till fågel, gris, nöt och häst. Vi är 18 ordinarie medarbetare på foderfabriken.

Som Kvalitetstekniker arbetar du i den dagliga driften där du leder fabrikens kvalitetsarbete tillsammans med Driftschefen. Du håller samman provtagning, avvikelsehantering samt orsaksutredningar kopplat till avvikelser. Du håller ihop och leder verksamhetens produktsäkerhetsarbete.

Mycket av arbetet handlar om att leda ett proaktivt kvalitetsarbete där vårt mål är att varje dag leverera ett foder i världsklass. Du coachar och utvecklar dina kollegor inom kvalitetsområdet.
Det här behöver du för att lyckas och trivas

Du har:

- Erfarenhet att arbeta i en verksamhet med ett strukturerat kvalitetsarbete.
- En stark drivkraft att hitta grundorsaker till utmaningar och tillsammans identifiera lösningar.
- Erfarenhet av produktion och automatiserade linjer.
- Du har med fördel erfarenhet från produktsäkerhetsarbete inom foder eller livsmedel (HACCP).

Du är:

- Organiserad och strukturerad med god förmåga att planera ditt arbete.
- Kommunikativ i både tal och skrift.
- Självständig.

Du delar Lantmännens värderingar – Öppenhet, Helhetssyn, Handlingskraft – och löftet om att ta ansvar från jord till bord.

Vad vi erbjuder dig

Hos Lantmännen blir du en del av ett större sammanhang, vi är en stor global koncern som därmed kan erbjuda spännande möjligheter i hela värdekedjan – från jord till bord. Som Kvalitetstekniker blir du en viktig del i vårt team och vi kan erbjuda dig ett varierande arbete. På Lantmännen arbetar vi aktivt med intern rörlighet och vill bidra till att varje medarbetare utvecklas och känner engagemang. Tjänsten är tills vidare på heltid. Arbetstiden är initialt förlagd till dagtid. Placeringsort är Falkenberg och du rapporterar till Driftschefen för foder i Falkenberg

Låter det intressant?

Vi hoppas det! Ansök redan idag, men senast den 31 maj. I rekryteringsprocessen ingår intervjuer och som slutkandidat kommer det att genomföras bakgrundskontroll via vår leverantör ToFindOut. Om du har några frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef Peder Karlsson, [email protected] eller på 070 298 57 47.

Vi ser fram emot din ansökan!

Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 18 000 svenska lantbrukare, har 10 000 anställda, har verksamheter i ett 20-tal länder och omsätter 60 miljarder SEK på årsbasis. Med basen i spannmål förädlar vi åkermarkens resurser för ett livskraftigt lantbruk. Några av våra mest kända varumärken inom livsmedel är AXA, Bonjour, Kungsörnen, GoGreen, Gooh, FINN CRISP, Korvbrödsbagarn och Hatting. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Genom forskning, utveckling och verksamhet i hela värdekedjan tar vi tillsammans ansvar från jord till bord. Läs gärna mer på www.lantmannen.se. Visa mindre

HSQE Advisor till RES

Vi drivs av passionen för förnybar energi. Vill du vara med och driva utvecklingen av förnybar energi framåt? Är du en HSQE Advisor med erfarenhet ifrån energi/bygg eller tillverkningsindustrin och som brinner för kvalitets-, miljö- och arbetsmijöfrågor? Då kan du vara den vi söker till vårt team där du får möjligheten att utveckla RES HSQE-arbete vidare i Norden. Sammanhanget Vi på RES (Renewable Energy Systems) drivs av passionen för förnybar energi. Vi ... Visa mer
Vi drivs av passionen för förnybar energi.
Vill du vara med och driva utvecklingen av förnybar energi framåt? Är du en HSQE Advisor med erfarenhet ifrån energi/bygg eller tillverkningsindustrin och som brinner för kvalitets-, miljö- och arbetsmijöfrågor? Då kan du vara den vi söker till vårt team där du får möjligheten att utveckla RES HSQE-arbete vidare i Norden.
Sammanhanget
Vi på RES (Renewable Energy Systems) drivs av passionen för förnybar energi. Vi har vuxit och växer kraftigt, såväl i regionen som globalt. För att stödja vår fortsatta tillväxt förstärker vi nu vår HSQE-funktion och söker en HSQE Advisor.
Som HSQE Advisor för RES Nordics supporterar du verksamhetens samtliga delar inom kvalitets-, miljö, och arbetsmiljöområdet. Du arbetar nära verksamheten, som till stor del bedrivs i projektform, genom att aktivt bidra till ökad medvetenhet och engagemang för HSQE-frågor hos såväl medarbetare som entreprenörer och kunder. Du verkar lokalt samtidigt som du är en del av RES globala HSQE-nätverk. Globala policies och mål omvandlas till lokal utveckling av och resultat inom HSQE-området.
I teamet, HSQE and Office Support, ingår även IT-funktion och Office-funktion. Tillsammans med din chef, Head of HSQE and Office support, och dina närmaste kollegor stödjer ni verksamheten för en säker, effektiv och stimulerande arbetsmiljö.
Placeringsort kan vara Östersund, Lund, Stockholm, Karlstad, Falkenberg eller Göteborg.
Vad vi erbjuder
Vi erbjuder dig en spännande möjlighet att vara en del av en bransch i framkant. RES befinner sig i en tillväxtfas och vi arbetar med att skapa innovativa lösningar inom olika förnybara områden såsom solenergi, lagringslösningar, vindkraft och vätgas.
Vi är stolta över vår företagskultur som präglas av hjälpsamhet, samarbete och en strävan att tillsammans flytta oss framåt. Du kommer att vara en del av ett stabilt och välmående företag som värdesätter forskning och utveckling.
Vi vet att utveckling är viktigt för många människor, och det är viktigt även för oss som företag. Inom HSQE-området finns stora möjligheter att driva och utveckla området vidare i Norden och växa tillsammans med verksamheten. Dessutom finns det möjlighet att arbeta internationellt och dela erfarenheter med kollegor runt om i världen.
Möjlighet till hybridarbete finns.
Vad du kommer göra
Som HSQE Advisor vägleder och supporterar du verksamhetens samtliga delar med expertis inom kvalitets-, miljö och arbetsmiljöområdet. Genom att proaktivt stödja och leda linjeorganisationen i arbetet med att upprätthålla och utveckla såväl verksamhetssystem som arbetssätt säkerställer du att interna krav, liksom krav i relevant lagstiftning och standarder, uppfylls.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Supportera RES nordiska verksamhet inom arbetsmiljö-, kvalitets- och miljöarbetet (“HSQE”) inom samtliga delar av verksamheten.
Utveckla medvetenhet om, bidrag till och efterlevnad av policys, mål och arbetssätt inom HSQE-området.
Stödja organisationen med att utveckla och implementera företagets verksamhetssystem i Norden, för att säkerställa såväl lagefterlevnad som grundläggande principerna i ISO 9001 & 14001, 45001 samt 55001.
Utföra och följa upp revisioner och inspektioner av projekt och underentreprenörer inom verksamheten
Supportera och följa upp vid olyckor, tillbud och/eller korrigerande åtgärder (CPAR) samt bistå i utredningar och implementering av korrigerande och förebyggande åtgärder.
Sammanställa rapporter och trender avseende olyckor, tillbud och CPAR-statistik.
Medverka och aktivt bidra i relevanta branschorganisationer, övervaka samtliga relevanta krav inom området och etablera goda relationer med myndigheter.
Delta i implementerings- och arbetsgrupper av globala HSQE-initiativ och projekt och vara den nordiska verksamhetens representant i globala frågor.
Delaktig i onboarding av nyanställda avseende introduktion av HSQE.

Passar du in på denna beskrivning?
Vi söker en HSQE Advisor som brinner för att driva HSQE-arbetet framåt och som har ett genuint intresse för förnybar energi. Du har en tidigare, flerårig, erfarenhet av att proaktivt arbete med HSQE-frågor inom energi-/bygg eller tillverkningsbolag och det är meriterande om du har universitetsutbildning inom området. Erfarenhet och kunskap inom kvalitetsstyrning är vidare meriterande och så även genomgången GWO-utbildning. Du behöver vara flytande i både svenska/norska och engelska för att kunna kommunicera effektivt med olika intressenter.
Utöver erfarenhet och utbildning, letar vi efter personliga egenskaper som gör dig till en framgångsrik HSQE Advisor. Du är resultatorienterad med god förmåga att planera och genomföra ditt arbete för att nå uppsatta mål. Du trivs med att självständigt driva frågor framåt samtidigt som du får energi i samarbetet med andra. Genom din trygghet inom HSQE-området i kombination med förmågan att kommunicera effektivt påverkar du individer och organisation i rätt riktning, du vet att resultat nås genom andra.
Ansökan
Om den här beskrivningen stämmer in på dig och om du tycker att beskrivningen av RES låter som en plats där du kan trivas och utvecklas så ser vi fram emot din ansökan.
I den här rekryteringen samarbetar vi med Lindkvist & Partners AB och du är välkommen med frågor till ansvarig rekryteringskonsult Mats Frostne, [email protected].
Vi jobbar med löpande urval, så skicka din ansökan så snart som möjligt, dock senast 230917.
Vilka vi är
Vi tror på att göra gott med bra affärer. Vi är världens största oberoende producent av förnybar energi och vi drivs av vår vision: Att skapa en framtid där alla har tillgång till prisvärd koldioxidfri energi.
RES är ledande inom utveckling av förnybar energi och energilagring med 40 års erfarenhet av projekten från grunden. RES utvecklar projekt på land och till havs med vindkraft, solceller, energilagring, transmission och distribution runt om i hela världen.
En av våra styrkor är den stora mångfalden av medarbetare inom vår verksamhet. Vi uppmuntrar skillnader och ser fördelarna med alternativt tänkande och förhållningssätt, vilket leder till uppfinningsrikedom, innovation och personlig utveckling.
Vi har skapat en arbetsmiljö som bygger på respekt och värdighet och som för samman människor från flera olika bakgrunder i syfte att skapa nya idéer och få nya perspektiv. Att samarbeta och stödja varandra är en del av vår kultur.
RES sysselsätter mer än 2500 personer globalt och är aktiva i tio länder. Visa mindre

Kvalitets- och Hållbarhetssamordnare

Kulleborngruppen är ett familjeföretag och består av två företag, AB Kulleborn & Stenström och Sjöquist Förpacknings AB. AB Kulleborn & Stenström ligger i Ullared och grundades 1974. Sjöquist Förpacknings AB ligger i Hallstahammar, är grundat 1963 och förvärvat 1988 till Kulleborngruppen. De erbjuder – från idé till färdig produkt - miljövänliga och effektiva förpackningslösningar där man tillsammans med kund utvecklar förpackningar från val av design och ... Visa mer
Kulleborngruppen är ett familjeföretag och består av två företag, AB Kulleborn & Stenström och Sjöquist Förpacknings AB. AB Kulleborn & Stenström ligger i Ullared och grundades 1974. Sjöquist Förpacknings AB ligger i Hallstahammar, är grundat 1963 och förvärvat 1988 till Kulleborngruppen. De erbjuder – från idé till färdig produkt - miljövänliga och effektiva förpackningslösningar där man tillsammans med kund utvecklar förpackningar från val av design och material, till tillverkning av flaskor, dunkar och burkar. De omsätter 124 miljoner och är ca 40 anställda i koncernen. www.kulleborn.se

Vill du vara en nyckelspelare i att utveckla, driva och förbättra kvalitets- och hållbarhetsstandarder i ett familjeägt bolag?

Dina arbetsuppgifter

I rollen som Kvalitets- och Hållbarhetssamordnare är du ansvarig för att samordna, leda och säkerställa att organisationen uppfyller målen för kvalitets- och hållbarhetskraven samt att implementera och underhålla relevanta system och processer. I tjänsten ingår också av att utbilda, informera och vara ett stöd till personalen i kvalitets- och hållbarhetsfrågor, samt främja medvetenheten om hur arbetet påverkar dessa områden.
I dina uppgifter ingår att ansvara för uppföljning och redovisning av kvalitetsbrister, genomför interna och externa revisioner samt höja hela organisationens kompetens inom kvalitetskrav och hållbarhetsmål. Du kommer att ha kontakt med både kunder och leverantörer. Du kommer se till att bolaget har fungerande system inom kalibrering, avfallshantering samt att hålla kemikaliehantering och lagefterlevnad uppdaterat.
Målet är att eliminera reklamationer till kund och minimera interna kvalitetsavvikelser genom fokus på att arbeta förebyggande med ständiga förbättringar. Du är en del av teknik- och produktionsorganisationen, ingår ledningsgruppen och rapporterar till VD. Tjänsten täcker gruppens två produktionsanläggningar, Ullared och Hallstahammar med placering i Ullared.

Din profil

Vi söker dig som har en relevant utbildning inom området och har några års erfarenhet i en liknande roll inom tillverkningsindustrin. Du har goda erfarenheter av att arbeta med ISO 9001 och 14001 med starka analytiska färdigheter och förmåga att dra slutsatser från data. Vi ser att du är en lyhörd ledare med erfarenhet av att driva utveckling framåt med ett utpräglat kundfokus för bästa kvalitet.

Som person är drivande, kommunikativ och har ett prestigelöst sätt. Du inspireras av att fungera bollplank för personalen i kvalitets- och hållbarhetsfrågor. Vi ser också att du har förmågan att motivera, skapa engagemang och delaktighet bland dina medarbetare. Självgående, strukturerad och handlingskraftig är viktiga egenskaper för att trivas i rollen.
Vi ser att du är en passionerad och resultatorienterad person med starka ledaregenskaper i en kombination av teknisk kunskap, organisatorisk förmåga och goda kommunikationsfärdigheter.
Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Du erbjuds en ansvarsfull roll på ett bolag med goda framtidsutsikter. Du får möjligheten att sätta en övergripande struktur och får ett helhetsansvar, samtidigt som du får möjlighet att utvecklas vidare i din roll!

Kontakt

I den här rekryteringen samarbetar Kulleborngruppen med Human & Executive. För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Lotta Preijde, på tel +46 705 80 98.
Intervjuer kommer att göras löpande. Varmt välkommen med din ansökan senast 24 mars 2024! Visa mindre

Kvalitetsspecialist

Är du en engagerad och erfaren kvalitetsspecialist som vill driva vårt kvalitetsarbete mot nya höjder? Vi vill att kvalitet ska genomsyra alla våra processer och arbetssätt för att skapa hållbarhet över tid och ett mervärde för våra kunder. Gillar du att infria förväntningar - sök jobbet hos oss på Vivab. Vi på Vivab jobbar helhjärtat för en hållbar framtid med rent och gott dricksvatten, friska vattendrag och minskat avfall. Vivab är ett kommunalt bolag... Visa mer
Är du en engagerad och erfaren kvalitetsspecialist som vill driva vårt kvalitetsarbete mot nya höjder? Vi vill att kvalitet ska genomsyra alla våra processer och arbetssätt för att skapa hållbarhet över tid och ett mervärde för våra kunder. Gillar du att infria förväntningar - sök jobbet hos oss på Vivab.

Vi på Vivab jobbar helhjärtat för en hållbar framtid med rent och gott dricksvatten, friska vattendrag och minskat avfall. Vivab är ett kommunalt bolag och en viktig aktör inom grön samhällsutveckling på västkustens mittpunkt. Vi vill förändra hur vi bygger våra samhällen och tar hand om våra resurser. Vi gör det genom att erbjuda hållbara vatten- och avfallstjänster och inspirera dig till en hållbar konsumtion. Tillsammans kan vi göra det möjligt!

Nu rustar vi Vivab

Vi rustar Vivab för att möta framtidens utmaningar med en tydlig styrning och ett effektivt stöd. Vi samlar därför viktiga centrala frågor under en stab med bland annat en ny enhet för hållbarhet och kvalitet. Som kvalitetsspecialist på den nya enheten får du en viktig roll i att bygga en kvalitetskultur, vara ett stöd för organisationen och följa upp de olika delarna av kvalitetsarbetet. Eftersom vi bygger en helt ny enhet kommer du ha stora möjligheter att utforma din roll och påverka Vivabs utveckling.

ARBETSUPPGIFTER
Vad erbjuder rollen?

Som kvalitetsspecialist på Vivab kommer du ansvara för att samordna och leda kvalitetsarbetet och stödja verksamheterna med en tydlig styrning och ett systematiskt arbetssätt. Det rör till exempel ständiga förbättringar, avvikelsehantering, strukturerad uppföljning och regelbunden internrevision. Du kommer att vara ett stöd till avdelningarna som expert inom ditt område. Vi ser kvalitetsarbetet som en av de viktigaste delarna för verksamhetsutveckling, du kommer att ha en nyckelroll i att bygga upp vårt kvalitetsarbete från grunden.

I rollen som kvalitetsspecialist ingår du i enheten för Kvalitet och Hållbarhet tillsammans med enhetschef, miljöingenjörer och avfallsstrateg.

Exempel på arbetsuppgifter som ingår i rollen:

• Ansvara för att styra och stödja inom kvalitetsarbetet. Här ingår bland annat kvalitetssäkring av Vivabs målarbete, internrevision och avvikelser.
• Ansvara för att utbilda och säkerställa medvetenhet och efterlevnad inom kvalitetsarbetet.
• Initiera och genomföra löpande utveckling av verksamhetssystemet och Vivabs processer.
• Ansvara för externa och interna revisioner.
• Samordna och rapportera Vivabs kvalitetsarbete.
• Stötta med arbetssätt för att minska kvalitetsbrister och avvikelser.
• Ett stöd för att efterleva lagkrav och bevaka lagar.

Då tjänsten är nyinrättad finns det stora möjligheter att sätta egen prägel på rollen.

Placeringsort: Falkenberg. Vi tillämpar flexibel arbetsplats vilket innebär möjlighet att arbeta på annan plats/hemifrån viss del av veckan.

Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär krav på godkänd säkerhetsprövning inklusive registerkontroll.

KVALIFIKATIONER
Vem är du?

Vi söker dig som är redo att bygga upp vårt kvalitetsarbete. Vi ser därför att du är en person som aktivt utforskar nya perspektiv, utmanar etablerade normer och driver på för nya lösningar och tankesätt. Du omvärldsbevakar och bidrar till utvecklingen av nya tjänster och arbetssätt, enligt behov från verksamhet och kunder.

I kommunikationen är du särskilt skicklig på att framföra klara och begripliga budskap. Genom lyhördhet och öppenhet i samspel med andra strävar du efter förståelse och gemensamma beslut. Dessutom tar du ansvar för ett effektivt samarbete genom att dela med sig av kunskap, information och idéer, och har förmågan att sträva efter välgrundade beslut. Genom att tydliggöra olika alternativ, etablera trovärdighet och skapa energi, lyckas du även påverka andras beteenden och beslut.

• Du har en universitets- eller högskoleutbildning inom område lämpad för tjänsten.
• Du har flera års dokumenterad erfarenhet av kvalitetsledningsarbete.
• Det är meriterande med erfarenhet av miljöledning.
• Du har erfarenhet av att leda och driva förändrings- och utvecklingsarbete.
• Du har förmåga att arbeta på en strategisk nivå samtidigt som du i vardagen driver operativt arbete.
• Du har en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
• Du har kunskap om arbete i offentlig förvaltning och de lagar som reglerar verksamheten.
• Du är en teamspelare och har förmågan att samarbeta över olika avdelningar.
• B-körkort är ett krav.

Vill du vara med och driva på för en hållbar framtid? Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vårt erbjudande

Vi erbjuder en trygg arbetsplats med ett öppet och tillitsfullt klimat. En bra arbetsmiljö ligger högt upp på vår agenda och vi vill att våra medarbetare har balans mellan arbete och fritid. Vivab vill främja en hälsosam livsstil med bland annat en friskvårdstimme i veckan, friskvårdsbidrag och möjlighet att hyra förmånscykel. Vi har ett gemensamt uppdrag att bygga en hållbar framtid. Det skapar mening varje dag. För oss är det viktigt att känna arbetsglädje, ha med hjärtat i det vi gör och utvecklas tillsammans. Vill du bli en av oss? Välkommen att söka jobbet. Visa mindre

Samordnare inom fastighetsteknik

Ansök    Nov 3    Gekås Ullared AB    Kvalitetssamordnare
Gekås Ullared är Skandinaviens största varuhus med 40 000 kvadratmeter butiksyta fördelat på 25 avdelningar. Vår affärsidé är att sälja allt till hemmet som får plats i en bil till oslagbart låga priser. Gekås utbud av shopping, boende, mat och aktiviteter skapar en upplevelse som lockar nästan 5 miljoner besökare till Ullared varje år. I varuhuset arbetar 2000 personer under högsäsong med varierande arbetsuppgifter inom butik, lager, kassa och kundservice... Visa mer
Gekås Ullared är Skandinaviens största varuhus med 40 000 kvadratmeter butiksyta fördelat på 25 avdelningar. Vår affärsidé är att sälja allt till hemmet som får plats i en bil till oslagbart låga priser. Gekås utbud av shopping, boende, mat och aktiviteter skapar en upplevelse som lockar nästan 5 miljoner besökare till Ullared varje år. I varuhuset arbetar 2000 personer under högsäsong med varierande arbetsuppgifter inom butik, lager, kassa och kundservice. Gekås ledstjärnor som vi tillsammans arbetar efter är Kundfokus & Ärlighet, Laganda & Engagemang samt Sunt förnuft & Enkelhet.

Gekås Ullareds fastighetsavdelning söker nu en helt ny tjänst där du har möjlighet att arbeta som samordnare inom allt som innefattar fastighetsteknik.

Du kommer till en avdelning där Vi både driftar, underhåller, förvaltar och projekterar Gekås
fastighetsbestånd i Ullared. Ett kul och spännande uppdrag!


En helt ny tjänst – som är tänkt som en stödfunktion till avdelningen vad gäller avstämning,
samordning och utveckling av tekniska system såsom:
- El, vatten, värme och ventilationstekniska system.
- Energi och förbrukningsuppföljning. Upprättande av besparingsförslag.
- Periodiskt underhåll av ventilationssystem.
- Utvändig och invändig belysning.
- Maskiner som servar våra återvinningsstationer såsom transportband, well och
plastpressar.
- Hissar, rullband, portar och automatiska dörrar.

Samtidigt även en avlastande roll till Driftteknikergruppen, Fastighetsdriftledare,
Fastighetsteknisk ansvarig, Miljöhandläggare samt Byggprojektledare - i diverse drift och
underhållsprojekt.

Du kommer även bistå Fastighetsteknikergruppen vid vakanser eller semestertider med dag, kvälls eller helgarbete.

Vi ser att du som söker har relevant utbildning inom området och arbetat några år i liknande roll.

Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse


Sista ansökningsdag: 2021-11-28

Varmt välkommen med din ansökan.

Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Visa mindre

Kvalitetsstrateg

Ansök    Dec 27    Falkenbergs kommun    Kvalitetssamordnare
Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid. I Falkenbergs kommun pågår just nu en unik satsning på förskolan och skolan, under namnet Utbildning Falkenberg. Varje barn och elev ska ges de bästa förutsättningarna till utbildning och lärande. Med en tydlig strategi och tre priorite... Visa mer
Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.

I Falkenbergs kommun pågår just nu en unik satsning på förskolan och skolan, under namnet Utbildning Falkenberg. Varje barn och elev ska ges de bästa förutsättningarna till utbildning och lärande. Med en tydlig strategi och tre prioriterade fokusområden vill barn- och utbildningsnämnden göra bra förskolor och skolor ännu bättre och Falkenbergs kommun till en utbildningsplats i toppklass.

Sektor för lärande och hälsa är en helt nyinrättad enhet som ska vara en kvalificerad stödfunktion till verksamheten i frågor som är kopplade till barns- och elevers lärande, utveckling och välmående samt också lärares och skolledares lärande. Till denna sektor söker vi nu två kvalitetsstrateger vars uppdrag är att arbeta med insatser som syftar till att utveckla verksamhetens förmåga att förbättra undervisningskvaliteten samt möta barns och elevers lärandebehov.

Sektorns uppdrag är att samordna och effektivt använda de resurser som finns för stöd, förbättring samt uppföljning och utvärdering av verksamheten. Det handlar om att på ett precist sätt arbeta med differentierade insatser som är riktade till de enheter och verksamheter med störst utmaningar och behov. Detta med övergripande syfte att förbättra undervisningskvaliteten, göra utbildningen mer likvärdig och förbättra måluppfyllelsen för barn och elever.

Sektorns uppdrag är också att tillsammans med verksamheten strategiskt planera, initiera, genomföra, följa upp, analysera och utvärdera förbättringsinsatser. Detta med syfte att stödja, skapa likvärdighet och en röd tråd genom alla nivåer och i alla verksamheter mot målen i förbättringsplanen Utbildning Falkenberg och de nationella styrdokumenten. Enheten har det sammanhållande ansvaret för huvudmannens systematiska kvalitetsarbete.

I sektorn för lärande och hälsa finns kvalitesstrateger, utvecklare IT och lärande, specialpedagoger, skolpsykologer, EMI, enheten för modersmål och flerspråkighet, KomTek och kommunikatörer. Sektorn leds av sektorschef och verksamhetschef för central barn- och elevhälsa.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu två kvalitetsstrateger som vill, vågar och kan arbeta på heltid med skolutveckling och vill vara med och stödja och utveckla Falkenbergs arbete med förbättrad undervisningskvalitet. De huvudsakliga områdena som du kommer att verka inom är förskola, fritidshem och grundskolans lågstadium och/eller inom elevhälsa/specialpedagogik.

Som kvalitetsstrateg kommer du att:
- leda och samordna utvecklingarbete med fokus på utbildning och lärande inom barn- och utbildningsförvaltningen
- att samverka och samarbeta med såväl skolledare som lärare som annan skolpersonal inom BUF:s verksamheter.
- arbeta medvetet med systematiskt kvalitetsarbete och kompetensutveckling både genom riktade insatser till förskolor och skolor och i ett förvaltningsövergripande helhetsperspektiv.

KVALIFIKATIONER
Vi ser följande kvalifikationer hos dig som söker denna tjänst:

- har högskoleutbildning inom pedagogik och lärande.
- har gedigen kunskap om det svenska skolväsendet och är väl förtrogen med gällande styrdokument, gärna med fördjupade kunskaper om förskolans eller grundskolans verksamhet.
- har arbetslivserfarenhet från skola och utbildning som lärare eller pedagog och gärna erfarenhet som specialpedagog/speciallärare/rektor alternativt verksamhetsutvecklare eller utvecklingsledare av något slag.
- bör ha erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation och är väl insatt i styrnings- och ledningsprinciper för kommunal verksamhet.
- har god organisatorisk och strukturell förmåga samt förmåga att leda långsiktiga och hållbara processer.
- har goda ledaregenskaper och god samarbetsförmåga samt erfarenhet av att självständigt driva, planera och organisera ditt arbete.
- är initiativrik och har förmågan att kunna se när något kan förbättras i processer.
- har kunskap om aktuell vetenskaplig teori kopplad till skolans uppdrag, skolutveckling och pedagogiskt ledarskap.
- har kompetens och erfarenhet kring skolutveckling och förbättringsarbete.
- kan uttrycka dig mycket väl i tal och skrift.

Det är meriterande till tjänsten om du har fördjupad kompetens kring något/några av följande områden:
-förskola och fritidshem
-grundskolans lågstadium
-elevhälsa och den specialpedagogiska kompetensen

ÖVRIGT
Skollagen kräver att samtliga medarbetare visar upp ett utdrag ur belastningsregistret och handläggningstiden för detta dokument kan vara lång. På polisen.se beställer du ett utdrag för arbete inom skola eller förskola
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/

Legitimation ska bifogas i ansökan, alt behörighetsgivande examen som berättigar dig till en legitimation.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan befintlig personal.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. Visa mindre

Kvalitetsstrateg

Ansök    Aug 23    Falkenbergs kommun    Kvalitetssamordnare
Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid. I Falkenbergs kommun pågår just nu en unik satsning på förskolan och skolan, under namnet Utbildning Falkenberg. Varje barn och elev ska ges de bästa förutsättningarna till utbildning och lärande. Med en tydlig strategi och tre priorite... Visa mer
Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.

I Falkenbergs kommun pågår just nu en unik satsning på förskolan och skolan, under namnet Utbildning Falkenberg. Varje barn och elev ska ges de bästa förutsättningarna till utbildning och lärande. Med en tydlig strategi och tre prioriterade fokusområden vill barn- och utbildningsnämnden göra bra förskolor och skolor ännu bättre och Falkenbergs kommun till en utbildningsplats i toppklass.

Välkommen till Falkenbergs kommun, här får du möjlighet att jobba med det viktigste vi har, våra barn!

ARBETSUPPGIFTER
Barn- och utbildningsförvaltningens enhet för kvalitet och utveckling söker dig som vill jobba i en dynamisk arbetsmiljö med hög utvecklingspotential. Tjänsten inriktas mot att kvalitativt stödja våra verksamheter inom förskola, grundskola, fritidshem, gymnasiet samt vuxenutbildning. Allt utvecklingsarbete tar sin utgångspunkt i vår plan för förbättrad undervisningskvalitet: Utbildning Falkenberg.

Som kvalitetsstrateg kommer du att arbeta på vårt centrala kansli och tillhöra kvalitets- och utvecklingsenheten. Uppdraget för Kvalitet och utveckling (KvUt) är att tillsammans med verksamheten strategiskt planera, initiera och genomföra förbättringsinsatser och på så sätt skapa en röd tråd genom alla nivåer och i alla verksamheter mot målen i förbättringsplanen Utbildning Falkenberg och de nationella styrdokumenten.

KvUt har det sammanhållande ansvaret för huvudmannens systematiska kvalitetsarbete. Som en del i detta ingår att på uppdrag från verksamheten och/eller utifrån eget initiativ, analysera och synliggöra verksamhetens nuläge, genom dialog, datainsamling och verksamhetsbesök, för såväl verksamhetschefer som skolledare.

Inom ramen KvUts uppdrag kommer kvalitetsstrategen att:

- leda och samordna förbättringsarbete med fokus på utbildning och lärande inom barn- och utbildningsförvaltningen
- samverka och samarbeta med såväl rektorer som lärare som annan skolpersonal inom BUF:s verksamheter.
- representera huvudmannen i regionala och nationella nätverk gällande utbildningsfrågor kring utveckling och lärande.
- arbeta med att driva systematiskt kvalitetsarbete och kompetensutveckling satt i ett förvaltningsövergripande helhetsperspektiv.
- ha särskilt ansvar för omvärldsbevakning och utvecklingsarbete inom grundskola.
- placera vfu studerande och samverka med högskolor inom vfu-frågor
-utveckla och kvalitetssäkra system för framtagande av statistik utifrån elevresultat
-driva och utveckla arbetet med att förbättra förmågan till analys samt uppföljning och utvärdering inom BUF:s verksamheter

I tjänsten ingår dessutom att samverka med övriga förvaltningar och myndigheter i kommunen. Tjänsten är direkt underställd verksamhetschefen för kvalitet och utveckling.

KVALIFIKATIONER
Vi ser följande kvalifikationer hos dig som söker denna tjänst:

Du
- har högskoleutbildning inom pedagogik, lärande, beteendevetenskap eller motsvarande gärna med inriktning mot grundskola.
- har gedigen kunskap om det svenska skolväsendet och är väl förtrogen med gällande styrdokument, gärna med fördjupade kunskaper om grundskolans verksamhet.
- har arbetslivserfarenhet från skola och utbildning som lärare eller pedagog och gärna erfarenhet som rektor eller utvecklingsledare av något slag.
- har kunskap om aktuell vetenskaplig teori kopplad till skolans uppdrag, skolförbättring och rektors pedagogiska ledarskap.
- har kompetens och erfarenhet kring skolutveckling och förbättringsarbete.
-har kunskap och kompetens inom matematikdidaktik och förtrogenhet i att driva verksamhetsutveckling i syfte att förbättra undervisningspraktik i matematikämnet.
- bör ha erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation och är väl insatt i styrnings- och ledningsprinciper för kommunal verksamhet.
- har god organisatorisk och strukturell förmåga samt förmåga att leda långsiktiga och hållbara processer.
- har goda ledaregenskaper och god samarbetsförmåga samt erfarenhet av att självständigt driva, planera och organisera ditt arbete.
- är initiativrik och har förmågan att kunna se när något kan förbättras i processer.
- kan uttrycka dig mycket väl i tal och skrift.
- god digital kompetens

ÖVRIGT
Inom våra verksamheter gäller lagen om registerkontroll (SFS 2000:873).
Ytterligare information ges i samband med eventuellt anställningserbjudande.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan befintlig personal.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. Visa mindre

Kvalitetsstrateg , Barn - och utbildningsförvaltningen

Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig. Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg. Att vara anställd hos oss innebär m... Visa mer
Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.

Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg.

Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla.

Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.

Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?





ARBETSUPPGIFTER
Barn- och utbildningsförvaltningens enhet för kvalitet och utveckling söker dig som vill jobba i en dynamisk arbetsmiljö med hög utvecklingspotential. Tjänsten inriktas mot att kvalitativt stödja våra verksamheter inom förskola, grundskola, grundsärskola, fritidshem, gymnasieskola, gymnasiesärskola samt vuxenutbildning. Allt utvecklingsarbete tar sin utgångspunkt i vår plan för förbättrad undervisningskvalitet: Utbildning Falkenberg.

Som kvalitetsstrateg kommer du att arbeta på vårt centrala kansli och tillhöra kvalitets- och utvecklingsenheten. Uppdraget för Kvalitet och utveckling (KvUt) är att tillsammans med verksamheten strategiskt planera, initiera och genomföra förbättringsinsatser och på så sätt skapa en röd tråd genom alla nivåer och i alla verksamheter mot målen i förbättringsplanen Utbildning Falkenberg och de nationella styrdokumenten.

KvUt har det sammanhållande ansvaret för huvudmannens systematiska kvalitetsarbete. Som en del i detta ingår att på uppdrag från verksamheten och/eller utifrån eget initiativ, analysera och synliggöra verksamhetens nuläge, genom dialog, datainsamling och verksamhetsbesök, för såväl verksamhetschefer som skolledare.

Inom ramen KvUts uppdrag kommer kvalitetsstrategen att:
- leda och samordna utvecklingsfrågor med fokus på utbildning och lärande inom barn- och utbildningsförvaltningen
- att samverka och samarbeta med såväl skolledare som lärare som annan skolpersonal inom BUF:s verksamheter.
- representera huvudmannen i regionala och nationella nätverk gällande utbildningsfrågor kring utveckling och lärande.
- arbeta medvetet med systematiskt kvalitetsarbete och kompetensutveckling satt i ett förvaltningsövergripande helhetsperspektiv.
- ha särskilt ansvar för omvärldsbevakning och utvecklingsarbete inom grundskola och gymnasium.
- placera VFU-studerande och samverka med högskolor inom VFU-frågor
-utveckla och kvalitetssäkra system för framtagande av statistik utifrån elevresultat

I tjänsten ingår dessutom att samverka med övriga förvaltningar och myndigheter i kommunen. Tjänsten är direkt underställd verksamhetschefen för kvalitet och utveckling.


KVALIFIKATIONER
Vi ser följande kvalifikationer hos dig som söker denna tjänst:

Du
- har högskoleutbildning inom pedagogik, lärande, beteendevetenskap eller motsvarande.
- har gedigen kunskap om det svenska skolväsendet och är väl förtrogen med gällande styrdokument, gärna med fördjupade kunskaper om gymnasieskolan och grundskolans verksamhet.
- har arbetslivserfarenhet från skola och utbildning som lärare eller pedagog och gärna erfarenhet som rektor eller utvecklingsledare av något slag.
- bör ha erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation och är väl insatt i styrnings- och ledningsprinciper för kommunal verksamhet.
- har god organisatorisk och strukturell förmåga samt förmåga att leda långsiktiga och hållbara processer.
- har goda ledaregenskaper och god samarbetsförmåga samt erfarenhet av att självständigt driva, planera och organisera ditt arbete.
- är initiativrik och har förmågan att kunna se när något kan förbättras i processer.
- har kompetens kring digitaliseringens möjligheter i barns- och elevers utveckling och lärande.
- har kunskap om aktuell vetenskaplig teori kopplad till skolans uppdrag, skolutveckling och pedagogiskt ledarskap.
- har kompetens och erfarenhet kring skolutveckling och förbättringsarbete.
- kan uttrycka dig mycket väl i tal och skrift.


ÖVRIGT
Inom våra verksamheter gäller lagen om registerkontroll (SFS 2000:873).
Ytterligare information ges i samband med eventuellt anställningserbjudande.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan befintlig personal.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. Visa mindre