Lediga jobb som Kommunhandläggare i Falkenberg

Se lediga jobb som Kommunhandläggare i Falkenberg. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Falkenberg som finns hos arbetsgivaren.

Avfallshandläggare

Vi jobbar helhjärtat för en hållbar framtid med rent och gott dricksvatten, friska vattendrag och minskat avfall. Vivab är ett kommunalt bolag och en viktig aktör inom grön samhällsutveckling på västkustens mittpunkt. Vi vill förändra hur vi bygger våra samhällen och tar hand om våra resurser. Vi gör det genom att erbjuda hållbara vatten- och avfallstjänster och inspirera dig till en hållbar konsumtion. Tillsammans kan vi göra det möjligt! Vi på Vivab ans... Visa mer
Vi jobbar helhjärtat för en hållbar framtid med rent och gott dricksvatten, friska vattendrag och minskat avfall. Vivab är ett kommunalt bolag och en viktig aktör inom grön samhällsutveckling på västkustens mittpunkt. Vi vill förändra hur vi bygger våra samhällen och tar hand om våra resurser. Vi gör det genom att erbjuda hållbara vatten- och avfallstjänster och inspirera dig till en hållbar konsumtion. Tillsammans kan vi göra det möjligt!

Vi på Vivab ansvarar för flera viktiga samhällsfunktioner i Varberg och Falkenberg. Vi tar bland annat hand om avfallet som lämnas på våra återvinningscentraler och ser till att hushållsavfallet hämtas hemma hos dig. Vivabs återvinningscentraler har mer än 300 000 besök varje år, och arbetar ständigt med att underlätta för våra kunder att vara miljösmarta i sin vardag.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du ha en roll där du gör skillnad varje dag? Som Avfallshandläggare blir du en viktig del av vårt arbete med att säkerställa en smidig och hållbar avfallshantering för våra kunder. I nära samarbete med kollegorna på vår enhet Fastighetsnära Insamling ansvarar du för att hantera och utveckla ärendehanteringen, planera insatser och samordna entreprenader inom avfallsområdet.

Dina arbetsuppgifter:
- Ärende- och registerhantering i vårt affärssystem EDP samt andra administrativa uppgifter.
-Delaktig i samordning av avfallshantering, med särskilt fokus på entreprenaden för tömning av enskilda brunnar.
- Kundkontakt och service, där du ger tydlig och professionell information om avfallshantering till både befintliga och blivande kunder via telefon, mejl och brev.
- Kommunikation och samverkan med vår kundservice, entreprenörer och interna funktioner för att säkerställa effektiva processer.
- Uppföljning och analys av statistik för att förbättra och utveckla verksamheten.

För att lyckas i rollen ser vi att du:
- Har en utpräglad servicekänsla och trivs i en roll där samarbete och kundkontakt är en stor del av vardagen.
- Är strukturerad, administrativt skicklig och har lätt för att hantera flera uppgifter samtidigt.
- Kommunicerar tydligt och professionellt på svenska, både i tal och skrift.
- Har en lösningsorienterad inställning och drivs av att förbättra processer.
Som Avfallshandläggare har du en central funktion i att skapa en effektiv, hållbar och välfungerande avfallshantering. Här får du möjlighet att påverka, utvecklas och vara en del av ett viktigt samhällsuppdrag. Är du redo att ta nästa steg?

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
- Erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom service, logistik eller en liknande verksamhet.
- God datavana och lätt för att sätta dig in i olika system vi arbetar bland annat i kund- och faktureringssystemet EDP.
- B-körkort, då tjänsten kan innebära resor till våra anläggningar i båda kommunerna.
- En lösningsorienterad inställning och ett strukturerat arbetssätt, där du trivs med att hantera flera uppgifter samtidigt.
Det är meriterande om du även har:
- Erfarenhet av ärendehantering, kundkontakt eller arbete med avfallsfrågor.
- Kunskap om uppföljning och statistikhantering.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig som är kommunikativ, serviceinriktad och trivs med att samarbeta i en dynamisk miljö. Du har ett professionellt och positivt bemötande, oavsett om du pratar med kunder, kollegor eller entreprenörer.
Tjänsten är placerad på vårt kontor i Varberg och då vi arbetar med samhällsviktig verksamhet är tjänsten säkerhetsklassad och förutsätter godkänd säkerhetsprövning. Visa mindre

Handläggare bostadsanpassning

Ansök    Mar 6    Falkenbergs kommun    Kommunhandläggare
Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig. Falkenberg är en kommun på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi arbetar för en hållbar tillväxt i både stad och landsbygd och allt fler väljer att flytta hit. Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoen... Visa mer
Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.

Falkenberg är en kommun på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi arbetar för en hållbar tillväxt i både stad och landsbygd och allt fler väljer att flytta hit.
Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla.

Vi söker nu en ny kollega till vår enhet inom bostadsanpassning. Tjänsten är placerad på bygglovsenheten inom samhällsplaneringsavdelningen.

Det finns många fördelar med att vara anställd i Falkenbergs kommun. Vi jobbar för att vara en attraktiv arbetsgivare där du som medarbetare har ett hållbart arbetsliv och en bra balans mellan arbete och fritid. Vi har ett nära samarbete med varandra och det finns alltid stöd och hjälp att få från kollegor. Vi erbjuder också kontinuerlig kompetensutveckling, ett årligt friskvårdsbidrag, flextid och möjlighet till distansarbete del av arbetstiden. Vi utbildar alla våra chefer i Utvecklande ledarskap och vi arbetar aktivt för en god arbetsmiljö.



ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna innebär att du kommer att handlägga ärenden som omfattas av lagen om bostadsanpassningsbidrag. Du kommer att driva processen från ansökan om bidrag till färdig anpassning. Bostadsanpassningsbidraget är ett bidrag för personer med funktionsnedsättning som behöver anpassa sin bostad för att kunna bo kvar hemma.

Idag har vi en medarbetare som handlägger ärenden om bostadsanpassningsbidrag och vi söker nu en till för att kunna hantera inflödet av ansökningar.

Vi söker dig som vill ha ett omväxlande arbete med möjligheter att göra skillnad för personer med funktionsnedsättningar. Din roll blir att handlägga ansökningar och besluta om bostadsanpassningsbidrag. Du kommer att granska intyg från sjukvården som sökande bifogat sin ansökan för att styrka sitt behov av att anpassa bostaden. För att rätt beslut ska fattas hämtas vägledning i lagar, förarbeten, bygglagstiftning, och aktuellt rättsläge, vilket kräver en viss juridisk förståelse. Som en del i utredningen kommer du även behöva göra besök i bostaden som ska anpassas för att se på möjliga byggnadstekniska åtgärder utifrån fastighetens konstruktion och sökandes behov. Därefter tar du fram en lämplig lösning och ett underlag för offertförfrågan till entreprenörer. Omfattningen på anpassningarna varierar och du får användning av din problemlösningsförmåga för att se möjligheter och hitta bra lösningar. Vanliga anpassningar som vi beslutar om kan exempelvis vara dörrbreddningar, ramper, hissar, ombyggnationer av badrum och kök eller säkerhetsanpassningar för barn.

Arbetet består till stor del av mycket personkontakter, främst med sökande, men även med bygghantverkare och myndigheter. Du har ett stort eget ansvar för ditt arbete och dina ärenden samtidigt som du har ett nära samarbete med din kollega.


KVALIFIKATIONER
Du har relevant utbildning eller bakgrund för tjänsten, exempelvis högskoleingenjör inom bygg, fastighetsförvaltning, arbetsterapeut, utbildning eller bakgrund inom byggnadsverksamhet eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Arbetslivserfarenhet från bygg- eller fastighetsbranschen och/eller från kommunalt arbete är meriterande.

Du som söker har en god förmåga att möta människor med varierande bakgrund som ibland befinner sig i svåra situationer i livet. Intresse för människor och praktisk problemlösningsförmåga är viktiga egenskaper. Det krävs flexibilitet, samarbetsförmåga och initiativrikedom, liksom empatisk förmåga och servicekänsla. Tjänsten innebär myndighetsutövning vilket kräver ansvarsfullhet och professionalitet i ditt yrkesutövande. God skriftlig och muntlig kommunikation på svenska krävs. Datakunskaper samt körkort är krav för tjänsten.


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Falkenbergs kommun använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. Visa mindre

Intendent till Barn- och utbildningsförvaltningen i Falkenberg

Ansök    Mar 28    Falkenbergs kommun    Kommunhandläggare
Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid. I Falkenbergs kommun pågår just nu en unik satsning på förskolan och skolan, under namnet Utbildning Falkenberg. Varje barn och elev ska ges de bästa förutsättningarna till utbildning och lärande. Med en tydlig strategi och tre priorite... Visa mer
Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.

I Falkenbergs kommun pågår just nu en unik satsning på förskolan och skolan, under namnet Utbildning Falkenberg. Varje barn och elev ska ges de bästa förutsättningarna till utbildning och lärande. Med en tydlig strategi och tre prioriterade fokusområden vill barn- och utbildningsnämnden göra bra förskolor och skolor ännu bättre och Falkenbergs kommun till en utbildningsplats i toppklass.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som intendent ingår du i ledningsgruppen i ett skolområde, som består av flera skolor, tillsammans med rektorer och biträdande rektorer. Ni har tillsammans ett uppdrag att skapa de bästa förutsättningar för elevernas lärande.

På Barn- och utbildningsförvaltningen finns det fyra intendenter och ni har ett nära samarbete och stödjer och lär av varandra. Intendenterna är organisatoriskt placerade under sektorchefen för förskola och grundskola.

Som intendent har du speciellt fokus på administration och fysisk arbetsmiljö och exempel på arbetsuppgifter är systematiskt arbetsmiljöarbete, systematiskt brandskyddsarbete, lokal- och fastighetsfrågor, upphandlingsfrågor, inventarieinköp samt organisering av renoverings- och ombyggnadsarbeten.

Du har personalansvar för vaktmästare vilket innebär arbetsledning, personalplanering och rekrytering.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en högskoleutbildning med inriktning mot något av områdena offentlig förvaltning, fastighet, ekonomi, pedagogik, juridik, eller annat, för tjänsten relevant område.

Det är meriterande om du
• har erfarenhet av arbete som skolintendent alternativt erfarenhet som bedöms som likvärdig
• har erfarenhet av att arbeta som chef med personalansvar
• har arbetat inom skola eller offentlig förvaltning
• har arbetat med ekonomi- och budgetfrågor
• har arbetat med bygg- och fastighetsfrågor

Som person vill vi att du
• är analytisk och att du på ett effektivt sätt kan identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar.
• har en helhetssyn där du kan sätta den egna verksamheten i ett större sammanhang. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar därmed till helheten.
• är mål- och resultatorienterad och motiveras av tydligt definierade mål och har förmåga att omvandla dessa till en konkret handling. Med fokus på målet kan du omprioritera arbetet vid ändrade förutsättningar eller behov.
• har en förmåga och vilja att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål.
• känner dig trygg i att kommunicera med såväl yttre aktörer som med all personal på skolan samt har god förmåga att delge information och idéer, såväl muntligt som skriftligt.


ÖVRIGT
Skollagen kräver att samtliga medarbetare visar upp ett utdrag ur belastningsregistret och handläggningstiden för detta dokument kan vara lång. På polisen.se beställer du ett utdrag för arbete inom skola eller förskola
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/

Legitimation ska bifogas i ansökan, alt behörighetsgivande examen som berättigar dig till en legitimation.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan befintlig personal.

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. Visa mindre