Lediga jobb som Inköpsassistent i Falkenberg

Se lediga jobb som Inköpsassistent i Falkenberg. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Falkenberg som finns hos arbetsgivaren.

Gekås Ullared söker en Social Compliance administratör

Ansök    Sep 16    Gekås Ullared AB    Inköpsassistent
Vill du vara med och göra skillnad – på riktigt? På Gekås Ullared AB söker vi nu en noggrann och engagerad Social Compliance administratör till vårt inköpsteam. Hos oss får du arbeta i en verksamhet där hållbarhet är en naturlig och viktig del av affären, och där du varje dag bidrar till att säkerställa att de produkter vi säljer tillverkas under goda arbetsvillkor och i enlighet med vår uppförandekod. Om tjänsten: Som Social Compliance administratör arbet... Visa mer
Vill du vara med och göra skillnad – på riktigt? På Gekås Ullared AB söker vi nu en noggrann och engagerad Social Compliance administratör till vårt inköpsteam. Hos oss får du arbeta i en verksamhet där hållbarhet är en naturlig och viktig del av affären, och där du varje dag bidrar till att säkerställa att de produkter vi säljer tillverkas under goda arbetsvillkor och i enlighet med vår uppförandekod.
Om tjänsten:
Som Social Compliance administratör arbetar du nära vår CSR-ansvariga och inköpsorganisationen med administration, uppföljning och utveckling av våra sociala hållbarhetsrutiner i leverantörsledet. Du har en viktig roll i att hålla vårt leverantörs och fabriksregister uppdaterat, granska sociala revisioner (audits) och säkerställa att vi köper in varor från godkända fabriker. Du har daglig kontakt med leverantörer, följer upp avvikelser och ser till att våra processer håller hög standard.
Du rapporterar till inköpschef.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Underhålla och uppdatera vårt register över godkända fabriker
Säkerställa att fabriker uppfyller kraven i vår Code of Conduct
Granska och följa upp sociala revisioner (t.ex. BSCI, SEDEX)
Kommunicera med leverantörer kring social compliance-frågor
Samarbeta med inköpare vid val av nya fabriker och leverantörer
Delta i utveckling av rutiner, dokumentation och uppföljning

Vi söker dig som:
Har eftergymnasial utbildning inom kvalitet/hållbarhet och/eller relevant arbetslivserfarenhet inom området
Har tidigare erfarenhet av administration inom CSR, hållbarhet eller inköp
Är strukturerad, noggrann, har god kommunikationsförmåga och är van att prioritera och hantera flera parallella uppgifter
Har mycket god datorvana, särskilt i Excel och andra administrativa verktyg
Talar och skriver svenska och engelska obehindrat
Har ett starkt intresse för social hållbarhet, mänskliga rättigheter och leverantörsrelationer

Vad du får hos oss?
På Gekås Ullared är vi stolta över vår unika företagskultur – här finns hela vår verksamhet samlad under ett och samma tak, vilket skapar korta beslutsvägar, ett nära samarbete mellan avdelningar och ett stort engagemang. Hos oss får du:
En utvecklande roll där ditt arbete gör skillnad
Vara en del av ett värderingsstyrt företag med långsiktiga hållbarhetsmål
Ett tryggt anställningsavtal med kollektivavtal, friskvårdsbidrag och personalförmåner
Arbetsplats i Ullared – mitt i vår verksamhet där det händer

Övrigt I den här rekryteringsprocessen kommer vi att använda oss av arbetspsykologiska tester. Inför en eventuell anställning kommer vi att genomföra en juridisk bakgrundskontroll. Uppgifterna kommer inte att dokumenteras eller sparas.
Omfattning: Heltid, arbetstid förlagd på vardagar
Tillträde: Enligt överenskommelse
Varaktighet: Tillsvidare, 6 månaders provanställning tillämpas
Sista ansökningsdag: 2025-10-07
Urval sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum
Har du frågor om tjänsten? Kontakta gärna Linda Nilsson, inköpschef, [email protected] Visa mindre

Administratör till inköps- och upphandlingsavdelningen

Ansök    Apr 25    Falkenbergs kommun    Inköpsassistent
Vill du arbeta i en central roll där du får vara spindeln i nätet och bidra till en effektiv inköps- och upphandlingsverksamhet? Är du serviceinriktad, noggrann och trivs med varierande arbetsuppgifter? Då kan du vara den vi söker! Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid. Årl... Visa mer
Vill du arbeta i en central roll där du får vara spindeln i nätet och bidra till en effektiv inköps- och upphandlingsverksamhet? Är du serviceinriktad, noggrann och trivs med varierande arbetsuppgifter? Då kan du vara den vi söker!

Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.

Årligen köper Falkenbergs kommun in varor, tjänster och entreprenader för mångmiljonbelopp. Ett effektivt, affärsmässigt och strategiskt inköps- och upphandlingsarbete är därför ett viktigt verktyg för att uppfylla kommunens mål och bidra till en hållbar utveckling. Vi är idag en avdelning bestående av 12 personer. Förutom sex upphandlare, har vi även en verksamhetsledare e-handel, en e-handelskoordinator, en inköpsanalytiker, två utvecklingsledare inom hållbarhet och en chef för inköp och upphandling.

Till vårt team söker vi nu en administratör som tillsammans med oss vill stärka och bidra till en affärsmässig och effektiv inköpsprocess. Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete med kompetenta och trevliga kollegor som stöttar och hjälper varandra. En bra arbetsmiljö med hög grad av arbetsglädje är prioriterat och vi vill att våra medarbetare har balans mellan arbete och fritid.

Låter det intressant? Välkommen att söka jobbet!

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör hos oss blir du en viktig del av Inköps- och upphandlingsavdelningen. Du kommer att arbeta nära både upphandlare och e-handelsfunktionen men även övriga medarbetare på avdelningen och ge stöd i såväl administrativa som serviceinriktade uppgifter. Arbetet är omväxlande och kombinerar service, administration och samarbete. Tjänsten, som är en visstidsanställning, är bred och innefattar både interna och externa kontakter.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Ge support via vår helpdesk, telefon och e-post kopplat till vårt e-handelsverktyg men även inom vissa upphandlingsfrågor
• Administrera upphandlingsdokument
• Diarieföra handlingar enligt gällande rutiner
• Sammanställa och strukturera dokumentation
• Utföra övrigt förekommande administrativt stöd inom avdelningen

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:

• Eftergymnasial utbildning inom inköp och/eller offentlig upphandling
• Erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom offentlig sektor
• God datorvana och lätt att sätta dig in i olika system
• God förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift
• Förmåga att arbeta strukturerat, noggrant och självständigt

Det är meriterande om du även har erfarenhet av e-handelssystem, kunskap om upphandlingsprocessen eller erfarenhet från liknande område.

För att trivas i rollen ser vi att du är serviceinriktad, flexibel och tycker om att arbeta tillsammans med andra. Du har ett öga för detaljer och en god förmåga att prioritera bland dina arbetsuppgifter.

ÖVRIGT
Intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Falkenbergs kommun använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen.

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. Visa mindre

E-handelskoordinator

Ansök    Feb 14    Falkenbergs kommun    Inköpsassistent
Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.  Brinner du för goda, hållbara affärer och kundrelationer? Arbeta i team är ditt sätt att arbeta? Om svaret på frågorna är ja så är det just dig som vi söker! Årligen köper Falkenbergs kommun in varor, tjänster och entreprenader för må... Visa mer
Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid. 

Brinner du för goda, hållbara affärer och kundrelationer? Arbeta i team är ditt sätt att arbeta? Om svaret på frågorna är ja så är det just dig som vi söker!

Årligen köper Falkenbergs kommun in varor, tjänster och entreprenader för mångmiljonbelopp. Ett effektivt, affärsmässigt och strategiskt inköps- och upphandlingsarbete är därför ett viktigt verktyg för att uppfylla kommunens mål och bidra till en hållbar utveckling. Vi är idag en avdelning bestående av 11 personer. Förutom sex upphandlare, har vi även en projektledare/e-handelsutvecklare, en inköpsanalytiker, två utvecklingsledare inom hållbarhet och en chef för inköp och upphandling. 

Till vårt team söker vi nu en e-handelskoordinator som tillsammans med oss vill stärka och bidra till en affärsmässig och effektiv inköpsprocess. Med din spetskompetens inom systemadministration koordinerar du vår e-handel för att bidra till en affärsmässig och effektiv inköpsprocess. Rollen ger dig en spännande bredd av systemrelaterade uppgifter, problemlösning och samverkan. Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete med kompetenta och trevliga kollegor som stöttar och hjälper varandra. En bra arbetsmiljö med hög grad av arbetsglädje är prioriterat och vi vill att våra medarbetare har balans mellan arbete och fritid.

Låter det intressant? Välkommen att söka jobbet

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som e-handelskoordinator ingår att stötta förvaltningarna i deras användande av e-handelssystemet för att effektivisera kommunens inköp. Som e-handelskoordinator hanterar du dagligen olika supportfrågor där du svarar på frågor och supportrar användarna av systemet via vårt ärendehanteringssystem, telefon och e-post. Vidare stöttar du våra beställare och bidrar till att fortlöpande höja deras kompetens och utveckling inom e-handelssystemet. 

Kommunen arbetar fortlöpande med att ansluta fler leverantörer till vårt e-handelssystem Marknadsplats, vilket blir en uppgift som faller på dig som e-handelskoordinator likväl som att hantera våra befintliga leverantörer i systemet. Administration och systemunderhåll, men även hantering av kataloger, order,  leveranser, ordermatchinställningar, behörigheter, användare och ajourhållning av leveransadresser innefattas i denna roll.  Du övervakar e-handels- och fakturaflödet samt avvikelser i inköpsprocessen. Vid behov behöver du även felsöka och åtgärda eventuellt uppkomna problem. Andra exempel på uppgifter som ingår i rollen är att läsa in avtal och listor i e-handelssystemet samt bistå med kravställningen kring e-handel i våra upphandlingar. 

Arbetet medför omfattande dialog med interna och externa kontakter och du genomför internutbildningar och informerar om kommunens e-handel i olika forum.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har vad arbetsgivaren bedömer vara relevant gymnasieutbildning, där det är meriterande om du även har eftergymnasial utbildning eller motsvarande inom inköp och/eller ekonomi.  Vidare har du systemvana samt erfarenhet av och god förståelse för inköpsprocesser och e-handelsflöden. Det är meriterande om du även har erfarenhet av arbete inom ekonomi. 

Som person är du serviceinriktad, lösningsorienterad och uppskattar att interagera med andra. Arbetet som e-handelskoordinator förutsätter mycket kontakter både internt och externt vilket innebär att du behöver vara lyhörd och utåtriktad samt ha god samarbetsförmåga. Du har vidare ett helhetsperspektiv och är bra på att skapa engagemang.

För att lyckas i rollen ser vi att du är strukturerad och noggrann men även analytisk och proaktiv vilket innebär att du kan se mönster i återkommande problem och föreslå förbättringar. Tålmodig och pedagogisk är även det egenskaper som vi ser som en nyckel för att lyckas i arbetet och att du med det har förmågan att anpassa supporten efter de olika användarnas behov och kunskapsnivå.

Vi kommer att fästa stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Falkenbergs kommun använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. Visa mindre

Inköpsassistent med fokus hemtextil

Ansök    Nov 22    Gekås Ullared AB    Inköpsassistent
Vi söker nu en vikarierande inköpsassistent till vår inköpsavdelning med fokus på hemtextil. Om tjänsten:Som inköpsassistent hos oss består arbetet av inköpsadministrativa uppgifter såsom orderläggning, orderregistrering, uppföljning av orderbekräftelser och fakturor, reklamationsärenden samt löpande kontakt med våra leverantörer.Du har daglig kontakt med inköpare, leverantörer samt butik och fungerar som bollplank i inköpsarbetet i det team du tillhör och... Visa mer
Vi söker nu en vikarierande inköpsassistent till vår inköpsavdelning med fokus på hemtextil.
Om tjänsten:Som inköpsassistent hos oss består arbetet av inköpsadministrativa uppgifter såsom orderläggning, orderregistrering, uppföljning av orderbekräftelser och fakturor, reklamationsärenden samt löpande kontakt med våra leverantörer.Du har daglig kontakt med inköpare, leverantörer samt butik och fungerar som bollplank i inköpsarbetet i det team du tillhör och arbetar. Du rapporterar till vår sortimentschef.Vi söker dig som är noggrann, flexibel, har mycket god datorvana samt goda kunskaper i engelska tal och skrift.
Dina arbetsuppgifter: Orderhantering och uppföljning av leveranser
Artikelregistrering och prisuppdateringar i vårt affärssystem
Kommunikation med leverantörer både nationellt och internationellt
Stödja inköpare i det dagliga arbetet
Hantering av varuprover
Övrig administration
Vem söker vi?
Vi söker dig som har några års erfarenhet inom liknande arbetsuppgifter. Det är meriterande om du har en utbildning inominköp, inredning, mode eller liknande. Du uttrycker dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska. Som person är du analytisk, har en god planeringsförmåga och ett öga för detaljer.
Att ha känsla, intresse och engagemang för trender, handel och affärer är en förutsättning för att klara av arbetet.Vi ser även att du har god samarbetsförmåga då hela vår organisation finns under ett och samma tak där vi jobbar i nära samverkan med varandra.
Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder en tjänst i ett företag med stor tillväxttakt och framåtsträvande arbetsklimat. Här får du möjlighet att utvecklas på inköpsavdelningen och vara med i företagets fortsatta expansion. Vi har förmåner som aktivitetscenter, friskvårdsbidrag, personalköp och premie.
Varaktighet: Vikariat 1 år
Tillträde: 2025-01-02 eller enligt överenskommelse
Arbetstid: Heltid med arbetstider förlagda på vardagar
Sista ansökningsdag: 2024-12-13Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Kontaktperson:LindaLehtola Jä[email protected]
Kristoffer [email protected] Visa mindre

Vårdväskan söker en inköpsadministratör/controller

Ansök    Jan 27    Vårdväskan AB    Inköpsassistent
Är du en mästare på Excel och brinner för att skapa struktur i en dynamisk vardag? Vill du bli en del av ett snabbväxande e-handelsföretag som sätter färg på vården och bidrar till ökad yrkesstolthet hos vårdpersonal? Hos Vårdväskan får du chansen att kombinera din administrativa skicklighet och systemvana med ett meningsfullt syfte. Vi söker dig som älskar att lösa problem, optimera processer och vill ha en roll där ditt arbete verkligen gör skillnad – bå... Visa mer
Är du en mästare på Excel och brinner för att skapa struktur i en dynamisk vardag? Vill du bli en del av ett snabbväxande e-handelsföretag som sätter färg på vården och bidrar till ökad yrkesstolthet hos vårdpersonal? Hos Vårdväskan får du chansen att kombinera din administrativa skicklighet och systemvana med ett meningsfullt syfte. Vi söker dig som älskar att lösa problem, optimera processer och vill ha en roll där ditt arbete verkligen gör skillnad – både för oss och för våra kunder i Norden.
Om Vårdväskan
Vårdväskan är ett gasellvinnande e-handelsföretag under expansion vars vision är att sätta färg på vården och skapa yrkesstolthet bland vårdpersonal. Vårt breda sortiment är utformat med vårdpersonalens behov och köpupplevelse i fokus, och vi säljer både B2C och B2B. Vi ser kraften i att förstärka bilden av hur vårdanställda ser på sig själva och vi vill möjliggöra att personlighet, professionalism och yrkesstolthet kommer till uttryck inom vården. Vårdväskan, med huvudkontor i Falkenberg, är verksamt i samtliga nordiska länder.
Vad innebär rollen?
Företaget är inne i en expansiv fas där vi utvecklas i högt tempo med snabba förändringar och utmaningar. Vi har under det senaste året bytt system och satt nya inköpsprocesser där vi jobbar för att skapa effektivt genom hela flödet. Nu söker vi en skicklig administratör till vårt Inköpsteam som gillar excel, har mycket bra förståelse för datahantering, formler och pivottabeller och är trygg med att jobba i affärssystem. I rollen rapporterar du direkt till inköpschef. Vi erbjuder rätt person en spännande arbetsmiljö där Inköpsavdelningen ständigt strävar efter förbättringar, har korta beslutsvägar och där du direkt får ta ett stort ansvar och möjlighet att påverka från första stund. Vi ser att du som söker rollen snabbt kan sätta dig in i nya arbetsuppgifter, är lösningsfokuserad och bidrar med energi till ett litet team med ansvar för många produktområden. Som stöd i ditt arbete har du vassa system, ett unikt produktutbud, ett positivt laddat varumärke och kollegor som är riktigt bra på det vi gör.
Arbetsbeskrivning:
Rollen innebär ett stöd för Inköpsavdelningen genom att excellera i att skapa och genomföra genomtänkta lösningar för administrativa och koordinerande uppgifter. Att äga ansvaret i affärssystemen för vårt sortiment är korrekt i alla detaljer. I det dagliga arbetet säkerställer administratören att det operativa arbetet med sortiment och affärssystem fungerar enligt uppsatta mål och plan.
Exempel på förekommande arbetsuppgifter:
- Artikeladministration och berikning av produktdata
- Säkerställa korrekt masterdata i affärssystem
- Daglig orderhantering samt uppföljning och fakturaavstämning
- Leverantörsprocesser och därtill underlag
- Samordning med andra avdelningar, operativ länk inom företaget
- Analys och uppföljningsåtgärder för lager och sortimentoptimering
- Produktions och leveransbevakning
- Kontinuerligt system- och artikelunderhåll inklusive styrdokument
Kravprofil:
- Eftergymnasial utbildning med för rollen relevant utbildning
- 1-2 års erfarenhet som inköpsassistent, controller eller liknande roll
- Mycket goda kunskaper i Officepaketet, specifikt mycket goda kunskaper i Excel
- Kompetent och snabblärd i affärssystem och datahantering
- Kunskap inom Business Central, Norce och Power BI är meriterande
- Analytisk förmåga och proaktivt ta actions utifrån datainformation
- Erfarenhet från e-handel är meriterande liksom erfarenhet från processarbete
- Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, både på engelska och svenska
Personliga egenskaper som är viktiga i rollen:
- Nyfiken personlighet som är lösningsfokuserad och självgående
- Brinner för ordning och reda, och har ett mycket bra öga för detaljer
- Agil och duktig på att hantera olika uppgifter samtidigt
- Lagspelare som förstår allas roll, gott arbetsklimat och vikten av samarbete
Du är en ansvarstagande, strukturerad och analytisk person med stort engagemang och god kommunikativ förmåga. Arbetet fordrar att du är duktig på att nyttja kapaciteten i våra affärssystem, hålla deadlines, agera proaktivt mot uppsatta mål och leverera resultat. Samt är van att arbeta självständigt med analys och uppföljning.
ANSÖKAN:
Intervjuer sker löpande under ansökningstiden och tjänsten kan tillsättas omgående. Skicka in din ansökan tillsammans med CV till [email protected] med ”Administratör” i ämnesraden.
Sista ansökningsdag 2025-02-21
Har du frågor? Kontakta Gunilla Gedda, Inköpschef Vårdväskan på mail; [email protected]
Placering: Falkenberg
Omfattning: Heltid (kontorstid och hybridarbete, möjlighet att jobba hemifrån någon dag i veckan)
Anställningsform: Tillsvidare med provanställning Visa mindre

Inköpsassistent - Konfektion

Ansök    Jul 17    Gekås Ullared AB    Inköpsassistent
Brinner du för mode och har en passion för inköp? Är du strukturerad, noggrann och trivs i en dynamisk miljö? Då kan du vara den vi söker till rollen som Inköpsassistent inom konfektion! Om tjänsten:Som Inköpsassistent kommer du att spela en viktig roll i vårt inköpsteam med fokus på konfektion. Ditt arbete kommer att innebära att assistera vårt team med alltifrån orderhantering och uppföljning till analysarbete. Du kommer att arbeta nära våra inköpare och... Visa mer
Brinner du för mode och har en passion för inköp? Är du strukturerad, noggrann och trivs i en dynamisk miljö? Då kan du vara den vi söker till rollen som Inköpsassistent inom konfektion!
Om tjänsten:Som Inköpsassistent kommer du att spela en viktig roll i vårt inköpsteam med fokus på konfektion. Ditt arbete kommer att innebära att assistera vårt team med alltifrån orderhantering och uppföljning till analysarbete. Du kommer att arbeta nära våra inköpare och bidra till att säkerställa att vårt sortiment alltid är aktuellt och attraktivt för våra kunder.
Dina arbetsuppgifter: Orderhantering och uppföljning av leveranser
Artikelregistrering och prisuppdateringar i vårt affärssystem
Kommunikation med leverantörer både nationellt och internationellt
Stödja inköpare i det dagliga arbetet
Övrig administration
Vem söker vi?
Vi söker dig som har en utbildning inom inköp, mode eller liknande, det är meriterande men inget krav. Du uttrycker dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska. Som person är du analytisk, har en god planeringsförmåga och ett öga för detaljer.
Du som söker gillar att ha många bollar i luften då tempot bitvis är högt. Att ha känsla, intresse och engagemang för trender, handel och affärer är en förutsättning för att klara av arbetet.Vi ser även att du har god samarbetsförmåga då hela vår organisation finns under ett och samma tak där vi jobbar i nära samverkan med varandra.
Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder en tjänst i ett företag med stor tillväxttakt och framåtsträvande arbetsklimat. Här får du möjlighet att utvecklas på inköpsavdelningen och vara med i företagets fortsatta expansion. Vi har förmåner som aktivitetscenter, friskvårdsbidrag, personalköp och premie.
Varaktighet:Tillsvidare, 6 månaders provanställning tillämpas
Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse
Arbetstid: Heltid med arbetstider förlagda på vardagar.
Sista ansökningsdag: 2024-08-11Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Kontaktperson:Mia [email protected] Visa mindre

Inköpsassistent till Gekås Ullared

Ansök    Nov 21    Gekås Ullared AB    Inköpsassistent
Vi söker nu en vikarierande inköpsassistent till vår inköpsavdelning. Om tjänsten:Som inköpsassistent hos oss består arbetet av inköpsadministrativa uppgifter såsom orderläggning, orderregistrering, uppföljning av orderbekräftelser och fakturor, hantering av varuprover, reklamationsärenden samt löpande kontakt med våra leverantörer.Du har daglig kontakt med inköpare, leverantörer samt butik och fungerar som bollplank i inköpsarbetet i det team du tillhör o... Visa mer
Vi söker nu en vikarierande inköpsassistent till vår inköpsavdelning.
Om tjänsten:Som inköpsassistent hos oss består arbetet av inköpsadministrativa uppgifter såsom orderläggning, orderregistrering, uppföljning av orderbekräftelser och fakturor, hantering av varuprover, reklamationsärenden samt löpande kontakt med våra leverantörer.Du har daglig kontakt med inköpare, leverantörer samt butik och fungerar som bollplank i inköpsarbetet i det team du tillhör och arbetar. Du rapporterar till sortimentschef.Vi söker dig som är noggrann, flexibel, har mycket god datorvana samt goda kunskaper i engelska tal och skrift.
Dina arbetsuppgifter: Orderhantering och uppföljning av leveranser
Artikelregistrering och prisuppdateringar i vårt affärssystem
Kommunikation med leverantörer både nationellt och internationellt
Stödja inköpare i det dagliga arbetet
Övrig administration

Professionell bakgrund och personliga egenskaper:
Relevant akademisk examen (inom ekonomi) eller motsvarande arbetslivserfarenhet
God förmåga att förstå ekonomiska samband och nyckeltal
God kunskap i Office programvaror
Drivande och resultatinriktad med kommersiell medvetenhet
God förmåga att skapa struktur, planera och prioritera
God kommunikation- och samarbetsförmåga
Flexibel, förändringsbenägen och lösningsorienterad

Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder en tjänst i ett företag med stor tillväxttakt och framåtsträvande arbetsklimat. Här får du möjlighet att utvecklas på inköpsavdelningen och vara med i företagets fortsatta expansion. Vi har förmåner som aktivitetscenter, friskvårdsbidrag, personalköp och premie.
Varaktighet: Vikariat 11 månader
Tillträde: 2025-02-03 eller enligt överenskommelse
Arbetstid: Heltid med arbetstider förlagda på vardagar
Sista ansökningsdag: 2024-12-08Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Kontaktperson:Peter [email protected]
Kristoffer [email protected] Visa mindre

Inköpsassistent med fokus hemtextil

Ansök    Nov 22    Gekås Ullared AB    Inköpsassistent
Vi söker nu en vikarierande inköpsassistent till vår inköpsavdelning med fokus på hemtextil. Om tjänsten:Som inköpsassistent hos oss består arbetet av inköpsadministrativa uppgifter såsom orderläggning, orderregistrering, uppföljning av orderbekräftelser och fakturor, reklamationsärenden samt löpande kontakt med våra leverantörer.Du har daglig kontakt med inköpare, leverantörer samt butik och fungerar som bollplank i inköpsarbetet i det team du tillhör och... Visa mer
Vi söker nu en vikarierande inköpsassistent till vår inköpsavdelning med fokus på hemtextil.
Om tjänsten:Som inköpsassistent hos oss består arbetet av inköpsadministrativa uppgifter såsom orderläggning, orderregistrering, uppföljning av orderbekräftelser och fakturor, reklamationsärenden samt löpande kontakt med våra leverantörer.Du har daglig kontakt med inköpare, leverantörer samt butik och fungerar som bollplank i inköpsarbetet i det team du tillhör och arbetar. Du rapporterar till vår sortimentschef.Vi söker dig som är noggrann, flexibel, har mycket god datorvana samt goda kunskaper i engelska tal och skrift.
Dina arbetsuppgifter: Orderhantering och uppföljning av leveranser
Artikelregistrering och prisuppdateringar i vårt affärssystem
Kommunikation med leverantörer både nationellt och internationellt
Stödja inköpare i det dagliga arbetet
Hantering av varuprover
Övrig administration
Vem söker vi?
Vi söker dig som har några års erfarenhet inom liknande arbetsuppgifter. Det är meriterande om du har en utbildning inominköp, inredning, mode eller liknande. Du uttrycker dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska. Som person är du analytisk, har en god planeringsförmåga och ett öga för detaljer.
Att ha känsla, intresse och engagemang för trender, handel och affärer är en förutsättning för att klara av arbetet.Vi ser även att du har god samarbetsförmåga då hela vår organisation finns under ett och samma tak där vi jobbar i nära samverkan med varandra.
Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder en tjänst i ett företag med stor tillväxttakt och framåtsträvande arbetsklimat. Här får du möjlighet att utvecklas på inköpsavdelningen och vara med i företagets fortsatta expansion. Vi har förmåner som aktivitetscenter, friskvårdsbidrag, personalköp och premie.
Varaktighet: Vikariat 1 år
Tillträde: 2025-01-02 eller enligt överenskommelse
Arbetstid: Heltid med arbetstider förlagda på vardagar
Sista ansökningsdag: 2024-12-13Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Kontaktperson:LindaLehtola Järnfors, [email protected]
Kristoffer Hansson, [email protected] Visa mindre

Inköpsassistent - konfektion, vikariat

Ansök    Feb 5    Gekås Ullared AB    Inköpsassistent
Brinner du för mode och har en passion för inköp? Är du strukturerad, noggrann och trivs i en dynamisk miljö? Då kan du vara den vi söker till rollen som Inköpsassistent inom konfektion! Om tjänsten: Som Inköpsassistent kommer du att spela en viktig roll i vårt inköpsteam med fokus på konfektion. Ditt arbete kommer att innebära att assistera vårt team med alltifrån orderhantering och uppföljning till analysarbete. Du kommer att arbeta nära våra inköpare o... Visa mer
Brinner du för mode och har en passion för inköp? Är du strukturerad, noggrann och trivs i en dynamisk miljö? Då kan du vara den vi söker till rollen som Inköpsassistent inom konfektion!

Om tjänsten:
Som Inköpsassistent kommer du att spela en viktig roll i vårt inköpsteam med fokus på konfektion. Ditt arbete kommer att innebära att assistera vårt team med alltifrån orderhantering och uppföljning till analysarbete. Du kommer att arbeta nära våra inköpare och bidra till att säkerställa att vårt sortiment alltid är aktuellt och attraktivt för våra kunder.

Dina arbetsuppgifter:

- Orderhantering och uppföljning av leveranser

- Artikelregistrering och prisuppdateringar i vårt affärssystem

- Kommunikation med leverantörer både nationellt och internationellt

- Stödja inköpare i det dagliga arbetet

- Övrig administration

Vem söker vi?
Vi söker dig som har en utbildning inom inköp, mode eller liknande, det är meriterande men inget krav. Du uttrycker dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska. Som person är du analytisk, har en god planeringsförmåga och ett öga för detaljer.

Du som söker gillar att ha många bollar i luften då
tempot bitvis är högt. Att ha känsla, intresse och engagemang för trender,
handel och affärer är en förutsättning för att klara av arbetet.

Vi ser även att du har god samarbetsförmåga då hela vår organisation finns
under ett och samma tak där vi jobbar i nära samverkan med varandra.

Vad erbjuder vi?

Vi erbjuder en tjänst i ett företag med stor tillväxttakt och framåtsträvande arbetsklimat. Här får du möjlighet att utvecklas på inköpsavdelningen och vara med i företagets fortsatta expansion. Vi har förmåner (https://jobb.gekas.se/pages/formaner)som aktivitetscenter, friskvårdsbidrag, personalköp och premie.

Varaktighet och tillträde: 2 Vikariat,
Vikariat 1: 12 månader med start 1 maj
Vikariat 2: 7 månader med start omgående.

Arbetstid: Heltid med arbetstider förlagda på vardagar.

Sista ansökningsdag: 2024-02-25
Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Kontaktperson:
Mia Nyman
Sortimentschef
[email protected] Visa mindre

Vikarierande Inköpsassistent till Gekås Ullared.

Ansök    Okt 18    Gekås Ullared AB    Inköpsassistent
Vi söker nu en vikarierande inköpsassistent till vår inköpsavdelning. Som inköpsassistent hos oss består arbetet av inköpsadministrativa uppgifter såsom orderläggning, orderregistrering, uppföljning av orderbekräftelser och fakturor, hantering av varuprover, reklamationsärenden samt löpande kontakt med våra leverantörer. Du har daglig kontakt med inköpare, leverantörer samt butik och fungerar som bollplank i inköpsarbetet i det team du tillhör och arbeta... Visa mer
Vi söker nu en vikarierande inköpsassistent till vår inköpsavdelning.

Som inköpsassistent hos oss består arbetet av inköpsadministrativa uppgifter såsom orderläggning, orderregistrering, uppföljning av orderbekräftelser och fakturor, hantering av varuprover, reklamationsärenden samt löpande kontakt med våra leverantörer.

Du har daglig kontakt med inköpare, leverantörer samt butik och fungerar som bollplank i inköpsarbetet i det team du tillhör och arbetar. Du rapporterar till vår sortimentschef.

Vi söker dig som är noggrann, flexibel, har mycket god datorvana samt goda kunskaper i engelska tal och skrift.

Du som söker gillar att ha många bollar i luften då tempot bitvis är högt. Att ha känsla, intresse och engagemang för trender, handel och affärer är en förutsättning för att klara av arbetet.

Vi ser även att du har god samarbetsförmåga då hela vår organisation finns under ett och samma tak där vi jobbar i nära samverkan med varandra.

Eftergymnasial utbildning inom inköp och/eller erfarenhet av inköpsarbete inom detaljhandel är meriterande.

Att du behärskar engelska i tal och skrift är en förutsättning.

Varaktighet: Vikariat 8 månader, omfattning 100%

Tillträde: 2024-01-08

Arbetstider: Heltid med arbetstider förlagda på vardagar.

Sista ansökningsdag: 2023-10-29

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka gärna in din ansökan redan idag!

Kontaktperson

Peter Svensson

Sortimentschef

[email protected] Visa mindre

Vikarierande Inköpsassistent till Gekås Ullared

Ansök    Aug 10    Gekås Ullared AB    Inköpsassistent
Vi söker nu en vikarierande inköpsassistent till vår inköpsavdelning på Gekås Ullared. Som inköpsassistent hos oss består arbetet av inköpsadministrativa uppgifter såsom orderläggning, orderregistrering, uppföljning av orderbekräftelser och fakturor, hantering av varuprover, reklamationsärenden samt löpande kontakt med våra leverantörer. Du har daglig kontakt med inköpare, leverantörer samt butik och fungerar som bollplank i inköpsarbetet i det team du ti... Visa mer
Vi söker nu en vikarierande inköpsassistent till vår inköpsavdelning på Gekås Ullared.

Som inköpsassistent hos oss består arbetet av inköpsadministrativa uppgifter såsom orderläggning, orderregistrering, uppföljning av orderbekräftelser och fakturor, hantering av varuprover, reklamationsärenden samt löpande kontakt med våra leverantörer.
Du har daglig kontakt med inköpare, leverantörer samt butik och fungerar som bollplank i inköpsarbetet i det team du tillhör och arbetar. Du rapporterar till vår sortimentschef.
Vi söker dig som är noggrann, flexibel, har mycket god datorvana samt goda kunskaper i engelska tal och skrift.

Du som söker gillar att ha många bollar i luften då tempot bitvis är högt. Att ha känsla, intresse och engagemang för trender, handel och affärer är en förutsättning för att klara av arbetet.
Vi ser även att du har god samarbetsförmåga då hela vår organisation finns under ett och samma tak där vi jobbar i nära samverkan med varandra.

Eftergymnasial utbildning inom inköp och/eller erfarenhet av inköpsarbete inom detaljhandel är meriterande.

Att du behärskar engelska i tal och skrift är en förutsättning.

Varaktighet: Vikariat 1 år

Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse

Arbetstider: Heltid med arbetstider förlagda på vardagar

Sista ansökningsdag: 2023-08-27
Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag!

Kontaktperson
Peter Svensson
Sortimentschef
[email protected] Visa mindre

Gekås Ullared söker en CSR assistent till inköpsavdelningen

Ansök    Dec 23    Gekås Ullared AB    Inköpsassistent
Vår CSR assistent går på föräldraledighet och vi söker nu därför en vikarierande CSR assistent till vårt team på inköpsavdelningen på Gekås Ullared Som CSR assistent arbetar du i nära samarbete med CSR-ansvarig och övriga i inköpsteamet med löpande administration kring frågor rörande produktsäkerhet, miljömässig och social hållbarhet och leverantörsuppföljningar. Du är delaktig i vårt arbete kring CSR frågor och arbetar i nära dialog med vår inköpsorgan... Visa mer
Vår CSR assistent går på föräldraledighet och vi söker nu därför en vikarierande CSR assistent till vårt team på inköpsavdelningen på Gekås Ullared

Som CSR assistent arbetar du i nära samarbete med CSR-ansvarig och övriga i inköpsteamet med löpande administration kring frågor rörande produktsäkerhet, miljömässig och social hållbarhet och leverantörsuppföljningar. Du är delaktig i vårt arbete kring CSR frågor och arbetar i nära dialog med vår inköpsorganisation, myndigheter och leverantörer med rapportering och uppföljning

Du rapporterar till vår Inköpschef.

Vi söker dig som är strukturerad, noggrann med god kommunikationsförmåga. Du har mycket god datorvana samt goda kunskaper i engelska tal och skrift.
Du som söker gillar att ha många bollar i luften då tempot bitvis är högt. Att ha intresse för och kunskap inom frågor rörande kvalitet och hållbarhet är en förutsättning för att klara av arbetet.
Vi ser även att du har god samarbetsförmåga då hela vår organisation finns under ett och samma tak där vi jobbar i nära samverkan med varandra.

Eftergymnasial utbildning inom kvalitet/hållbarhet och/eller relevant arbetslivserfarenhet inom området är ett krav.

Varaktighet: Vikariat ca 12 månader

Tillträde: Omgående

Arbetstider: Heltid med arbetstider förlagda på vardagar

Sista ansökningsdag: 2023-01-08
Obs, vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Gekås Ullared är Skandinaviens största varuhus med 44 500 kvadratmeter butiksyta fördelat på 25 avdelningar. Vår affärsidé är att sälja allt till hemmet som får plats i en bil till oslagbart låga priser. Gekås utbud av shopping, boende, mat och aktiviteter skapar en upplevelse som lockar nästan 5 miljoner besökare till Ullared varje år. I varuhuset arbetar 2000 personer under högsäsong med varierande arbetsuppgifter inom butik, lager, kassa och kundservice. Gekås ledstjärnor som vi tillsammans arbetar efter är Kundfokus & Ärlighet, Laganda & Engagemang samt Sunt förnuft & Enkelhet. Visa mindre

CSR assistent till Gekås Ullared

Ansök    Apr 12    Gekås Ullared AB    Inköpsassistent
Vill du vara med och utveckla vårt hållbarhetsarbete, då har du möjlighet nu. Vi förstärker vår CSR avdelning och rekryterar en CSR assistent till vårt team på Gekås Ullared. Ditt uppdrag blir att som CSR assistent arbeta i nära samarbete med CSR-ansvarig och övriga i inköpsteamet med löpande administration kring frågor rörande produktsäkerhet, miljömässig och social hållbarhet och leverantörsuppföljningar. Du är delaktig i vårt arbete kring CSR frågor ... Visa mer
Vill du vara med och utveckla vårt hållbarhetsarbete, då har du möjlighet nu. Vi förstärker vår CSR avdelning och rekryterar en CSR assistent till vårt team på Gekås Ullared.

Ditt uppdrag blir att som CSR assistent arbeta i nära samarbete med CSR-ansvarig och övriga i inköpsteamet med löpande administration kring frågor rörande produktsäkerhet, miljömässig och social hållbarhet och leverantörsuppföljningar. Du är delaktig i vårt arbete kring CSR frågor och arbetar i nära dialog med vår inköpsorganisation, myndigheter och leverantörer med rapportering och uppföljning.

Du rapporterar till vår Inköpschef.

Vi söker dig som är strukturerad, noggrann med god kommunikationsförmåga. Du har mycket god datorvana samt goda kunskaper i engelska i tal och skrift.
Du som söker har god förmåga att prioritera och gillar att ha många bollar i luften. Att ha intresse för och kunskap inom frågor rörande kvalitet och hållbarhet är en förutsättning för att klara av arbetet.
Vi ser även att du har god samarbetsförmåga då hela vår organisation finns under ett och samma tak där vi jobbar i nära samverkan med varandra.

Eftergymnasial utbildning inom kvalitet/hållbarhet och/eller relevant arbetslivserfarenhet inom området är ett krav.

Varaktighet: Tills vidare, 6 månaders provanställning tillämpas

Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse

Arbetstider: Heltid med arbetstider förlagda på vardagar

Sista ansökningsdag: 2023-05-14
Obs, då urval och intervjuer sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag.

Gekås Ullared är Skandinaviens största varuhus med 44 500 kvadratmeter butiksyta fördelat på 25 avdelningar. Vår affärsidé är att sälja allt till hemmet som får plats i en bil till oslagbart låga priser. Gekås utbud av shopping, boende, mat och aktiviteter skapar en upplevelse som lockar nästan 5 miljoner besökare till Ullared varje år. I varuhuset arbetar 2000 personer under högsäsong med varierande arbetsuppgifter inom butik, lager, kassa och kundservice. Gekås ledstjärnor som vi tillsammans arbetar efter är Kundfokus & Ärlighet, Laganda & Engagemang samt Sunt förnuft & Enkelhet. Visa mindre

Gekås Ullared söker inköpsassistent

Ansök    Mar 20    Gekås Ullared AB    Inköpsassistent
Vi söker nu en vikarierande inköpsassistent för omgående start på vår konfektionsavdelning på Gekås Ullared Som inköpsassistent hos oss består arbetet av inköpsadministrativa uppgifter såsom orderläggning, orderregistrering, uppföljning av orderbekräftelser och fakturor, hantering av varuprover, reklamationsärenden samt löpande kontakt med våra leverantörer. Du har daglig kontakt med inköpare, leverantörer samt butik och fungerar som bollplank i inköpsa... Visa mer
Vi söker nu en vikarierande inköpsassistent för omgående start på vår konfektionsavdelning på Gekås Ullared

Som inköpsassistent hos oss består arbetet av inköpsadministrativa uppgifter såsom orderläggning, orderregistrering, uppföljning av orderbekräftelser och fakturor, hantering av varuprover, reklamationsärenden samt löpande kontakt med våra leverantörer.
Du har daglig kontakt med inköpare, leverantörer samt butik och fungerar som bollplank i inköpsarbetet i det team du tillhör och arbetar. Du rapporterar till vår sortimentschef för konfektion.

Vi söker dig som är noggrann, flexibel, har mycket god datorvana samt goda kunskaper i engelska tal och skrift.
Du som söker gillar att ha många bollar i luften då tempot bitvis är högt. Att ha känsla, intresse och engagemang för trender, handel och affärer är en förutsättning för att klara av arbetet.
Vi ser även att du har god samarbetsförmåga då hela vår organisation finns under ett och samma tak där vi jobbar i nära samverkan med varandra.

Eftergymnasial utbildning inom inköp och textil och/eller erfarenhet av inköpsarbete inom textilbranschen är meriterande.

Varaktighet: Vikariat till och med 2023-12-31

Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse

Arbetstider: Heltid med arbetstider förlagda på vardagar

Sista ansökningsdag: 2023-04-09

OBS. Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Visa mindre

Gekås Ullared söker en CSR assistent till inköpsavdelningen

Ansök    Dec 1    Gekås Ullared AB    Inköpsassistent
Vår CSR assistent går på föräldraledighet och vi söker nu därför en vikarierande CSR assistent till vårt team på inköpsavdelningen på Gekås Ullared Som CSR assistent arbetar du i nära samarbete med CSR-ansvarig och övriga i inköpsteamet med löpande administration kring frågor rörande produktsäkerhet, miljömässig och social hållbarhet och leverantörsuppföljningar. Du är delaktig i vårt arbete kring CSR frågor och arbetar i nära dialog med vår inköpsorgan... Visa mer
Vår CSR assistent går på föräldraledighet och vi söker nu därför en vikarierande CSR assistent till vårt team på inköpsavdelningen på Gekås Ullared

Som CSR assistent arbetar du i nära samarbete med CSR-ansvarig och övriga i inköpsteamet med löpande administration kring frågor rörande produktsäkerhet, miljömässig och social hållbarhet och leverantörsuppföljningar. Du är delaktig i vårt arbete kring CSR frågor och arbetar i nära dialog med vår inköpsorganisation, myndigheter och leverantörer med rapportering och uppföljning

Du rapporterar till vår Inköpschef.

Vi söker dig som är strukturerad, noggrann med god kommunikationsförmåga. Du har mycket god datorvana samt goda kunskaper i engelska tal och skrift.
Du som söker gillar att ha många bollar i luften då tempot bitvis är högt. Att ha intresse för och kunskap inom frågor rörande kvalitet och hållbarhet är en förutsättning för att klara av arbetet.
Vi ser även att du har god samarbetsförmåga då hela vår organisation finns under ett och samma tak där vi jobbar i nära samverkan med varandra.

Eftergymnasial utbildning inom kvalitet/hållbarhet och/eller relevant arbetslivserfarenhet inom området är ett krav.

Varaktighet: Vikariat ca 12 månader

Tillträde: Omgående

Arbetstider: Heltid med arbetstider förlagda på vardagar

Sista ansökningsdag: 2022-12-18
Obs, vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Gekås Ullared är Skandinaviens största varuhus med 44 500 kvadratmeter butiksyta fördelat på 25 avdelningar. Vår affärsidé är att sälja allt till hemmet som får plats i en bil till oslagbart låga priser. Gekås utbud av shopping, boende, mat och aktiviteter skapar en upplevelse som lockar nästan 5 miljoner besökare till Ullared varje år. I varuhuset arbetar 2000 personer under högsäsong med varierande arbetsuppgifter inom butik, lager, kassa och kundservice. Gekås ledstjärnor som vi tillsammans arbetar efter är Kundfokus & Ärlighet, Laganda & Engagemang samt Sunt förnuft & Enkelhet. Visa mindre

Materialavropare

Ansök    Jul 4    Sia - Glass AB    Inköpsassistent
SIA Glass söker Materialavropare, är det du? SIA Glass AB ingår, tillsammans med Berte Qvarn AB och Berte Gård AB, i Bertegruppen AB som är Sveriges äldsta familjeföretag med anor från 1569. Glassmejeriet startade 1961 och har sedan dess producerat gräddglass av svensk färsk grädde med fokus på hållbarhet och med värdeorden i ryggen: ärliga, omtänksamma, nyfikna och från Slöinge. Läs gärna mer på www.siaglass.se. Just nu söker vi en vikarierande materi... Visa mer
SIA Glass söker Materialavropare, är det du?

SIA Glass AB ingår, tillsammans med Berte Qvarn AB och Berte Gård AB, i Bertegruppen AB som är Sveriges äldsta familjeföretag med anor från 1569. Glassmejeriet startade 1961 och har sedan dess producerat gräddglass av svensk färsk grädde med fokus på hållbarhet och med värdeorden i ryggen: ärliga, omtänksamma, nyfikna och från Slöinge. Läs gärna mer på www.siaglass.se.

Just nu söker vi en vikarierande materialavropare som ansvarar för det totala varuflödet vilket innebär prognoshantering, orderläggning och leverensbevakning.

Rollen innebär ett nära samarbete och löpande avstämning med produktionsplaneringen samt externa leverantörer där du ansvarar för att säkerställa att rätt råvaror finns tillgängliga till produktion. Du kommer genomföra leverantörsbedömningar samt vara delaktig i reklamationshantering. Utöver detta så sker övrig administration som fakturahantering och kontering samt deltagande på olika möten.
Du kommer agera som spindeln i nätet mellan interna avdelningar samt externa leverantörer.

Du ingår i vår inköp- och supplyavdelning tillsammans med fem kollegor.

Kvalifikationer:
För att lyckas i rollen som materialavropare ser vi att du bör ha:
· Eftergymnasial utbildning, med inriktning ekonomi eller logistik
· Erfarenhet av inköp, orderläggning och avrop
· Engelska och svenska i tal och skift

Det är även starkt meriterande om du har:
· Erfarenhet av tillverkningsindustri, fördelaktigt inom livsmedel

Du är självgående, strukturerad och ansvarstagande. Du genomför dina arbetsuppgifter på ett analytiskt och noggrant sätt. Som person är du kommunikativ och kan samarbeta med personer såväl internt som externt. Du kan identifiera dig med våra värdeord som är Nyfikna, Omtänksamma, Ärliga och Från Slöinge.

Om anställningen:
Tjänsten är ett vikariat på heltid med start omgående, i 6 månader med möjlighet till förlängning.

Ansökan:
Skicka din ansökan med CV och personligt brev till [email protected] senast den 3 augusti 2022. Märk ansökan med ”materialavropare”.
Rekryteringsarbetet sker löpande men pausas under vecka 29-31 och återupptas vecka 32.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Gekås Ullared söker inköpsassistent, vikariat

Ansök    Okt 12    Gekås Ullared AB    Inköpsassistent
Vi söker nu en vikarierande inköpsassistent för omgående start på vår inköpsavdelning på Gekås Ullared Som inköpsassistent hos oss består arbetet av inköpsadministrativa uppgifter såsom orderläggning, orderregistrering, uppföljning av orderbekräftelser och fakturor, hantering av varuprover, reklamationsärenden samt löpande kontakt med våra leverantörer. Du har daglig kontakt med inköpare, leverantörer samt butik och fungerar som bollplank i inköpsarbete... Visa mer
Vi söker nu en vikarierande inköpsassistent för omgående start på vår inköpsavdelning på Gekås Ullared

Som inköpsassistent hos oss består arbetet av inköpsadministrativa uppgifter såsom orderläggning, orderregistrering, uppföljning av orderbekräftelser och fakturor, hantering av varuprover, reklamationsärenden samt löpande kontakt med våra leverantörer.
Du har daglig kontakt med inköpare, leverantörer samt butik och fungerar som bollplank i inköpsarbetet i det team du tillhör och arbetar. Du rapporterar till vår sortimentschef.
Vi söker dig som är noggrann, flexibel, har mycket god datorvana samt goda kunskaper i engelska tal och skrift.
Du som söker gillar att ha många bollar i luften då tempot bitvis är högt. Att ha känsla, intresse och engagemang för trender, handel och affärer är en förutsättning för att klara av arbetet.
Vi ser även att du har god samarbetsförmåga då hela vår organisation finns under ett och samma tak där vi jobbar i nära samverkan med varandra.

Eftergymnasial utbildning inom inköp och/eller erfarenhet av inköpsarbete inom detaljhandel är meriterande.

Att du behärskar engelska i tal och skrift är en förutsättning.

Varaktighet: Föräldravikariat på ca 1 år

Tillträde: Omgående

Arbetstider: Heltid med arbetstider förlagda på vardagar.

Sista ansökningsdag: 2022-10-28

OBS. Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Gekås Ullared är Skandinaviens största varuhus med 40 000 kvadratmeter butiksyta fördelat på 25 avdelningar. Vår affärsidé är att sälja allt till hemmet som får plats i en bil till oslagbart låga priser. Gekås utbud av shopping, boende, mat och aktiviteter skapar en upplevelse som lockar nästan 5 miljoner besökare till Ullared varje år. I varuhuset arbetar 2000 personer under högsäsong med varierande arbetsuppgifter inom butik, lager, kassa och kundservice. Gekås ledstjärnor som vi tillsammans arbetar efter är Kundfokus & Ärlighet, Laganda & Engagemang samt Sunt förnuft & Enkelhet. Visa mindre

Inköpsassistent till Gekås Ullared

Ansök    Jun 14    Gekås Ullared AB    Inköpsassistent
Vi söker nu en vikarierande inköpsassistent för omgående start på vår inköpsavdelning på Gekås Ullared. Som inköpsassistent hos oss består arbetet av inköpsadministrativa uppgifter så som orderläggning, orderregistrering, uppföljning av orderbekräftelser och fakturor, hantering av varuprover, reklamationsärenden samt löpande kontakt med våra leverantörer. Du har daglig kontakt med inköpare, leverantörer samt butik och fungerar som bollplank i inköpsarbet... Visa mer
Vi söker nu en vikarierande inköpsassistent för omgående start på vår inköpsavdelning på Gekås Ullared.

Som inköpsassistent hos oss består arbetet av inköpsadministrativa uppgifter så som orderläggning, orderregistrering, uppföljning av orderbekräftelser och fakturor, hantering av varuprover, reklamationsärenden samt löpande kontakt med våra leverantörer.

Du har daglig kontakt med inköpare, leverantörer samt butik och fungerar som bollplank i inköpsarbetet i det team du tillhör och arbetar. Du rapporterar till vår sortimentschef.

Du som söker gillar att ha många bollar i luften då tempot bitvis är högt. Att ha känsla, intresse och engagemang för trender, handel och affärer är en förutsättning för att klara av arbetet.

Vi ser även att du har en god samarbetsförmåga då hela vår organisation finns under ett och samma tak där vi jobbar i nära samverkan med varandra.

Eftergymnasial utbildning inom inköp och /eller erfarenhet av inköpsarbete inom detaljhandel är meriterande.

Att du behärskar engelska i tal och skrift är en förutsättning.

Varaktighet: Vikariat 6-9 månader

Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse

Arbetstider: Heltid med arbetstider förlagda på vardagar

Sista ansökningsdag: 2022-06-30
Obs, vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Gekås Ullared är Skandinaviens största varuhus med 40 000 kvadratmeter butiksyta fördelat på 25 avdelningar. Vår affärsidé är att sälja allt till hemmet som får plats i en bil till oslagbart låga priser. Gekås utbud av shopping, boende, mat och aktiviteter skapar en upplevelse som lockar nästan 5 miljoner besökare till Ullared varje år. För att skapa bästa möjliga shoppingupplevelse för våra besökare erbjuder vi ett varierat utbud av restauranger i varuhuset och i anslutning till våra boendeanläggningar. Tillsammans servar restaurangerna dagligen våra gäster och kunder med frukost, lunch, fika och middag. Gekås ledstjärnor som vi tillsammans arbetar efter är Kundfokus & Ärlighet, Laganda & Engagemang samt Sunt förnuft & Enkelhet. Visa mindre

Inköpsassistent/Artikelvårdsansvarig Ullareds Lantmän

Som Inköpsassistent/artikelvårdsansvarig på Ullareds Lantmän arbetar du med företagets inköp av det ordinarie sortimentet inom alla produktavdelningar. Från att skapa beställningspunkter till framtagandet av inköpsorder i affärssystemet till att få iväg order till leverantör. Du håller koll på när varor börjar ta slut och när olika beställningar bör läggas. Du assisterar även de inköpsansvariga vid upplägg av nya artiklar till inköpsorder samt publicering ... Visa mer
Som Inköpsassistent/artikelvårdsansvarig på Ullareds Lantmän arbetar du med företagets inköp av det ordinarie sortimentet inom alla produktavdelningar. Från att skapa beställningspunkter till framtagandet av inköpsorder i affärssystemet till att få iväg order till leverantör. Du håller koll på när varor börjar ta slut och när olika beställningar bör läggas. Du assisterar även de inköpsansvariga vid upplägg av nya artiklar till inköpsorder samt publicering på företags E-handelssida med allt vad det innebär. Tjänsten kräver att man har kontakt med företagets olika leverantörer.
Tjänsten inbegriper även ett ansvar för artikelvård med arbetsuppgifter såsom spärra artiklar, produktgrupper, rensa utgångna artiklar, uppdatering av priser, vikter, texter, EAN-koder, leverantörer etc.
Vi ser helst att du har någon form av tidigare erfarenhet inom Inköp och/eller Artikelvård. Du är strukturerad och utför ditt arbete med god kvalitet. Tjänsten kräver att du har en god datorvana samt god erfarenhet inom Excel. Vi arbetar med Pyramid som affärssystem. Stor vikt kommer att läggas vid din personlighet och att du passar in i gänget.
Tjänsten är heltid, 100%. Arbetstid vardagar 07.00-16.00. Lön enligt ök.
Eventuella frågor om tjänsten besvaras av Joakim Blücker som nås via telefon: 0346-30020.
Ansökan med CV och personligt brev skickas snarast till [email protected]. Urval sker löpande. Ange gärna löneanspråk Visa mindre

Gekås söker vikarierande inköpsassistent

Ansök    Mar 17    Gekås Ullared AB    Inköpsassistent
Vi söker nu en vikarierande inköpsassistent för omgående start på vår inköpsavdelning på Gekås Ullared Som inköpsassistent hos oss består arbetet av inköpsadministrativa uppgifter såsom orderläggning, orderregistrering, uppföljning av orderbekräftelser och fakturor, hantering av varuprover, reklamationsärenden samt löpande kontakt med våra leverantörer. Du har daglig kontakt med inköpare, leverantörer samt butik och fungerar som bollplank i inköpsarbete... Visa mer
Vi söker nu en vikarierande inköpsassistent för omgående start på vår inköpsavdelning på Gekås Ullared

Som inköpsassistent hos oss består arbetet av inköpsadministrativa uppgifter såsom orderläggning, orderregistrering, uppföljning av orderbekräftelser och fakturor, hantering av varuprover, reklamationsärenden samt löpande kontakt med våra leverantörer.
Du har daglig kontakt med inköpare, leverantörer samt butik och fungerar som bollplank i inköpsarbetet i det team du tillhör och arbetar. Du rapporterar till vår sortimentschef för special.

Vi söker dig som är noggrann, flexibel, har mycket god datorvana samt goda kunskaper i engelska tal och skrift.
Du som söker gillar att ha många bollar i luften då tempot bitvis är högt. Att ha känsla, intresse och engagemang för trender, handel och affärer är en förutsättning för att klara av arbetet.
Vi ser även att du har god samarbetsförmåga då hela vår organisation finns under ett och samma tak där vi jobbar i nära samverkan med varandra.

Eftergymnasial utbildning inom inköp och/eller erfarenhet av inköpsarbete inom detaljhandel är meriterande.

Att du behärskar engelska i tal och skrift är en förutsättning.

Varaktighet: Vikariat 6-9 månader

Tillträde: Omgående

Arbetstider: Heltid med arbetstider förlagda på vardagar.

Sista ansökningsdag: 2022-03-27

OBS. Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Gekås Ullared är Skandinaviens största varuhus med 40 000 kvadratmeter butiksyta fördelat på 25 avdelningar. Vår affärsidé är att sälja allt till hemmet som får plats i en bil till oslagbart låga priser. Gekås utbud av shopping, boende, mat och aktiviteter skapar en upplevelse som lockar nästan 5 miljoner besökare till Ullared varje år. I varuhuset arbetar 2000 personer under högsäsong med varierande arbetsuppgifter inom butik, lager, kassa och kundservice. Gekås ledstjärnor som vi tillsammans arbetar efter är Kundfokus & Ärlighet, Laganda & Engagemang samt Sunt förnuft & Enkelhet. Visa mindre

Inköpsassistent

Är du en textilkunnig måttspecialist som alltid har koll på läget? Då har vi jobbet för dig! Inköpsassistent Som inköpsassistent är det du som kommer att ha stenkoll på leveranser, prover och måttlistor. Eftersom tjänsten är inriktad mot design och produktion tror vi att du har en utbildning inom textil. Kanske är du nyutbildad? Eller så har du erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom branschen. Huvudsakliga arbetsuppgifter: · Följa upp provlevera... Visa mer
Är du en textilkunnig måttspecialist som alltid har koll på läget?
Då har vi jobbet för dig!
Inköpsassistent
Som inköpsassistent är det du som kommer att ha stenkoll på leveranser, prover och måttlistor. Eftersom tjänsten är inriktad mot design och produktion tror vi att du har en utbildning inom textil. Kanske är du nyutbildad? Eller så har du erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom branschen.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
· Följa upp provleveranser och kommunicera med leverantörer.
· Mäta prover och se till att plaggen följer våra storleksnormer.
· Kontroll av kvalitet på inleveranser.
· Övrigt förekommande uppgifter på inköpsavdelningen.
Kvalifikationer:
· Utbildning eller erfarenhet inom textilbranschen.
· Du är duktig på svenska och engelska – både i tal och skrift.
Personlighet och egenskaper:
· Du är noggrann, strukturerad och ordningsam.
· Du har alltid full koll på ditt ansvarsområde och ser det som en självklarhet att slutföra dina uppgifter.
· Du har ett genuint intresse för våra produkter.
· Du är orädd för att hugga in där det behövs – vi är ett tight team där alla hjälper till.
· Du är social och är mån om att ha bra relationer med våra leverantörer.
· Gillar du friluftsliv och att vara ute i skog och mark, så är det såklart toppen!
Utöver stimulerande arbetsuppgifter och möjlighet att utvecklas i din roll erbjuder vi dig en plats hos ett välmående företag med goa arbetskamrater.
Är du fortfarande intresserad och stämmer jobbet in på dig?
Då tycker vi att du ska skicka in din ansökan direkt! Urval sker löpande och sista ansökningsdag är 2021-05-16.
Vill du veta mer om tjänsten kan du kontakta personalchef Ann Svensson på tel 0346-71 38 59. Visa mindre

Inköpsassistent till e-handelsföretag

Ansök    Feb 16    Vårdväskan AB    Inköpsassistent
Arbetsbeskrivning Arbetet kommer i huvudsak omfattas av operativa arbetsuppgifter så som att lägga och följa upp ordrar, hantera avvikelser, ha löpande kontakt med leverantör för att säkra inleveranser samt att, tillsammans med avdelningen, planera för framtida inköp. Du kommer vara med och utveckla sortimentet och över tid ser vi gärna att du växer i din roll för att ta större ansvar. Arbetet innefattar bland annat: Ansvara för egna produkter med prod... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Arbetet kommer i huvudsak omfattas av operativa arbetsuppgifter så som att lägga och följa upp ordrar, hantera avvikelser, ha löpande kontakt med leverantör för att säkra inleveranser samt att, tillsammans med avdelningen, planera för framtida inköp. Du kommer vara med och utveckla sortimentet och över tid ser vi gärna att du växer i din roll för att ta större ansvar.


Arbetet innefattar bland annat:


Ansvara för egna produkter med produktutveckling, orderläggning och leveransbevakning.



Administrera och uppdatera artiklar samt inköpsorder i vårt affärssystem. Detta innefattar även leverantörskontakter för att rätt information ska ligga i våra produktbeskrivningar.



Författa säljande produktbeskrivningar för vår hemsida och lägga produkterna live.



Stämma av att leveranser, fakturor och ordrar uppfyller villkoren i våra gällande leverantörsavtal.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenheter av eller stort intresse i inköp och e-handel. Du har ett kommersiellt förhållningssätt och kan se kedjan från inköp till försäljning och leverans. Du har datorvana och goda kunskaper i Excel är ett krav. Du uttrycker dig väl i både talad och skriven svenska och engelska.


Vårdväskan är ett tvåfaldigt gasellvinnande e-handelsföretag under stark expansion vars vision är att sätta färg på vården och skapa yrkesstolthet för vårdpersonal. Företagets storlek och struktur växer och utvecklas snabbt vilket gör att nya medarbetare behöver kunna förhålla sig till snabba förändringar och utmaningar. Vi arbetsplats ligger i Falkenberg i nya färgglada lokaler med rosa rutschkana.


VI ERBJUDER DIG
Ett självständigt arbete hos ett bolag under tillväxt där ingen dag är den andra likt. Du kommer ha, förutsatt du tar, stor möjlighet att påverka både ditt men också arbetet för all vårdpersonal. Dem vi alla tar för givet men som ger så mycket av sig själv varje dag.


Meriterande
Språkkunskaper utöver svenska och engelska.
Universitets-, YH- eller högskoleexamen inom ekonomi, inköp,textil, Supply Chain.


Vem du är
Du är en ansvarstagande, strukturerad och analytisk person med stort engagemang och god kommunikativ förmåga. Du trivs i en snabbt föränderlig miljö, är engagerad, vill lära dig mer och utvecklas både i din yrkesroll och som människa. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.


Arbetet fordrar att du är duktig på att hålla deadlines, styra mot uppsatta mål och leverera resultat. Vi är ett entreprenöriellt företag vilket ställer stora krav på driv och ansvarstagande.


Anställning
• Anställningsform: Tillsvidareanställning
• Anställnings omfattning: Heltid


Ansökan
Ansökan med CV (personligt brev och meritförteckning) skickas till


[email protected]


Vänta INTE med att söka tjänsten, den tillsätts så fort rätt person påträffas.


Välkommen med din ansökan!
www.vardvaskan.se Visa mindre

Inköpsassistent, vikariat

Ansök    Sep 24    Gekås Ullared AB    Inköpsassistent
Gekås Ullared är Skandinaviens största varuhus med 40 000 kvadratmeter butiksyta fördelat på 25 avdelningar. Vår affärsidé är att sälja allt till hemmet som får plats i en bil till oslagbart låga priser. Gekås utbud av shopping, boende, mat och aktiviteter skapar en upplevelse som lockar nästan 5 miljoner besökare till Ullared varje år. I varuhuset arbetar 2000 personer under högsäsong med varierande arbetsuppgifter inom butik, lager, kassa och kundservice... Visa mer
Gekås Ullared är Skandinaviens största varuhus med 40 000 kvadratmeter butiksyta fördelat på 25 avdelningar. Vår affärsidé är att sälja allt till hemmet som får plats i en bil till oslagbart låga priser. Gekås utbud av shopping, boende, mat och aktiviteter skapar en upplevelse som lockar nästan 5 miljoner besökare till Ullared varje år. I varuhuset arbetar 2000 personer under högsäsong med varierande arbetsuppgifter inom butik, lager, kassa och kundservice. Gekås ledstjärnor som vi tillsammans arbetar efter är Kundfokus & Ärlighet, Laganda & Engagemang samt Sunt förnuft & Enkelhet.


Vi söker nu en inköpsassistent för omgående start på vår konfektionsavdelning på Gekås Ullared.
Som inköpsassistent hos oss består arbetsuppgifterna av orderregistrering, uppföljning av orderbekräftelser och fakturor, hantering av varuprover, reklamationsärenden samt löpande kontakt med våra leverantörer.
Du har daglig kontakt med inköpare, leverantörer samt butik och fungerar som bollplank i inköpsarbetet i det team du tillhör och arbetar. Du rapporterar till vår sortimentschef för konfektion.

Vi söker dig som är noggrann, flexibel, har mycket god datorvana samt goda kunskaper i engelska tal och skrift.
Du som söker gillar att ha många bollar i luften då tempot bitvis är högt. Att ha känsla, intresse och engagemang för trender, handel och affärer är en förutsättning för att klara av arbetet.
Vi ser även att du har god samarbetsförmåga då hela vår organisation finns under ett och samma tak där vi jobbar i nära samverkan med varandra.

Eftergymnasial utbildning inom inköp och textil och/eller erfarenhet
av inköpsarbete inom textilbranschen är meriterande.

Varaktighet: Vikariat, 4 månader med chans till förlängning

Tillträde: Omgående

Arbetstider: Heltid med arbetstider förlagda på vardagar.

Varmt välkommen med din ansökan och CV via vår karriärsida www.gekas.se/jobb

Sista ansökningsdag 2021-10-08

OBS. Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Visa mindre

Sommarjobba som Supply Planner på Carlsberg

Ansök    Jan 13    Carlsberg Sverige AB    Inköpsassistent
Carlsberg söker sju stycken Supply Planners inför sommarperioden 2020! Som Supply Planner hos oss kommer du att ansvara för delar av Carlsbergs försörjningsplanering som består av produktionsplanering, lagerstyrning och operativt inköp. Som Supply Planner är din huvudsakliga uppgift att säkerställa att vi uppnår den servicenivå vi har som mål samtidigt som vi håller en hög kostnadseffektivitet. I rollen som Supply Planner följer du även upp resultat och ge... Visa mer
Carlsberg söker sju stycken Supply Planners inför sommarperioden 2020! Som Supply Planner hos oss kommer du att ansvara för delar av Carlsbergs försörjningsplanering som består av produktionsplanering, lagerstyrning och operativt inköp. Som Supply Planner är din huvudsakliga uppgift att säkerställa att vi uppnår den servicenivå vi har som mål samtidigt som vi håller en hög kostnadseffektivitet. I rollen som Supply Planner följer du även upp resultat och genomföra egna analyser för att identifiera förbättringsåtgärder inom ditt ansvarsområde.


Du kommer att ha ett nära samarbete med produktion och logistik i både Falkenberg och Helsingborg samt med externa partners och leverantörer. Tjänsterna avser sommarvikariat under perioden juni- augusti med arbetsplats i Falkenberg och du rapporterar till Head of Internal/External Supply Planning.


Varför ska du välja Carlsberg för ditt sommarjobb?
Carlsberg erbjuder ett arbetsklimat som präglas av högt tempo och engagemang. Detta är en spännande tjänst där du kommer att ha ett varierande arbete i en internationell miljö med många kontaktytor både internt och externt samt möjlighet att påverka en stor del av försörjningskedjan. För dig som motiveras av utveckling finns därför stora möjligheter till att växa långsiktigt inom företaget även efter sommarvikariatsperioden!


Vad du bidrar med till teamet
Du har högskoleutbildning eller likvärdigt, gärna med inriktning mot Supply Chain och/eller teknisk utbildningsbakgrund. För att vara lämplig i rollen som Supply Planner hos oss är det ett krav att du har goda kunskaper i engelska och svenska, både tal och skrift då du har många internationella relationer i denna position. Vi söker dig som har goda egenskaper i logiskt tänkande och systemförståelse, meriterande om du har arbetat i helintegrerade affärssystem (tex SAP) och Lean arbete sedan tidigare. 


För att trivas i rollen som Supply Planner är du handlingskraftig och självständig med ett prestigelöst och proaktivt angreppssätt. Vi söker dig som är resultatinriktad och som alltid strävar efter bästa möjliga service- och kundleverans. 


Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan direkt!
Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Talent Specialist på mail: [email protected]. Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt då vi arbetar med löpande urval och möjliggör det för dig att ha ditt sommarjobb klart inom några veckor! Sista ansökningsdag är 1:a mars 2020. OBS! Vi tar inte emot ansökningar via mail. 


Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Inköpsassistent sökes för tidsbegränsad tjänst!

Ansök    Dec 18    Lernia    Inköpsassistent
Om företaget Just nu söker vi en självgående inköpsassistent för ett tremånadersuppdrag med god möjlighet till förlängning. Uppdraget är en del av vår uthyrningsverksamhet, vilket innebär att du blir anställd av Lernia och arbetar som konsult hos vår kund. Genom ett uppdrag hos oss på Lernia får du möjligheten att utveckla dina yrkeskunskaper, knyta nya kontakter och skapa erfarenheter för framtiden! Arbetsuppgifter Som inköpsassistent hos vår kund komm... Visa mer
Om företaget

Just nu söker vi en självgående inköpsassistent för ett tremånadersuppdrag med god möjlighet till förlängning. Uppdraget är en del av vår uthyrningsverksamhet, vilket innebär att du blir anställd av Lernia och arbetar som konsult hos vår kund. Genom ett uppdrag hos oss på Lernia får du möjligheten att utveckla dina yrkeskunskaper, knyta nya kontakter och skapa erfarenheter för framtiden!

Arbetsuppgifter

Som inköpsassistent hos vår kund kommer du att arbeta med följande uppgifter:

• Vara ett flertal inköpare behjälplig i deras arbetsuppgifter.
• Inköps- och orderadministration.
• Hålla en löpande dialog med kunder och leverantörer.

Du kommer arbeta vardagar, måndag till fredag under klassiska kontorstider med möjlighet till flex. Uppdragsstart sker i januari och uppdraget pågår till april -- 3 månader. Möjlighet till förlängning finns.

Formella kompetenser

Lernia söker dig som:

• Har utbildning inom inköp/supply chain/handel/logistik eller liknande, alternativt har arbetat med liknade arbetsuppgifter tidigare. Erfarenhet av ovan arbetsuppgifter upplevs meriterande.
• Behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.
• Är en van datoranvändare, meriterande med kunskaper inom Excel och SAP.

Vi kommer lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.
Tester kan förekomma i rekryteringsprocessen

Personliga egenskaper

Som inköpsassistent hos vår kund förväntas du kunna arbeta strukturerat och planera strategiskt med fokus på ett effektivt flöde i order, leverans, lager och försäljning. Som person är du därför analytisk och van att se situationer utifrån ett helhetsperspektiv. Företaget befinner sig i förändring och därför ser vi också att du tycker om att ta dig an utmaningar och är flexibel inför såväl företagets utveckling som för variation i dina dagliga arbetsuppgifter.

Passar detta in på dig? Ansök redan i dag! Rekryteringsprocessen sker fortlöpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Anställningsform/ omfattning/ tjänstgöringsort
Visstidsanställning/ Heltid/ Falkenberg

Övrigt
Har du frågor om tjänsten når du mig på: [email protected]
Alla ansökningar görs direkt via annonsen på www.lernia.se
Inga ansökningar tas emot via mailen.

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom bemanning, utbildning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft. Läs mer på www.lernia.se Visa mindre

Inköpsassistent Livsmedel, vikariat

Ansök    Nov 4    Gekås Ullared AB    Inköpsassistent
Gekås Ullared är Skandinaviens största varuhus, beläget i Falkenbergs kommun och den huvudsakliga reseanledningen för de flesta som åker till destination Ullared. Hit söker sig 4,8 miljoner besökare per år vilket gör oss till Sveriges största utflyktsmål. I varuhuset säljs ”allt till hemmet som får plats i en bil”. I företaget ryms dessutom boende och restauranger. Gekås har haft en ständig tillväxt sedan starten 1963 och 2018 uppgick försäljningen till 5,... Visa mer
Gekås Ullared är Skandinaviens största varuhus, beläget i Falkenbergs kommun och den huvudsakliga reseanledningen för de flesta som åker till destination Ullared. Hit söker sig 4,8 miljoner besökare per år vilket gör oss till Sveriges största utflyktsmål. I varuhuset säljs ”allt till hemmet som får plats i en bil”. I företaget ryms dessutom boende och restauranger. Gekås har haft en ständig tillväxt sedan starten 1963 och 2018 uppgick försäljningen till 5,4 miljarder kronor.



Gekås söker en Inköpsassistent för ett vikariat på avdelningen Livsmedel


Då vår nuvarande inköpsassistent på livsmedel skall vara studieledig ett år söker vi nu en ersättare under denna period.
Arbetsuppgifterna består bland annat av orderläggning, fakturahantering, artikelregistrering och leveransbevakning.
Som assistent har du daglig kontakt med inköpare, leverantörer samt butik för avdelningen livsmedel.

Vi söker dig som har mycket god datorvana, goda kunskaper i engelska, noggrannhet, flexibilitet och samarbetsförmåga. Du måste gilla att ha många bollar i luften då tempot bitvis är högt.
Vi ser även att du har god samarbetsförmåga då hela vår organisation finns under ett och samma tak där vi jobbar i nära samverkan med varandra.
Du arbetar utifrån Gekås interna ledstjärnor; Kundfokus & Ärlighet, Laganda & Engagemang samt Sunt förnuft & Enkelhet.

Du rapporterar till vår sortimentschef för dagligvaror.

Eftergymnasial utbildning inom inköp mycket meriterande, och/eller erfarenhet från liknande arbetsuppgifter.


Varaktighet: Vikariat, 2020-01-01 – 2020-12-31

Tillträde: Enligt överenskommet.

Arbetstider: Heltid med arbetstider förlagda på vardagar.


Välkommen med din ansökan via vår karriärsida www.gekas.se/jobb

Sista ansökningsdag 2019-11-24

Vi behandlar ansökningar löpande så sök gärna tjänsten redan idag.

Kontaktperson:

Linus Pettersson
Sortimentschef Daglivaror
[email protected] Visa mindre

Inköpsassistent

Vi söker vår nya stjärna – Inköpsassistent till vår Inköpsavdelningen! Är du sugen på en nystart i karriären eller vill vidga dina vyer? Ta chansen att bli en del av ett företag med höga ambitioner, stor passion och hög förändringsbenägenhet! Trivs med att arbeta som spindeln i nätet och vara en stöttepelare till våra Inköpare? Vill du vara med i utmaningen att möta kundernas behov genom att skapa ett attraktivt sortiment? Vår Inköpsavdelning behöver nu ... Visa mer
Vi söker vår nya stjärna – Inköpsassistent till vår Inköpsavdelningen!

Är du sugen på en nystart i karriären eller vill vidga dina vyer? Ta chansen att bli en del av ett företag med höga ambitioner, stor passion och hög förändringsbenägenhet!

Trivs med att arbeta som spindeln i nätet och vara en stöttepelare till våra Inköpare? Vill du vara med i utmaningen att möta kundernas behov genom att skapa ett attraktivt sortiment? Vår Inköpsavdelning behöver nu utökas med ytterligare en kollega!

Din roll som Inköpsassistent
Inköpsavdelningen är kärnan i verksamheten där vi ansvarar för produkten från att den når våra lager tills att den säljs i butik. Det är fantastiskt roligt att vara en del av Inköpsavdelningen då det är här nya produkter tas fram, planering av kampanjer sker och tillsammans tar fram ett attraktivt sortiment till butikerna.

Som Inköpsassistent är din huvuduppgift att i första hand stödja och assistera Inköparen i den löpande verksamheten. Du blir ansvarig för såväl förberedande som uppföljande aktiviteter. I ditt ansvarsområde ingår daglig kontakt med våra butiker, kunder och leverantörer, varför du ska vara en utpräglad servicemänniska och tycka om att ha breda kontaktytor.

Tjänsten avser en tidsbegränsad anställning på ca 1 år, heltid 100%, med start omgående eller enligt överenskommelse.

Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta vår Inköpsdirektör Torben Madsen på [email protected]

Vi söker dig som
* Du har YH- eller högskoleutbildning inom Inköp och Supply management, logistik eller motsvarande.
* Du behärskar engelska i tal och skrift samt behärskar Microsoft Officepaketet.
* Du ska ha en god systemförståelse, vara noggrann och har sinne för detaljer.
* Du trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra.
* Du trivs med att arbeta med många bollar i luften samtidigt, har förmågan att arbeta mot deadlines och är van att fatta beslut i det dagliga arbetet.
* Du är flexibel och kan anpassa dig till förändringar.

Det är meriterande med arbetslivserfarenhet inom detaljhandeln.

Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Netto - Ett detaljhandelsföretag i framfart
Netto Marknad Sverige AB är en del av Salling Group, Danmarks största retailkedja med över 50 000 anställda och verksamhet i fyra länder. 2002 öppnade den första Nettobutiken i Sverige. Idag har vi mer än 160 butiker i Sverige och fortsätter att växa i intensiv takt med vår omfattande expansionsplan. Oavsett var i organisationen du befinner dig jobbar vi för att varje dag ge våra kunder de bästa möjliga varorna, till det lägsta möjliga priset och på bästa möjliga sätt.

Vi erbjuder dig
Ett lärorikt arbete med stora utvecklingsmöjligheter
En plats i ett engagerat team med familjekänsla
Tysta stunder och lugn och ro… nej vi skojar bara, hos oss är det alltid fullt ös!

Du får dessutom chansen att bli en del av ett företag som strävar efter hög integritet, tävlingsanda, effektivitet och förändringsbenägenhet. Vi drivs av önskan att förbättra vardagen för våra kunder, medarbetare och vårt samhälle. Om du delar våra ambitioner och vill bli en del i vår Nettofamilj är du välkommen att skicka in din ansökan.

Din ansökan
Vi vill uppmuntra dig till att skicka in din ansökan så fort som möjligt då vi gör urval löpande, dock senast 2019-04-14.

Du ansöker via vår hemsida på adressen https://netto.se/karriaer/lediga-tjaenster/

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!


Vi undanber oss all kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt annonsförsäljare då vi redan har valt våra samarbetspartners i samband med denna annons. Visa mindre

Inköpsassistent sökes för tidsbegränsad tjänst!

Ansök    Okt 25    Lernia    Inköpsassistent
Om företaget Just nu söker vi en självgående inköpsassistent för uppdrag fram till sommaren 2020 hos en av våra kunder. Uppdraget är en del av vår uthyrningsverksamhet, vilket innebär att du blir anställd av Lernia och arbetar som konsult hos vår kund. Genom ett uppdrag hos oss på Lernia får du möjligheten att utveckla dina yrkeskunskaper, knyta nya kontakter och skapa erfarenheter för framtiden! Arbetsuppgifter Som inköpsassistent hos vår kund kan du f... Visa mer
Om företaget

Just nu söker vi en självgående inköpsassistent för uppdrag fram till sommaren 2020 hos en av våra kunder. Uppdraget är en del av vår uthyrningsverksamhet, vilket innebär att du blir anställd av Lernia och arbetar som konsult hos vår kund. Genom ett uppdrag hos oss på Lernia får du möjligheten att utveckla dina yrkeskunskaper, knyta nya kontakter och skapa erfarenheter för framtiden!

Arbetsuppgifter

Som inköpsassistent hos vår kund kan du få möjligheten att arbeta mot såväl strategiska som operativa inköp, men oavsett kommer du att arbeta med följande uppgifter:

• Vara ett flertal inköpare behjälplig i deras arbetsuppgifter.
• Inköps- och orderadministration.
• Hålla en löpande dialog med kunder och leverantörer.
• Hålla en löpande dialog med marknadsavdelningen så att företagets erbjudanden överensstämmer med avdelningens inköp.

Du kommer arbeta vardagar, måndag till fredag under klassiska kontorstider med möjlighet till flex. Uppdragsstart sker enligt överenskommelse.

Formella kompetenser

Lernia söker dig som:

• Har utbildning inom inköp/supply chain/handel/logistik eller liknande.
• Har arbetat med liknade arbetsuppgifter tidigare, erfarenhet av ovan arbetsuppgifter upplevs meriterande.
• Behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.
• Är en van datoranvändare, meriterande med kunskaper inom Excel och SAP.

Vi kommer lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.
Tester kan förekomma i rekryteringsprocessen

Personliga egenskaper

Som inköpsassistent hos vår kund förväntas du kunna arbeta strukturerat och planera strategiskt med fokus på ett effektivt flöde i order, leverans, lager och försäljning. Som person är du därför analytisk och van att se situationer utifrån ett helhetsperspektiv. Företaget befinner sig i förändring och därför ser vi också att du tycker om att ta dig an utmaningar och är flexibel inför såväl företagets utveckling som för variation i dina dagliga arbetsuppgifter.

Passar detta in på dig? Ansök redan i dag! Rekryteringsprocessen sker fortlöpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Anställningsform/ omfattning/ tjänstgöringsort
Visstidsanställning/ Heltid/ Falkenberg

Övrigt
Har du frågor om tjänsten når du mig på: [email protected]
Alla ansökningar görs direkt via annonsen på www.lernia.se
Inga ansökningar tas emot via mailen.

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom bemanning, utbildning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft. Läs mer på www.lernia.se! Visa mindre

Inköpsassistent e - handelsföretag

Ansök    Apr 1    VÅRDVÄSKAN AB    Inköpsassistent
Vårdväskan är ett ungt och expansivt e-handelsföretag som vill sätta färg på vården. Vi erbjuder våra kunder färgglad och personlig utrustning som skapar glädje och omtanke för de som tar hand om andra. Vårdväskan har på kort tid blivit ett framgångsrikt e-handelsföretag och ledande i Sverige i vår nisch. Vårdväskan har fortsatt internationellt expansion framför sig och du kommer att bidra och vara en viktig del av vår utveckling i ett högt tempo med många... Visa mer
Vårdväskan är ett ungt och expansivt e-handelsföretag som vill sätta färg på vården. Vi erbjuder våra kunder färgglad och personlig utrustning som skapar glädje och omtanke för de som tar hand om andra. Vårdväskan har på kort tid blivit ett framgångsrikt e-handelsföretag och ledande i Sverige i vår nisch. Vårdväskan har fortsatt internationellt expansion framför sig och du kommer att bidra och vara en viktig del av vår utveckling i ett högt tempo med många spännande utmaningar på vägen. Vi lovar ett utvecklande arbete, i ett prestigelöst och modernt företag. Vårt kontor finns i Falkenberg.

Arbetsbeskrivning
Arbetet kommer i huvudsak omfattas av operativa arbetsuppgifter så som att lägga och följa upp ordrar, hantera avvikelser, ha löpande kontakt med leverantör för att säkra inleveranser samt att, tillsammans med avdelningen, planera för framtida inköp. Du kommer tillsammans med produktchef vara med och utveckla sortimentet och över tid ser vi gärna att du växer i din roll för att ta större ansvar.

Arbetet innefattar bland annat:
• Att agera stöd åt vår inköpsorganisation i
samband med produktutveckling,
orderläggning och leveransbevakning.
• Administrera och uppdatera artiklar samt
inköpsorder i vårt affärssystem.
Detta innefattar även leverantörskontakter för
att rätt information ska ligga i våra
produktbeskrivningar.
• Författa säljande produktbeskrivningar för vår
hemsida och lägga produkterna live.
• Stämma av att leveranser, fakturor och ordrar
uppfyller villkoren i våra gällande
leverantörsavtal.
• Daglig stöttning till inleverans och lager.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har goda erfarenheter av och stort intresse i inköp och logistik. Du har ett kommersiellt förhållningssätt och kan se kedjan från inköp till försäljning och leverans. Du har datorvana och goda kunskaper i Excel är ett krav. Du uttrycker dig väl i både talad och skriven svenska och engelska.

Meriterande
Språkkunskaper utöver svenska och engelska.
Universitets-, YH- eller högskoleexamen inom ekonomi, inköp,textil, Supply Chain.

Vem du är
Du är en ansvarstagande, strukturerad och analytisk person med stort engagemang och god kommunikativ förmåga. Du trivs i en snabbt föränderlig miljö, är engagerad, vill lära dig mer och utvecklas både i din yrkesroll och som människa. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Då Vårdväskan är ett entreprenörsdrivet snabbväxande företag lägger vi stor vikt vid attityd och driv samt förmågan att förhålla sig till en ständigt omväxlande arbetsplats.

Anställning
• Anställningsform: Tillsvidareanställning
• Anställnings omfattning: Heltid

Ansökan
Ansökan med CV (personligt brev och meritförteckning) skickas till

[email protected]

Sista ansökningsdag 17/3

Vänta INTE med att söka tjänsten, den tillsätts så fort rätt person påträffas.

Välkommen med din ansökan!

www.vardvaskan.se Visa mindre