Lediga jobb som Fastighetsförvaltare i Falkenberg

Se lediga jobb som Fastighetsförvaltare i Falkenberg. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Falkenberg som finns hos arbetsgivaren.

Fastighetsförvaltare

Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid. Verksamheten Fastighetsförvaltning och projekt är en del av kultur-, fritids- och teknikförvaltningen och har hand om kommunens bebyggda fastigheter. Vi förvaltar ungefär 225 000 m2 verksamhetslokaler och 25 000 m2 utvecklingsfastighete... Visa mer
Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.

Verksamheten Fastighetsförvaltning och projekt är en del av kultur-, fritids- och teknikförvaltningen och har hand om kommunens bebyggda fastigheter. Vi förvaltar ungefär 225 000 m2 verksamhetslokaler och 25 000 m2 utvecklingsfastigheter. Avdelningen ansvar också för ny- och ombyggnad av lokaler för kommunala verksamheter samt är operativt ansvarig för kommunens lokalanskaffningsprocess. Avdelningen består av 13 medarbetare; förvaltare, lokalsamordnare, lokalcontroller och byggprojektledare.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som fastighetsförvaltare hos oss har du helhetsansvar för ett eget fastighetsbestånd. Det innebär övergripande ansvar för att god teknisk status upprätthålls i det egna beståndet. Som förvaltare har du också kundansvar vilket innebär ett nära samarbete med hyresgästerna i ditt bestånd. Rollen innebär att du bistår och stöttar kunder i fastighetsrelaterade frågor, arbetar med långsiktig planering,  agerar beställare av fastighetsunderhåll och fastighetsdrift, säkerställer att myndighetskrav uppfylls samt följer upp driftsekonomi i dina fastigheter.

Fastighetsförvaltare, byggprojektledare och lokalfunktioner arbetar ofta nära i våra olika uppdrag, men i din roll ingår också samarbeten andra kommunkollegor samt externa konsulter, entreprenörer och myndigheter. Vårt kommunala bostadsbolag, Fabo, är en stor samarbetspartner, då de är vår leverantör av drift och skötsel i våra fastigheter. Kontakter med allmänhet och andra intressenter förekommer också.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom fastighetsförvaltning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Har du dessutom erfarenhet från likvärdig roll i fastighetsbranschen är det meriterande. 

Som person är du ansvarstagande, självständig och kundorienterad. I rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som vill bidra till avdelningens utveckling med dina kunskaper och ditt engagemang.

Vi kommer under våren implementera både ett nytt fastighetssystem (Fast2) samt nytt AFF-avtal, så har du erfarenhet av något av detta, så är det en bonus.

 Arbetsuppgifterna förutsätter goda IT-kunskaper

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Falkenbergs kommun använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. Visa mindre

Fastighetstekniker

Ansök    Dec 18    Essity AB (publ)    Fastighetsinspektör
Vill du arbeta i ett världsledande internationellt hälso- och hygienföretag med goda utvecklingsmöjligheter? Till vår Essity fabrik i Falkenberg söker vi nu en Fastighetstekniker. Är du den vi letar efter? Ta chansen och sök redan idag! Essity – ett ledande globalt hygien- och hälsobolag med varumärken som Libero, TENA, Libresse, Tork, Sorbact och JOBST erbjuder nu en spännande och utmanande möjlighet till dig som vill bidra med din kompetens, energi och k... Visa mer
Vill du arbeta i ett världsledande internationellt hälso- och hygienföretag med goda utvecklingsmöjligheter? Till vår Essity fabrik i Falkenberg söker vi nu en Fastighetstekniker. Är du den vi letar efter? Ta chansen och sök redan idag!
Essity – ett ledande globalt hygien- och hälsobolag med varumärken som Libero, TENA, Libresse, Tork, Sorbact och JOBST erbjuder nu en spännande och utmanande möjlighet till dig som vill bidra med din kompetens, energi och kreativitet.
I fabriken i Falkenberg är vi ca 350 anställda. Vi är en modern organisation med högteknologiska maskiner och tankesätt. Teknikutveckling och uppgraderingsprojekt är ständigt på vår agenda. Här tillverkar vi blöjor och inkontinensprodukter främst för marknader inom Central – och Östeuropa.


Om rollen
Som Fastighetstekniker ansvarar du för löpande underhåll av samtliga byggnationer inom fastigheten både invändigt och utvändigt. Du har befogenhet att kontakta underleverantörer vid behov och förväntas aktivt delta i den dagliga planeringen för att säkerställa att arbetsuppgifter inom avdelningen flyter på. Arbetet är förlagd på dagskift.
Samordning av fastighetsarbeten som utförs av entreprenörer (beställning, planering, mottagande, uppföljning).
Daglig tillsyn och underhåll av fastigheten, inklusive VVS (värme, ventilation, sanitet), maskiner (traktorer, sopmaskin etc.) och byggnader.
I arbetet ingår snöröjning/halkbekämpning, trädgårdsarbete.
Samordning och utförande av internbeställningar.
Medverkan vid avstängning och påsättning av brand- och sprinklercentral före och efter arbeten i fabrik som kräver att anläggningarna stängs av samt vid brandövningar.
Utförande av heta arbeten på fastighet.



Vem du är
Du är engagerad, drivande och ansvarstagande. Du trivs med att arbeta både självständigt och i grupp, och du har en praktisk och serviceinriktad inställning. Dessutom har du ett högt säkerhetstänk och är lösningsfokuserad, vilket hjälper dig att ta egna initiativ och planera dina arbetsuppgifter effektivt.
Gymnasieutbildning eller motsvarande yrkesutbildning.
Tidigare erfarenhet inom underhållsarbete av fastighet/bygg och anläggning.
Har datorvana och har förmåga att hantera förekommande IT-system för inköp, uppföljning och dokumentation.
Goda kunskaper i svenska och engelska.
B-körkort.
Erfarenhet av arbete på hög höjd är en fördel.


Ytterligare information?
Observera att vi kommer att påbörja processen och genomföra intervjuer från mitten av januari 2025. Låter det här intressant? Om du är redo för en ny utmaning och känner igen dig i beskrivningen, sök tjänsten idag! Vänligen observera att vi endast tar emot ansökningar via hemsidan på grund av GDPR. Vi gör löpande urval och intervjuer kan komma att bokas innan sista ansökningsdag. Referenstagning och bakgrundskontroll på slutkandidat kan förekomma.
För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef:
Torbjörn Södeliden, ([email protected])
Facklig kontaktperson för IF Metall:
Johan Svengren, ([email protected]) 0705775323 Visa mindre

Miljöhandläggare till Gekås Ullared

Vi söker nu dig som vill jobba i en utvecklande miljö med stor variation i arbetsuppgifter. I rollen som Miljöhandläggare kommer du huvudsakligen arbeta med miljö- och avfallsfrågor i yttre och inre miljö. Kort om avdelningen: Fastighetsavdelningen som sköter förvaltningen av fastigheter i direkt anslutning till Gekås Ullared AB. Avdelningen ansvarar för fastigheternas drift, underhåll, projekt och utveckling. Avdelningen ansvarar också för underhåll av a... Visa mer
Vi söker nu dig som vill jobba i en utvecklande miljö med stor variation i arbetsuppgifter. I rollen som Miljöhandläggare kommer du huvudsakligen arbeta med miljö- och avfallsfrågor i yttre och inre miljö.

Kort om avdelningen:
Fastighetsavdelningen som sköter förvaltningen av fastigheter i direkt anslutning till Gekås Ullared AB. Avdelningen ansvarar för fastigheternas drift, underhåll, projekt och utveckling. Avdelningen ansvarar också för underhåll av alla grönområden, parkeringsytor, bad, lekområden och lager. Arbetet sker i nära samverkan med andra affärsområden och avdelningar.

Ansvar och arbetsuppgifter:



• Arbete med miljö- och avfallsfrågor inom fastighetsavdelningen
• Ansvara för förvaltning och utveckling av rutiner inom återvinning av pantflaskor, wellpapp, plast, bioavfall med mera
• Medverka i framtagande av bolagets årliga hållbarhetsrapport
• Ansvara för kontakter med och rapportering till myndigheter avseende miljöfrågor
• Öka kunskap och förståelse för hållbarhetsarbetet i hela bolaget. Bidra till ständig förbättring av processer och rutiner för att upprätthålla bolagets kvalitetskrav
• Driva förbättringsarbete och verksamhetsutveckling samt förändringar och projekt inom miljöområdet
• Upprätta och följa upp transportavtal med externa parter 
• Upprätta och följa upp återvinnings- och avfallsavtal med externa parter
• Ansvara för yttre dagvattensystem inkl oljeavskiljare och saneringslådor
• Ansvara för spolning och skötsel av yttre dagvattenbrunnar
• Samverka och kommunicera med berörda personer och enheter internt och externt
• Ansvara för parkeringsytor och vägar gällande underhåll och eventuella skador
• Kontroll och komplettering av utvändig skyltning
• Ansvara vid byten och omflyttning av kontors- och restaurangmöbler

Är du vår nya kollega?
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom Miljösamording eller liknande och ett par års erfarenhet av miljöarbete eller motsvarande arbetsuppgifter. Du har erfarenhet av att införa rutiner och system. Du är van att kommunicera muntligt och skriftligt på både svenska och engelska och har goda kunskaper i MS Office.

Du kommer att passa väl in hos oss om du är lyhörd och lösningsorienterad. Andra viktiga egenskaper är att vara serviceinriktad, trivas med att jobba i team och att dela kunskaper med dina kollegor. För att trivas i rollen tror vi även att du är flexibel samt en god kommunikatör

Varaktighet: Tills vidare, 6 månaders provanställning tillämpas

Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse

Arbetstider: Heltid med arbetstider förlagda dagtid på vardagar

Sista ansökningsdag: 2023-05-14
Obs, då urval och intervjuer sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag.

Gekås Ullared är Skandinaviens största varuhus med 44 500 kvadratmeter butiksyta fördelat på 25 avdelningar. Vår affärsidé är att sälja allt till hemmet som får plats i en bil till oslagbart låga priser. Gekås utbud av shopping, boende, mat och aktiviteter skapar en upplevelse som lockar nästan 5 miljoner besökare till Ullared varje år. I varuhuset arbetar 2000 personer under högsäsong med varierande arbetsuppgifter inom butik, lager, kassa och kundservice. Gekås ledstjärnor som vi tillsammans arbetar efter är Kundfokus & Ärlighet, Laganda & Engagemang samt Sunt förnuft & Enkelhet. Visa mindre

Fastighetsförvaltare

Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid. Verksamheten Fastighetsförvaltning och projekt är en del av kultur-, fritids- och teknikförvaltningen och har hand om kommunens bebyggda fastigheter. Vi förvaltar ungefär 225 000 m2 verksamhetslokaler och 25 000 m2 utvecklingsfastighet... Visa mer
Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.

Verksamheten Fastighetsförvaltning och projekt är en del av kultur-, fritids- och teknikförvaltningen och har hand om kommunens bebyggda fastigheter. Vi förvaltar ungefär 225 000 m2 verksamhetslokaler och 25 000 m2 utvecklingsfastigheter. Avdelningen ansvar också för ny- och ombyggnad av lokaler för kommunala verksamheter samt är operativt ansvarig för kommunens lokalanskaffningsprocess. Avdelningen består av 12 medarbetare; förvaltare, lokalsamordnare, lokalcontroller och byggprojektledare.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som fastighetsförvaltare hos oss har du helhetsansvar för ett eget fastighetsbestånd. Det innebär övergripande ansvar för att god teknisk status upprätthålls i det egna beståndet. Som förvaltare har du också kundansvar vilket innebär ett nära samarbete med hyresgästerna i ditt bestånd. Rollen innebär att du bistår och stöttar kunder i fastighetsrelaterade frågor, arbetar med långsiktig planering, agerar beställare av fastighetsunderhåll och fastighetsdrift, säkerställer att myndighetskrav uppfylls samt följer upp driftsekonomi i dina fastigheter. I förekommande fall innebär rollen även lokalavtalsskrivningar och uthyrning av kommersiella lokaler i samarbete med vår lokalcontroller.

Fastighetsförvaltare, byggprojektledare och lokalfunktioner arbetar ofta nära i våra olika uppdrag, men i din roll ingår också samarbeten andra kommunkollegor samt externa konsulter, entreprenörer och myndigheter. Vårt kommunala bostadsbolag, Fabo, är en stor samarbetspartner, då de är vår leverantör av drift och skötsel i våra fastigheter. Kontakter med allmänhet och andra intressenter förekommer också.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom fastighetsförvaltning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Har du dessutom erfarenhet från likvärdig roll i fastighetsbranschen är det meriterande.

Som person är du ansvarstagande, självständig och kundorienterad. I rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som vill bidra till avdelningens utveckling med dina kunskaper och ditt engagemang.
Vi kommer under hösten börja implementera både ett nytt fastighetssystem (Fast2) samt nytt AFF-avtal, så har du erfarenhet av något av detta är det en bonus.

Arbetsuppgifterna förutsätter goda kunskaper i svenska, såväl i tal som i skrift. B-körkort är ett krav.

Arbetsgivaren lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Om arbetsplatsen:
Kultur-, fritids- och teknikförvaltningen är kommunens tredje största förvaltning. Vi är 180 anställda med ett brett ansvarsområde inom fastighet och projekt, gata och trafik, hamn, park och kust, anläggning och bad, öppen ungdomsverksamhet, föreningsstöd, bibliotek, kulturskola, museum och offentlig konst samt konsument- och budgetrådgivning.

Om rekryteringsprocessen:
Intervjuer är planerade att genomföras under v 35, om du är aktuell för intervju kommer du kontaktas av oss någon gång i slutet av v 33- v 34.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Falkenbergs kommun använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. Visa mindre

Lägenhetsförvaltare inriktning besiktning

Falkenbergs Bostads AB är ett kommunalt bostadsföretag i Falkenberg, en expansiv och attraktiv del av landet. Företaget har ca 110 anställda, äger 3 000 lägenheter samt 64 000 m² lokaler. Utöver det ansvarar vi för drift och skötsel av kommunala fastigheter med ytterligare 243 000 m² verksamhetslokaler. Lägenhetsförvaltare Besiktning Tycker du kombinationen av fastigheter och kundkontakt låter som en bra kombination? Frågar du oss är detta det bästa... Visa mer
Falkenbergs Bostads AB är ett kommunalt bostadsföretag i Falkenberg, en expansiv och attraktiv del av landet. Företaget har ca 110 anställda, äger 3 000 lägenheter samt 64 000 m² lokaler. Utöver det ansvarar vi för drift och skötsel av kommunala fastigheter med ytterligare 243 000 m² verksamhetslokaler.




Lägenhetsförvaltare Besiktning

Tycker du kombinationen av fastigheter och kundkontakt låter som en bra kombination? Frågar du oss är detta det bästa av två världar.

Kanske har du varit länge i byggbranschen och vill testa något nytt eller så kanske du är nyutexaminerad från ett fastighetsprogram. Oavsett vilken bakgrund du kommer in med är det viktigaste för oss att hitta rätt person som älskar mötet med våra nuvarande och blivande hyresgäster.

 

Beskrivning

Som lägenhetsförvaltare har du en central roll för Fabos nuvarande men även blivande kunder. Att jobba med utveckling av lägenheten, är att jobba på flera plan. Du ska kunna hantera drömmar mot verklighet, kalkyl mot hyra och även se det hållbara i lösningar som du och teamet tar fram.

Som lägenhetsförvaltare är du en del av ett team på fem personer som hanterar kundens resa från kontraktsskrivning till uppsägning. Du utgår från vårt kontor på Möllegatan i centrala Falkenberg. 

Arbetsuppgifter

Lägenhetsförvaltare tar ett stort ansvar för våra lägenheter. Det innebär att hantera standardhöjningar som stämmer mot hyra för våra befintliga kunder samt planera för standardhöjningar i samband med lägenhetsbyten.  Även lägenhetsbesiktningar i samband med in och utflyttning är en stor del av tjänsten. Som lägenhetsförvaltare har du mycket kontakt med våra hyresgäster i allt ifrån att informera om kommande projekt och renoveringar till nyckelhantering samt visningar av förråd, tvättstugor och garage. Detta och många fler arbetsuppgifter som nästan alltid utgår från lägenheten har du framför dig.

Du kommer att vara ett stöd till arbetet med utvecklingen av lägenheten ur en ekonomisk och hållbar synvinkel men även med en marknadsanpassad känsla samt jobba strategiskt med tillval, tillsammans med dina kollegor. Detta utvecklande arbete gör du tillsammans med funktionen uthyrare där ni tillsammans arbetar för att strategiskt utveckla våra bostadsområden.

Kvalifikationer

Du är utåtriktad och positiv, en lösningsorienterad strateg med god förmåga för affärer och ett intresse av att lära känna marknaden. Då tjänsten innebär mycket kundkontakt är det viktigt att du är social och kommunikativ. Du har lätt för att prata med kunderna både i telefon och ute på våra områden.

I perioder är det hög arbetsbelastning och det är viktigt att ha bra struktur och prioriteringsförmåga. Du behöver ha goda kunskaper i vanligt förekommande IT verktyg som tex Outlook, Word och Excel samt intresse för att vara med och utveckla våra digitala verktyg.

Erfarenhet från fastighetsbransch eller olika typer av bygg- och/eller renoveringsprojekt är av godo för tjänsten. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för denna tjänst.

Villkor

Tjänsten är tillsvidare med eventuell provanställning till en början samt tillträde enligt överenskommelse. Körkort är ett krav då bilkörning förekommer i tjänsten. 

Varmt välkommen med din ansökan senast den 27 augusti, intervjuer kan komma att ske under ansökningstiden så vänta inte med din ansökan. 

Som anställd på Fabo har du bland annat flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag, möjlighet att träna på arbetstid, tillgång till gym samt möjlighet att semesterväxla. 





Övrigt


Fabos kärnvärden är Nära, Drivande, Ansvarstagande och Inspirerande. Vi värdesätter olikheter och har nolltolerans till kränkande särbehandling.


För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

FASTIGHETSMÄKLARE - BJURFORS FALKENBERG

Ansök    Aug 9    FSK Group AB    Fastighetsassistent
BJURFORS är Sveriges största privatägda fastighetsmäklare. Vi har både det lilla mäklarföretagets fördelar och det stora mäklarföretagets resurser, vilket gör att vi kan erbjuda en mäklartjänst med hög kvalitet och personlig känsla. Våra mäklare finns på kontor i stora och medelstora städer samt i attraktiva semesterområden, i Sverige och Spanien. Idag är vi fler än 600 medarbetare på Bjurfors som varje dag hjälper människor att göra en så bra bostadsaffär... Visa mer
BJURFORS är Sveriges största privatägda fastighetsmäklare. Vi har både det lilla mäklarföretagets fördelar och det stora mäklarföretagets resurser, vilket gör att vi kan erbjuda en mäklartjänst med hög kvalitet och personlig känsla. Våra mäklare finns på kontor i stora och medelstora städer samt i attraktiva semesterområden, i Sverige och Spanien. Idag är vi fler än 600 medarbetare på Bjurfors som varje dag hjälper människor att göra en så bra bostadsaffär som möjligt.

Läs mer om oss här: BJURFORS FALKENBERG

VILL DU GE DIN KARRIÄR ETT DRÖMLÄGE?

TA CHANSEN ATT BLI FRAMGÅNGSRIK MED OSS!

Nu söker vi ytterligare en driven och målmedveten mäklare till vårt kontor i Falkenberg. Det spelar ingen roll om du är nyexaminerad mäklare eller har flera års erfarenhet, vi ger dig de verktyg du behöver för att lyckas! En fördel om du idag redan är verksam som fastighetsmäklare.

Vi som arbetar här idag har en gedigen och mångårig erfarenhet inom branschen och har en stark position i vår region. Bjurfors Halmstad och Falkenberg är syskonkontor och i Halmstad har vi varit verksamma i över 10 år, Falkenberg är vår nya spännande satsning med ett stabilt Halmstad i ryggen.
BJURFORS FALKENBERG förmedlar bostäder över hela Falkenbergs kommun. På kontoret idag arbetar 2 st mäklare och 1 assistent och vi letar nu efter en till mäklare för att göra gänget komplett!

Hos oss finns stödet Du behöver för att bli framgångsrik.

SOM FASTIGHETSMÄKLARE

På Bjurfors är vi stolta över att ha några av de skickligaste och mest drivna mäklarna i branschen. Vi vet att det är de som gör hela skillnaden. Därför behöver vi nu Dig för kunna hjälpa ännu fler av våra kunder till framgångsrika bostadsaffärer. Hos oss får man jobba med allt från nyproduktion till exklusiva villor och snyggt stylade bostadsrätter.

Vårt mål är att skapa de bästa förutsättningarna för såväl mäklare som kund. Kvalitet och kundservice är vårt ständiga fokus och vi arbetar noggrant med varje steg i försäljningsprocessen. Vi är stolta över vårt samarbete med vår stylist Carina Cronvall som är med oss i alla affärer. Hon lyfter våra kunders bostäder till nya nivåer och skapar de bästa förutsättningarna för lyckade försäljningar.

VI SÖKER DIG SOM...

...vill vara den där klippan vid havet. Du är lugn när det stormar och trygg när det skakar, och tar med dig både lackskor och gympadojor i väskan, det gäller ju att vara beredd. Du rycker in där det behövs, gillar att lära dig nya saker, är duktig på att prioritera och tar dig an varje ny utmaning med ett leende och en energi som aldrig sinar. Precis som vi, vågar du göra saker på ditt sätt. För du tror på genomförande och att nästan allt är möjligt med lite skjuts av bra samarbete och ihärdigt engagemang. Du trivs med, men framförallt drivs av, just försäljning och att klara dig själv. För låt oss vara ärliga: du älskar verkligen tanken på att få vara en viktig del av vår tillväxtresa framåt.
Du har flera års erfarenhet eller är nyexaminerad mäklare.

VARFÖR BJURFORS FALKENBERG?

Hos oss får du jobba i en kreativ miljö där stor plats ges till att växa för varje enskild person. Vi är ett nystartat team med passionerade mäklare på ett nytt fräscht kontor. Att komma in till oss är att komma till sitt andra hem. Välkommen!

START: Omgående eller enligt överenskommelse
PLATS: Falkenberg
OMFATTNING: Heltid, 100%
LÖN: Provision

Ta din karriär ett steg upp!
Sök nu!

Frågor och ansökan hanteras såklart konfidentiellt. Skicka in så snart som möjligt då platsen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag.

Vi hörs!

I denna rekrytering samarbetar BJURFORS Falkenberg med FSK Rekrytering och Kajsa Ohlsson. Visa mindre

Kommersiell Fastighetsförvaltare

Falkenbergs Bostads AB är ett kommunalt bostadsföretag i Falkenberg, en expansiv och attraktiv del av landet. Företaget har ca 110 anställda, äger 3 000 lägenheter samt 45 000 m² lokaler. Utöver det ansvarar vi för drift och skötsel av kommunala fastigheter med ytterligare 243 000 m² verksamhetslokaler. En av våra stjärnor på Fabo har valt att gå vidare och då har vi en vakant tjänst för dig! Uppgiften på Fabos fastighetsavdelning är att förvalta och... Visa mer
Falkenbergs Bostads AB är ett kommunalt bostadsföretag i Falkenberg, en expansiv och attraktiv del av landet. Företaget har ca 110 anställda, äger 3 000 lägenheter samt 45 000 m² lokaler. Utöver det ansvarar vi för drift och skötsel av kommunala fastigheter med ytterligare 243 000 m² verksamhetslokaler.




En av våra stjärnor på Fabo har valt att gå vidare och då har vi en vakant tjänst för dig! Uppgiften på Fabos fastighetsavdelning är att förvalta och utveckla Fabos egenägda fastigheter, samt att leverera den största delen av resultatet i Fabos resultaträkning.

Personalen har mycket frihet som  givetvis följs av ett stort ansvar. Förvaltarna jobbar i ett nära team av tre personer med olika kompetenser och ansvarsområden. Vi har även för vana att se till så vi har roligt när vi jobbar, så det hoppas att du också tycker är självklart.

Arbetsuppgifter

- Erfarenhet av uthyrning av lokaler i olika storlekar
- Ha en fastighets- eller ekonomiutbildning, alternativt har du skaffat dig likvärdig kompetens i arbetslivet
- Erfarenhet av att omförhandla lokalhyresavtal
- Erfarenhet och förståelse för branschregler
- Budgetansvar för fastighetsavdelningen samt för den interna budgeteringen för köpta tjänster
- Ansvar för fastighetsdatabasen
- Skapa och kultivera externa och interna relationer
- Ansvara för att avtalade tjänster inom fastighetsdrift levereras och att aktuella myndighetskrav är uppfyllda
- Projektleda akuta och planerade åtgärder för fastighetsbeståndet
- Ta fram och handlägga förfrågnings- och beställningsunderlag, samt hantera förnyad konkurrens i Tendsign eller likvärdigt upphandlingsverktyg
- Agera som beställare i nyproduktion samt rot-renoveringar och bevaka produkten som är framtagen
- Du talar och skriver obehindrad svenska samt engelska

Din tjänst styrs i stort av Fabo årshjul dvs budget, prognos, rapporter med mera. Utöver detta har tjänsten ansvar för våra kommersiella avtal, (förhandling, teckna avtal, uppsägning m.m.), ansvar för fastighetsdatabasen (lägga upp nya fastigheter, justeringar m.m.), uppföljning på våra interna köpta tjänster, viss investeringskalkylering samt självklart utveckling av det nämnda ovan.

Tillsammans med dina kollegor tar du fram relevant information som ekonomiska underlag inför beslut om underhåll, samt tillsammans gör ni driftnettoanalyser och förvaltningsrapporter. Du kommer även arbeta med att utveckla processer, rutiner, vara systemstöd samt vara en viktig spelare i vår digitaliseringsresa.

Kvalifikationer och personligt

För att vara framgångsrik i denna roll vill vi att du har minst tre års erfarenhet av en motsvarande roll där du antingen har arbetat som Kommersiell Förvaltare eller uthyrare med inriktning mot lokaler. Vi vill att du har god kunskap kring hyreslagstiftning och då med fokus på kommersiell sådan. Vidare ser vi att du har med dig kompetens kring entreprenadjuridik samt gärna bygglagstiftning. Har du erfarenhet av arbetsledning är det meriterande. Du driver en aktiv förvaltning med proaktiv och nära dialog med befintliga och potentiella hyresgäster samt andra samarbetspartners.

Det är en självklarhet att du har datavana och god kunskap gällande office-paketet. Vi litar på att du är den som man kommer till när något skall utvecklas.

Du har ett utpräglat affärssinne och är van att arbeta med hållbarhetsperspektiv i kalkyler.

I en grupp med bara tre personer tycker vi det är självklart att man är en prestigelös teammänniska som gärna hjälper till i även i andras arbetsuppgifter samt gillar att ha roligt på jobbet. Vi tar stor hänsyn till personlig lämplighet. Krav på körkort till denna tjänst.

Allmänt

Tjänsten är tillsvidare med eventuell provanställning till en början samt tillträde enligt överenskommelse. Varmt välkommen med din ansökan senast den 1 maj.

Som anställd på Fabo har du bland annat flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag, möjlighet att träna på arbetstid, tillgång till gym samt möjlighet att semesterväxla. 

Övrigt


Fabos kärnvärden är Nära, Drivande, Ansvarstagande och Inspirerande. Vi värdesätter olikheter och har nolltolerans till kränkande särbehandling.


För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Intendent till Barn- och utbildningsförvaltningen i Falkenberg

Ansök    Nov 30    Falkenbergs kommun    Fastighetsintendent
Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid. I Falkenbergs kommun strävar vi efter att göra bra förskolor och skolor ännu bättre och att bli en utbildningsplats i toppklass. För att nå dit har vi en tydlig strategi som vi kallar Utbildning Falkenberg. Utbildning Falkenberg vila... Visa mer
Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.

I Falkenbergs kommun strävar vi efter att göra bra förskolor och skolor ännu bättre och att bli en utbildningsplats i toppklass. För att nå dit har vi en tydlig strategi som vi kallar Utbildning Falkenberg.

Utbildning Falkenberg vilar på övertygelsen att alla barn och elever vill och kan lära. Genom utmanande och engagerande undervisning vill vi skapa det goda lärandet och väcka elevernas tro på sin egen förmåga att lära. För att lyckas fokuserar vi på tre prioriterade områden; inkluderande undervisning, formativ undervisning och kollaborativt lärande.

På vår resa mot en utbildningsplats i toppklass behöver vi fler pedagoger med barn och elevers bästa i fokus. Välkommen med din ansökan, välkommen med på vår resa!



ARBETSUPPGIFTER
Som intendent har du speciellt fokus på fysisk arbetsmiljö och arbetar konsultativt. Du ingår i ledningsgruppen i ett skolområde, som består av flera skolor, tillsammans med rektorer och biträdande rektorer. Ni har tillsammans ett uppdrag att skapa de bästa förutsättningar för elevernas lärande.
På Barn- och utbildningsförvaltningen finns det fyra intendenter och ni har ett nära samarbete och stödjer och lär av varandra. Intendenterna är organisatoriskt placerade under sektorchefen för förskola och grundskola.
Exempel på arbetsuppgifter som hanteras av intendentorganisationen är systematiskt arbetsmiljöarbete, systematiskt brandskyddsarbete, lokal- och fastighetsfrågor, upphandlingsfrågor, inventarieinköp samt organisering av renoverings- och ombyggnadsarbeten.

Du har personalansvar för vaktmästare vilket innebär arbetsledning, personalplanering och rekrytering.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en yrkes- eller högskoleutbildning med inriktning mot arbetsmiljö, offentlig förvaltning, fastighet eller annat, för tjänsten relevant område.

Det är meriterande om du
• erfarenhet av arbete med och kring den fysisk arbetsmiljö, arbetsmiljökonsult, intendent eller liknande.
• har erfarenhet av att arbeta som chef med personalansvar
• har arbetat inom skola eller offentlig förvaltning

• har arbetat med bygg- och fastighetsfrågor

Som person vill vi att du
• är analytisk och att du på ett effektivt sätt kan identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar.
• har en helhetssyn där du kan sätta den egna verksamheten i ett större sammanhang. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar därmed till helheten.
• är mål- och resultatorienterad och motiveras av tydligt definierade mål och har förmåga att omvandla dessa till en konkret handling. Med fokus på målet kan du omprioritera arbetet vid ändrade förutsättningar eller behov.
• har en förmåga och vilja att arbeta tillsammans med andra.
• känner dig trygg i att kommunicera med såväl yttre aktörer som med all personal på skolan samt har god förmåga att delge information och idéer, såväl muntligt som skriftligt.


ÖVRIGT
Skollagen kräver att samtliga medarbetare inom verksamheter skola/förskola skall visa upp ett utdrag ur belastningsregistret innan anställning kan påbörjas. Handläggningstiden för att få detta dokument kan ta lång tid. Du beställer ett utdrag på polisen.se, https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/

Legitimation ska bifogas i ansökan, alt behörighetsgivande examen som berättigar dig till en legitimation.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan befintlig personal.

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. Visa mindre

Förvaltningsassistent fastighet inr. teknik

Till kanslienheten i Falkenbergs pastorat söker vi en förvaltningsassistent fastighet med inriktning mot teknik. Det är en nyinrättad tjänst där du arbetar på operativt och strategisk nivå i nära samarbete med pastoratets fastighetsförvaltare. Som förvaltningsassistent fastighet med inriktning teknik arbetar du främst med avtal och underhållsplaner av våra tekniska anläggningar, såsom ventilation, värmepumpar och kylanläggningar samt våra larmsystem i ... Visa mer
Till kanslienheten i Falkenbergs pastorat söker vi en förvaltningsassistent fastighet med inriktning mot teknik.

Det är en nyinrättad tjänst där du arbetar på operativt och strategisk nivå i nära samarbete med pastoratets fastighetsförvaltare.

Som förvaltningsassistent fastighet med inriktning teknik arbetar du främst med avtal och underhållsplaner av våra tekniska anläggningar, såsom ventilation, värmepumpar och kylanläggningar samt våra larmsystem i församlingshem och kyrkor. I våra församlingar har vi 31 kyrkor med tillhörande församlingshem och ekonomibyggnader samt en förskola och ett fritidshem. Du har ett helhetsperspektiv i arbetet med syfte att skapa effektiva strukturer för att arbeta med och utveckla de tekniska delarna i vår fastighetsförvaltning.

Tillsammans med vår fastighetsförvaltare kommer du att arbeta med underhållsplaner och upphandling av större projekt. Du arbetar också i nära samverkan med våra arbetsledare inom vaktmästeri och kyrkogård där du har teknisk specialistkompetens och ett utvecklingsinriktat förhållningssätt.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en för tjänsten relevant eftergymnasial utbildning med inriktning mot fastighet, drift och teknik. Vi ser också att du har arbetslivserfarenhet från arbete på både operativ som strategisk nivå och har tidigare arbetat som fastighetstekniker eller liknande. Du har kunskaper om fastighetsskötsel och en god förståelse för det praktiska arbetet med reparation, renovering och ombyggnation av fastigheter. Det är meriterande om du har kunskap om underhåll av äldre fastigheter.

Som person är du strukturerad och socialt skicklig med god initiativförmåga och problemlösningsförmåga. Du tar enkelt ett helhetsperspektiv och besitter en välutvecklad analytisk förmåga. Du är också duktig på att koordinera olika insatser och du är van vid att samarbeta och ha flera kontakter, såväl internt och externt.  God svenska i tal och skrift samt god datorvana.

I tjänsten förekommer resor inom pastoratet, du behöver därför ha körkort B och egen bil.

Du är medlem i Svenska kyrkan och delar vår tro.

Huvudsaklig placering: Församlingsgården Nygatan 41, Falkenberg

Sista ansökningsdag: 2021-09-15 Visa mindre

Fastighetsförvaltare

Falkenbergs Bostads AB är ett kommunalt bostadsföretag i Falkenberg, en expansiv och attraktiv del av landet. Företaget har ca 110 anställda, äger 3 000 lägenheter samt 45 000 m² lokaler. Utöver det ansvarar vi för drift och skötsel av kommunala fastigheter med ytterligare 243 000 m² verksamhetslokaler. En av våra stjärnor på Fabo har valt att gå vidare och då har vi en vakant tjänst för dig! Uppgiften på Fabos fastighetsavdelning är att förvalta och... Visa mer
Falkenbergs Bostads AB är ett kommunalt bostadsföretag i Falkenberg, en expansiv och attraktiv del av landet. Företaget har ca 110 anställda, äger 3 000 lägenheter samt 45 000 m² lokaler. Utöver det ansvarar vi för drift och skötsel av kommunala fastigheter med ytterligare 243 000 m² verksamhetslokaler.




En av våra stjärnor på Fabo har valt att gå vidare och då har vi en vakant tjänst för dig! Uppgiften på Fabos fastighetsavdelning är att förvalta och utveckla Fabos egenägda fastigheter, samt att leverera den största delen av resultatet i Fabos resultaträkning.

Personalen har mycket frihet som  givetvis följs av ett stort ansvar. Förvaltarna jobbar i ett nära team av tre personer med olika kompetenser och ansvarsområden. Vi har även för vana att se till så vi har roligt när vi jobbar, så det hoppas att du också tycker är självklart.

Arbetsuppgifter

- Medverka vid och hantera budget
- Upprätta/fastställa årlig underhållsplan
- Ansvar för den långsiktiga underhållsplanen
- Vara beställare i underhållsprojekt, driva och slutföra dessa
- Tillsammans med den Kommersiella förvaltaren göra uppföljningar på köpta tjänster, både externt och internt
- Hantera interna AFF-avtal, dvs intern kommunikation med vår fastighetstekniksavdelning
- Hantera fakturor
- Ekonomisk uppföljning
- Sköta dialog med lokalhyresgäster
- Hantera anpassningar för lokalhyresgäster
- Handlägga försäkringsfrågor och skadehantering
- Andra på avdelningen förekommande arbetsuppgifter

Du är ett stöd till den kommersiella förvaltaren och fastighetschefen i arbetet med att uppnå affärsområdets ekonomiska och övriga mål. Ansvaret för det planerade underhållet, både det innevarande året samt för det långsiktiga underhållet ligger hos dig med stöd från gruppen, ni gör detta arbete tillsammans.

Din tjänst styrs i stort av Fabo så kallade årshjul dvs budget, prognos, rapporter med mera. Men också av våra fastigheters behov, Fabos investeringsportfölj och ibland saker som vi ej kan påverka. Utöver detta har tjänsten ansvar för Fabos planerade underhåll, från budgetering, upphandlingar samt genomförande av projekt. En viktig samarbetspart är vår Serviceorganisationen där vi beställer arbeten samt håller dem informerade om vad som sker ute i våra fastigheter.

I gruppen gör ni uppföljning av internt köpta tjänster, driftnettoanalyser och förvaltningsrapporter med mera. Ni jobbar gemensamt med våra kommersiella hyresavtal där din roll främst ska hitta lösningar och genomföra lokalanpassningar efter kundernas behov. Du kommer även jobba med att utveckla processer och rutiner som är en viktig komponent i vår digitaliserings- och utvecklingsresa.


Kvalifikationer och personligt

I vår grupp tycker vi det är självklart att man är en prestigelös teammänniska som gärna hjälper till i även i andras arbetsuppgifter samt gillar att ha roligt på jobbet. Vi vill att du är positiv och energirik, har en god förmåga att ha ordning och reda och gillar att ge bra service. Som person är du en utpräglad lagspelare som är kommunikativ och förtroendeingivande. Du tänker affärsmässigt och vill bidra till att vi gör bra affärer varje dag. Du är utbildad fastighetsförvaltare, har högskoleutbildning med inriktning mot fastighet- eller byggnadsteknik, eller annan relevant och likvärdig arbetslivserfarenhet.

Du har kännedom om lagar och bestämmelser inom bygg -och/eller fastighetsområdet. Du har även en naturlig fallenhet för service och tycker om att träffa nya människor och bygga relationer. Du har en vana av att arbeta med digitala arbetsverktyg såsom olika fastighetssystem, office-paketet etc. Du trivs med att hantera flera ansvarsområden samtidigt och arbeta i en verksamhet med högt tempo. Du är framgångsrik på att skapa och behålla goda relationer både internt och externt och uppskattar att hålla en hög servicenivå. Vidare ser vi att du är ansvarskännande, prestigelös och driftig - Du ser vad som behöver göras och tar egna initiativ och har en god prioriteringsförmåga, vilket behövs då du kommer att arbeta närmast den kommersiella förvaltaren samt förvaltningsassistenten.

Som person är du initiativtagande och bra på att kommunicera och kan uttrycka dig i såväl tal som skrift på både svenska och engelska. Du känner dig trygg i att fatta egna beslut, flexibel och kan prioritera om utifrån vad som händer i verksamheten. Flytande svenska i tal och skrift, meriterande med fler språk. Körkort är ett krav i denna tjänst. 

Du är idag administrativt lagd vilket är ett måste i denna roll och ser möjligheter i olika delar i detta som kan utvecklas. I denna tjänst tar vi stor hänsyn till personlig lämplighet.

Allmänt

Tjänsten är tillsvidare med eventuell provanställning till en början samt tillträde enligt överenskommelse. Varmt välkommen med din ansökan senast den.

Som anställd på Fabo har du bland annat flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag, möjlighet att träna på arbetstid, tillgång till gym samt möjlighet att semesterväxla. 

 

Övrigt


Fabos kärnvärden är Nära, Drivande, Ansvarstagande och Inspirerande. Vi värdesätter olikheter och har nolltolerans till kränkande särbehandling.


För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Fastighetsförvaltare

Vi söker en fastighetsförvaltare till kanslienheten i Falkenbergs pastorat. Som fastighetsförvaltare har du det övergripande ansvaret för pastoratets fastigheter och arbetar främst med strategisk planering för vårt fastighetsbestånd. I våra församlingar har vi 31 kyrkor med tillhörande församlingshem och ekonomibyggnader samt en förskola och fritidshem. Som fastighetsförvaltare har du ansvar för fastighetsbudgeten och planering och upphandling av större p... Visa mer
Vi söker en fastighetsförvaltare till kanslienheten i Falkenbergs pastorat. Som fastighetsförvaltare har du det övergripande ansvaret för pastoratets fastigheter och arbetar främst med strategisk planering för vårt fastighetsbestånd. I våra församlingar har vi 31 kyrkor med tillhörande församlingshem och ekonomibyggnader samt en förskola och fritidshem.
Som fastighetsförvaltare har du ansvar för fastighetsbudgeten och planering och upphandling av större projekt. Lokalinventering och arbete med vår lokalförsörjningsplan samt underhållsplaner och arbete med kyrkoantikvarisk ersättning ingår också i tjänsten.
Du arbetar i nära samverkan med chefer och arbetsledare och är ett stöd till dessa i efterlevnad av aktuella lagar, avtal och underhållsplaner. I vårt fastighetsutskott med förtroendevalda sitter du som föredragande tjänsteperson och sekreterare.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en för tjänsten relevant högskoleutbildning inom fastighet, teknik och ekonomi eller annan fastighetsrelaterad utbildning som vi bedömer som likvärdig.
Du har erfarenhet av att självständigt arbeta med strategisk planering och att följa utvecklingen inom fastighetsområdet. Dina erfarenheter och kunskaper om fastighetsekonomi och förvaltning är goda och du har god förståelse för det praktiska arbetet med reparation, renovering och ombyggnation av fastigheter. Det är meriterande om du har kunskaper i byggnadsvård och underhåll av äldre fastigheter
Som person är du strukturerad med en utvecklad förmåga till strategiskt tänkande. Du är socialt skicklig med god initiativförmåga och förmåga att arbeta mot deadline. Samarbete med andra yrkeskategorier är något du håller högt och har en fallenhet för att koordinera olika insatser. God svenska i tal och skrift samt god datorvana.
I tjänsten förekommer resor inom pastoratet, du behöver därför ha körkort B och egen bil.
Du är medlem i Svenska kyrkan och delar vår tro. Visa mindre

Förvaltare

Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Vi finns över hela landet och är 2 800 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Vi arbetar nära våra kunder och vi ser gärna att du i ditt jobb hos oss kan va... Visa mer
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Vi finns över hela landet och är 2 800 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande.

Vi arbetar nära våra kunder och vi ser gärna att du i ditt jobb hos oss kan vara ledamot i någon av våra bostadsrättsföreningar. Välkommen!


I rollen som förvaltare i Riksbyggen kommer du att arbeta i en rådgivande roll med många kundkontakter. I våra kunduppdrag kommer du att arbeta i nära samarbete med andra förvaltare, ekonomer, tekniker och fastighetsskötare. Arbetet är omväxlande och socialt. Du kommer att arbeta självständigt, ha stort eget ansvar och få stor frihet att på egen hand lösa de utmaningar du ställs inför i ditt arbete. Placering är i Falkenberg, men du kan komma att arbeta med kunder i hela vårt marknadsområde som är Halland.

Vad ska du göra?  
Som förvaltare kommer du att ansvara för löpande förvaltning och drift av våra kunders fastigheter. I detta ingår det planering, upphandling och genomförande av underhåll samt utförande av projektarbeten. Du kommer även att ha ansvar för kontakter gentemot entreprenörer. Utöver detta så kommer du att företräda Riksbyggen i ett antal bostadsrättsföreningar och även vara kontaktperson gentemot bostadsrättsmedlemmar, hyresgäster, leverantörer, myndigheter med flera - i frågor som rör den tekniska förvaltningen. Tjänsten innefattar även en del kvällsarbeten i form av RB-ledamot i Riksbyggens bostadsrättsföreningars styrelser.

Vem är du?
Vi söker dig som är kundorienterad och har förmågan att se och möta våra kunders behov – du vill vara med och skapa en bra boendemiljö. Du ger god service och agerar alltid professionellt.  Det är viktigt att du är social och har förmåga att skapa en öppen och förtroendefull dialog. Du har stor problemlösningsförmåga och vill jobba på ett affärsmässigt sätt. Du har byggnadsteknisk utbildning på lägst gymnasienivå och vi tror att du har arbetat tidigare som förvaltare eller har annan relevant erfarenhet. Det är mycket meriterande om du har tidigare erfarenhet av styrelsearbete. Du har också arbetat administrativt med dator och har god förmåga att uttrycka dig väl i såväl tal som skrift. 

Tjänsten kräver B-körkort och tillgång till egen bil. 

Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Då merparten av befattningshavarna är män ser vi gärna kvinnliga sökanden till tjänsten. Riksbyggen tillämpar provanställning.

Din ansökan skickar du till oss via www.riksbyggen.se under Jobb & Karriär/Sök jobb senast den 4 april 2021. Vi arbetar med löpande urval så ansök redan idag

Vid frågor kontakta Oscar Stefansson, [email protected]




Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

Vill du precis som vi, vara med och skapa något betydelsefullt för framtiden – utveckla hållbara idéer tillsammans och skapa fler möjligheter för fler människor? Vill du ha utrymme att växa, tänka nytt och tänka längre? Vill du även ha möjlighet att ansvara för din egen tid, så att du kan skapa balans i vardagen och få ihop livspusslet. Kort sagt, önskar du en utmanande och stimulerande arbetsplats? Välkommen att jobba för en gemensam framtid. Både för dig och samhället. Välkommen till oss på Riksbyggen.

Se gärna vår film om hur det är att jobba hos oss!

https://youtu.be/6M4j33Szq3w Visa mindre

Fastighetsförvaltare

Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid. Fastighetsförvaltning- och projektavdelningen är en del av kultur-, fritids- och teknikförvaltningen och har hand om kommunens bebyggda fastigheter. Vi förvaltar ungefär 220 000 m² verksamhetslokaler och ungefär 25 000 m² utvecklingsfas... Visa mer
Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.

Fastighetsförvaltning- och projektavdelningen är en del av kultur-, fritids- och teknikförvaltningen och har hand om kommunens bebyggda fastigheter. Vi förvaltar ungefär 220 000 m² verksamhetslokaler och ungefär 25 000 m² utvecklingsfastigheter. Avdelningen ansvar för ny- och ombyggnad av lokaler för kommunala verksamheter, såsom skolor, förskolor och särskilda boenden etc. På avdelningen är vi idag fyra förvaltare, en lokalsamordnare, sex byggprojektledare och en administratör.

Vi är ett glatt gäng och vår arbetsplats präglas av gott samarbete och högt till tak. Nu söker vi två nya kollegor!

ARBETSUPPGIFTER
Kommersiella fastigheter utgör en del av det fastighetsbestånd du har ett ansvar för.

Fastighetsförvaltare:
Som fastighetsförvaltare hos oss har du helhetsansvar för ett eget fastighetsbestånd. Du är beställare av planerade underhållsåtgärder och har löpande avstämning av dessa utifrån genomförande och ekonomi. I tjänsten som fastighetsförvaltare ingår både kundansvar och fastighetsansvar. Du bistår och stöttar kunder i fastighetsrelaterade frågor, arbetar med långsiktig planering av underhåll och ansvarar för att god teknisk status upprätthålls i ditt förvaltarområde.

Fastighetsförvaltare - inriktning kommersiella fastigheter:
Tjänsten som fastighetsförvaltare med inriktning mot kommersiella fastigheter, innebär att du utöver uppgifterna som fastighetsförvaltare ansvarar för förvaltningens lokalavtalsskrivningar och uthyrning av lokaler.

Vill du vara med och utveckla vår verksamhet? Då ska du söka någon av dessa tjänster!

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av branschen. Erfarenhet från kommunal fastighetsförvaltning och grundläggande kunskaper i LOU och Xpand är en merit. Du har en högskoleutbildning eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer relevant.

Om du söker tjänsten med inriktning mot kommersiella fastigheter utgår vi från att du har ett stort intresse kring dessa frågor. Det är meriterande om du har arbetat med liknande inriktning.

I rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som med din personlighet och ditt engagemang bidrar till utvecklingen av avdelningen.

Arbetsuppgifterna förutsätter goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift.

Du tar ansvar för din uppgift och motiveras av att arbeta med komplexa frågor. Som person är du strukturerad, självgående och engagerad. Du besitter en ekonomisk medvetenhet och kan hantera stressfulla situationer på ett bra sätt.

B-körkort för manuell växellåda är ett krav.

ÖVRIGT
I denna rekrytering tillämpas löpande urval så vänta inte med din ansökan. Intervjuer planeras till vecka 8.

Ange i din ansökan vilken av tjänsterna du primärt är intresserad av.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Falkenbergs kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. Visa mindre

Fastighetsförvaltare med samordningsansvar

Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg. Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig. Att vara anställd hos oss innebär många ... Visa mer
Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg. Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig. Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla. Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.

Fastighetsförvaltnings- och projektavdelningen är en del av kultur-, fritids- och teknikförvaltningen och har hand om kommunens bebyggda fastigheter. Vi förvaltar ungefär 220 000 m² verksamhetslokaler och ungefär 25 000 m² utvecklingsfastigheter. Avdelningen ansvar för ny- och ombyggnad av lokaler för kommunala verksamheter, såsom skolor, förskolor och särskilda boenden etc. På avdelningen är vi fyra förvaltare, en lokalsamordnare, sju byggprojektledare och en administratör. Vi är ett glatt gäng och vår arbetsplats präglas av gott samarbete och högt till tak.

ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten som fastighetsförvaltare med samordningsansvar innebär bland annat att du är samordnare för förvaltning av fastigheter, dess driftsavtal med extern entreprenör, budget och budgetuppföljning. Du ska vara drivande i långsiktig planering av underhåll samt energibesparande åtgärder.

Utöver samordningsansvar kommer du att ansvara för ett eget fastighetsbestånd, där du är beställare av planerade underhållsåtgärder och har löpande avstämning av dessa utifrån genomförande och ekonomi. I tjänsten som fastighetsförvaltare ingår både kundansvar och fastighetsansvar. Du bistår och stöttar kunder i fastighetsrelaterade frågor, arbetar med långsiktig planering av underhåll och ansvarar för att god teknisk status upprätthålls i ditt förvaltarområde.

Vill du vara med och utveckla vår verksamhet? Då ska du söka tjänsten!

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av branschen. Erfarenhet från kommunal fastighetsförvaltning och grundläggande kunskaper i LOU och Xpand är en merit. Du har en högskoleutbildning eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer relevant.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som med din personlighet och ditt engagemang bidrar till utvecklingen av avdelningen. Arbetsuppgifterna förutsätter god skriftlig och muntlig kommunikativ förmåga. Du tar ansvar för din uppgift och motiveras av att arbeta med komplexa frågor. Du ska även ha goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift.

Som person är du strukturerad, självgående och engagerad. Du besitter en ekonomisk medvetenhet, kan hantera stressfulla situationer på ett bra sätt samt innehar ett B-körkort för manuell växellåda.

ÖVRIGT
I denna rekrytering tillämpas löpande urval så vänta inte med din ansökan. Intervjuer planeras till vecka 26

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Falkenbergs kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Visa mindre

Intendent, Barn- och utbildningsförvaltningen

Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig. Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg. Att vara anställd hos oss innebär m... Visa mer
Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.

Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg.

Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla.

Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.

Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?

I Falkenbergs kommun pågår just nu en unik satsning på förskolan och skolan, under namnet Utbildning Falkenberg. Varje barn och elev ska ges de bästa förutsättningarna till utbildning och lärande. Med en tydlig strategi och tre prioriterade fokusområden vill barn- och utbildningsnämnden göra bra förskolor och skolor ännu bättre och Falkenbergs kommun till en utbildningsplats i toppklass.

ARBETSUPPGIFTER
I uppdraget som intendent ingår verksamhets- och personalansvar för administrativ personal och vaktmästare, vilket innebär arbetsledning, personalplanering och rekrytering. I uppdraget som intendent på barn- och utbildningsförvaltningen ingår arbetsuppgifter inom tre huvudområden:
- administration
- lokaler och arbetsmiljöarbete
- bidra till förutsättningar för ett stärkt pedagogiskt ledarskap

I uppdraget arbetar du nära ledningsgruppen inom respektive förskole-/skolområde. Arbetsuppgifter som ingår i tjänsten rör bland annat administrativa stödprocesser inom ekonomi, personal, barn-/elevhantering, arbete med det systematiska arbetsmiljöarbetet, huvudansvar för lokaler, investeringar/inventarier samt renoverings- och ombyggnadsarbeten. Intendenten är involverad i arbetet med gdpr.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med relevant högskoleutbildning inom bygg eller utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi förväntar oss att du har ett intresse av att utvecklas inom samtliga områden. Erfarenhet av fastighets- och byggfrågor och/eller uppdrag som skolintendent är meriterande. Du har erfarenhet av politiskt styrda organisationer och god kännedom om barn- och utbildningsverksamheten. Du förstår vikten av hur de administrativa processerna stödjer kärnverksamheten och arbetar/leder för en effektiv och kvalitetshöjande verksamhet.

Du har förmåga att leda, samordna och arbeta mot övergripande mål. Du har god förståelse och förmåga att hantera digitala verktyg samt god kunskap om de vanligaste administrativa programmen i office. Du är drivande, ansvarskännande, initiativrik, lösningsfokuserad, kvalitetsmedveten och prestigelös. Du kan arbeta självständigt och har dessutom en god kommunikations- och samarbetsförmåga. Du är bra på att skapa strukturer och bidra till ett ständigt förbättrings- och förändringsarbete. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Inom våra verksamheter gäller lagen om registerkontroll (SFS 2000:873).
Ytterligare information ges i samband med eventuellt anställningserbjudande.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan befintlig personal.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. Visa mindre

Fastighetsförvaltare

Ansök    Dec 19    Vivab    Fastighetsförvaltare
Har du en bakgrund inom fastighetsförvaltning? Vill du hitta ditt nya jobb inom en organisation som har fokus på miljön, men också på våra medarbetare? Då ska du läsa vidare! För att vi på VIVAB ska ha funktionella lokaler att bedriva vår verksamhet i behöver vi nu en Fastighetsförvaltare. Du hanterar alla våra lokaler och byggnader i Varberg och Falkenberg och utgår ifrån vårt huvudkontor i Falkenberg. ARBETSUPPGIFTER Som Fastighetsförvaltare hos oss ... Visa mer
Har du en bakgrund inom fastighetsförvaltning? Vill du hitta ditt nya jobb inom en organisation som har fokus på miljön, men också på våra medarbetare? Då ska du läsa vidare!
För att vi på VIVAB ska ha funktionella lokaler att bedriva vår verksamhet i behöver vi nu en Fastighetsförvaltare. Du hanterar alla våra lokaler och byggnader i Varberg och Falkenberg och utgår ifrån vårt huvudkontor i Falkenberg.

ARBETSUPPGIFTER
Som Fastighetsförvaltare hos oss blir du en del av avdelningen Verksamhetsstöd.
Där arbetar vi inom olika yrkesområden med att ge den bästa servicen till våra kollegor och kunder.

Ditt huvuduppdrag är att ansvara för att vi har möjlighet att bedriva ändamålsenlig verksamhet i våra lokaler. I uppdraget ingår arbetsuppgifter både inom fastighetsjuridik och inom fastighetsförvaltning.
Du jobbar både självständigt och tillsammans med enhetens fastighetsassistent.

Dina ansvarsområden och arbetsuppgifter är vidare bland annat:
• Uthyrning, besiktning och tillbyggnad av lokaler
• Underhållsplanering och upphandling av avtal avseende fastighetsunderhåll
• Ansöka om bygglov samt skötsel av tekniska system i våra fastigheter
• Bevakning och uppföljning av genomförd service och besiktningar
• Ansvar för en väl fungerande fastighetsservice och akut avhjälpande underhåll
• Projekt- och byggledning

Du blir ett kvalificerat stöd till våra anläggningsägare där du blir behjälplig med bland annat planering, kalkylering, beställning, genomförande och uppföljning av underhåll och tillbyggnad av våra lokaler.

KVALIFIKATIONER
För den här tjänsten behöver du ha en utbildning inom fastighetsförvaltning och minst ett par års arbetslivserfarenhet från liknande roll. Vi ser helst att du har jobbat med kontors- och industrilokaler tidigare.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du behöver ha en konsultativ framtoning och förstå vikten av att kontinuerligt hålla kollegor, beställare och hyresgäster informerade.
Du är strukturerad, noggrann och tydlig i din kommunikation. Självklart uttrycker du dig väl i tal och skrift på svenska.
Du är van vid att jobba med datorn som arbetsredskap, och är bekväm med Office-paketet men även planering- och underhållssystem. Kunskap inom AB, ABT, ABK, AF-delar, förvaltningsavtal, detaljplan samt bygglov ser vi som meriterande.
B-körkort är ett krav då du behöver kunna ta dig mellan anläggningarna.

ÖVRIGT
Vatten & Miljö i Väst AB jobbar för en hållbar framtid med rent vatten, friskare hav och minskade avfallsmängder i Varberg och Falkenberg. Från våra vattenverk levererar vi ett dricksvatten av högsta kvalitet och vi strävar efter minsta möjliga miljöpåverkan från våra reningsverk. Vi ansvarar även för avfallshanteringen i våra kommuner, där återvinning och återbruk är viktiga grundstenar i utvecklingen. Vår verksamhet berörs av runt 100 000 personer vilket gör oss till en av landets större aktörer inom vatten, avlopp och avfall. En förenklad miljösmart vardag är vår vision var med och förverkliga den du också!

OBS! Vi undanber oss alla erbjudanden om ytterligare annonsering både i tryck och digitalt. Visa mindre

Förvaltningsassistent

Falkenbergs Bostads AB är ett kommunalt bostadsföretag i Falkenberg, en expansiv och attraktiv del av landet. Företaget, som har ca 100 anställda, äger 2 800 lägenheter och 64 000 m² lokaler. Dessutom ansvarar vi för drift och skötsel av kommunala fastigheter. Har du planerat dina inköp innan du åker till affären, men kan ändå köpa lite persilja för att det blir pricken över i:et vid servering. Gillar du Wunderlist (du hade tidigare post-it lappar), då ... Visa mer
Falkenbergs Bostads AB är ett kommunalt bostadsföretag i Falkenberg, en expansiv och attraktiv del av landet. Företaget, som har ca 100 anställda, äger 2 800 lägenheter och 64 000 m² lokaler. Dessutom ansvarar vi för drift och skötsel av kommunala fastigheter.

Har du planerat dina inköp innan du åker till affären, men kan ändå köpa lite persilja för att det blir pricken över i:et vid servering. Gillar du Wunderlist (du hade tidigare post-it lappar), då detta skapar bra ordning men du kan samtidigt strukturera om snabbt och göra det som är viktigast.

Då söker vi dig som vår förvaltningsassistent, eftersom du trivs med noggrannhet, ordning och att du ofta ser vad som behöver göras. Att vara produktiv utan att ge avkall på kvaliteten är en självklarhet för dig. Folk beskriver dig som hjälpsam och att du bemöter andra med vänlighet och respekt och framför allt är du en fena på administration och att jobba i IT-miljöer.

Du kommer vara en del av vår Fastighetsavdelning som består av 11 personer som tillsammans har ansvaret för Fabos fastighetsbestånd så som förvaltning, utveckling och uthyrning.

Arbetsuppgifter
Som förvaltningsassistent kommer du vara en naturlig kontakt mellan entreprenörer och andra avdelningar inom Fabo. Du är även det administrativa stödet på Fastighetsavdelningen. Du hjälper avdelningen med vårt affärssystem med fokus på fastighetsdatabasen. Du ingår även i vårt kontaktnät med våra kommersiella kunder, både befintliga och blivande, där visning av lokaler samt ta emot beställningar är en viktig del. Det förekommer även digital dokumenthantering samt viss arkivering av t.ex. avtal.

Som du förstår söker vi vår spindel i nätet. Du är vår kartläsare i rally, du är vår Watson i Sherlock Holmes, du är vår libero i volleybollen.

För oss är din personlighet och att du kommer trivas med arbetsuppgifterna viktigare än din erfarenhet från branschen. I vår grupp hjälper vi varandra, vi driver ständigt utveckling och vi skrattar mycket ihop. Dessa tre egenskaper, och att vi består av olika individer, är några av våra styrkor och något vi hoppas du skall trivas med och bidra till.

Kvalifikationer
- Van användare av Officepaketet,
- Kommer gärna ifrån servicebranschen.
- God förmåga att uttrycka sig i tal och i skrift,
- B-körkort
- Kreativ problemlösare
- Van att arbeta digitalt,
- God kommunikativ förmåga

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Tjänstgöringsgrad:
100 % tillsvidare, provanställning kan bli aktuellt. Du kommer utgå från vårt nya kontor på Murarevägen i Falkenberg. Intervjuer kan komma att ske löpande. Tillträde enligt överenskommelse.

Övrigt:
Fabos kärnvärden är Nära, Drivande, Ansvarstagande och Inspirerande. Vi värdesätter olikheter och har nolltolerans till kränkande särbehandling.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.? Visa mindre

Intendent , Barn - och utbildningsförvaltningen

Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig. Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg. Att vara anställd hos oss innebär m... Visa mer
Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.

Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg.

Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla.

Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.

Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?

I Falkenbergs kommun pågår just nu en unik satsning på förskolan och skolan, under namnet Utbildning Falkenberg. Varje barn och elev ska ges de bästa förutsättningarna till utbildning och lärande. Med en tydlig strategi och tre prioriterade fokusområden vill barn- och utbildningsnämnden göra bra förskolor och skolor ännu bättre och Falkenbergs kommun till en utbildningsplats i toppklass.

ARBETSUPPGIFTER
Till barn- och utbildningsförvaltningens organisation söker vi nu tre intendenter med arbetsuppgifter inom nedan huvudområden:
- administration
- lokaler och arbetsmiljöarbete
- bidra till förutsättningar för ett stärkt pedagogiskt ledarskap

I uppdraget som intendent ingår verksamhets- och personalansvar för administrativ personal och vaktmästare, vilket innebär arbetsledning, personalplanering och rekrytering.

Arbetsuppgifter som ingår i tjänsten rör bland annat administrativa stödprocesser inom ekonomi, personal, barn-/elevhantering, arbete med det systematiska arbetsmiljöarbetet, huvudansvar för lokaler, investeringar/inventarier samt renoverings- och ombyggnadsarbeten. Intendenten är involverad i arbetet med gdpr.

I uppdraget arbetar du nära ledningsgruppen inom respektive förskole-/skolområde.

Vi genomför tre rekryteringar parallellt, inom ovanstående områden. Det räcker med en ansökan, för att visa intresse för de tre intendenttjänsterna.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med relevant högskoleutbildning inom bygg eller utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi förväntar oss att du har ett intresse av att utvecklas inom samtliga områden. Erfarenhet av fastighets- och byggfrågor och/eller uppdrag som skolintendent är meriterande. Du har erfarenhet av politiskt styrda organisationer och god kännedom om barn- och utbildningsverksamheten. Du förstår vikten av hur de administrativa processerna stödjer kärnverksamheten och arbetar/leder för en effektiv och kvalitetshöjande verksamhet.

Du har förmåga att leda, samordna och arbeta mot övergripande mål. Du har god förståelse och förmåga att hantera digitala verktyg samt god kunskap om de vanligaste administrativa programmen i office. Du är drivande, ansvarskännande, initiativrik, lösningsfokuserad, kvalitetsmedveten och prestigelös. Du kan arbeta självständigt och har dessutom en god kommunikations- och samarbetsförmåga. Du är bra på att skapa strukturer och bidra till ett ständigt förbättrings- och förändringsarbete. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.


ÖVRIGT
Inom våra verksamheter gäller lagen om registerkontroll (SFS 2000:873).
Ytterligare information ges i samband med eventuellt anställningserbjudande.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan befintlig personal.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. Visa mindre

Polismyndigheten söker lokalförvaltare med placering i Halland

Är du redo för en större uppgift? Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige. Beskrivning av arbetsplatsen Lokalförsörjningsenheten söker en lokalförvaltare med ansvar för att driva lokalförvaltning samt mindre ombyggnationsprojekt. Arbetsområdet är Polisområde Halland och stationeringsort blir enligt... Visa mer
Är du redo för en större uppgift? Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige. Beskrivning av arbetsplatsen Lokalförsörjningsenheten söker en lokalförvaltare med ansvar för att driva lokalförvaltning samt mindre ombyggnationsprojekt. Arbetsområdet är Polisområde Halland och stationeringsort blir enligt överenskommelse.Ekonomiavdelningen ansvarar för Polismyndighetens finansiella styrning inklusive miljöledning, lokalförsörjning, service, inköpsverksamhet samt ekonomienheterna inom en polisregion eller en avdelning.Enheten för lokalförsörjning ingår i Ekonomiavdelningen och ska säkerställa verksamhetsanpassade och kostnadseffektiva lokaler för Polismyndigheten. Enheten planerar och styr lokalbeståndet på kort och lång sikt genom hantering av uppsägningar, omförhandling och nytecknande av hyresavtal samt prioritering av större projekt och utvecklingsinsatser. Enheten genomför om-, till- och nybyggnationer, hanterar kravuppföljning av lokaler samt planerar och samordnar drift och underhåll i befintligt lokalbestånd. Enheten för löpande dialog med kärnverksamheten för att förstå dess behov ur ett lokalperspektiv.Den regionala lokalförsörjningen är organiserad regionsvis genom följande indelning: Region Stockholm, Region Nord/Mitt, Region Öst/Bergslagen, Region Väst och Region Syd. Inom respektive region kommer lokalförvaltaren att ansvara för ett eget geografiskt område, i detta fall polisområde Halland i region Väst. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp med 9 personer med placering enligt överenskommelse. ArbetsuppgifterLokalförvaltarens huvudsakliga uppdrag är att ansvara för att förvalta, samordna och utveckla befintligt lokalbestånd inom polisområde Halland i region Väst. Som lokalförvaltare agerar du kravställare gentemot hyresvärdar och leverantörer samt har en god dialog och bygger relationer i verksamheten.Du leder mindre ombyggnationer av befintliga lokaler och ansvarar för drift och underhåll. Ditt arbete innebär också att arbeta för att lagstiftning och arbetsmiljökrav uppfylls i lokalbeståndet, i samråd och med stöd från verksamheten. Resor ingår i arbetet, främst inom polisområdet men även inom regionen och nationellt.   Kvalifikationer Detta är en möjlighet för dig som har:• relevant akademisk utbildning eller motsvarande erfarenhet/utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig• erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter• erfarenhet av lokalförsörjning och/eller fastighetsfrågor • god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift• körkort BMeriterandeVi ser det som meriterande om du utöver ovan även har: •erfarenhet av projektledning•erfarenhet av hantering av hyres- och serviceavtal•erfarenhet av byggentreprenader•kunskap om arbetsmiljö och säkerhetsfrågorPersonliga egenskaperArbetsuppgifterna ställer krav på att du tycker om att ge god service, är relationsskapande och självständigt driver arbetet framåt med fokus på att lösa problem. Du är en god kommunikatör och trivs med att samarbeta samt har en solidarisk inställning till de beslut som fattas. Vidare är du strukturerad och noggrann.Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.Kontaktpersoner Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:Pål Sjölander tfn 010-565 31 25Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult:Felicia Flyckt, [email protected] Facklig företrädare Anna Owens, SACO, tfn 076-767 44 70;Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-563 87 10;Johan Gertz, Fackförbundet ST, tfn 010-56 770 92;Karna Tillheden, SEKO, tfn 010-561 66 27Övrig information Anställningen:Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månaderArbetsort: Enligt överenskommelseArbetstid: FlextidTillträde: Enligt överenskommelse Funktion: Handläggare - lokalförsörjning Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap men du får gärna ha utländsk bakgrund. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till [email protected] senast den 10 juni 2019. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Märk din ansökan med ref.nr. A282.631/2019 i mailets ärendemening. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med ref.nr A282.631/2019 via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, Box 122 56, 102 26 Stockholm.Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på www.polisen.se/personuppgifter/rekryteringDin ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Varmt välkommen med din ansökan!Läs om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se Visa mindre