Lediga jobb som Business controller i Falkenberg

Se lediga jobb som Business controller i Falkenberg. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Falkenberg som finns hos arbetsgivaren.

Produktionscontroller, Korshags

Ansök    Maj 2    We SeeQ AB    Business controller
Vi söker dig som vill vara med och bygga den finansiella styrningen för produktionen av framtidens hållbara sjömat Med kvalitet och hållbarhet i fokus, har Korshags etablerats som en av de främsta producenterna av sjömat i Sverige. Bolaget har som ambition att genom inspiration och äkta matglädje få fler att välja godare mat från havet. Under 2023 gick Korshags samman med den nybildade företagsgruppen Ocean Collective, som med ambitiösa tillväxtsatsningar ... Visa mer
Vi söker dig som vill vara med och bygga den finansiella styrningen för produktionen av framtidens hållbara sjömat
Med kvalitet och hållbarhet i fokus, har Korshags etablerats som en av de främsta producenterna av sjömat i Sverige. Bolaget har som ambition att genom inspiration och äkta matglädje få fler att välja godare mat från havet. Under 2023 gick Korshags samman med den nybildade företagsgruppen Ocean Collective, som med ambitiösa tillväxtsatsningar har som målsättning att tillsammans med Korshags accelerera utvecklingen för hållbar sjömat.
Om rollen
I rollen som Produktionscontroller kommer du ha en central position i verksamhetens framtida utveckling med en möjlighet att bygga framtidssäkrade finansiella processer för den växande hållbara sjömatsgrupp som håller på att ta form. 
Rollen innebär ett brett och operativt ansvar för att utveckla den finansiella styrningen inom produktionen samt att bistå produktionsledningen med ekonomiska analyser och initiativ. 
Tjänsten tillhör funktionen för ekonomi och affärsstöd, och rapporterar till verksamhetens CFO. Placering är på anläggningen i Falkenberg, med viss flexibilitet för distansarbete. Resor till Stockholm förekommer. 
Huvudsakliga ansvarsområden
Produktionscontrollerns övergripande uppgift inledningsvis är att utveckla grunden för bra struktur i processer och analysflöden. 
Ansvar för ekonomisk uppföljning och analys av produktionen; kostnader, kapacitet och effektivitet
Framtagande och uppföljning av budget och prognoser för produktionen
Ansvar för kalkylering och uppföljning av produktionskostnader samt marginaler
Utveckling och optimering av finansiella processer inom produktion
Ansvarig för att rapportering av månads-, kvartals- och årsbokslut till gruppens CFO 
Ansvarig för en välfungerande operativ ekonomifunktion samt kvalitet på delar av redovisning och rapportering

Erfarenheter och kvalifikationer
Vi söker dig som har en gedigen kompetens inom produktionscontrolling med erfarenhet av att driva förbättringsprojekt. Du har en stark analytisk förmåga som du använder till att hitta lösningar, möjligheter samt ändamålsenliga rapporter och förslag. Du använder din kommunikativa förmåga både till att förmedla komplex information och till att skapa delaktighet och engagemang. Det är också av vikt att du har;
Akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande
Erfarenhet som produktionscontroller 
Erfarenhet av att utveckla och upprätta processer och rutiner 
Erfarenhet av förändringsarbete gärna i en växande verksamhet
Goda kunskaper i Excel samt god teknisk förmåga att orientera dig i olika affärssystem och BI
Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift på både engelska och svenska

Framför allt söker vi dig med ett stort engagemang för att driva en lönsam och effektiv produktion i en verksamhet med stora tillväxtambitioner! 
Ansökan
Korshags samarbetar med We SeeQ i denna tillsättning. Ansök till tjänsten genom att besvara frågorna nedan och ladda upp din profil. För frågor och mer information om tjänsten, vänligen hör av dig till Mats Törn på 0722-16 37 55 / [email protected] eller till Malin Lihnell på 0702-94 98 34 / [email protected] Välkommen med din ansökan!
Om Ocean Collective och Korshags Ocean Collective är en nybildad svensk industrigrupp med fokus på att utveckla nästa generations hållbara havsmat i syfte att bidra till att rädda våra hav. I vår koncern förenar vi ledande varumärken som Korshags, Kosterfiskar’n, Ocean Next, med industriellt kunnande inom hållbarhet och innovation. Korshags är ett svenskt matföretag från Falkenberg som med ett modernt hantverk leder vägen till förstklassig och hållbar havsmat. Vi är ett tredje generationens familjeföretag som alltid varit progressiva, och vi strävar efter att alltid verka för harmoni med haven. Varumärket Korshags vill förändra synen på havsmat – godare, enklare, och mer lustfyllt. Läs mer om: Korshags och Ocean Collective Visa mindre

Business Controller till Absortech

Vill du ta nästa steg i din karriär inom Business Controlling och samtidigt bli en viktig del av ett expansivt, internationellt företag? Vi söker dig som kombinerar djup kunskap i redovisning med ett starkt driv att skapa affärsvärde genom analys och beslutsstöd. Hos Absortech får du arbeta i en dynamisk miljö där innovation, hållbarhet och tillväxt står i fokus. Välkommen till vårt engagerade team på huvudkontoret i Falkenberg! Din framtida arbetsgivare ... Visa mer
Vill du ta nästa steg i din karriär inom Business Controlling och samtidigt bli en viktig del av ett expansivt, internationellt företag? Vi söker dig som kombinerar djup kunskap i redovisning med ett starkt driv att skapa affärsvärde genom analys och beslutsstöd. Hos Absortech får du arbeta i en dynamisk miljö där innovation, hållbarhet och tillväxt står i fokus. Välkommen till vårt engagerade team på huvudkontoret i Falkenberg!

Din framtida arbetsgivare
På Absortech är vi pionjärer inom förebyggande av fuktskador och arbetar dedikerat för att skydda produkter genom hela den globala leveranskedjan. Sedan 1996 har vi etablerat oss som branschledare med huvudkontor i Sverige och en global närvaro.

Vi utvecklar och producerar fuktabsorberande lösningar som hjälper företag att förebygga kostsamma fuktskador under transport. Vårt Peace of Moisture Mind®-koncept erbjuder ett heltäckande skydd genom analyser, skräddarsydda tester och lösningar för den globala leveranskedjan.

Genom att bli en del av Absortech får du arbeta i ett företag som aktivt utvecklar och implementerar hållbara lösningar för logistikbranschen. Din expertis kommer att bidra till att skydda värdefulla produkter och minska svinn världen över.

Absortech Group ingår i Pamica-koncernen. Läs gärna mer om oss på www.absortech.com


Vad erbjuder rollen?
Vi utökar nu vår ekonomifunktion och skapar en ny roll som Business Controller – en spännande möjlighet för dig som vill vara med och bidra till företagets fortsatta tillväxt. Hos oss får du möjlighet att arbeta nära ledningen i ett expansivt företag. Genom din analys och rådgivning bidrar du aktivt till att vi når våra mål och fortsätter växa hållbart på den globala marknaden.

Dina huvudsakliga ansvarsområden:
• Förbereda och sammanställa månads-, kvartals- och årsrapporter för dotterbolag och koncern
• Driva budget- och prognosprocesser för dotterbolag och koncern
• Analysera finansiella resultat för att identifiera trender, avvikelser och förbättringsområden
• Följa upp och rapportera kostnadseffektivitet och lönsamhet

Rollen innebär ett nära samarbete med vår CFO och ekonomiteamet i Falkenberg och Asien, och du rapporterar direkt till CFO. Du kommer också att fungera som ett brett affärsstöd där du med hjälp av data och analys bidrar till strategiska beslut i flera delar av organisationen.

Du är placerad på vårt huvudkontor i Falkenberg. På sikt finns det goda möjligheter att delvis arbeta på distans.


Vem är du?
Vi söker dig som har en kandidatexamen inom ekonomi och flera års erfarenhet av att arbeta inom finansiell analys, gärna i ett internationellt verksamt företag. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är van vid en självständig roll och att du har en gedigen grundkompetens inom redovisning.

Som person är du analytisk, driven och flexibel. Du har en stark affärsmässig och strategisk förståelse och trivs med en bred roll i en dynamisk miljö där du arbetar proaktivt med att bidra till förbättringar.

Du är en mycket van användare av affärssystem och Excel. Hos oss kommer du att arbeta i Monitor och Power BI, så tidigare erfarenhet av dessa är meriterande. Eftersom du kommer att arbeta i ett globalt team är det viktigt att du behärskar engelska flytande i tal och skrift. Du behöver också en god förmåga att kommunicera tydligt och anpassat till olika kulturer.


Är detta din perfekta match?
Vi erbjuder dig en ny och spännande roll med stort eget ansvar på ett innovativt bolag som är världsledande inom fuktskyddsteknik. Hos oss får du arbeta i en internationell miljö där du bidrar till hållbarhet globalt. Du kommer in i ett intressant skede av bolagets utveckling och vi planerar för stark tillväxt kommande år. Vår organisation är platt med korta beslutsvägar och du kommer att ingå i ett litet och dedikerat team.

Om Team Effektiv
Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del.

Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag.

Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos Absortech.


Varmt välkommen med din ansökan
Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är 2025-05-25. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Maria Skärström på [email protected].

Sökord
controlling, finansiell analys, bokslut, budget, prognoser, ekonomisk rapportering, Monitor, Excel, Power BI Visa mindre

Affärscontroller

SIA Glass AB ingår, tillsammans med Berte Qvarn och Berte Gård, i Bertegruppen som är Sveriges äldsta familjeföretag med anor från 1569. Glassmejeriet startade 1961 och har sedan dess producerat gräddglass av svensk färsk grädde med fokus på hållbarhet och med värdeorden i ryggen: ärliga, omtänksamma, nyfikna och från Slöinge. Läs gärna mer på: www.siaglass.se. Nu söker vi en Affärscontroller Är du intresserad av att arbeta med ett starkt varumärke, engage... Visa mer
SIA Glass AB ingår, tillsammans med Berte Qvarn och Berte Gård, i Bertegruppen som är Sveriges äldsta familjeföretag med anor från 1569. Glassmejeriet startade 1961 och har sedan dess producerat gräddglass av svensk färsk grädde med fokus på hållbarhet och med värdeorden i ryggen: ärliga, omtänksamma, nyfikna och från Slöinge. Läs gärna mer på: www.siaglass.se.
Nu söker vi en Affärscontroller
Är du intresserad av att arbeta med ett starkt varumärke, engagerade kollegor och en älskad produkt? Vi kan erbjuda en analytisk och omväxlande roll i ett framgångsrikt halländskt livsmedelsföretag med tydligt fokus på hållbarhet, lokal förankring och nytänkande.
SIA Glass AB fortsätter expandera och söker nu en person som kan stödja verksamheten inom frågeställningar kopplade till utveckling, effektivisering och lönsamhet. Rollen fokuserar i huvudsak på analyser, kalkylering samt processutveckling. Ditt arbete kommer ligga till grund för ledningsbeslut och strategiska vägval.
Några av dina fokusområden kommer vara:
Prissättningsprocessen
Försäljnings- och lönsamhetsanalyser
Konkurrensanalyser
Analys av produktsortiment och produktutvecklingskalkyl
Produkt- och inköpskalkylering
Analys av produktionsprocessen och produktivitet
Delaktig vid budget- och prognosarbete

Vi tror du har några års erfarenhet av en liknade roll på ett tillverkande företag och en relevant universitets- eller högskoleexamen. Du är en van affärsystemanvändare och har en stark drivkraft att undersöka och utveckla.
Egenskaper vi letar efter är förmågan att analysera, samarbeta och ta ansvar. Det är viktigt att du delar SIA Glass värderingar kring ärlighet, omtänksamhet och nyfikenhet.
I rollen rapporterar du till VD och du samarbetar dagligen med kompetenta kollegor i olika delar av verksamheten. I takt med att du utvecklas är målsättningen att din kompetens även kommer nyttjas inom andra delar av Bertegruppen såsom Berte Qvarn.
Är du personen vi söker kan vi erbjuda dig en intressant utmaning i en positiv och stimulerande miljö på den halländska landsbygden.
I denna rekrytering samarbetar Sia Glass AB med Nilsson & Mossberger. Har du frågor kring tjänsten tveka inte att ta kontakt med Carin Mossberger: 0701–460 390 eller Andreas Nilsson 0701–460 391. Vi ser fram emot din ansökan senast den 18/9.
Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Business Controller

Ansök    Jul 4    Unident AB    Business controller
Är du en Controller som gillar att vara nära affären, att verkligen göra skillnad och bidra till att utveckla bolaget? Visste du att Unident utvecklar digital tandvård och att AI kan avläsa dina tänders hälsa? -När man arbetar hos oss får man lära dig detta och massa annat om tänder och tandvård. Nu har vi ett intressant jobb som controller hos oss, då en av våra medarbetare går i pension. Om Unident Unident startade 1992 med ambitionen att förnya de... Visa mer
Är du en Controller som gillar att vara nära affären, att verkligen göra skillnad och bidra till att utveckla bolaget?

Visste du att Unident utvecklar digital tandvård och att AI kan avläsa dina tänders hälsa?
-När man arbetar hos oss får man lära dig detta och massa annat om tänder och tandvård.

Nu har vi ett intressant jobb som controller hos oss, då en av våra medarbetare går i pension.

Om Unident

Unident startade 1992 med ambitionen att förnya dentalbranschen och förbättra tandhälsan för alla. Ända sedan dess har vi varit nyskapande inom tandvården. Att erbjuda innovativa produkter, förstklassig service och nya arbetssätt har alltid legat i vårt DNA.

Vår starka kundsupport är unik i branschen och bidrar till att minska komplexiteten, frigöra tid och stödja våra kunders ambitioner att utveckla sitt arbete med digital teknik. Genom att hitta lösningar på dessa utmaningar backar vi upp våra kunder – hela vägen.

Unident finns representerat i hela Norden, med kontor i Stockholm Sverige, Horten Norge, Köpenhamn Danmark och Helsingfors Finland. Huvudkontoret ligger i Falkenberg på den svenska västkusten. Koncernen har idag +250 medarbetare, totalt 120 personer i Sverige varav 60 i Falkenberg och 40 i Stockholm och omsätter +700 miljoner SEK. Vi är Nordens 3:e största dentalhandel och ledande inom bl.a. röntgen och bild.

Om tjänsten

Du kommer arbeta i ett litet controllerteam med ett nära samarbete med övriga på ekonomiavdelningen, funktionsansvariga samt företagets ledning.

Då företaget är inne i expansiv fas är arbetet med utveckling och harmonisering av system och processer en betydande och viktig del av rollen. Vi är ett dynamiskt bolag och det kommer också finnas utrymme för dig att till del forma rollens utformning framåt.

Vad du gör

Som Business Controller på Unident så kommer du att:

• Arbeta brett med rapportering, proaktiv kostnadsoptimering, analys och uppföljning (primärt inom vår supply chain värdekedja, inköpsprocess och labbverksamhet).
• Du kommer att verka över flera affärsområden och funktioner inom bolaget där kvalitativa och kommunikativa beslutsunderlag för att säkerställa företagets lönsamhet är i fokus.
• Du är drivande och aktiv i företagets omställningsarbete av ekonomiska styrningsprocesser och rutiner inom ditt ansvarsområde och du är med och kontinuerligt utvecklar controllerfunktionen, upprätta en finansiell struktur och införa innovativa metoder för att möta framtidens krav.

Vem du är

• Du är strukturerad och driven med fokus på leverans.
• Du är självgående och fattar egna beslut baserat på breda ramar/instruktioner.
• Du tar initiativ och är proaktiv och analytisk i strävan efter att nå resultat.
• Du är prestigelös, kommunikativ och en stark relationsbyggare som navigerar utifrån våra värderingar.

Efrarenehter som krävs:

Minst 3 års erfarenhet av en liknande roll inom controlling/ekonomistyrning efter avslutade högskolestudier.

• Tidigare erfarenhet av att arbeta affärsnära med många olika kontaktytor.
• Förmåga att snabbt kunna sätta sig in i BI-system och är en van användare av BI-verktyg.
• Du har en hög systemförståelse och goda kunskaper i Excel i kombination med mycket goda digitala kunskaper och förståelse för affärssystem.
• Flytande i svenska och mycket goda kunskaper i engelska.
• Tidigare erfarenhet av att arbeta i bolag som är under förändring.
• Meriterande med tidigare erfarenhet av produktionscontrolling och/eller inköpscontrolling.
• Meriterande med erfarenheter av revision eller operativt bokslutsarbete.

Kultur
Teamwork ett av Unidents viktigaste värdeord. Våra medarbetare är en härlig blandning människor som lär av varandra och delar på erfarenheter och tillsammans bildar varumärket Unident. För oss är det viktigt att våra medarbetare skrattar och trivs, utvecklas, får respekt och uppskattning.

God och flexibel arbetsmiljö:

Vi tror att man utvecklas genom att träffas, att goda idéer ofta kommer i fikarummet eller vid ett möte med en kollega, samt att information lättare sprids under en arbetsdag där man faktiskt ses. Därför har alla hos oss en kontorstillhörighet och en fysisk arbetsplats samtidigt som vi har en flexibel arbetsplatspolicy. Hos oss är det lika självklart att man kan arbeta hemifrån någon/några dagar i veckan samtidigt som att man vill vara på plats de andra dagarna i veckan.
För den här tjänsten så tillhör man Falkenbergskontoret eller stockholmskontoret och tjänsten är på heltid.

Ansökan
Vill du vara med och utveckla Unident framåt? Ansök här direkt på vår career sida!

Har du frågor om tjänsten kan du maila [email protected] lägg tjänstens titel i rubrikfältet. Visa mindre

Business Controller till Gekås Ullared

Ansök    Feb 24    Gekås Ullared AB    Business controller
Om tjänsten Tjänsten som Business Controller hos oss innebär en affärsnära roll där du kommer att vara ett aktivt bollplank mot alla våra affärsområden. Vi söker dig som vill vara med att vidareutveckla Gekås Ullared och som trivs i en händelserik roll med stor exponering internt. Tillsammans med ekonomichef kommer du att leda arbetet med koncernens veckovisa, månadsvisa och tertialvisa rapporteringar för Gekås Ullareds olika bolag och affärsområden. Du bi... Visa mer
Om tjänsten Tjänsten som Business Controller hos oss innebär en affärsnära roll där du kommer att vara ett aktivt bollplank mot alla våra affärsområden. Vi söker dig som vill vara med att vidareutveckla Gekås Ullared och som trivs i en händelserik roll med stor exponering internt.
Tillsammans med ekonomichef kommer du att leda arbetet med koncernens veckovisa, månadsvisa och tertialvisa rapporteringar för Gekås Ullareds olika bolag och affärsområden. Du bistår organisationen och företagsledningen med analyser och beslutsunderlag för att stötta vår fortsatta expansion.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Löpande analysera den finansiella utvecklingen på alla nivåer, från avdelningar till helt affärsområde
Identifiera risker och möjligheter som påverkar både tillväxt och lönsamhet
Stötta och ha ansvar för finansiell och operativ rapportering
Leda och utveckla koncernens finansiella prognos- och budgetarbete
Kontinuerligt arbeta för att automatisera och effektivisera processer och system
Bidra i hållbarhetsrapportering
Ad-hoc analyser
Utbilda organisationen i relevanta ekonomiska och finansiella områden
Kontaktyta mot IT-avdelningen vad gäller datalager och rapporter
Systemägare för Business Intelligence (Power BI) och Mercur (Prognos-, budget- och analysverktyg)

Kvalifikationer
Du har en universitetsexamen inom ekonomi/företagsekonomi och ett par års erfarenhet av liknande arbete
Erfarenhet och kunskap av att driva ekonomifrågor och förstå finansiella processer
Förmåga att snabbt förstå och kunna förklara komplexa samband
Meriterande om du har erfarenhet från Power BI och av att bygga rapporter i Power BI, samt kunskaper i Excel
Meriterande om du har erfarenhet av Mercur för budget- och prognosarbete

För att trivas i rollen ser vi gärna att du har ett stort intresse och förståelse för affärer, affärsprocesser och uppföljning. Du tycker om att arbeta självständigt, har en god analytisk förmåga, är strukturerad, tydlig och har ett högt engagemang i det du gör. Givet de omfattande kontaktytorna rollen innebär, så är en välutvecklad kommunikativ förmåga viktig för att lyckas i rollen.
Vad erbjuder vi? På Gekås Ullared erbjuder vi en utvecklande och utmanande arbetsmiljö där dina insatser uppmärksammas. Du kommer att arbeta tillsammans med engagerade och kunniga kollegor. Vi erbjuder våra anställda förmåner så som personalrabatt, aktivitetscenter, friskvårdsbidrag och stora möjligheter till personlig och professionell utveckling inom företaget. Läs mer om våra förmåner.
Övrigt I den här rekryteringsprocessen kommer vi att använda oss av arbetspsykologiska tester. Inför en eventuell anställning kommer vi att genomföra en juridisk bakgrundskontroll. Uppgifterna kommer inte att dokumenteras eller sparas.
Omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Varaktighet: Tills vidare, 6 månaders provanställning tillämpas
Sista ansökningsdag: 2025-03-23
Kontaktpersoner: Peter Olsson Ekonomichef [email protected] Visa mindre

Gekås Ullared söker Business Controller

Ansök    Mar 30    Gekås Ullared AB    Business controller
Arbetsbeskrivning Rollen som Business Controller hos oss innebär en affärsnära roll där du kommer att vara ett aktivt bollplank mot alla våra affärsområden. Vi söker dig som vill vara med att vidareutveckla Gekås och som trivs i en händelserik roll med stor exponering internt. Som Business Controller kommer du tillsammans med vVD/CFO att leda arbetet med koncernens veckovisa, månadsvisa och tertialvisa rapportering för koncernens olika bolag och affärsom... Visa mer
Arbetsbeskrivning

Rollen som Business Controller hos oss innebär en affärsnära roll där du kommer att vara ett aktivt bollplank mot alla våra affärsområden. Vi söker dig som vill vara med att vidareutveckla Gekås och som trivs i en händelserik roll med stor exponering internt.

Som Business Controller kommer du tillsammans med vVD/CFO att leda arbetet med koncernens veckovisa, månadsvisa och tertialvisa rapportering för koncernens olika bolag och affärsområden. Du bistår organisationen och företagsledningen med analys och beslutsunderlag för att stötta vår fortsatta expansion.

Du kommer att rapportera till vår vice VD och leda ett litet controlling team av såväl inköp som HR controller. Rollen innebär stora möjligheter till personlig och professionell utveckling och man har en viktig roll att stödja verksamheten i vår fortsatta expansion.

Ansvarsområden


• Strategisk utveckling och ledning av företagets ekonomi och verksamhetsstyrning
• Övervaka och analysera resultat på alla nivåer, från avdelningar till helt affärsområde
• Månadsvis och tertialvis rapportera resultat och utveckling, både till affärsområdets ledning liksom till ledningen för Gekås
• Identifiera risker och möjligheter som påverkar både tillväxt och lönsamhet
• Leda koncernens prognos och budgetarbete
• Stödja implementationen av kontinuerliga förbättringar
• Systemägare Mercur (Prognos, budget och analysverktyg)
• Förstå bolagets kritiska processer och hur de hänger ihop för att identifiera eventuella brister eller förbättringsområden
• Utbilda och träna organisationen i relevanta ekonomiska och finansiella områden

Kvalifikationer

Vi söker dig med en universitetsexamen inom ekonomi/företagsekonomi och som har några års erfarenhet av en liknande roll. I din roll som businesscontroller är du van att driva ekonomifrågor och har ett högt engagemang i det du gör. Du arbetar självständigt och har en hög analytisk förmåga och god affärsförståelse.

Tjänsten kräver ett stort intresse för affärer, affärsprocesser och uppföljning, Vana av arbete i BI verktyg och Excel liksom kunskaper och förståelse för finansiella processer ses som meriterande. Vi söker dig med förmåga att snabbt förstå komplexa samband och kunna förklara dessa på ett enkelt sätt.

Givet de omfattande kontaktytorna rollen innebär – och din roll att utmana och ibland övertyga andra - så är en välutvecklad kommunikativ förmåga viktig för att lyckas i rollen. Som person är du vidare strukturerad, tydlig, flexibel och prestigelös.

Vi erbjuder: - Entreprenörsdriven verksamhet med hög utvecklingstakt i ett framgångsrikt detaljhandelsbolag inom upplevelseshopping


• Goda möjligheter att växa med bolaget
• Stort eget ansvar med möjlighet att utforma organisation och processer
• Varierande och pulserande miljö
• Kollektivavtal för alla anställda
• Friskvårdsbidrag

Ansökan

Placeringsort: Ullared

Omfattning: 100%

Tillsättning: Enligt överenskommelse

Sista ansökningsdag är den 22:e April.
Intervjuer och urval kommer att ske löpande och tillsättningen av denna tjänst kan komma att ske innan ansökningstiden gått ut.
Tjänsten är heltid med placering på vårt huvudkontor i Ullared.
För mer information är du välkommen att kontakta vår vVD Joakim Petersson på telefonnummer 0708-829050 eller [email protected]

Gekås Ullared är Skandinaviens största varuhus med 40 000 kvadratmeter butiksyta fördelat på 25 avdelningar. Vår affärsidé är att sälja allt till hemmet som får plats i en bil till oslagbart låga priser. Gekås utbud av shopping, boende, mat och aktiviteter skapar en upplevelse som lockar nästan 5 miljoner besökare till Ullared varje år. I varuhuset arbetar 2000 personer under högsäsong med varierande arbetsuppgifter inom butik, lager, kassa och kundservice. Gekås ledstjärnor som vi tillsammans arbetar efter är Kundfokus & Ärlighet, Laganda & Engagemang samt Sunt förnuft & Enkelhet. Visa mindre

Senior Business Controller till bolag i Falkenberg

Ansök    Apr 21    Randstad AB    Business controller
Arbetsbeskrivning Vill du arbeta i en internationell miljö mot den skandinaviska marknaden? Vi söker nu en Senior Business Controller som ingår i ett team om 3 personer, där du rapporterar till Finance Manager.  Har du en stark analytisk-  och redovisningsförmåga samt är trygg i dig själv och har en driven attityd, så kan rollen som Senior Business Controller vara något för dig. Skynda dig och ansök redan idag! Randstad Finance är specialister inom eko... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta i en internationell miljö mot den skandinaviska marknaden? Vi söker nu en Senior Business Controller som ingår i ett team om 3 personer, där du rapporterar till Finance Manager. 


Har du en stark analytisk-  och redovisningsförmåga samt är trygg i dig själv och har en driven attityd, så kan rollen som Senior Business Controller vara något för dig. Skynda dig och ansök redan idag!


Randstad Finance är specialister inom ekonomi. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Finance står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter.

Ansvarsområden
I din roll stöttar och utmanar du medarbetare och chefer inom ditt ansvarsområde och bidrar till ökad förståelse av ekonomiska samband. I rollen ingår även att driva ständiga processförbättringar och säkerställa hög rapporteringsstandard. Det är nödvändigt att ha en förståelse för helheten såväl som känsla för detaljer. 


Du arbetar även självständigt med nedan arbetsuppgifter:


Ansvarar för redovisningen, övervakning av kundfordringar, leverantörsreskontra, kontoavstämningar. SSC rapporterar till denna tjänst.
Ansvara för periodiseringar / avsättningar, lager
Ansvar för rapportering och ekonomisk uppföljning på månads-, kvartals- och årsbasis inom det egna ansvarsområdet till konsolideringssystemet.
Ansvar för budget- och prognosarbete, års-, kvartals och veckoprognoser samt förbereda den månatliga kassaflödesprognosen.
Ansvar för analys och uppföljning av avvikelser till budget, prognoser och tidigare perioder.
Du arbetar för att frågor avseende månadensekonomi besvaras samt identifierar proaktivt trender och förbättringspotential.
Stödja den lokala ledningen i att förverkliga sina finansiella mål och ge dem analys och beslutsstöd.
Du driver olika optimeringsprojekt & bidrar med effektivisering av processer.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har akademisk utbildning inom ekonomi samt fem års dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och erfarenhet av redovisning.

Som person är du affärsmässig, kommunikativ och kan förmedla effektivt och är mån om att leverera god kvalitet. Du behärskar svenska och vårt koncernspråk engelska i både tal och skrift. Att du är processorienterad och är en van användare av olika affärssystem samt är vass i Excel ser vi som en självklarhet.  


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
Tjänsten är initialt ett 6 månaders konsultuppdrag på heltid, med start omgående. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


Vi ser gärna att du bifogar ett CV på engelska.


För information: Madeleine Falkenby, Consultant Manager, [email protected] 



Om företaget
Randstad Finance är specialiserade inom kompetensområdet ekonomi och är en del av Randstad, som med verksamhet i 38 länder är världsledande inom rekrytering och konsultuthyrning. Genom detta globala nätverk och i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är specialist inom ekonomi, finans och lön. Vår mission är att med din karriär i fokus hjälpa dig att uppnå din fulla potential! Visa mindre

Business Controller till Unident AB

Ansök    Jun 25    Unident AB    Business controller
Vi på Unident söker nu en engagerad, analytisk och resultatdriven Business Controller som är med och tar vår ekonomiska styrning till nästa nivå.     Unident har utvecklat tandvården med innovativa lösningar sedan 1992, och det tänker vi fortsätta med. Vårt mål är att göra tandvården bättre samt vardagen lite enklare och roligare för hela tandvårdsteamet. Genom att tänka i nya banor och vara lyhörda för tandvårdens och patienternas behov har vi introduce... Visa mer
Vi på Unident söker nu en engagerad, analytisk och resultatdriven Business Controller som är med och tar vår ekonomiska styrning till nästa nivå.  

 

Unident har utvecklat tandvården med innovativa lösningar sedan 1992, och det tänker vi fortsätta med. Vårt mål är att göra tandvården bättre samt vardagen lite enklare och roligare för hela tandvårdsteamet. Genom att tänka i nya banor och vara lyhörda för tandvårdens och patienternas behov har vi introducerat många av de mest innovativa lösningarna inom branschen under de senaste 25 åren. Vår roll är att utmana tandvårdsteam att inte fastna i inkörda hjulspår utan istället locka till förändring. Unident har verksamhet i 4 länder: Sverige, Norge, Danmark och Finland. Kontor i Stockholm, Västerås, Horten, Köpenhamn, Helsingfors och med huvudkontor i Falkenberg. Ca 200 medarbetare arbetar inom koncernen som omsätter 570 miljoner kronor.

 

Dina arbetsuppgifter:

 

I Business Controller-rollen arbetar du brett med rapportering, budget och prognos samt analys och uppföljning. Du kommer verka brett över flera områdesgränser inom vår koncern där beslutsunderlag för att säkerställa vår lönsamhet är i fokus. Då vi är inne i expansiv fas är arbetet med utveckling och harmonisering av såväl system som processer betydande och viktigt. Du är drivande och aktiv i vårt omställningsarbete av ekonomiska styrningsprocesser och rutiner som är övergripande i koncernen. Rollen innefattar ett nära samarbete med redovisningsavdelningen och du rapporterar till CFO.

Din profil:

Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning samt minst 3 års erfarenhet av kvalificerat arbete inom ekonomistyrning. Erfarenhet av arbete i ett bolag under förändring är meriterande likväl arbete med olika finansieringsmodeller, såsom leasing och uthyrning.   

 

Som person är du proaktiv, tilltalas av både det analytiska och det operativa arbetet samt drivs av att skapa resultat och att göra skillnad. Du innehar en god kommunikationsförmåga och är en stark relationsbyggare. Du gillar förändring och tar en aktiv roll i att utveckla och skapa struktur i nya sammanhang. Du är prestigelös och uppskattar frihet under ansvar och får inspiration och energi i mötet med medarbetare på samtliga nivåer inom våra bolag.

 

Du har mycket goda kunskaper i Excel och är en van användare av BI verktyg. Du har mycket goda kunskaper i engelska och svenska.

 

Vi erbjuder:

 

Anställningsform: Tillsvidare med provanställning 6 månader.

Omfattning: Heltid 100%

Placering: Falkenberg eller enligt överenskommelse

Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning, ange löneanspråk i ansökan

Förmåner: Kollektivavtal, försäkringar, friskvårdsbidrag, personalrabatter samt trivselaktiviteter.

 

Vi värdesätter kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald.

 

Ansökan:

Välkommen att söka tjänsten via vår hemsida www.unident.se. Vi vill gärna ha din ansökan så snart som möjligt då vi tillämpar löpande urval, dock senast 2020-08-02. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Andreas Berntsson på 0346-732433 eller [email protected]

 

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Business Controller till Unident

Ansök    Feb 14    Unident AB    Business controller
Unident söker nu en engagerad, analytisk och resultatdriven Business Controller som är med och tar vår ekonomiska styrning till nästa nivå.   Unident har utvecklat tandvården med innovativa lösningar sedan 1992, och det tänker vi fortsätta med. Vårt mål är att göra tandvården bättre samt vardagen lite enklare och roligare för hela tandvårdsteamet. Genom att tänka i nya banor och vara lyhörda för tandvårdens och patienternas behov har vi introducerat många... Visa mer
Unident söker nu en engagerad, analytisk och resultatdriven Business Controller som är med och tar vår ekonomiska styrning till nästa nivå.  

Unident har utvecklat tandvården med innovativa lösningar sedan 1992, och det tänker vi fortsätta med. Vårt mål är att göra tandvården bättre samt vardagen lite enklare och roligare för hela tandvårdsteamet. Genom att tänka i nya banor och vara lyhörda för tandvårdens och patienternas behov har vi introducerat många av de mest innovativa lösningarna inom branschen under de senaste 25 åren. Vår roll är att utmana tandvårdsteam att inte fastna i inkörda hjulspår utan istället locka till förändring. Unident har verksamhet i 4 länder: Sverige, Norge, Danmark och Finland. Kontor i Stockholm, Västerås, Horten, Köpenhamn, Helsingfors och med huvudkontor i Falkenberg. Ca 200 medarbetare arbetar inom koncernen som omsätter 570 miljoner kronor.

 

Dina arbetsuppgifter:

I Business Controller-rollen arbetar du brett med rapportering, budget och prognos samt analys och uppföljning. Du kommer verka brett över flera områdesgränser inom vår koncern där beslutsunderlag för att säkerställa vår lönsamhet är i fokus. Då vi är inne i expansiv fas är arbetet med utveckling och harmonisering av såväl system som processer betydande och viktigt. Du är drivande och aktiv i vårt omställningsarbete av ekonomiska styrningsprocesser och rutiner som är övergripande i koncernen. Rollen innefattar ett nära samarbete med redovisningsavdelningen och du rapporterar till CFO. Tjänsten utgår primärt ifrån huvudkontoret i Falkenberg men arbete hemifrån till viss del kan diskuteras.

 

Din profil:

Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning samt minst 3 års erfarenhet av kvalificerat arbete inom ekonomistyrning. Erfarenhet av arbete i ett bolag under förändring är meriterande likväl arbete med olika finansieringsmodeller, såsom leasing och uthyrning.   

Som person är du proaktiv, tilltalas av både det analytiska och det operativa arbetet samt drivs av att skapa resultat och att göra skillnad. Du innehar en god kommunikationsförmåga och är en stark relationsbyggare. Du gillar förändring och tar en aktiv roll i att utveckla och skapa struktur i nya sammanhang. Du är prestigelös och uppskattar frihet under ansvar och får inspiration och energi i mötet med medarbetare på samtliga nivåer inom våra bolag.

Du har mycket goda kunskaper i Excel och är en van användare av BI verktyg. Du har mycket goda kunskaper i engelska och svenska.

Vi erbjuder:

Anställningsform: Tillsvidare med provanställning 6 månader.

Omfattning: Heltid 100%

Placering: Falkenberg

Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning, ange löneanspråk i ansökan

Förmåner: Kollektivavtal, försäkringar, friskvårdsbidrag, personalrabatter samt trivselaktiviteter.

 

Vi värdesätter kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald.

 

Ansökan:

Välkommen att söka tjänsten via vår hemsida www.unident.se. Vi vill gärna ha din ansökan så snart som möjligt då vi tillämpar löpande urval, dock senast 2020-02-28. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta CFO Andreas Berntsson på 0346-732433 eller [email protected]

 

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Junior Business Controller till AJ Produkter AB

Ansök    Aug 30    Adecco Sweden AB    Business controller
Vill du arbeta som Business Controller i ett bolag med stark tillväxt och där du får möjlighet att vara med och bygga business controllerfunktionen? Är du initiativtagande, analytisk, strukturerad och har ett stort systemintresse? Har du högskoleutbildning samt några års arbetserfarenhet och vill arbeta utvecklingsinriktat? Läs då mer om tjänsten! Om tjänsten Som Junior Business Controller kommer du att vara ett direkt stöd till avdelningen i Halmstad men... Visa mer
Vill du arbeta som Business Controller i ett bolag med stark tillväxt och där du får möjlighet att vara med och bygga business controllerfunktionen? Är du initiativtagande, analytisk, strukturerad och har ett stort systemintresse? Har du högskoleutbildning samt några års arbetserfarenhet och vill arbeta utvecklingsinriktat? Läs då mer om tjänsten!

Om tjänsten
Som Junior Business Controller kommer du att vara ett direkt stöd till avdelningen i Halmstad men även till våra övriga bolag i koncernen.

Dina arbetsuppgifter innebär:
- Delaktig i att utveckla budget- och prognosprocessen
- Göra uppföljning och lönsamhetsanalyser
- Att vara Superuser i Mercur, BI och datalager
- Ta fram underlag för uppföljning av KPI:er
- Att vara delaktig och drivande i diverse ekonomiska förbättringsprojekt
- Delaktig i att uppdatera och utveckla rutiner och policys inom finansfunktionen

Om dig
Vi söker dig med ekonomisk utbildning på högskolenivå och med minst två års arbetslivserfarenhet i en ekonomifunktion. Du har mycket goda kunskaper i Excel och Power-Point, du är analytisk med ett starkt systemintresse och ett bra siffersinne. Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.

För att lyckas i tjänsten ser vi att du är en person som är analytisk, affärsorienterad och som trivs i en dynamisk miljö. Du är initiativtagande, orädd och har ett bra självförtroende vilka är framgångsfaktorer för att tillsammans med oss kunna utveckla business controllerfunktionen på bästa sätt. Du arbetar proaktivt och lösningsorienterat och har ett gediget intresse för att skapa effektiva processer, såväl som att förbättra befintliga.

Du kommer arbeta i nära samverkan med olika avledningar och personer och tjänsten ställer högra krav på social kompetens och god samarbetsförmåga.

För att trivas och lyckas behöver du stå för och dela AJ´s värdeord: Lyhördhet – Hjälpsamma – Smarta – Kunniga.

Om AJ
AJ Produkter är en helhetsleverantör av inredning till kontor, skola, lager och industri. Med egen produktutveckling, design och produktion erbjuder de attraktiva produkter till rätt pris. AJ har gjort en resa från renodlat postorderföretag till modernt handelsföretag och gör stora satsningar på att öka den digitala närvaron och utveckla e-handeln. AJ Produkter grundades 1975 i Hyltebruk, idag ligger huvudkontor i Halmstad och familjeföretaget har vuxit till en internationell koncern med en planerad expansion. Verksamheten bedrivs i 19 länder och har över 850 anställda.

AJ erbjuder dig:

- Tillsvidareanställning, 6 månaders provanställning
- Friskvårdsbidrag
- Frukost på kontoret varje dag
- Personalrabatt på AJ´s sortiment

Om ansökan och anställning
Tjänsten ska tillsättas omgående eller enligt överenskommelse och rekryteringsarbetet sker löpande. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Hanna Bonli på 0736 84 77 73. Vänligen bifoga CV samt personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre