Lediga jobb som Biståndsbedömare/Biståndshandläggare i Falkenberg

Se lediga jobb som Biståndsbedömare/Biståndshandläggare i Falkenberg. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Falkenberg som finns hos arbetsgivaren.

Biståndshandläggare

Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid. Socialförvaltningen är en av kommunens största förvaltningar och har som uppdrag att bistå våra kommuninvånare med vård och omsorg vid alla tillfällen i livet. Nu är vi på jakt efter dig som vill ha ett jobb där du gör skillnad! På bis... Visa mer
Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.

Socialförvaltningen är en av kommunens största förvaltningar och har som uppdrag att bistå våra kommuninvånare med vård och omsorg vid alla tillfällen i livet.

Nu är vi på jakt efter dig som vill ha ett jobb där du gör skillnad! På biståndsenheten arbetar biståndshandläggare, avgiftshandläggare, boendesamordnare, verksamhetsledare och enhetschef tillsammans för att kommunens vuxna och äldre ska få en trygg och värdig omsorg. Vi söker nu en biståndshandläggare.

Det finns många fördelar med att vara anställd i Falkenbergs kommun! Vi erbjuder ett årligt friskvårdsbidrag, flextid och möjlighet till distansarbete del av arbetstiden. Enheten ingår i ett projekt med livsvårdstimma vilket innebär att du också får en timma i veckan för livsvård. Vi är en trygg arbetsplats med gott arbetsklimat. Vi utbildar alla våra chefer i Utvecklande ledarskap och arbetar aktivt för en god arbetsmiljö.

Passa på att bli en del av vårt gäng!

ARBETSUPPGIFTER
På biståndsenheten arbetar biståndshandläggarna antingen utifrån ett områdesansvar eller i ett tvärprofessionellt team som ansvarar för alla vårdplaneringar vi gör tillsammans med Region Halland.

Arbetsuppgifterna som biståndshandläggare består i huvudsak av att utreda, bedöma och fatta beslut om insatser enligt socialtjänstlagen. I arbetet ingår att göra hembesök i utredande och uppföljande syfte, samarbete med andra professioner samt ansvara för jourärenden under kontorstid. I det dagliga arbetet har du gott stöd från kollegor, verksamhetsledare och enhetschef.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad socionom, har läst sociala omsorgsprogrammet eller har en annan likvärdig högskoleutbildning. Vid annan utbildning än socionomutbildning eller sociala omsorgsprogrammet behöver du ha läst socialrätt vid högskola.

Du som person är trygg, strukturerad och har god initiativ- och samarbetsförmåga. Du är bekväm med att både arbeta självständigt och i samverkan med andra. Du är flexibel i att växla mellan olika arbetsuppgifter på enheten.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av handläggning inom äldreomsorgsområdet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

B-körkort är ett krav.


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Falkenbergs kommun använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. Visa mindre

Biståndshandläggare

Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid. Socialförvaltningen är en av kommunens största förvaltningar och har som uppdrag att bistå våra kommuninvånare med vård och omsorg vid alla tillfällen i livet.   Nu är vi på jakt efter dig som vill vara en viktig kugge och som vill ha ... Visa mer
Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.

Socialförvaltningen är en av kommunens största förvaltningar och har som uppdrag att bistå våra kommuninvånare med vård och omsorg vid alla tillfällen i livet.  

Nu är vi på jakt efter dig som vill vara en viktig kugge och som vill ha ett jobb där du gör skillnad! Hos oss på biståndsenheten arbetar biståndshandläggare, avgiftshandläggare, verksamhetsledare och enhetschef tillsammans med att förbättra livskvaliteten för kommunens äldre och ge dem en trygg och värdig omsorg.

Det finns många fördelar med att vara anställd i Falkenbergs kommun! Vi erbjuder ett årligt friskvårdsbidrag, flextid och möjlighet till distansarbete. Vi är en trygg arbetsplats med gott arbetsklimat. Vi utbildar alla våra chefer i Utvecklande ledarskap och arbetar aktivt för en god arbetsmiljö. 

Under det kommande året förstärker vi vårt fokus på god och nära vård och behöver därför bli en biståndshandläggare till.

Passa på att bli en del av vårt gäng!

ARBETSUPPGIFTER
Inom biståndsenheten finns biståndshandläggare med områdesansvar, boendesamordnare med ansvar för att fördela platser på särskilt boende, korttid och växelvård samt ett team som ansvarar för alla vårdplaneringar vi gör tillsammans med Region Halland.

Arbetsuppgifterna som biståndshandläggare består i huvudsak av att utreda, bedöma och fatta beslut om insatser enligt socialtjänstlagen. I arbetet ingår att göra hembesök i utredande och uppföljande syfte, samordnade individuella planeringar samt ansvara för jourärenden under kontorstid. Idet dagliga arbetet har du gott stöd från kollegor, verksamhetsledare och av enhetschef.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad socionom, har läst sociala omsorgsprogrammet eller har en annan likvärdig högskoleutbildning. Vid annan utbildning än socionomutbildning eller sociala omsorgsprogrammet behöver du ha läst socialrätt vid högskola. 

Du som person är trygg, strukturerad och har god initiativ- och samarbetsförmåga. Du är bekväm med att både arbeta självständigt och är flexibel i det att du kan växla mellan olika områden inom enheten. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Falkenbergs kommun använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. Visa mindre

Biståndshandläggare

Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid. Socialförvaltningen är en av kommunens största förvaltningar och har som uppdrag att bistå våra kommuninvånare med vård och omsorg vid alla tillfällen i livet. Nu är vi på jakt efter dig som vill vara en viktig kugge och som vill ha e... Visa mer
Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.
Socialförvaltningen är en av kommunens största förvaltningar och har som uppdrag att bistå våra kommuninvånare med vård och omsorg vid alla tillfällen i livet.

Nu är vi på jakt efter dig som vill vara en viktig kugge och som vill ha ett jobb där du gör skillnad! Hos oss på biståndsenheten arbetar biståndshandläggare, avgiftshandläggare, verksamhetsledare och enhetschef tillsammans med att förbättra livskvaliteten för kommunens äldre och ge dem en trygg och värdig omsorg.

Det finns många fördelar med att vara anställd i Falkenbergs kommun! Vi erbjuder ett årligt friskvårdsbidrag, flextid och möjlighet till distansarbete. Vi är en trygg arbetsplats med gott arbetsklimat. Vi utbildar alla våra chefer i Utvecklande ledarskap och arbetar aktivt för en god arbetsmiljö.

Under det kommande året förstärker vi vårt fokus på god och nära vård och behöver därför bli en biståndshandläggare till.

Passa på att bli en del av vårt gäng!

ARBETSUPPGIFTER
Inom biståndsenheten finns biståndshandläggare med områdesansvar, boendesamordnare med ansvar för att fördela platser på särskilt boende, korttid och växelvård samt ett team som ansvarar för alla vårdplaneringar vi gör tillsammans med Region Halland.

Arbetsuppgifterna som biståndshandläggare består i huvudsak av att utreda, bedöma och fatta beslut om insatser enligt socialtjänstlagen. I arbetet ingår att göra hembesök i utredande och uppföljande syfte, samordnade individuella planeringar samt ansvara för jourärenden under kontorstid. I det dagliga arbetet har du gott stöd från kollegor, verksamhetsledare och av enhetschef.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad socionom, har läst sociala omsorgsprogrammet eller har en annan likvärdig högskoleutbildning. Vid annan utbildning än socionomutbildning eller sociala omsorgsprogrammet behöver du ha läst socialrätt vid högskola.

Du som person är trygg, strukturerad och har god initiativ- och samarbetsförmåga. Du är bekväm med att både arbeta självständigt och är flexibel i det att du kan växla mellan olika områden inom enheten. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

B-körkort är ett krav

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Falkenbergs kommun använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan befintlig personal. Visa mindre

Biståndshandläggare äldreomsorg sökes för konsultuppdrag i Hallands län

Vill du bidra till gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en socionom som har minst tre års erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal verksamhet. Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi... Visa mer
Vill du bidra till gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en socionom som har minst tre års erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal verksamhet.
Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi fram emot att du kontaktar oss. Vi berättar gärna mer om uppdraget och hur det är att arbeta som socionomkonsult. Vi ser fram emot din kontakt!

Arbetsuppgifter
Du kommer att vara anställd av oss och uthyrd för att utföra sedvanliga arbetsuppgifter som biståndshandläggare inom äldreomsorgen. Du ansvarar för att utreda, bedöma behov och fatta beslut om bistånd för personer som är 65 år och äldre, främst enligt SoL. Även uppföljning av insatser ör en del av arbetet. Arbetet kräver lyhördhet för de äldres behov och innebär nära samarbete med vår uppdragsgivarens anställda. Du har dagligt stöd av en arbetsledare och en förste biståndshandläggare.

Vi erbjuder
Du kommer att vara anställd av Socionomera Bemanning AB. Som konsult hos oss erbjuds du goda och flexibla arbetsvillkor samt tydlighet kring vad som förväntas av dig. Vi månar om att du ska trivas och må bra i rollen som socionomkonsult och vi söker alltid långa samarbeten och relationer.
Vi kan bland annat erbjuda dig:
Schyssta anställningsvillkor enligt vårt kollektivavtal med Akademikerförbunden
En lön som du förtjänar och en transparent lönepolicy
Tjänstepension genom Collectum som anses ha ett av marknadens bästa pensionslösningar
Försäkringar som grupplivsförsäkring och sjukförsäkring via Fora
Introduktion och regelbunden arbetsmiljöuppföljning
Intern och extern handledning
Friskvårdspeng och fortbildningspeng
Stöd av konsultchefer som själva är socionomer
Snabb och smidig personlig service
En arbetsgivare som lägger stort fokus på hållbart och etiskt agerande inom socionombemanning

Ansökan
Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Vill du hellre börja med att höra mer så är du välkommen att kontakta oss via [email protected] eller 040-300 352.
Efter att vi har lärt känna varandra bestämmer du var, när och i vilken omfattning du vill arbeta, och vi bevakar att du matchas mot lämpliga uppdrag. Vi har fler än 100 ramavtal, som för dig innebär ett brett urval av intressanta uppdrag. Våra konsultchefer är socionomer med lång erfarenhet av arbete inom socialtjänsten vilket gör att vi har god kännedom om våra uppdragsgivares behov och dina villkor. Vi är vana problemlösare och vi kan erbjuda stöttning utifrån dina behov under hela uppdragsperioden.
Om oss
Socionomera Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsbolag och vi är specialiserade på uthyrning av socionomer. Vi är övertygade om att så gott som alla som väljer att arbeta med ett människovårdande yrke har omtanke om sina medmänniskor som främsta anledning. Vi vill göra allt vi kan för att underlätta för organisationer och personer som väljer att bry dig.
Nordens största affärstidning Dagens Industri har utsett oss till Gasellvinnare och Skåne Läns snabbast växande bolag två år i rad, 2022 och 2023. Vill du hjälpa oss att ta nästa steg i utvecklingen?
Läs mer om oss på vår hemsida www.socionomera.se. Visa mindre

Biståndshandläggare äldreomsorg sökes för konsultuppdrag i Hallands län

Vill du bidra till gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en socionom som har minst tre års erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal verksamhet. Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi... Visa mer
Vill du bidra till gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en socionom som har minst tre års erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal verksamhet.
Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi fram emot att du kontaktar oss. Vi berättar gärna mer om uppdraget och hur det är att arbeta som socionomkonsult. Vi ser fram emot in din kontakt!

Arbetsuppgifter
Du kommer att vara anställd av oss och uthyrd för att utföra sedvanliga arbetsuppgifter som biståndshandläggare inom äldreomsorgen. Du ansvarar för att utreda, bedöma behov och fatta beslut om bistånd för personer som är 65 år och äldre, främst enligt SoL. Även uppföljning av insatser ör en del av arbetet. Arbetet kräver lyhördhet för de äldres behov och innebär nära samarbete med vår uppdragsgivarens anställda. Du har dagligt stöd av en arbetsledare och en förste biståndshandläggare.

Vi erbjuder
Du kommer att vara anställd av Socionomera Bemanning AB. Som konsult hos oss erbjuds du goda och flexibla arbetsvillkor samt tydlighet kring vad som förväntas av dig. Vi månar om att du ska trivas och må bra i rollen som socionomkonsult och vi söker alltid långa samarbeten och relationer.
Vi kan bland annat erbjuda dig:
Schyssta anställningsvillkor enligt vårt kollektivavtal med Akademikerförbunden
En lön som du förtjänar och en transparent lönepolicy
Tjänstepension genom Collectum som anses ha ett av marknadens bästa pensionslösningar
Försäkringar som grupplivsförsäkring och sjukförsäkring via Fora
Introduktion och regelbunden arbetsmiljöuppföljning
Intern och extern handledning
Friskvårdspeng och fortbildningspeng
Stöd av konsultchefer som själva är socionomer
Snabb och smidig personlig service
En arbetsgivare som lägger stort fokus på hållbart och etiskt agerande inom socionombemanning

Ansökan
Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Vill du hellre börja med att höra mer så är du välkommen att kontakta oss via [email protected] eller 040-300 352.
Efter att vi har lärt känna varandra bestämmer du var, när och i vilken omfattning du vill arbeta, och vi bevakar att du matchas mot lämpliga uppdrag. Vi har ramavtal med mer än var fjärde svensk kommun, som för dig innebär ett brett urval av intressanta uppdrag. Våra konsultchefer är socionomer med lång erfarenhet av arbete inom socialtjänsten vilket gör att vi har god kännedom om våra uppdragsgivares behov och dina villkor. Vi är vana problemlösare och vi kan erbjuda stöttning utifrån dina behov under hela uppdragsperioden.
Om oss
Socionomera Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsbolag och vi är specialiserade på uthyrning av socionomer. Vi är övertygade om att så gott som alla som väljer att arbeta med ett människovårdande yrke har omtanke om sina medmänniskor som främsta anledning. Vi vill göra allt vi kan för att underlätta för organisationer och personer som väljer att bry dig.
Nordens största affärstidning Dagens Industri har nyligen utsett oss till Skåne Läns Gasellvinnare 2022 samt hela rikets tredje snabbast växande bolag. Vill du hjälpa oss att ta nästa steg i utvecklingen?
Läs mer om oss på vår hemsida www.socionomera.se. Visa mindre

Biståndshandläggare äldreomsorg sökes för konsultuppdrag i Hallands län

Vill du bidra till gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en socionom som har minst tre års erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal verksamhet. Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi... Visa mer
Vill du bidra till gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en socionom som har minst tre års erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal verksamhet.
Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi fram emot att du kontaktar oss. Vi berättar gärna mer om uppdraget och hur det är att arbeta som socionomkonsult. Vi ser fram emot in din kontakt!

Arbetsuppgifter
Du kommer att vara anställd av oss och uthyrd för att utföra sedvanliga arbetsuppgifter som biståndshandläggare inom äldreomsorgen. Du ansvarar för att utreda, bedöma behov och fatta beslut om bistånd för personer som är 65 år och äldre, främst enligt SoL. Även uppföljning av insatser ör en del av arbetet. Arbetet kräver lyhördhet för de äldres behov och innebär nära samarbete med vår uppdragsgivarens anställda. Du har dagligt stöd av en arbetsledare och en förste biståndshandläggare.

Vi erbjuder
Du kommer att vara anställd av Socionomera Bemanning AB. Som konsult hos oss erbjuds du goda och flexibla arbetsvillkor samt tydlighet kring vad som förväntas av dig. Vi månar om att du ska trivas och må bra i rollen som socionomkonsult och vi söker alltid långa samarbeten och relationer.
Vi kan bland annat erbjuda dig:
Schyssta anställningsvillkor enligt vårt kollektivavtal med Akademikerförbunden
En lön som du förtjänar och en transparent lönepolicy
Tjänstepension genom Collectum som anses ha ett av marknadens bästa pensionslösningar
Försäkringar som grupplivsförsäkring och sjukförsäkring via Fora
Introduktion och regelbunden arbetsmiljöuppföljning
Intern och extern handledning
Friskvårdspeng och fortbildningspeng
Stöd av konsultchefer som själva är socionomer
Snabb och smidig personlig service
En arbetsgivare som lägger stort fokus på hållbart och etiskt agerande inom socionombemanning

Ansökan
Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Vill du hellre börja med att höra mer så är du välkommen att kontakta oss via [email protected] eller 040-300 352.
Efter att vi har lärt känna varandra bestämmer du var, när och i vilken omfattning du vill arbeta, och vi bevakar att du matchas mot lämpliga uppdrag. Vi har ramavtal med mer än var fjärde svensk kommun, som för dig innebär ett brett urval av intressanta uppdrag. Våra konsultchefer är socionomer med lång erfarenhet av arbete inom socialtjänsten vilket gör att vi har god kännedom om våra uppdragsgivares behov och dina villkor. Vi är vana problemlösare och vi kan erbjuda stöttning utifrån dina behov under hela uppdragsperioden.
Om oss
Socionomera Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsbolag och vi är specialiserade på uthyrning av socionomer. Vi är övertygade om att så gott som alla som väljer att arbeta med ett människovårdande yrke har omtanke om sina medmänniskor som främsta anledning. Vi vill göra allt vi kan för att underlätta för organisationer och personer som väljer att bry dig.
Nordens största affärstidning Dagens Industri har nyligen utsett oss till Skåne Läns Gasellvinnare 2022 samt hela rikets tredje snabbast växande bolag. Vill du hjälpa oss att ta nästa steg i utvecklingen?
Läs mer om oss på vår hemsida www.socionomera.se. Visa mindre

Biståndshandläggare Äldreomsorg

Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid. Nu är vi på jakt efter dig som gillar att vara behövd och ha ett arbete som är viktigt för många! Vi söker en vikarie till oss på Biståndsenheten i Falkenbergs kommun. Hos oss arbetar biståndshandläggare, avgiftshandläggare, verksamhets... Visa mer
Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.

Nu är vi på jakt efter dig som gillar att vara behövd och ha ett arbete som är viktigt för många! Vi söker en vikarie till oss på Biståndsenheten i Falkenbergs kommun. Hos oss arbetar biståndshandläggare, avgiftshandläggare, verksamhetsledare och enhetschef med att förbättra livskvaliteten för våra äldre och ge dem en trygg och värdig omsorg.

Det finns många fördelar med att vara anställd i Falkenbergs kommun! Förutom att du får ett viktigt arbete blir du en i gänget bland våra trevliga och stöttande kollegor. Vi erbjuder också ett årligt friskvårdsbidrag, flextid och viss möjlighet till distansarbete. För oss är det viktigt att du som arbetar hos oss får ett gott arbetsklimat. Vi utbildar alla våra chefer i Utvecklande ledarskap och vi arbetar aktivt för en god arbetsmiljö.

Intresserad? Då ska du absolut söka!

ARBETSUPPGIFTER
Inom biståndsenheten finns biståndshandläggare med områdesansvar, boendesamordnare med ansvar för att fördela platser på särskilt boende, korttid och växelvård samt ett team med ansvar för vårdplaneringar på sjukhus. Arbetsuppgifterna som biståndshandläggare består i huvudsak av utreda, bedöma och fatta beslut om insatser enligt SoL, Socialtjänstlagen. I arbetet ingår att göra hembesök i utredande och uppföljande syfte, samordnade individuella planeringar samt ansvara för jourärenden under kontorstid.

Vi har ett beställaransvar och samverkar med kollegor och utförare samt andra myndigheter och samarbetspartners. I det dagliga arbetet har du gott stöd från kollegor, verksamhetsledare och av enhetschef.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad socionom, har läst sociala omsorgsprogrammet eller har annan högskoleutbildning som vi som arbetsgivare bedömer likvärdig. Vid annan utbildning än socionomutbildning eller sociala omsorgsprogrammet behöver du ha läst socialrätt vid högskola.

Du som person är trygg, strukturerad och har god initiativ- och samarbetsförmåga. Du är bekväm med att både arbeta självständigt och är flexibel i det att du kan växla mellan olika områden inom enheten.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Intervjuer kommer att ske löpande under annonseringstiden, så tveka inte att skicka in din ansökan.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan befintlig personal.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Falkenbergs kommun använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. Visa mindre

Biståndshandläggare Äldreomsorg

Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid. Nu är vi på jakt efter dig som gillar att vara behövd och ha ett arbete som är viktigt för många! Vi söker en vikarie till oss på Biståndsenheten i Falkenbergs kommun. Hos oss arbetar biståndshandläggare, avgiftshandläggare, verksamhets... Visa mer
Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.

Nu är vi på jakt efter dig som gillar att vara behövd och ha ett arbete som är viktigt för många! Vi söker en vikarie till oss på Biståndsenheten i Falkenbergs kommun. Hos oss arbetar biståndshandläggare, avgiftshandläggare, verksamhetsledare och enhetschef med att förbättra livskvaliteten för våra äldre och ge dem en trygg och värdig omsorg.

Det finns många fördelar med att vara anställd i Falkenbergs kommun! Förutom att du får ett viktigt arbete blir du en i gänget bland våra trevliga och stöttande kollegor. Vi erbjuder också ett årligt friskvårdsbidrag, flextid och viss möjlighet till distansarbete. För oss är det viktigt att du som arbetar hos oss får ett gott arbetsklimat. Vi utbildar alla våra chefer i Utvecklande ledarskap och vi arbetar aktivt för en god arbetsmiljö.

Intresserad? Då ska du absolut söka!

ARBETSUPPGIFTER
Inom biståndsenheten finns biståndshandläggare med områdesansvar, boendesamordnare med ansvar för att fördela platser på särskilt boende, korttid och växelvård samt ett team med ansvar för vårdplaneringar på sjukhus. Arbetsuppgifterna som biståndshandläggare består i huvudsak av utreda, bedöma och fatta beslut om insatser enligt SoL, Socialtjänstlagen. I arbetet ingår att göra hembesök i utredande och uppföljande syfte, samordnade individuella planeringar samt ansvara för jourärenden under kontorstid.

Vi har ett beställaransvar och samverkar med kollegor och utförare samt andra myndigheter och samarbetspartners. I det dagliga arbetet har du gott stöd från kollegor, verksamhetsledare och av enhetschef.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad socionom, har läst sociala omsorgsprogrammet eller har annan högskoleutbildning som vi som arbetsgivare bedömer likvärdig. Vid annan utbildning än socionomutbildning eller sociala omsorgsprogrammet behöver du ha läst socialrätt vid högskola.

Du som person är trygg, strukturerad och har god initiativ- och samarbetsförmåga. Du är bekväm med att både arbeta självständigt och är flexibel i det att du kan växla mellan olika områden inom enheten.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Intervjuer sker löpande under rekryteringstiden, så tveka inte att skicka in din ansökan!

Vi undanber oss vänligen men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan befintlig personal. Visa mindre

Biståndshandläggare Äldreomsorg

Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid. Nu är vi på jakt efter dig som gillar att vara behövd och ha ett arbete som är viktigt för många! Här på biståndsenheten i Falkenbergs kommun arbetar biståndshandläggare, avgiftshandläggare, verksamhetsledare och enhetschef med att förb... Visa mer
Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.

Nu är vi på jakt efter dig som gillar att vara behövd och ha ett arbete som är viktigt för många! Här på biståndsenheten i Falkenbergs kommun arbetar biståndshandläggare, avgiftshandläggare, verksamhetsledare och enhetschef med att förbättra livskvaliteten för våra äldre och ge dem en trygg och värdig omsorg.

Det finns många fördelar med att vara anställd i Falkenbergs kommun! Förutom att du får ett viktigt arbete blir du en i gänget bland våra trevliga och stöttande kollegor. Vi erbjuder också ett årligt friskvårdsbidrag, flextid och viss möjlighet till distansarbete. För oss är det viktigt att du som arbetar hos oss får ett gott arbetsklimat. Vi utbildar alla våra chefer i Utvecklande ledarskap och vi arbetar aktivt för en god arbetsmiljö.

Intresserad? Då ska du absolut söka!

ARBETSUPPGIFTER
Inom biståndsenheten finns biståndshandläggare med områdesansvar, boendesamordnare med ansvar för att fördela platser på särskilt boende, korttid och växelvård samt ett mottag med ansvar för vårdplaneringar på sjukhus och att bemanna och åtgärda ärenden via mottagstelefonen. Arbetsuppgifterna som biståndshandläggare består i huvudsak av utreda, bedöma och fatta beslut om insatser enligt SoL, Socialtjänstlagen. I arbetet ingår att göra hembesök i utredande och uppföljande syfte, samordnade individuella planeringar samt ansvara för jourtelefon under kontorstid.

Vi har ett beställaransvar och samverkar med kollegor och utförare samt andra myndigheter och samarbetspartners. I det dagliga arbetet har du gott stöd från kollegor, verksamhetsledare och av enhetschef.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad socionom, har läst sociala omsorgsprogrammet eller har annan högskoleutbildning som vi som arbetsgivare bedömer likvärdig. Vid annan utbildning än socionomutbildning eller sociala omsorgsprogrammet behöver du ha läst socialrätt vid högskola. Har du också erfarenhet av socialt utredningsarbete, arbetssättet Individens Behov I Centrum (IBIC) och myndighetsutövning är det ett stort plus!

Du som person är trygg, strukturerad och har god initiativ- och samarbetsförmåga. Du är bekväm med att både arbeta självständigt och är flexibel i det att du kan växla mellan olika områden inom enheten, såsom mottagsfunktion och geografiska ansvarsområden.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Intervjuer sker löpande under rekryteringstiden, så tveka inte att skicka in din ansökan! Vi undanber oss vänligen men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan befintlig personal. Visa mindre

Biståndshandläggare Äldreomsorg

Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid. Biståndsenheten är en del av Socialförvaltningens myndighetsavdelning. Hos oss arbetar biståndshandläggare, avgiftshandläggare, verksamhetsledare och enhetschef. Nu söker vi tre biståndshandläggare som kan stärka upp vår enhet under ett... Visa mer
Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.

Biståndsenheten är en del av Socialförvaltningens myndighetsavdelning. Hos oss arbetar biståndshandläggare, avgiftshandläggare, verksamhetsledare och enhetschef. Nu söker vi tre biståndshandläggare som kan stärka upp vår enhet under ett år framåt. Vi kan erbjuda dig ett utvecklande arbete där du tillsammans med kollegor utreder, bedömer och fattar beslut om insatser enligt SoL, Socialtjänstlagen.

Förutom en trevlig arbetsgrupp finns det många andra fördelar med att vara anställd i Falkenbergs kommun. Vi kan erbjuda dig flera förmåner, exempelvis ett årligt friskvårdsbidrag och flextid. För oss är det viktigt att du som arbetar hos oss har ett gott arbetsklimat. Vi utbildar alla våra chefer i Utvecklande ledarskap och vi arbetar aktivt för en god arbetsmiljö.

Välkommen att bli en av oss!

ARBETSUPPGIFTER
Inom biståndsenheten finns biståndshandläggare med områdesansvar, boendesamordnare med ansvar för att fördela platser på särskilt boende, korttid och växelvård samt ett mottag med ansvar för vårdplaneringar på sjukhus och att bemanna och åtgärda ärenden via mottagstelefonen. Arbetsuppgifterna som biståndshandläggare består i huvudsak av sedvanligt socialt utredningsarbete och myndighetsutövning enligt SoL, Socialtjänstlagen. I arbetet ingår att göra hembesök i utredande och uppföljande syfte, samordnade individuella planeringar samt ansvara för jourtelefon under kontorstid.

Vi har ett beställaransvar och samverkar med kollegor och utförare samt andra myndigheter och samarbetspartners. I det dagliga arbetet har du stöd av kollegor, verksamhetsledare och av enhetschef.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad socionom, har läst sociala omsorgsprogrammet eller har annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vid annan utbildning än socionomutbildning eller sociala omsorgsprogrammet krävs att du har genomgått kurs i socialrätt. Du behöver också ha erfarenhet av arbetssättet Individens Behov I Centrum, IBIC. Erfarenhet av socialt utredningsarbete och myndighetsutövning är en merit.

Vi söker dig som är trygg, strukturerad och har god initiativ- och samarbetsförmåga. Du behöver kunna arbeta självständigt och vara flexibel i det att du kan växla mellan olika områden inom enheten, såsom mottagsfunktion och geografiska ansvarsområden.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Intervjuer sker löpande under rekryteringstiden, så tveka inte att skicka in din ansökan! Vi undanber oss vänligen men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan befintlig personal. Visa mindre

Biståndshandläggare Äldreomsorg

Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid. Nu är vi på jakt efter dig som gillar att vara behövd och ha ett arbete som är viktigt för många! Vi söker en vikarie till oss på Biståndsenheten i Falkenbergs kommun. Hos oss arbetar biståndshandläggare, avgiftshandläggare, verksamhets... Visa mer
Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.

Nu är vi på jakt efter dig som gillar att vara behövd och ha ett arbete som är viktigt för många! Vi söker en vikarie till oss på Biståndsenheten i Falkenbergs kommun. Hos oss arbetar biståndshandläggare, avgiftshandläggare, verksamhetsledare och enhetschef med att förbättra livskvaliteten för våra äldre och ge dem en trygg och värdig omsorg.

Det finns många fördelar med att vara anställd i Falkenbergs kommun! Förutom att du får ett viktigt arbete blir du en i gänget bland våra trevliga och stöttande kollegor. Vi erbjuder också ett årligt friskvårdsbidrag, flextid och viss möjlighet till distansarbete. För oss är det viktigt att du som arbetar hos oss får ett gott arbetsklimat. Vi utbildar alla våra chefer i Utvecklande ledarskap och vi arbetar aktivt för en god arbetsmiljö.

Intresserad? Då ska du absolut söka!

ARBETSUPPGIFTER
Inom biståndsenheten finns biståndshandläggare med områdesansvar, boendesamordnare med ansvar för att fördela platser på särskilt boende, korttid och växelvård samt ett mottag med ansvar för vårdplaneringar på sjukhus och att bemanna och åtgärda ärenden via mottagstelefonen. Arbetsuppgifterna som biståndshandläggare består i huvudsak av utreda, bedöma och fatta beslut om insatser enligt SoL, Socialtjänstlagen. I arbetet ingår att göra hembesök i utredande och uppföljande syfte, samordnade individuella planeringar samt ansvara för jourtelefon under kontorstid.

Vi har ett beställaransvar och samverkar med kollegor och utförare samt andra myndigheter och samarbetspartners. I det dagliga arbetet har du gott stöd från kollegor, verksamhetsledare och av enhetschef.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad socionom, har läst sociala omsorgsprogrammet eller har annan högskoleutbildning som vi som arbetsgivare bedömer likvärdig. Vid annan utbildning än socionomutbildning eller sociala omsorgsprogrammet behöver du ha läst socialrätt vid högskola. Har du också erfarenhet av socialt utredningsarbete, arbetssättet Individens Behov I Centrum (IBIC) och myndighetsutövning är det ett stort plus!

Du som person är trygg, strukturerad och har god initiativ- och samarbetsförmåga. Du är bekväm med att både arbeta självständigt och är flexibel i det att du kan växla mellan olika områden inom enheten, såsom mottagsfunktion och geografiska ansvarsområden.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Intervjuer sker löpande under rekryteringstiden, så tveka inte att skicka in din ansökan!

Vi undanber oss vänligen men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan befintlig personal. Visa mindre

Biståndshandläggare Äldreomsorg

Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid. Biståndsenheten är en del av Socialförvaltningens myndighetsavdelning. Hos oss arbetar biståndshandläggare, avgiftshandläggare, verksamhetsledare och enhetschef. Nu söker vi en biståndshandläggare som kan stärka upp vår verksamhet under... Visa mer
Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.

Biståndsenheten är en del av Socialförvaltningens myndighetsavdelning. Hos oss arbetar biståndshandläggare, avgiftshandläggare, verksamhetsledare och enhetschef. Nu söker vi en biståndshandläggare som kan stärka upp vår verksamhet under kommande månader. Vi kan erbjuda dig ett utvecklande arbete där du tillsammans med kollegor utreder, bedömer och fattar beslut om insatser enligt SoL, Socialtjänstlagen.

ARBETSUPPGIFTER
Inom biståndsenheten finns biståndshandläggare med områdesansvar, boendesamordnare med ansvar för att fördela platser på särskilt boende, korttid och växelvård samt ett mottag med ansvar för vårdplaneringar på sjukhus och att bemanna och åtgärda ärenden via mottagstelefonen. Arbetsuppgifterna som biståndshandläggare består i huvudsak av sedvanligt socialt utredningsarbete och myndighetsutövning enligt SoL, Socialtjänstlagen. I arbetet ingår att göra hembesök i utredande och uppföljande syfte, samordnade individuella planeringar samt ansvara för jourtelefon under kontorstid.

Vi har ett beställaransvar och samverkar med kollegor och utförare samt andra myndigheter och samarbetspartners. I det dagliga arbetet har du stöd av kollegor, verksamhetsledare och av enhetschef.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad socionom, har läst sociala omsorgsprogrammet eller har annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vid annan utbildning än socionomutbildning eller sociala omsorgsprogrammet krävs att du har genomgått kurs i socialrätt. Du behöver också ha erfarenhet av arbetssättet Individens Behov I Centrum, IBIC. Erfarenhet av socialt utredningsarbete och myndighetsutövning är en merit.

Vi söker dig som är trygg, strukturerad och har god initiativ- och samarbetsförmåga. Du behöver kunna arbeta självständigt och vara flexibel i det att du kan växla mellan olika områden inom enheten, såsom mottagsfunktion och geografiska ansvarsområden.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Rekryteringsarbetet sker löpande under rekryteringstiden. Vi undanber oss vänligen men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan befintlig personal. Visa mindre

Biståndshandläggare SOL/ LSS - konsultuppdrag i Hallands län

Vill du bidra till ett gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Just nu söker vi socionomer som har minst tre års erfarenhet inom biståndsbedömning för SOL och eller LSS i Hallands län. Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Vi ser fram emot din kontakt oavsett! Arbetsuppgifter Sedvanliga arbe... Visa mer
Vill du bidra till ett gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Just nu söker vi socionomer som har minst tre års erfarenhet inom biståndsbedömning för SOL och eller LSS i Hallands län.
Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Vi ser fram emot din kontakt oavsett!
Arbetsuppgifter
Sedvanliga arbetsuppgifter som biståndshandläggare inom SOL och LSS.
Vi erbjuder
Kollektivavtal/schyssta anställningsvillkor
En lön du förtjänar och en transparent lönestruktur
Tjänstepension och försäkringar
Vid behov boende och resor
Förstärkt introduktion
Snabb och smidig personlig service
Regelbunden arbetsmiljöuppföljning
Intern och extern handledning
Och mycket mera



Ansökan
Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Vill du hellre börja med att höra mer så är du välkommen att kontakta Mariana Saad via e-post [email protected] eller mobil 070-140 34 54.
Om oss
Socionomera Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsbolag som hyr ut kunniga socionomer till verksamheter inom socialt arbete. Bolaget är grundat av socionomer som kan socionomer och socialt arbete. Vårt mål är att verksamheter som arbetar med socialt arbete aldrig ska ha brist på kunniga socionomer som hjälper dem fullfölja sitt uppdrag.
Läs mer om oss på vår hemsida www.socionomera.se. Visa mindre

Biståndshandläggare

Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid. Biståndsenheten är en del av Socialförvaltningens myndighetsavdelning. Hos oss arbetar biståndshandläggare, avgiftshandläggare, verksamhetsledare och enhetschef. Nu söker vi flera biståndshandläggare som kan stärka upp vår verksamhet. V... Visa mer
Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.

Biståndsenheten är en del av Socialförvaltningens myndighetsavdelning. Hos oss arbetar biståndshandläggare, avgiftshandläggare, verksamhetsledare och enhetschef. Nu söker vi flera biståndshandläggare som kan stärka upp vår verksamhet. Vi kan erbjuda dig ett utvecklande arbete där du tillsammans med kollegor utreder, bedömer och fattar beslut om insatser enligt SoL, Socialtjänstlagen.

Välkommen med din ansökan!

ARBETSUPPGIFTER
Inom biståndsenheten finns biståndshandläggare med områdesansvar, boendesamordnare med ansvar för att fördela platser på särskilt boende, korttid och växelvård samt ett hemplaneringsteam med ansvar för vårdplaneringar på sjukhus. Arbetsuppgifterna som biståndshandläggare består i huvudsak av sedvanligt socialt utredningsarbete och myndighetsutövning enligt SoL, Socialtjänstlagen. I arbetet ingår att göra hembesök i utredande och uppföljande syfte, samordnade individuella planeringar samt ansvara för jourtelefon under kontorstid.

Vi har ett beställaransvar och samverkar med kollegor och utförare samt andra myndigheter och samarbetspartners. I det dagliga arbetet har du stöd av kollegor, verksamhetsledare och av enhetschef.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad socionom, har läst sociala omsorgsprogrammet eller har annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vid annan utbildning än socionomutbildning eller sociala omsorgsprogrammet krävs att du har genomgått kurs i socialrätt. Du behöver också ha erfarenhet av arbetssättet Individens Behov I Centrum, IBIC. Erfarenhet av socialt utredningsarbete och myndighetsutövning är en merit.

Vi söker dig som är trygg, strukturerad och har god initiativ- och samarbetsförmåga. Du behöver kunna arbeta självständigt och vara flexibel i det att du kan växla mellan olika områden inom enheten, såsom mottagsfunktion och geografiska ansvarsområden. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Rekryteringsarbetet sker löpande under rekryteringstiden. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Falkenbergs kommun använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. Visa mindre

Biståndshandläggare - konsultuppdrag i Hallands län

Vill du bidra till ett gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Just nu söker vi socionomer som har minst tre års erfarenhet inom biståndsbedömning för SOL och eller LSS i Hallands län. Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Vi ser fram emot din kontakt oavsett! Arbetsuppgifter Sedvanliga arbe... Visa mer
Vill du bidra till ett gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Just nu söker vi socionomer som har minst tre års erfarenhet inom biståndsbedömning för SOL och eller LSS i Hallands län.
Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Vi ser fram emot din kontakt oavsett!
Arbetsuppgifter
Sedvanliga arbetsuppgifter som biståndshandläggare inom SOL och LSS.
Vi erbjuder
Kollektivavtal/schyssta anställningsvillkor
En lön du förtjänar och en transparent lönestruktur
Tjänstepension och försäkringar
Förstärkt introduktion
Snabb och smidig personlig service
Regelbunden arbetsmiljöuppföljning
Intern och extern handledning
Och mycket mera



Ansökan
Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Vill du hellre börja med att höra mer så är du välkommen att kontakta Mariana Saad via e-post [email protected] eller mobil 070-140 34 54.
Om oss
Socionomera Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsbolag som hyr ut kunniga socionomer till verksamheter inom socialt arbete. Bolaget är grundat av socionomer som kan socionomer och socialt arbete. Vårt mål är att verksamheter som arbetar med socialt arbete aldrig ska ha brist på kunniga socionomer som hjälper dem fullfölja sitt uppdrag.
Läs mer om oss på vår hemsida www.socionomera.se. Visa mindre

Biståndshandläggare Äldreomsorg

Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig. Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg. Att vara anställd hos oss innebär må... Visa mer
Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.

Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg.

Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla.

Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.

Socialförvaltningen är en av kommunens två största förvaltningar med ca 1 000 tillsvidareanställda. Förvaltningen har som uppdrag att bistå våra kommuninvånare med vård och omsorg vid alla tillfällen i livet.

Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?


ARBETSUPPGIFTER
Vi kan erbjuda dig ett utvecklande arbete där du tillsammans med kollegor utreder, bedömer och fattar beslut om insatser enligt SoL, Socialtjänstlagen.

I arbetsgruppen finns 14 biståndshandläggare, 3 avgiftshandläggare, en verksamhetsledare samt en enhetschef. Arbetsuppgifterna består i huvudsak av sedvanligt socialt utredningsarbete och myndighetsutövning enligt SoL, Socialtjänstlagen. I arbetet ingår att göra hembesök i utredande och uppföljande syfte, samordnade individuella planeringar samt ansvara för jourtelefon under kontorstid.

Vi har ett beställaransvar och samverkar med kollegor och med utförare samt andra myndigheter och samarbetspartners.

Biståndsenheten består av biståndshandläggare med områdesansvar, boendesamordnare med ansvar för att fördela platser på särskilt boende, korttid och växelvård samt ett mottag med ansvar för vårdplaneringar på sjukhus och att bemanna och åtgärda ärenden via mottagstelefonen.

I det dagliga arbetet har du stöd av kollegor, verksamhetsledare och av enhetschef.

KVALIFIKATIONER
Socionomutbildning, sociala omsorgsprogrammet eller annan högskoleutbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig är ett krav. Vid annan utbildning än socionomutbildning eller sociala omsorgsprogrammet krävs att du har genomgått kurs i socialrätt. Erfarenhet av socialt utredningsarbete och myndighetsutövning är en merit.

Vi söker dig som har erfarenhet av arbetssättet Individens Behov I Centrum, IBIC. Du behöver vara trygg, strukturerad och ha god initiativ- och samarbetsförmåga. Du behöver kunna arbeta självständigt. Du behöver vara flexibel på så sätt att du kan växla mellan olika områden inom enheten, såsom mottagsfunktion och geografiska ansvarsområden.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Rekryteringsarbetet sker löpande under rekryteringstiden.

Vi undanber oss vänligen men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan befintlig personal. Visa mindre

Biståndshandläggare Äldreomsorg till vikariat

Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig. Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla. Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfa... Visa mer
Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.

Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla. Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.

Socialförvaltningen är en av kommunens två största förvaltningar och har som uppdrag att bistå våra kommuninvånare med vård och omsorg vid alla tillfällen i livet.

Vi söker nu dig som vill vikariera som biståndshandläggare på socialförvaltningens biståndsenhet. Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?

ARBETSUPPGIFTER
Vi kan erbjuda dig ett utvecklande arbete där du tillsammans med kollegor utreder, bedömer och fattar beslut om insatser enligt SoL, Socialtjänstlagen.

I arbetsgruppen finns 14 biståndshandläggare, 3 avgiftshandläggare, en verksamhetsledare samt en enhetschef. Arbetsuppgifterna består i huvudsak av sedvanligt socialt utredningsarbete och myndighetsutövning enligt SoL, Socialtjänstlagen. I arbetet ingår att göra hembesök i utredande och uppföljande syfte, samordnade individuella planeringar samt ansvara för jourtelefon under kontorstid.

Vi har ett beställaransvar och samverkar med kollegor och med utförare samt andra myndigheter och samarbetspartners.

Biståndsenheten består av biståndshandläggare med områdesansvar, boendesamordnare med ansvar för att fördela platser på särskilt boende, korttid och växelvård samt ett mottag med ansvar för vårdplaneringar på sjukhus och att bemanna och åtgärda ärenden via mottagstelefonen.

I det dagliga arbetet har du stöd av kollegor, verksamhetsledare och av enhetschef.

KVALIFIKATIONER
Socionomutbildning, sociala omsorgsprogrammet eller annan högskoleutbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Vid annan utbildning än socionomutbildning eller sociala omsorgsprogrammet krävs att du har genomgått kurs i socialrätt. Erfarenhet av socialt utredningsarbete och myndighetsutövning är en merit.

Vi söker dig som har erfarenhet av arbetssättet Individens Behov I Centrum, IBIC. Du behöver vara trygg, strukturerad och ha god initiativ- och samarbetsförmåga. Du behöver kunna arbeta självständigt. Du behöver vara flexibel på så sätt att du kan växla mellan olika områden inom enheten, såsom mottagsfunktion och geografiska ansvarsområden.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

B-körkort är ett krav.


ÖVRIGT
Rekryteringsarbetet kan komma att ske löpande under rekryteringstiden.

Vi undanber oss vänligen men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan befintlig personal. Visa mindre

Biståndshandläggare Äldreomsorg

Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig. Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg. Att vara anställd hos oss innebär må... Visa mer
Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.

Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg.

Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla.

Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.

Socialförvaltningen är en av kommunens två största förvaltningar med ca 1 000 tillsvidareanställda. Förvaltningen har som uppdrag att bistå våra kommuninvånare med vård och omsorg vid alla tillfällen i livet.

Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?


ARBETSUPPGIFTER
Vi kan erbjuda dig ett utvecklande arbete där du tillsammans med kollegor utreder, bedömer och fattar beslut om insatser enligt SoL, Socialtjänstlagen.

I arbetsgruppen finns 14 biståndshandläggare, 3 avgiftshandläggare, en verksamhetsledare samt en enhetschef. Arbetsuppgifterna består i huvudsak av sedvanligt socialt utredningsarbete och myndighetsutövning enligt SoL, Socialtjänstlagen. I arbetet ingår att göra hembesök i utredande och uppföljande syfte, samordnade individuella planeringar samt ansvara för jourtelefon under kontorstid.

Vi har ett beställaransvar och samverkar med kollegor och med utförare samt andra myndigheter och samarbetspartners.

Biståndsenheten består av biståndshandläggare med områdesansvar, boendesamordnare med ansvar för att fördela platser på särskilt boende, korttid och växelvård samt ett mottag med ansvar för vårdplaneringar på sjukhus och att bemanna och åtgärda ärenden via mottagstelefonen.

I det dagliga arbetet har du stöd av kollegor, verksamhetsledare och av enhetschef


KVALIFIKATIONER
Socionomutbildning, sociala omsorgsprogrammet eller annan högskoleutbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Vid annan utbildning än socionomutbildning eller sociala omsorgsprogrammet krävs att du har genomgått kurs i socialrätt. Erfarenhet av socialt utredningsarbete och myndighetsutövning är en merit.

Vi söker dig som har erfarenhet av arbetssättet Individens Behov I Centrum, IBIC. Du behöver vara trygg, strukturerad och ha god initiativ- och samarbetsförmåga. Du behöver kunna arbeta självständigt. Du behöver vara flexibel på så sätt att du kan växla mellan olika områden inom enheten, såsom mottagsfunktion och geografiska ansvarsområden.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

B-körkort är ett krav.


ÖVRIGT
Rekryteringsarbetet sker löpande under rekryteringstiden.

Vi undanber oss vänligen men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan befintlig personal. Visa mindre

Biståndshandläggare Äldreomsorg

Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig. Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg. Att vara anställd hos oss innebär må... Visa mer
Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.

Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg.

Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla.

Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.

Socialförvaltningen är en av kommunens två största förvaltningar med ca 1 000 tillsvidareanställda. Förvaltningen har som uppdrag att bistå våra kommuninvånare med vård och omsorg vid alla tillfällen i livet.

Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?

ARBETSUPPGIFTER
Vi kan erbjuda dig ett utvecklande arbete där du tillsammans med kollegor utreder, bedömer och fattar beslut om insatser enligt SoL, Socialtjänstlagen.

I arbetsgruppen finns 14 biståndshandläggare, 3 avgiftshandläggare, en verksamhetsledare samt en enhetschef. Arbetsuppgifterna består i huvudsak av sedvanligt socialt utredningsarbete och myndighetsutövning enligt SoL, Socialtjänstlagen. I arbetet ingår att göra hembesök i utredande och uppföljande syfte, samordnade individuella planeringar samt ansvara för jourtelefon under kontorstid.

Vi har ett beställaransvar och samverkar med kollegor och med utförare samt andra myndigheter och samarbetspartners.

Biståndsenheten består av biståndshandläggare med områdesansvar, boendesamordnare med ansvar för att fördela platser på särskilt boende, korttid och växelvård samt ett mottag med ansvar för vårdplaneringar på sjukhus och att bemanna och åtgärda ärenden via mottagstelefonen.

I det dagliga arbetet har du stöd av kollegor, verksamhetsledare och av enhetschef.

KVALIFIKATIONER
Socionomutbildning, sociala omsorgsprogrammet eller annan högskoleutbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Erfarenhet av socialt utredningsarbete och myndighetsutövning är en merit.

Vi söker dig som har erfarenhet av arbetssättet Individens Behov I Centrum, IBIC. Du behöver vara trygg, strukturerad och ha god initiativ- och samarbetsförmåga. Du behöver kunna arbeta självständigt. Du behöver vara flexibel på så sätt att du kan växla mellan olika områden inom enheten, såsom mottagsfunktion och geografiska ansvarsområden.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

B-körkort är ett krav. Vi söker dig som har erfarenhet av arbetssättet Individens Behov I Centrum, IBIC.


ÖVRIGT
Rekryteringsarbetet sker löpande under rekryteringstiden.

Vi undanber oss vänligen men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av befintlig personal. Visa mindre

Biståndshandläggare Äldreomsorg

Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig. Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg. Att vara anställd hos oss innebär må... Visa mer
Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.

Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg.

Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla.

Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.

Socialförvaltningen är en av kommunens två största förvaltningar med ca 1 000 tillsvidareanställda. Förvaltningen har som uppdrag att bistå våra kommuninvånare med vård och omsorg vid alla tillfällen i livet.

Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?

ARBETSUPPGIFTER
Vi kan erbjuda dig ett utvecklande vikariat där du tillsammans med kollegor utreder, bedömer och fattar beslut om insatser enligt SoL, Socialtjänstlagen.

I arbetsgruppen finns 14 biståndshandläggare, 3 avgiftshandläggare, en verksamhetsledare samt en enhetschef. Arbetsuppgifterna består i huvudsak av sedvanligt socialt utredningsarbete och myndighetsutövning enligt SoL, Socialtjänstlagen. I arbetet ingår att göra hembesök i utredande och uppföljande syfte, samordnade individuella planeringar samt ansvara för jourtelefon under kontorstid.

Vi har ett beställaransvar och samverkar med kollegor och med utförare samt andra myndigheter och samarbetspartners.

Biståndsenheten består av biståndshandläggare med områdesansvar, boendesamordnare med ansvar för att fördela platser på särskilt boende, korttid och växelvård samt ett mottag med ansvar för vårdplaneringar på sjukhus och att bemanna och åtgärda ärenden via mottagstelefonen.

I det dagliga arbetet har du stöd av kollegor, verksamhetsledare och av enhetschef.

KVALIFIKATIONER
Socionomutbildning, sociala omsorgsprogrammet eller annan högskoleutbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Erfarenhet av socialt utredningsarbete och myndighetsutövning är en merit.

Vi söker dig som har erfarenhet av arbetssättet Individens Behov I Centrum, IBIC. Du behöver vara trygg, strukturerad och ha god initiativ- och samarbetsförmåga. Du behöver kunna arbeta självständigt. Du behöver vara flexibel på så sätt att du kan växla mellan olika områden inom enheten, såsom mottagsfunktion och geografiska ansvarsområden.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

B-körkort är ett krav. Vi söker dig som har erfarenhet av arbetssättet Individens Behov I Centrum, IBIC.


ÖVRIGT
Rekryteringsarbetet sker löpande under rekryteringstiden.

Vi undanber oss vänligen men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av befintlig personal. Visa mindre

Vikarierande biståndshandläggare Äldreomsorg

Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig. Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg. Att vara anställd hos oss innebär må... Visa mer
Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.

Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg.

Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla.

Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.

Socialförvaltningen är en av kommunens två största förvaltningar med ca 1 000 tillsvidareanställda. Förvaltningen har som uppdrag att bistå våra kommuninvånare med vård och omsorg vid alla tillfällen i livet.

Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?

ARBETSUPPGIFTER
Vi kan erbjuda dig ett utvecklande vikariat där du tillsammans med kollegor utreder, bedömer och fattar beslut om insatser enligt SoL, Socialtjänstlagen. Vi har under 2019 påbörjat ett nytt arbetssätt som innebär att utreda enligt Individens Behov I Centrum, IBIC. Detta vikariat ersätter en områdeshandläggare som är föräldraledig.

I arbetsgruppen finns 14 handläggare, en verksamhetsledare samt en enhetschef. Arbetsuppgifterna består i huvudsak av sedvanligt socialt utredningsarbete och myndighetsutövning i enligt SoL, Socialtjänstlagen.

Vi har ett beställaransvar och samverkar med kollegor och med utförare samt andra myndigheter och samarbetspartners.

Biståndsenheten består av biståndshandläggare med områdesansvar, boendesamordnare med ansvar för att fördela platser på särskilt boende, korttid och växelvård samt ett mottag med ansvar för vårdplaneringar på sjukhus och att bemanna och åtgärda ärenden via mottagstelefonen.

I det dagliga arbetet har du stöd av kollegor, verksamhetsledare och av enhetschef.

KVALIFIKATIONER
Socionomutbildning, sociala omsorgsprogrammet eller annan högskoleutbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Erfarenhet av socialt utredningsarbete och myndighetsutövning är en merit.

Vi söker dig som har erfarenhet av arbetssättet Individens Behov I Centrum, IBIC. Du behöver vara trygg, strukturerad och ha god initiativ- och samarbetsförmåga.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

B-körkort är ett krav.
Vi söker dig som har erfarenhet av arbetssättet Individens Behov I Centrum, IBIC.


ÖVRIGT
Rekryteringsarbetet sker löpande under rekryteringstiden.

Vi undanber oss vänligen men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av befintlig personal. Visa mindre

Vikarierande biståndshandläggare Äldreomsorg

Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig. Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg. Att vara anställd hos oss innebär må... Visa mer
Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.

Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg.

Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla.

Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.

Socialförvaltningen är en av kommunens två största förvaltningar med ca 1 000 tillsvidareanställda. Förvaltningen har som uppdrag att bistå våra kommuninvånare med vård och omsorg vid alla tillfällen i livet.

Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?

ARBETSUPPGIFTER
Vi kan erbjuda dig ett utvecklande vikariat där du tillsammans med kollegor utreder, bedömer och fattar beslut om insatser enligt SoL, Socialtjänstlagen. Vi har under året påbörjat ett nytt arbetssätt som innebär att utreda enligt Individens Behov I Centrum, IBIC. Vi behöver därför under hösten 2019, förstärka arbetsgruppen med en vikarierande biståndshandläggare.

I arbetsgruppen finns 14 handläggare och en verksamhetsledare. Arbetsuppgifterna består i huvudsak av sedvanligt socialt utredningsarbete och myndighetsutövning i enligt SoL, Socialtjänstlagen.

Vi har ett beställaransvar och samverkar med kollegor och med utförare samt andra myndigheter och samarbetspartners.

Biståndsenheten består av biståndshandläggare med områdesansvar, boendesamordnare med ansvar för att fördela platser på särskilt boende, korttid och växelvård samt ett mottag med ansvar för vårdplaneringar på sjukhus och att bemanna och åtgärda ärenden via mottagstelefonen.

I det dagliga arbetet har du stöd av kollegor och av verksamhetsledare.

KVALIFIKATIONER
Socionomutbildning, sociala omsorgsprogrammet eller annan högskoleutbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Erfarenhet av socialt utredningsarbete och myndighetsutövning är en merit.

Vi söker dig som har erfarenhet av arbetssättet Individens Behov I Centrum, IBIC. Du behöver vara trygg, strukturerad och ha god initiativ- och samarbetsförmåga.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

B-körkort är ett krav.
Vi söker dig som har erfarenhet av arbetssättet Individens Behov I Centrum, IBIC.


ÖVRIGT
Rekrytering kommer att ske löpande under rekryteringstiden.

Vi undanber oss vänligen men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av befintlig personal. Visa mindre