Lediga jobb som Administrativ chef i Falkenberg

Se lediga jobb som Administrativ chef i Falkenberg. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Falkenberg som finns hos arbetsgivaren.

Sektionsledare sökes till Habiliteringen Falkenberg-Varberg

Ansök    Sep 15    REGION HALLAND    Administrativ chef
Letar du efter en möjlighet till att bidra till verksamhetsutveckling? Vi söker dig som vill jobba som sektionsledare hos oss på Habiliteringen Halland på avdelningen Falkenberg-Varberg. Arbetsuppgifter Att arbeta som sektionsledare innebär att tillsammans med avdelningschef och medarbetare arbeta med drift och utveckling av avdelningens arbete. Sektionsledaren har ett tätt samarbete med avdelningschefen för att mottagningens dagliga drift och utveckli... Visa mer
Letar du efter en möjlighet till att bidra till verksamhetsutveckling? Vi söker dig som vill jobba som sektionsledare hos oss på Habiliteringen Halland på avdelningen Falkenberg-Varberg.

Arbetsuppgifter
Att arbeta som sektionsledare innebär att tillsammans med avdelningschef och medarbetare arbeta med drift och utveckling av avdelningens arbete.

Sektionsledaren har ett tätt samarbete med avdelningschefen för att mottagningens dagliga drift och utveckling fungerar.

Exempel på arbetsuppgifter är:

- Driva förbättringsprocesser på arbetsplatsen
- Hålla i rekryteringsprocessen
- Planering och genomförande av lokalfrågor
- Samordna introduktion av nya medarbetare
- Personalplanering inför ledigheter
- Avvikelsehantering
- Uppdatera och förbättra rutiner
- Arbeta nära och på uppdrag av avdelningschefen för Habiliteringen Falkenberg-Varberg
- Följa upp och säkerställa att fastställda beslut, rutiner och vårdriktlinjer efterlevs.
- Delta i relevanta upphandlingar
- Ansvara för implementering av verksamhetsmål och projekt ihop med avdelningschef
- Uppföljning av verksamhetens mål
- Tillsammans med eller på uppdrag av avdelningschef organisera utbildningsdagar, APT eller andra möten.

Om arbetsplatsen
Habiliteringens uppgift är att utreda och ge insatser till barn, ungdomar och vuxna med medfödda eller tidigt förvärvade funktionsnedsättningar, som är i behov av teaminsatser. Habiliteringen i Region Halland har fyra avdelningar med tätt samarbete, Barnhabiliteringen Halmstad, Vuxenhabiliteringen Halmstad, Barn- och vuxenhabiliteringen Falkenberg-Varberg och Barn- och vuxenhabiliteringen Kungsbacka. Din placering kommer att vara i Falkenberg eller Varberg.

Du kommer att få en välplanerad introduktion och du kommer att ha möjlighet till kontinuerligt stöd. Det finns möjligheter till kompetensutveckling som är relevant för uppdraget.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en för arbetet adekvat högskoleutbildning. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta med förbättringsarbete, processarbete och verksamhetsstöd. Du har dokumenterad erfarenhet av att vara en stödfunktion har kanske arbetat med ledning utan att vara chef i någon mån i någon verksamhet. Du har kunskap om vård och omsorg och gärna om habiliteringens målgrupp. Du har lätt för att samarbeta och att vid behov leda en arbetsgrupp i en förändringsprocess. En god kommunikativ förmåga är nödvändigt. Utöver detta ser vi att du har god datorvana. Då tjänsten innebär resor inom länet är det en fördel om du har B-körkort.

Vi ser att du har ett förtroendeskapande förhållningssätt, och är lyhörd för verksamhetens behov. Du stödjer avdelningschefen i verksamhetsfrågor och mot uppsatta mål och har förmåga att prioritera vad som är viktigt i stunden. Eftersom vi står inför utveckling och förändring är det viktigt att du lätt kan anpassa dig till nya omständigheter. Du kan snabbt ändra sitt synsätt, förhållningssätt och ser möjligheter i förändringar.

Varmt välkommen med din ansökan!

Intervjuer planeras att hållas 1/10 och 7/10

Vårt erbjudande
För oss är det viktigt att du ska trivas och utvecklas i ditt arbete. 
Läs mer om vilka https://www.regionhalland.se/jobb-och-karriar/formaner/ vi kan erbjuda dig som anställd.

Om Region Halland


Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland ­ – bästa livsplatsen” och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa! https://www.regionhalland.se/om-region-halland/

Strävan efter jämställdhet, mångfald och likvärdiga villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av Region Hallands värdegrund.


Region Halland krigsplacerar all tillsvidareanställd personal.


Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal. Visa mindre

Back Office Manager

Vi söker nu en engagerad och erfaren Backoffice Manager som ska leda och utveckla vårt backoffice-team. I denna ledarroll kommer du att ha huvudansvaret för att driva, utveckla och styra våra ekonomiska verktyg och processer, samt säkerställa att vi levererar ett professionellt administrativt stöd både internt och externt. Huvudsakliga ansvarsområden: Driva, utveckla och styra våra säljadministrativa verktyg och processer. Leverera genom teamet på prissä... Visa mer
Vi söker nu en engagerad och erfaren Backoffice Manager som ska leda och utveckla vårt backoffice-team.
I denna ledarroll kommer du att ha huvudansvaret för att driva, utveckla och styra våra ekonomiska verktyg och processer, samt säkerställa att vi levererar ett professionellt administrativt stöd både internt och externt.

Huvudsakliga ansvarsområden:
Driva, utveckla och styra våra säljadministrativa verktyg och processer.
Leverera genom teamet på prissättning, kunddata, kreditspärr, kundavtal och fakturahantering.
Ge professionellt stöd till kunder, både internt och externt.
Driva och utveckla Backoffice-teamet
Effektivisera arbetssätt och implementera nya "ways of working".
Driva projekt och initiativ för att förbättra verksamheten.
Använda uppföljningsverktyg för att säkerställa måluppfyllelse.


Varför ska du välja Carlsberg?
Carlsberg Sverige är, med mer än 50 starka varumärken, Sveriges ledande dryckesföretag. Några av våra välkända och populära varumärken är Falcon, Carlsberg, Pripps, Eriksberg, Ramlösa, Festis, Somersby och Pepsi. Som en del av Carlsberg Group med över 40 000 anställda världen över kan vi erbjuda dig en spännande roll i en både lokal och global kontext, med stora möjligheter till karriärutveckling. Vår framgång är resultatet av de unika människor som arbetar här med våra fantastiska och varierande varumärken. Vi arbetar aktivt för att göra vår arbetsplats mångsidig, rättvis och inkluderande. Tillsammans brygger vi för en bättre dag och morgondag!


Lyssna gärna mer på vår podcast där Jenny, Minna och Pernilla berättar om hur det är att arbeta på Carlsberg: https://open.spotify.com/embed/episode/4i0VlplcOiMimQvH5i966e?utm_source=generator&theme=0

Vem är du?
Vi söker dig som har minst fem års erfarenhet av ledarskap och en utbildning eller längre erfarenhet inom försäljning och administration, gärna med inriktning på bokföring och redovisning. Du är analytisk och problemlösningsorienterad samt har en stark förmåga att motivera och leda team mot uppsatta mål. Erfarenhet av att utveckla och effektivisera affärsprocesser är meriterande, liksom vana vid förändringsarbete. Vi ser att du behärskar svenska och engelska flytande, både muntligt och skriftligt. Erfarenhet inom ekonomiadministration, såsom bokföring, redovisning och fakturering, är ett plus. Det är även meriterande om du har erfarenhet av affärssystem, särskilt SAP.
Egenskaper vi värdesätter hos dig är en stark analytisk förmåga och en vana vid att arbeta datadrivet. Du är kreativ och innovativ med en god organisatorisk förmåga och kan prioritera effektivt. Vidare är du självsäker i presentationer och tal, och du har erfarenhet av projektledning och en stark koordinationsförmåga. Du är resultat- och leveransinriktad och har en utpräglad kommunikationsförmåga som gör att du kan skapa engagemang och driv i dina projekt och i ditt team.


Låter detta intressant?
Ansök nu! För frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Emma King via mail [email protected]. OBS! Vi tar inte emot ansökningar via mail. Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 4 december 2024 Visa mindre

ARBETSLEDARE INOM PERSONLIG ASSISTANS

Ny Kraft i Falkenberg söker en arbetsledare på vårat kontor då ordinarie är föräldraledig. 6 månader till att börja med men som kan bli längre. Vi har dessutom en växande verksamhet så det kan mycket väl vara så att vi behöver utöka antalet arbetsledare framledes. Som arbetsledare hos oss är du placerad på vårt kontor i Falkenberg. Du har ett antal kunder med assistenter som du ansvarar för. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att: Rekrytera Schemalägg... Visa mer
Ny Kraft i Falkenberg söker en arbetsledare på vårat kontor då ordinarie är föräldraledig. 6 månader till att börja med men som kan bli längre. Vi har dessutom en växande verksamhet så det kan mycket väl vara så att vi behöver utöka antalet arbetsledare framledes.
Som arbetsledare hos oss är du placerad på vårt kontor i Falkenberg. Du har ett antal kunder med assistenter som du ansvarar för.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat att:
Rekrytera
Schemalägga
Handleda grupper
Möten med arbetsgrupper
Kvalitetsäkra och ha kontakter med kund eller anhöriga
Skriva och följa upp genomförandeplaner
Vi erbjuder:
Trevliga och hjälpsamma arbetskamrater
Korta belutsvägar och nära samarbete med ledningen
Vi ser gärna att du har:
erfarenhet från arbetsledning
erfarenhet av personlig assistans
lätt för att samarbeta
Du måste tycka om att arbeta administrativt och vara en handlingskraftig person. Visa mindre

Back Office Manager

å Carlsberg Sveriges Nationella Säljcenter som ligger i Falkenberg söker vi nu en ny Backoffice manager. Har du erfarenhet av att leda team och jobbar med ett coachande ledarskap samtidigt som du brinner för att jobba på ett strukturerat och utvecklande sätt tillsammans med ditt team så kan detta vara jobbet för dig! Om jobbet Som Sales Backoffice manager övertar du ett härligt team som du coachar, motiverar och driver framåt med energi och glädje. Du se... Visa mer
å Carlsberg Sveriges Nationella Säljcenter som ligger i Falkenberg söker vi nu en ny Backoffice manager. Har du erfarenhet av att leda team och jobbar med ett coachande ledarskap samtidigt som du brinner för att jobba på ett strukturerat och utvecklande sätt tillsammans med ditt team så kan detta vara jobbet för dig!

Om jobbet Som Sales Backoffice manager övertar du ett härligt team som du coachar, motiverar och driver framåt med energi och glädje. Du ser även till att teamet lägger fokus på det som är viktigt för våra kunder samt säkerställer en professionell service via telefon och mail. Backoffice är en funktion med många interna, tvärfunktionella samarbeten. Vi är den första supporten internt inom bland annat avtalsadministration, prisjusteringar och kunddata. Vi skall agera för att leverera den bästa supporten till alla våra kunder och interna funktioner i hela Sverige. Som ansvarig för Backoffice representerar du Carlsberg Sverige i globala forum inom Carlsberg koncernen rörande Backoffice funktioner samt i diskussion och utveckling med externa partners. Ditt team supportar och samarbetar dagligen med många interna funktioner för att få viktig information och förbättrad service. Ditt team består idag av 10 medarbetare som du är personal- och resultatansvarig för.

Du är en del i ledningsgruppen på vårt Nationella Säljcenter tillsammans med tre andra avdelningschefer. Tillsammans med ledningsgruppen så är du en nyckelspelare i att hantera såväl dagliga operativa frågor som större strategiska frågor för hela det Nationella Säljcentret. Tjänsten är en heltidstjänst med stationeringsort: Falkenberg. Du rapporterar direkt till Chef för vårt Nationella Säljcenter.

Vad önskar vi av dig?
Du har erfarenhet och utbildning inom ledarskap och en rak och tydlig kommunikationsstil samt är lyhörd och ärlig mot dina kollegor och medarbetare. Du leder och inspirerar andra genom att själv vara den bästa förebilden och brinner för att utveckla teamet och skapa den bästa möjliga servicen. Att kunna god engelska i tal och skrift är ett krav. Som person är du engagerad och driven till att ständigt förbättra. Du har ett lösningsorienterat angreppssätt med en empatisk och ödmjuk ledarstil. För att trivas i rollen som Sales Backoffice manager tror vi att du har ett stort intresse för ekonomi och drivs av att leverera resultat tillsammans med ditt team.
Låter detta intressant?
Skicka in din ansökan redan idag! Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därför tillsättas innan sista ansökningsdag, den 3 mars 2023. Om du har frågor gällande rollen är du varmast välkommen att kontakta Emma King Rybäck TF Chef Nationellt Sälj Center. på mailadress: [email protected] Visa mindre

Stabschef till Serviceförvaltningen

Ansök    Maj 13    Falkenbergs kommun    Administrativ chef
Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid. Serviceförvaltningen i Falkenbergs kommuns uppdrag är att utveckla, leverera och samordna all den service som våra förvaltningar behöver för att kommunens kärnverksamhet ska nå framgång och utvecklas. Förvaltningen innefattar förutom vå... Visa mer
Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.

Serviceförvaltningen i Falkenbergs kommuns uppdrag är att utveckla, leverera och samordna all den service som våra förvaltningar behöver för att kommunens kärnverksamhet ska nå framgång och utvecklas. Förvaltningen innefattar förutom vår stabsfunktion fyra verksamheter; Måltid Falkenberg, Internservice, Kontaktcenter samt Inköp och upphandling.

Nu inrättar vi en ny chefstjänst på förvaltningen och söker en engagerad och driven stabschef för att leda förvaltningens stabsarbete.

ARBETSUPPGIFTER
Som Stabschef inom Serviceförvaltningen kommer du att leda och utveckla förvaltningens stabsfunktion och ansvara för dess personal, budget och verksamhetsprocesser. Stabsfunktionen kommer utgöras av utvecklingssamordnare och nämndsekreterare, och kan utvecklas över tid.

Du ingår i förvaltningens ledningsgrupp och har ett nära samarbete med förvaltningschefen och övriga verksamhetschefer. Du kommer också samarbeta och utveckla partnerskapet med övriga förvaltningar och bolag inom kommunkoncernen. I din roll som stabschef kommer du att arbeta med kvalificerade administrativa uppdrag som spänner över helheten i förvaltningen, såsom;

- Nämndsprocessen
- Planerings- och uppföljningsprocessen
- Ekonomiprocessen
- Kvalitetsprocessen (t.ex. säkerhet, intern kontroll, informationssäkerhet)

Du tillsammans med dina medarbetare kommer också att leda och stödja utvecklingsarbete, utredningar, projekt och samordning inom olika delar av förvaltningen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av chef- och ledarrollen med ansvar för arbetsmiljö, personal, budget och verksamhet. Du har högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten, samt erfarenhet av administrativa processer inom ekonomi, nämnds- och kvalitetsarbete i en politiskt styrd organisation.

Viktigt för rollen är att du har helhetssyn samt förmågan att självständigt och i samarbete med andra skapa framdrift i frågor inom förvaltningens verksamhetsområde. Du är van vid att leda utvecklingsarbeten och projekt samt har god kommunikativ förmåga i både tal och skrift. Du är nyfiken på omvärlden, har goda ekonomiska kunskaper och gillar att fördjupa dig i frågor när det behövs. Du skapar delaktighet, mod och genomförandekraft hos medarbetarna för det gemensamma uppdraget och skapar goda relationer.

Du är en utvecklande ledare som möjliggör för dina medarbetare att växa och trivas på sin arbetsplats. Du är strategisk och lyhörd i mötet med andra. Du har förmåga att både ta vara på det som är bra och identifiera där vi behöver göra utvecklingsprång. Du arbetar i enlighet med Falkenbergs kommuns ledningsfilosofi och värdegrund; Gott bemötande, Tillsammans och Nyfikenhet.

ÖVRIGT
Vi har avsatt tid för intervjuer den 3-4 juni samt 11-12 och 14 juni.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Falkenbergs kommun använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. Visa mindre

Bemanningschef

Ansök    Sep 7    Falkenbergs kommun    Administrativ chef
Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig. Vi söker nu bemanningschef till vår centrala bemanningsenhet som arbetar med tre förvaltningar- Socialförvaltningen, Barn- och utbildningsförvaltningen och Serviceförvaltningen. Enheten ger stöd och service i arbetet med personalplanering och med att förse förvaltningarna med tim- och... Visa mer
Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.
Vi söker nu bemanningschef till vår centrala bemanningsenhet som arbetar med tre förvaltningar- Socialförvaltningen, Barn- och utbildningsförvaltningen och Serviceförvaltningen. Enheten ger stöd och service i arbetet med personalplanering och med att förse förvaltningarna med tim- och poolanställda medarbetare. Vår centrala bemanningsenhet skapades vid årsskiftet 21/22 och tillhör kommunstyrelseförvaltningen och den centrala HR-avdelningen som i övrigt består av en HR-enhet och en löneenhet.

Vi söker nu dig som vill delta i den fortsatta utvecklingen och bidra i ett brett tillsammansarbete av enheten med förvaltningarna.

ARBETSUPPGIFTER
Som bemanningschef har du ett operativt och strategiskt uppdrag för att tillgodose bemanningen av vikarier för Barn-och utbildningsförvaltningen, Socialförvaltningen och Serviceförvaltningen. Rollen innebär att tillsammans med verksamheten ta fram målsättning för den gemensamma bemanningsenheten och utveckla arbetssätt för att uppnå synergieffekter för kompetensförsörjning. Du kommer att tillsammans med en kollega fördela personalansvar för en personalgrupp med runt 45-50 anställda (poolanställda, administrativ personal). Utöver det tillkommer även timanställda.
En viktig del i ditt uppdrag är att arbeta nära de beställande förvaltningarna och du behöver kunna sätta dig in i deras behov. I arbetsuppgifterna ingår att öka kvalitéten i verksamheterna och möjliggöra heltid som norm. Du kommer tillsammans med verksamheten arbeta för att skapa ett gemensamt rekryteringscenter för Falkenbergs kommun.

KVALIFIKATIONER
För att lyckas med uppdraget tror vi att du har en lämplig utbildning, på högskolenivå, och gedigen erfarenhet av att leda personalintensiva verksamheter i förändring med kunden i fokus. Då verksamheten är intäktsfinansierad är det viktigt att du är van att hantera ekonomifrågor: intäkter, kostnader, resultat, budget och uppföljning. Vidare tror vi att du har en analytisk förmåga, ett logiskt sinne samt erfarenhet av personalplanering i större skala. Vi ser också erfarenhet av rekrytering och arbete med kompetensförsörjning som en merit, då vi behöver rekrytera ny personal till vår personalpool över tid.

En framgångsfaktor blir att fånga upp verksamheternas behov. Det kräver förmåga att skapa tillitsfulla relationer och samarbeten. Ditt ledarskap präglas av helhetssyn, rak och tydlig kommunikation samt en tillgänglig och närvarande ledarstil.

Du behöver dels vara lösningsfokuserad i det dagliga arbetet, dels arbeta långsiktigt och strategiskt då bemanning är ett viktigt område för att kommunen ska kunna lösa sitt uppdrag i dag och framöver.

Erfarenhet av att arbeta i en kommun eller annan politiskt styrd organisation är meriterande, men inget krav.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Falkenbergs kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. Visa mindre

Chef skoladministratörer

Ansök    Jan 23    Falkenbergs kommun    Administrativ chef
Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid. I Falkenbergs kommun strävar vi efter att göra bra förskolor och skolor ännu bättre och att bli en utbildningsplats i toppklass. För att nå dit har vi en tydlig strategi som vi kallar “Utbildning Falkenberg”. Utbildning Falkenberg vi... Visa mer
Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.

I Falkenbergs kommun strävar vi efter att göra bra förskolor och skolor ännu bättre och att bli en utbildningsplats i toppklass. För att nå dit har vi en tydlig strategi som vi kallar “Utbildning Falkenberg”.

Utbildning Falkenberg vilar på övertygelsen att alla barn och elever vill och kan lära. Genom utmanande och engagerande undervisning vill vi skapa det goda lärandet och väcka elevernas tro på sin egen förmåga att lära. För att lyckas fokuserar vi på tre prioriterade områden; inkluderande undervisning, formativ undervisning och kollaborativt lärande.

På vår resa mot en utbildningsplats i toppklass behöver vi fler pedagoger med barn och elevers bästa i fokus. Välkommen med din ansökan, välkommen med på vår resa!

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en utvecklande ledare som vill arbeta som chef för vår skoladministration. Du kommer att arbeta som chef för en grupp kompetenta skoladministratörer som arbetar inom Gymnasium, Vuxenutbildningen samt utvecklingen av ett Campus. Idag är de ett drygt tiotal personer.

Tjänsten är på 50% men kan eventuellt kombineras med andra arbetsuppgifter utifrån din erfarenhet och kompetens.
Tjänsten är underställd sektorchef för Gymnasium och Frivilliga skolformer.
Intervjuer sker 17/2 och du är varmt välkommen med din ansökan!

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ett område som är relevant för tjänsten.
Det är meriterande om du har;
• erfarenhet av att arbeta som chef med personalansvar
• arbetat inom skola eller offentlig förvaltning och i synnerhet gymnasium och Vuxenutbildning och har därmed god förståelse för verksamheten och uppdragets komplexitet

Som person vill vi att du;
• är analytisk och att du på ett effektivt sätt kan identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar
• har en helhetssyn där du kan sätta den egna verksamheten i ett större sammanhang. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar därmed till helheten
• är mål- och resultatorienterad och motiveras av tydligt definierade mål och har förmåga att omvandla dessa till en konkret handling. Med fokus på målet kan du omprioritera arbetet vid ändrade förutsättningar eller behov
• har en förmåga och vilja att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål
• har en god kommunikativ förmåga och är bra på att delge information och idéer, såväl muntligt som skriftligt
• kan ansvara självständigt för att uppgifter ska vara klara i tid och med hög kvalitet
• kan inspirera och leda din personal för bästa resultat
• är kreativ och modig

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.


ÖVRIGT
Bifoga behörighetsgivande examensbetyg .

Skollagen kräver att samtliga medarbetare inom verksamheter skola/förskola skall visa upp ett utdrag ur belastningsregistret innan anställning kan påbörjas. Handläggningstiden för att få detta dokument kan ta lång tid. Du beställer ett utdrag på polisen.se, https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. Visa mindre

Digitaliseringsansvarig till Gekås Ullared

Ansök    Aug 30    Nexer Recruit AB    Administrativ chef
Bli en del av oss på Gekås i Ullared! I denna nya roll får du möjlighet att vara med och fortsätta utveckla Gekås som ett Europas största varuhus och det populäraste besöksmålet i Sverige. Tillsammans med drivna och härliga kollegor driver och leder du den digitala transformationen. Välkommen med din ansökan! Vi erbjuder Nyckeln till Gekås Ullareds framgång är engagerade medarbetare som alltid har kundens bästa i fokus. Vi arbetar hela tiden för att va... Visa mer
Bli en del av oss på Gekås i Ullared! I denna nya roll får du möjlighet att vara med och fortsätta utveckla Gekås som ett Europas största varuhus och det populäraste besöksmålet i Sverige. Tillsammans med drivna och härliga kollegor driver och leder du den digitala transformationen. Välkommen med din ansökan!

Vi erbjuder

Nyckeln till Gekås Ullareds framgång är engagerade medarbetare som alltid har kundens bästa i fokus. Vi arbetar hela tiden för att vara en bra arbetsgivare som erbjuder en fartfylld, kreativ, rolig och dynamisk arbetsplats där alla kan trivas och växa tillsammans. I rollen som digitaliseringsansvarig får du också en möjlighet att utveckla affären och vara avgörande i de digitala frågorna.

DIN VARDAG

Som digitaliseringsansvarig får du en nyckelroll i att bidra till Gekås affärsmodell och visionen om världens bästa shoppingupplevelse med oslagbara låga priser alla dagar om året. Detta görs genom att navigera Gekås i den digitala transformationen och säkerställa digitaliseringslösningar som bidrar med både effektivitet och kundnytta.

Genom att analysera och utvärdera hur nya digitala verktyg kan användas i verksamheten driver du företaget in i moderna arbetssätt och affärsutveckling. Utvecklingsarbetet genomförs vanligen i projektform där du arbetar brett och nära verksamheten och har kontaktytor med i stort sett alla avdelningar inom organisationen. Du leder och stöttar i förändringsprocesser inom digitalisering, såväl specifika digitaliseringsprojekt. Vidare ansvarar du för egna projekt från start till genomförande och uppföljning. Du rapporter till IT-chefen som är den som ansvarar för den digitala affärsplanen.

DIN PROFIL

Vi söker dig med relevant erfarenhet av att arbeta med verksamhetsutveckling inom IT- och digitaliseringsprojekt och akademisk examen. Har du dessutom god erfarenhet av projekt- och processledning, innovationsarbete och förändringsledning är det högt meriterande.

Du har förmåga att utmana gamla strukturer och vågar införa nya processer och digitala lösningar. Du är van att arbeta med komplexa frågor, kan se sammanhang och tänker framåtriktat och strategiskt.

Genom att skapa goda relationer vinner du andras förtroende och får dem att vilja bidra i förändringsprocesserna. Vidare kommunicerar du på ett pedagogiskt och prestigelöst sätt, är lyhörd, samarbetsorienterad och visar förståelse och respekt för verksamheternas behov. Ditt arbetssätt präglas av din noggrannhet, systematik och struktur. Du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift i svenska och engelska och är bekväm med att och presentera information inför grupper.

Vill du veta mer?
I den här rekryteringen samarbetar vi med Nexer Recruit. Vill du veta mer, kontakta gärna rekryteringskonsult Johanna Värmfors på johanna.varmforsexergroup.com alternativt mobil 0730-821230 eller Artan Bitiqi på [email protected] alternativt mobil 0723-612 844.

Välkommen med din ansökan på www.nexerrecruit.com/jobb. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt. Visa mindre

Chef skoladministratörer

Ansök    Maj 23    Falkenbergs kommun    Administrativ chef
Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid. I Falkenbergs kommun pågår just nu en unik satsning på förskolan och skolan, under namnet Utbildning Falkenberg. Varje barn och elev ska ges de bästa förutsättningarna till utbildning och lärande. Med en tydlig strategi och tre priorite... Visa mer
Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.

I Falkenbergs kommun pågår just nu en unik satsning på förskolan och skolan, under namnet Utbildning Falkenberg. Varje barn och elev ska ges de bästa förutsättningarna till utbildning och lärande. Med en tydlig strategi och tre prioriterade fokusområden vill barn- och utbildningsnämnden göra bra förskolor och skolor ännu bättre och Falkenbergs kommun till en utbildningsplats i toppklass.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en utvecklande ledare som vill arbeta som chef för vår skoladministration. Du kommer att arbeta som chef för en grupp kompetenta skoladministratörer som arbetar på våra förskolor och grundskolor. Idag är de 14 personer. Då tjänsten inte är en heltidstjänst kan den eventuellt kombineras med andra arbetsuppgifter utifrån din erfarenhet och kompetens. Tjänsten är underställd sektorchef för förskola och grundskola.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ett område som är relevant för tjänsten.

Det är meriterande om du
• har erfarenhet av att arbeta som chef med personalansvar
• har arbetat inom skola eller offentlig förvaltning

Som person vill vi att du
• är analytisk och att du på ett effektivt sätt kan identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar.
• har en helhetssyn där du kan sätta den egna verksamheten i ett större sammanhang. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar därmed till helheten.
• är mål- och resultatorienterad och motiveras av tydligt definierade mål och har förmåga att omvandla dessa till en konkret handling. Med fokus på målet kan du omprioritera arbetet vid ändrade förutsättningar eller behov.
• har en förmåga och vilja att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål.
• har en god kommunikativ förmåga och är bra på att delge information och idéer, såväl muntligt som skriftligt.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Omfattning 50%


ÖVRIGT
Skollagen kräver att samtliga medarbetare visar upp ett utdrag ur belastningsregistret och handläggningstiden för detta dokument kan vara lång. På polisen.se beställer du ett utdrag för arbete inom skola eller förskola
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/

Legitimation ska bifogas i ansökan, alt behörighetsgivande examen som berättigar dig till en legitimation.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan befintlig personal.

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. Visa mindre

Sales Backoffice Manager

På Carlsberg Sveriges Nationella Säljcenter som ligger i Falkenberg söker vi nu en ny Sales Backoffice manager. Har du erfarenhet eller utbildning av ekonomi tillsammans med agil processutveckling och ett brinnande intresse för ett coachande ledarskap så är det här något mycket spännande för dig! Om jobbet Som Sales Backoffice manager övertar du ett härligt team som du coachar, motiverar och driver framåt med energi och glädje. Du ser även till att tea... Visa mer
På Carlsberg Sveriges Nationella Säljcenter som ligger i Falkenberg söker vi nu en ny Sales Backoffice manager. Har du erfarenhet eller utbildning av ekonomi tillsammans med agil processutveckling och ett brinnande intresse för ett coachande ledarskap så är det här något mycket spännande för dig!


Om jobbet
Som Sales Backoffice manager övertar du ett härligt team som du coachar, motiverar och driver framåt med energi och glädje. Du ser även till att teamet lägger fokus på det som är viktigt för våra kunder samt säkerställer en professionell service via telefon och mail. Backoffice är en funktion med många interna, tvärfunktionella samarbeten. För kunden är vi den första supporten gällande frågor omkring fakturor och internt supporterar vi med avtalsadministration, prisjusteringar och masterdata. Vi skall agera för att leverera den bästa supporten till alla våra kunder och säljare i hela Sverige. Som ansvarig för Backoffice representerar du Carlsberg Sverige i globala forum inom Carlsberg koncernen samt i diskussion och utveckling med externa partners. Ditt team supportar dagligen både säljare och kunder att få viktig information och förbättrad service.

Ditt team består idag av 11 medarbetare som du är personal- och resultatansvarig för. Du är en del i ledningsgruppen på vårt Nationella Säljcenter tillsammans med tre andra avdelningschefer. Tillsammans med ledningsgruppen så är du en nyckelspelare i att hantera såväl dagliga operativa frågor som större strategiska frågor för hela det Nationella Säljcentret. Tjänsten är en heltidstjänst med stationeringsort: Falkenberg. Du rapporterar direkt till Chef för vårt Nationella Säljcenter.

Vad önskar vi av dig?
Du har tidigare erfarenhet av att arbeta operativt med ekonomi såsom kundreskontra, avtalshantering och bokföring. Du har dessutom erfarenhet av agil processutveckling samt några års erfarenhet av ledarskap för motsvarande storlek av grupp. Du har en rak och tydlig kommunikationsstil och är lyhörd och ärlig mot dina kollegor och medarbetare. Du leder och inspirerar andra genom att själv vara den bästa förebilden och brinner för att utveckla och skapa den bästa möjliga servicen. Att kunna god engelska i tal och skrift är ett krav.

Som person är du engagerad och driven till att ständigt förbättra. Du har ett lösningsorienterat angreppssätt med en empatisk och ödmjuk ledarstil. För att trivas i rollen som Sales Backoffice manager tror vi att du har ett stort intresse för ekonomi och drivs av att leverera resultat tillsammans med ditt team.
Låter detta intressant? Skicka in din ansökan redan idag!
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därför tillsättas innan sista ansökningsdag, den 30 april 2022. Om du har frågor gällande rollen är du varmast välkommen att kontakta Magnus Albertsson, Chef för Nationella Säljcenter/rekryterande chef. Visa mindre

Teamledare Zehnder Group

Ansök    Jan 13    Experis AB    Administrativ chef
Zehnder Group omsätter mer än 6 miljarder kronor och har 25 försäljningsorganisationer, 3 500 anställda och 14 produktionsanläggningar världen över. Enheten Clean Air Solutions inom Zehnder är ledande tillverkare av luftreningsaggregat för rening av skadliga partiklar i arbetsmiljö, främst för industri och lagerlokaler. Clean Air Solutions utveckling och produktion är koncentrerade till Motala där produktionsanläggningen har funnits sedan 2008. www.zehnder... Visa mer
Zehnder Group omsätter mer än 6 miljarder kronor och har 25 försäljningsorganisationer, 3 500 anställda och 14 produktionsanläggningar världen över. Enheten Clean Air Solutions inom Zehnder är ledande tillverkare av luftreningsaggregat för rening av skadliga partiklar i arbetsmiljö, främst för industri och lagerlokaler. Clean Air Solutions utveckling och produktion är koncentrerade till Motala där produktionsanläggningen har funnits sedan 2008. www.zehnder.se

Om tjänsten:

Zehnder Clean Air Solution söker nu en driven person som kan vägleda och stötta våra servicetekniker i deras roll. Som teamledared har du ansvar för ett team om fyra. I tjänsten ingår bland annat planering, arbetsledning och administration samt att utveckla serviceaffären genom en av serviceteamet löpande god kundkontakt i nära samarbete med säljorganisationen. I din roll kommer du även själv genomföra servicejobb ute hos Zehnders kunder.

I rollen kommer du att:

* Planera och stödja serviceteknikerna med planering av servicearbeten
* Delta i service- och installationsarbeten
* Tillse att planering av arbetet görs utifrån optimal effektivitet
* Utveckla service och installationsverksamheten inom Zehnder Clean Air Solutions

Din roll kommer vara viktig för Zehnders fortsatta utvecklings- och försäljningsframgångar inom luftreningslösningar.

Du arbetar med frihet under ansvar där du förväntas att självständigt planera och ansvara för ditt arbete. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid där du utgår ifrån ditt hem. I tjänsten ingår resor med två till tre övernattningar i veckan.

Profil
För rollen som teamledare till Zehnder Clean Air Solution söker vi dig som har en liknande roll idag och erfarenhet som ledare. Du är en naturlig ledare med ett genuint intresse av teknik, affärer och administration. Har du arbetserfarenhet inom ventilations- eller luftreningsbranschen, alternativt inom byggbranschen eller service och installationsbranschen är det meriterande. B- körkort, datorvana samt goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav.

Som person är du lyhörd och har lätt att förstå och möta kundens behov och kan på så sätt bygga goda och långvariga kundrelationer. Du sätter teamet och kunden i fokus och nöjda kunder är din drivkraft. Du är van att jobba självständigt samtidigt som du har en bra laganda och ser gruppens mål som lika viktiga som dina egna. Vidare bör du vara välorganiserad, samarbetsvillig, självgående och ha en god analytisk förmåga.

Nyfiken?

Då vi arbetar med löpande urval är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. I denna tjänsten samarbetar Zehnder Group med Experis. För mer information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Hanna Lindeberg på Jefferson Wells 070-2282974 eller [email protected] Visa mindre

Biträdande verksamhetschef Dals Ängar äldreboende

Ansök    Jul 13    Humana AB    Administrativ chef
Biträdande Verksamhetschef Dals Ängar Vill du vara med och driva samt utveckla ett av våra äldreboenden? Samtidigtsom du dagligen arbetar med att ge människor ett bra liv? Nu finns det möjlighet för dig att söka tjänsten som biträdande verksamhetschef till Humana Dals ängar i Falkenberg. I rollen kommer du tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Humana Dals Ängar finns i Falkenberg och består av 60 lägenheter, fördelad... Visa mer
Biträdande Verksamhetschef Dals Ängar
Vill du vara med och driva samt utveckla ett av våra äldreboenden? Samtidigtsom du dagligen arbetar med att ge människor ett bra liv? Nu finns det möjlighet för dig att söka tjänsten som biträdande verksamhetschef till Humana Dals ängar i Falkenberg. I rollen kommer du tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.
Humana Dals Ängar finns i Falkenberg och består av 60 lägenheter, fördelade på 3 våningsplan. Varje avdelning består av 10 lägenheter och förutom gemensamma utrymmen såsom vardagsrum och matplats så finns en trevlig inglasad balkong och en härlig trädgård att tiilgå för den som bor på Dals Ängar. Tre avdelningar är avsedda för personer med demenssjukdom och de övriga tre har en somatisk inriktning.

Om tjänsten
Som biträdande verksamhetschef kommer du att tillsammans medverksamhetschefen leda och utveckla verksamheten och systematiskt arbetaför att ge medarbetarna de bästa förutsättningarna för att ge god vård och omsorg. Vi värdesätter din förmåga att skapa ett gott arbetsklimat samt strategiskt tänk i ett omväxlande tempo.
Vi vill att du har erfarenhet av någon form av ledarskap och arbetsledning.
Tjänsten är 100% och arbetstiden är förlagd på måndag-fredag. Tillsvidaretjänst. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Vem är du?
Du har relevant högskoleutbildning, gärna sjuksköterska eller sjukgymnast eller annan lämplig utbildning. Du ser möjligheter och vill vara med på resan med att få verksamheten att utvecklas och växa. Personliga egenskaper vi värdesätter är positiv inställning, målmedvetenhet, god kommunikationsförmåga och god organisationsförmåga.

Att jobba på Humana
På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje ochansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt föratt förbättra kvaliteten i vår verksamhet. Vi satsar på kompetensutveckling.

Sista ansökningsdag
2021-08-22
Kategori
Chefstjänster
Placeringsort
Falkenberg
Hemsida
http://www.humana.se

Vad händer nu?
Sista ansökningsdag för tjänsten är 2021-08-22. Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Under rekryteringsprocessen kan du komma att få genomgå telefonintervjuer, tester, kompetensbaserade intervjuer samt eventuellt arbetsprov. 
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmtvälkommen att kontakta verksamhetschef Elzbieta Durling på
[email protected].

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Teamledare rekryteras till Zehnder Group

Ansök    Nov 2    Experis AB    Administrativ chef
Zehnder Group omsätter mer än 6 miljarder kronor och har 25 försäljningsorganisationer, 3 500 anställda och 14 produktionsanläggningar världen över. Enheten Clean Air Solutions inom Zehnder är ledande tillverkare av luftreningsaggregat för rening av skadliga partiklar i arbetsmiljö, främst för industri och lagerlokaler. Clean Air Solutions utveckling och produktion är koncentrerade till Motala där produktionsanläggningen har funnits sedan 2008. www.zehnder... Visa mer
Zehnder Group omsätter mer än 6 miljarder kronor och har 25 försäljningsorganisationer, 3 500 anställda och 14 produktionsanläggningar världen över. Enheten Clean Air Solutions inom Zehnder är ledande tillverkare av luftreningsaggregat för rening av skadliga partiklar i arbetsmiljö, främst för industri och lagerlokaler. Clean Air Solutions utveckling och produktion är koncentrerade till Motala där produktionsanläggningen har funnits sedan 2008. www.zehnder.se

Om tjänsten:

Zehnder Clean Air Solution söker nu en driven person som kan vägleda och stötta våra servicetekniker i deras roll. Som teamledared har du ansvar för ett team om fyra. I tjänsten ingår bland annat planering, arbetsledning och administration samt att utveckla serviceaffären genom en av serviceteamet löpande god kundkontakt i nära samarbete med säljorganisationen. I din roll kommer du även själv genomföra servicejobb ute hos Zehnders kunder.

I rollen kommer du att:

* Planera och stödja serviceteknikerna med planering av servicearbeten
* Delta i service- och installationsarbeten
* Tillse att planering av arbetet görs utifrån optimal effektivitet
* Utveckla service och installationsverksamheten inom Zehnder Clean Air Solutions

Din roll kommer vara viktig för Zehnders fortsatta utvecklings- och försäljningsframgångar inom luftreningslösningar.

Du arbetar med frihet under ansvar där du förväntas att självständigt planera och ansvara för ditt arbete. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid där du utgår ifrån ditt hem. I tjänsten ingår resor med två till tre övernattningar i veckan.

Profil
För rollen som teamledare till Zehnder Clean Air Solution söker vi dig som har en liknande roll idag och erfarenhet som ledare. Du är en naturlig ledare med ett genuint intresse av teknik, affärer och administration. Har du arbetserfarenhet inom ventilations- eller luftreningsbranschen, alternativt inom byggbranschen eller service och installationsbranschen är det meriterande. B- körkort, datorvana samt goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav.

Som person är du lyhörd och har lätt att förstå och möta kundens behov och kan på så sätt bygga goda och långvariga kundrelationer. Du sätter teamet och kunden i fokus och nöjda kunder är din drivkraft. Du är van att jobba självständigt samtidigt som du har en bra laganda och ser gruppens mål som lika viktiga som dina egna. Vidare bör du vara välorganiserad, samarbetsvillig, självgående och ha en god analytisk förmåga.

Nyfiken?

Då vi arbetar med löpande urval är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. I denna tjänsten samarbetar Zehnder Group med Experis. För mer information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Hanna Lindeberg på Jefferson Wells 070-2282974 eller [email protected] Visa mindre

Biträdande bemanningschef

Ansök    Aug 31    Falkenbergs kommun    Administrativ chef
Falkenberg är en kommun med stor tillväxt vilket skapar både möjligheter och utmaningar. Idag bor cirka 46 000 invånare i kommunen. Kommunens vision är Vi växer för en hållbar framtid och vi har tre övergripande mål: ett föredöme inom hållbarhet, Västsveriges starkaste näringsliv och Välfärd med god kvalitet. Kommunen har beslutat att arbeta enligt globala målen agenda 2030. Vi söker nu dig som vill utveckla Falkenberg tillsammans med oss. ARBETSUPPGI... Visa mer
Falkenberg är en kommun med stor tillväxt vilket skapar både möjligheter och utmaningar. Idag bor cirka 46 000 invånare i kommunen. Kommunens vision är Vi växer för en hållbar framtid och vi har tre övergripande mål: ett föredöme inom hållbarhet, Västsveriges starkaste näringsliv och Välfärd med god kvalitet. Kommunen har beslutat att arbeta enligt globala målen agenda 2030.

Vi söker nu dig som vill utveckla Falkenberg tillsammans med oss.

ARBETSUPPGIFTER
Vid årsskiftet 2021/22 skapas en central bemanningsenhet som inledningsvis ska arbeta med tre förvaltningar - socialförvaltningen, barn- och utbildningsförvaltningen och serviceförvaltningen. Enheten ska ge stöd och service i arbetet med personalplanering och förse förvaltningarna med tim- och poolanställda medarbetare. Idag finns bemanningsenheter i respektive förvaltning. Enheten tillhör den centrala HR avdelningen som i övrigt består av en HR-enhet och en löneenhet.

Vi söker nu dig som vill anta utmaningen att tillsammans med bemanningschefen bygga upp och utveckla den nya enheten i nära samarbete med förvaltningarna.

Till din hjälp kommer du att ha din chef, som är bemanningschefen, och administrativ personal. Till enheten kommer cirka 300 - 400 tim- och poolanställda medarbetare vara knutna.

KVALIFIKATIONER
För att lyckas med uppdraget tror vi att du:
Har en lämplig utbildning, gärna på högskolenivå, och erfarenhet av att leda personalintensiva verksamheter i förändring och med kunden i fokus. Då verksamheten är intäktsfinansierad är det viktigt att du är van att hantera ekonomifrågor: intäkter, kostnader, resultat, budget och uppföljning. Vidare tror vi att du har en analytisk förmåga och ett logiskt sinne samt erfarenhet av personalplanering i större skala.

En framgångsfaktor blir att fånga upp verksamheternas behov. Det kräver förmåga att bygga och utveckla tillitsfulla relationer och samarbeten. Ditt ledarskap bygger på ett utvecklande ledarskap, rak och tydlig kommunikation samt en tillgänglig och närvarande ledarstil.

Du kommer att arbeta nära de beställande förvaltningarna och behöver kunna sätta dig in i deras behov. Du behöver både vara lösningsinriktad och kunna hitta lösningar snabbt, men också arbeta långsiktigt och strategiskt då bemanning är ett viktigt område för att kommunen ska kunna lösa sitt uppdrag i dag och i framtiden. Erfarenhet av att arbeta i en kommun eller annan politiskt styrd organisation är meriterande, men inget krav.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Falkenbergs kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. Visa mindre

Vikarierande bokning- och försäljningschef, Gekås boendeanläggningar

Ansök    Mar 25    Gekås Ullared AB    Administrativ chef
Gekås Ullared är Skandinaviens största varuhus, beläget i Falkenbergs kommun och den huvudsakliga reseanledningen för de flesta som åker till destination Ullared. Hit söker sig 4,8 miljoner besöker per år. Gekåsbyn Ullared är ett av flera verksamhetsområden inom Gekås och driver idag en camping med med 750 platser, en stugby med 300 stugor och ett hotell med 111 rum samt diverse olika aktiviteter. boendeanläggningen har över 555 000 gästnätter per år och ... Visa mer
Gekås Ullared är Skandinaviens största varuhus, beläget i Falkenbergs kommun och den huvudsakliga reseanledningen för de flesta som åker till destination Ullared. Hit söker sig 4,8 miljoner besöker per år.
Gekåsbyn Ullared är ett av flera verksamhetsområden inom Gekås och driver idag en camping med med 750 platser, en stugby med 300 stugor och ett hotell med 111 rum samt diverse olika aktiviteter. boendeanläggningen har över 555 000 gästnätter per år och inhyser uppemot 4 000 gäster per natt under högsäsong. Det innebär att vi har en av Sveriges mest besökta boendeanläggningar.

Vi söker en vikarierande bokning- och försäljningschef som ska ansvara för försäljning och bokning av våra boendeanläggningar, konferens, aktiviteter och event.

Tjänsten innebär att du ska arbeta strategiskt med paketering och erbjudanden för att nå försäljningsmål och ökad beläggning. Du ska driva och ansvara för projekt som ska leda till effektivare och bättre sälj- och bokningsavdelning samt säkerställa kvaliteten på det arbete som utförs. Du kommer ha personalansvar för medarbetare på bokningsavdelningen och ha ett nära samarbete med kollegorna på Gekåsbyn, Hotellet och Gekås marknadsavdelning samt it- och ekonomiavdelning.

Kvalifikationer

Du som söker skall ha stor kunskap om Hotell- och logibranschen men även ha erfarenhet av försäljning och ledarskap. Företagsekonomiska kunskaper och vana av olika bokningssystem är meriterande.
Kommunikativ förmåga och att kunna uttrycka sig väl i tal och skrift i framför allt svenska språket är av stor vikt.

För att du skall fungera bör du ha ett genuint intresse för service och värdskap och vara lyhörd för vad våra gäster vill ha. Du ska ha sinne för ordning och reda, vara kreativ och ha viljan att skapa enkelhet och attraktiva reseanledningar till våra gäster. Du kommer ingå i ett team med framåtanda och i ett spännande företag i ständig utveckling.



Varaktighet: Vikariat t o m augusti 2022, heltid 

Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse.

Arbetstid: Schemalagd arbetstid där även helger ingår.

Sista ansökningsdag: 2021-04-11

Varmt välkommen med din ansökan och CV via vår karriärsida www.gekas.se/jobb



Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Visa mindre

Platschef till Euromaster i Falkenberg

Platschef till Euromasters verkstad i Falkenberg Vi söker en Platschef till vår verkstad i Falkenberg så ta chansen och sök ett omväxlande arbete på Europas och Sveriges största däckkedja och bidra med att skapa en enkel tillvaro för alla på väg! Om jobbet På verkstaden i Falkenberg arbetar ett litet sammansvetsat team på tre personer inklusive Platschefen med att serva våra kunder däck för både lastvagnar och personbilar, Bilservice för personbilar är i u... Visa mer
Platschef till Euromasters verkstad i Falkenberg
Vi söker en Platschef till vår verkstad i Falkenberg så ta chansen och sök ett omväxlande arbete på Europas och Sveriges största däckkedja och bidra med att skapa en enkel tillvaro för alla på väg!
Om jobbet
På verkstaden i Falkenberg arbetar ett litet sammansvetsat team på tre personer inklusive Platschefen med att serva våra kunder däck för både lastvagnar och personbilar, Bilservice för personbilar är i uppstartsläge, Arbetet sker på dagtid och är på heltid. Ungefär halva din arbetstid arbetar du praktiskt i verkstaden och andra halvan arbetar du i kundmottagningen, med chefs och ledarskapsfrågor samt med administration.
Ditt uppdrag som Platschef blir att:
?       Leda och utveckla verkstaden och säkerställa att vi når våra mål
?       Säkerställa att verkstaden drivs på ett effektivt, säkert och lönsamt sätt
?       Driva projekt och ditt team framåt för att leverera bästa möjliga lösning till kunden
Vi söker en mål- och serviceinriktad ledare. Du är trygg i din ledarroll och har en framtoning som främjar samarbete och laganda. En viss branschkunskap och erfarenhet från bil-eftermarknaden är meriterande men inget krav. Du är bra på att skapa förtroende, göra affärer och bygga långsiktiga relationer. Office-paketet bör du behärska och vi ser gärna att du har systemvana. B-körkort är ett krav.
Vi erbjuder dig:
?       En nyckelposition med möjlighet att bidra med dina erfarenheter i ett väletablerat företag där vi tillsammans bygger framgång.
?       En konkurrenskraftig lön och bra personalförmåner (vi har kollektivavtal)
?       Ett varierande arbete med kontinuerlig utveckling
?       Utbildning i ledarskap
?       En arbetsmiljö där vi alltid sätter våra medarbetare och kundens säkerhet främst


Välkommen med din ansökan senast den 27 december 2019, men vänta inte med att söka, urval sker löpande! 
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta
Patrik Larsson, Regionchef Väst på +46 70 453 34 65 / Mail:[email protected]


Om Euromaster
Euromaster, en del av Michelinkoncernen, är Europas största däck- och fordonsservicekedja med över 2 400 försäljningsställen i 17 länder. I Sverige har Euromaster 120 verkstäder, integrerade och partners från Gällivare i norr till Trelleborg i söder, samt en egen regummeringsfabrik. Vi är drygt 450 anställda och omsätter 1,3 MDR SEK. Vår värdegrund bygger på kundfokus, ärlighet och expertis. Läs mer om oss och koncernen på www.euromaster.se och www.michelin.com/eng/ Visa mindre

Bemanningschef

Ansök    Maj 17    Falkenbergs kommun    Administrativ chef
Falkenberg är en kommun med stor tillväxt vilket skapar både möjligheter och utmaningar. Idag bor cirka 46 000 invånare i kommunen. Kommunens vision är - Vi växer för en hållbar framtid. Vi har tre övergripande mål: ett föredöme inom hållbarhet, Västsveriges starkaste näringsliv och välfärd med god kvalitet. Kommunen har beslutat att arbeta enligt globala målen agenda 2030. Vi söker nu dig som vill utveckla Falkenberg tillsammans med oss. ARBETSUPPGIF... Visa mer
Falkenberg är en kommun med stor tillväxt vilket skapar både möjligheter och utmaningar. Idag bor cirka 46 000 invånare i kommunen. Kommunens vision är - Vi växer för en hållbar framtid.
Vi har tre övergripande mål: ett föredöme inom hållbarhet, Västsveriges starkaste näringsliv och välfärd med god kvalitet. Kommunen har beslutat att arbeta enligt globala målen agenda 2030.
Vi söker nu dig som vill utveckla Falkenberg tillsammans med oss.

ARBETSUPPGIFTER
Vid årsskiftet 2021/22 skapas en central bemanningsenhet som inledningsvis ska arbeta med tre förvaltningar - socialförvaltningen, barn- och utbildningsförvaltningen och serviceförvaltningen. Enheten ska ge stöd och service i arbetet med personalplanering och förse förvaltningarna med tim- och poolanställda medarbetare. Idag finns bemanningsenheter i respektive förvaltning. Enheten kommer att tillhöra den centrala HR-avdelningen som i övrigt består av en HR-enhet och en löneenhet.

Vi söker nu dig som vill anta utmaningen att först bygga upp och sedan vidareutveckla den nya enheten i nära samarbete med förvaltningarna.

Till din hjälp kommer du att ha en biträdande chef och administrativ personal. Till enheten kommer cirka 300 - 400 tim- och poolanställda medarbetare vara knutna. Ditt uppdrag blir att planera och bygga upp verksamhetens arbetssätt och rutiner under hösten 2021 så att den kan starta tidigt första kvartalet 2022.

KVALIFIKATIONER
För att lyckas med uppdraget tror vi att du har en lämplig utbildning, gärna på högskolenivå, och gedigen erfarenhet av att leda personalintensiva verksamheter i förändring med kunden i fokus. Då verksamheten är intäktsfinansierad är det viktigt att du är van att hantera ekonomifrågor: intäkter, kostnader, resultat, budget och uppföljning. Vidare tror vi att du har en analytisk förmåga, ett logiskt och logistiskt sinne samt erfarenhet av personalplanering i större skala. Vi ser också erfarenhet av rekrytering och arbete med kompetensförsörjning som en merit, då vi behöver rekrytera ny personal till vår personalpool över tid.

En framgångsfaktor blir att fånga upp verksamheternas behov. Det kräver förmåga att skapa tillitsfulla relationer och samarbeten. Ditt ledarskap präglas av helhetssyn, rak och tydlig kommunikation samt en tillgänglig och närvarande ledarstil.

Eftersom enheten inte finns i dag söker vi dig som vill bygga upp från grunden med personal som i dag arbetar i tre olika förvaltningar och därefter fortsätta utveckla verksamheten över tid. Du kommer att arbeta nära de beställande förvaltningarna och behöver kunna sätta dig in i deras behov. Du behöver dels vara lösningsfokuserad i det dagliga arbetet, dels arbeta långsiktigt och strategiskt då bemanning är ett viktigt område för att kommunen ska kunna lösa sitt uppdrag i dag och framöver.

Erfarenhet av att arbeta i en kommun eller annan politiskt styrd organisation är meriterande, men inget krav.


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Falkenbergs kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. Visa mindre